Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Το νέο ντίζελ Α3 Sportback είναι ένας από τους καλύτερους συνδυασμούς κύρους, οικονομίας και πρακτικότητας που μπορείς να βρεις στην αγορά. Με το ανάλογο τίμημα βεβαίως.

Χρειάστηκε ένα μόλις έτος για να γυρίσει τούμπα η ελληνική αγορά και τα ντίζελ να κυριαρχήσουν με ποσοστό κοντά στo 60%. Αυτό ήταν μάλλον αναμενόμενο, δεδομένης της σημαντικής διαφοράς στην τιμή του λίτρου σε σχέση με τη βενζίνη, η οποία μπορεί να κάνει την απόσβεση της ακριβότερης τιμής των ντίζελ μοντέλων σε σχετικά μικρό χρονικό διάστημα. Το παράδοξο είναι πως μεγάλο μέρος των αυτοκινήτων ντίζελ που πωλούνται κοστίζουν πάνω από το ψυχολογικό όριο των €20.000. Στο πάνω μέρος αυτής της κατηγορίας βρίσκεται το νέο Audi A3 1.6 TDI Sportback

Ζήτημα κύρους και μήκους
Να μην κοροϊδευόμαστε μεταξύ μας: Ο κύριος λόγος για να προτιμήσεις ένα Audi Α3 Sportback είναι τo σήμα του. Εξαρτάται από τον καθένα πως τo νοηματοδοτεί ή πόσο τo φορτίζει με συναίσθημα, ωστόσο παραμένει το γεγονός ότι σηματοδοτεί ένα ποσοστό κοινωνικής καταξίωσης. Εντάξει, όχι μεγάλο, αλλά πάντως το κάνει. Γι’ αυτό φροντίζει να έχει μια μορφή που να υπογραμμίζει το χαρακτήρα και την καταγωγή του.

Βέβαια, ως Audi, το νέο A3 Sportback είναι πάντα πιο μετρημένο από τον ανταγωνισμό και ταυτόχρονα αρχοντικό με την επιβλητική μονοκόμματη μάσκα. Να τονίσω όμως εδώ πως το νέο A3 Sportback έχει σαφώς πιο αρμονική συνολική εικόνα από το απερχόμενο. Είναι πολύ πιο κοντά στο σχεδιαστικό πρότυπο ενός κλασικού χάτσμπακ με το πίσω μέρος, από τις μεσαίες κολόνες και πίσω, σωστά ενσωματωμένο.

Σε σχέση με το 3θυρο τώρα τα πράγματα είναι επίσης διαφορετικά. Το Sportback έχει συνολικά μεγαλύτερο μήκος κατά 7,5 cm και – το κυριότερο – μεγαλύτερο μεταξόνιο κατά 3,6 cm. Έτσι το A3 Sportback δεν ιδρώνει ιδιαίτερα να διακριθεί σε χώρους. Ακόμα και οι εμπρός επιβάτες αισθάνονται άνετα, έχοντας περισσότερο διαθέσιμο πλάτος για ώμους και μηρούς. Οι πίσω επίσης θα βολευτούν πολύ καλά. Ουαί στον πιθανό τρίτο. Το τούνελ μετάδοσης αποδεικνύεται μάλλον αφιλόξενο.

Στο εσωτερικό, το πρώτο που σου κάνει εντύπωση είναι η κορυφαία ποιότητα κατασκευής η δε εργονομία και η συναρμογή του A3 είναι αψεγάδιαστες. Το ίδιο και η πρακτικότητα, με πολλές και εύχρηστες θήκες για μικροπράγματα.

Απλά πράγματα
Ο 1.6 TDI του A3 Sportback εκ πρώτης όψεως δεν εντυπωσιάζει τεχνολογικά. Οι μηχανικοί έχουν δώσει περισσότερο βάρος στην ελαχιστοποίηση των τριβών και στη θερμική διαχείριση. Τα ηλεκτρομαγνητικά μπεκ του common rail μπορούν να κάνουν μέχρι έξι εγχύσεις για καλύτερη καύση και ομαλότερη λειτουργία του κινητήρα. Έχει επίσης εξελιχθεί μια νέα πολλαπλή εισαγωγής που εξασφαλίζει πολύ καλύτερη εισαγωγή αέρα και επαγωγικά καλύτερη απόκριση του κινητήρα. Η τουρμπίνα είναι μεταβλητής γεωμετρίας.

Το 1.600άρι ντίζελ του A3 Sportback έχει λειτουργία stop/start καθώς και ηλεκτρονική διαχείριση με πέντε διαφορετικά προγράμματα: Αuto, Efficient, Dynamic και Individual (για παραμετροποίηση από τον οδηγό όπως αυτός επιθυμεί), με την ομπρέλα Audi Drive Select και αντίστοιχο κουμπί στην κεντρική κονσόλα. Η ονομαστική απόδοση είναι 105 ίπποι μεταξύ 3.000 και 4.000 rpm, ενώ η ροπή στα 24,5 kgm από τις 1.500 – 2.750 rpm.

Η Audi προσπάθησε να κρατήσει και το συνολικό βάρος χαμηλά. Ανακοινώνει ότι κέρδισε 37 kg από τον κλωβό των επιβατών και άλλα 12 kg, φτιάχνοντας το καπό του πορτμπαγκάζ, τα φτερά και το υποπλαίσίο του εμπρός άξονα από αλουμίνιο.

Όσον αφορά στις επιδόσεις, βρίσκεται στο μέσο όρο. Δεν είναι ιδιαίτερα γρήγορο από στάση, όμως το αντισταθμίζει με τις ικανοποιητικές ρεπρίζ του και την μπόλικη διαθέσιμη ροπή του κινητήρα από χαμηλά. Στο 0-100 km/h το Α3 Sportback κάνει ένα ξερό 11”. Στο 400άρι φτάνει σε 18,8” και στο χιλιόμετρο σε 32,8”. Στις ρεπρίζ όπως είπαμε τα πράγματα είναι καλύτερα, όπως μπορείτε να δείτε και στις τιμές που αναγράφονται στον πίνακα στο τέλος της δοκιμής.

Ευπρόσδεκτη αλλαγή
Το προηγούμενο Α3 Sportback ήταν ένα πολύ καλό συνολικά, αλλά μάλλον άχρωμο και μονοκόμματο οδηγικά αυτοκίνητο. Τα πράγματα όμως με το νέο A3 έχουν διαφοροποιηθεί. Ετούτο εδώ το Audi έχει βελτιωθεί θεαματικά, ειδικά στην αίσθηση που σου προσφέρει. Η νέα πλατφόρμα MQB, έχει μικρύνει τον εμπρός πρόβολο, ενώ παράλληλα οι μη αναρτώμενες μάζες έχουν επίσης ελαφρύνει και η γεωμετρία της ανάρτησης βελτιώθηκε.

Και ξαφνικά έχεις στα χέρια σου ένα αυτοκίνητο που δείχνει (και είναι) πιο ελαφρύ, που ακούει με εντυπωσιακά γρήγορα ανακλαστικά στις εντολές και παράλληλα κορυφαία πλευρική πρόσφυση. Ακόμα και το τιμόνι έχει βελτιωθεί, χωρίς ωστόσο ακόμα να φτάσει στo επίπεδo της πληροφόρησης και αίσθησης που σου δίνει η BMW 116d για παράδειγμα.. Όμως –και εδώ είναι η έκπληξη–, το A3 σου δίνει μια πιο ανάλαφρη αίσθηση, έχει πιο γρήγορο turn-in και μικρότερη τάση υποστροφής. Ειδικά η έκδοση Ambition που είχαμε στη διάθεσή μας με την πιο σκληρή και χαμηλή κατά 1,5 cm ανάρτηση.

Είναι εξαιρετικά ήσυχο στο δρόμο, με έμφαση στην άνεση και εξαιρετική ηχομόνωση, κάτι που είναι κεφαλαιώδους σημασίας σε ντίζελ μοντέλα. Όσον αφορά στην οικονομία το A3 Sportback βρίσκεται λίγο πιο πάνω στα 6,2 lt/100 km.

Ολοκληρωμένο
Το νέο A3 Sportback είναι πιθανότατα το πιο ολοκληρωμένο αυτοκίνητο της κατηγορίας του, με καλύτερους χώρους, κορυφαία ποιότητα και για πρώτη φορά οδική συμπεριφορά που επιτέλους σε κάνει να εντυπωσιάζεσαι, αλλά και να διασκεδάζεις συνάμα. Προφανώς δεν είναι το πιο φθηνό, ωστόσο σου δίνει την αίσθηση πως μπορείς να ζεις μαζί του απροβλημάτιστα και βέβαια συνδυάζει το κύρος της Audi με την οικονομία του ντίζελ κινητήρα.

Τι λέει το DRIVE
Το νέο Α3 Sportback βρίσκει στην έκδοση ντίζελ είναι ένα από τα πιο ισορροπημένα αυτοκίνητα της premium κατηγορίας. Ίσως ο πιο σοβαρός ανταγωνιστής του να είναι η έκδοση 1.4 TSI, για όσους τουλάχιστον δεν σκοπεύουν να βάζουν πολλά χιλιόμετρα ετησίως.  
Τιμή €26.500
Τεχνολογία 1.598 cc, i4, άμεσος ψεκασμός, common rail, τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας, 105 PS/3.000-4.000 rpm, 25,5 kgm/1.500-2.750 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 11,0”
0-120 km/h 15,8”
0-140 km/h 22,7”
0-160 km/h 34,6”
0-400 m 17,4”
0-1.000 m 32,5”
30-50 km/h (3η) 3,7”
50-80 km/h (4η) 6,2”
80-110 km/h (5η) 8,9”
110-140 km/h (6η) 15,8”
100-0 km/h 37,2 m
Τελική ταχύτητα 195 km/h
Κατανάλωση 6,2 lt/100 km
Εκπομπές CO2 99 gr/km
Διαστάσεις 4.310 x 1.785 x 1.425 mm
Βάρος 1.300 kg
Μετρήσεις DRIVE

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube