Οδηγούμε το Ford Focus 1.6 Ecoboost

Οδηγούμε το Ford Focus 1.6 Ecoboost

Focused στο Golf.  Η ολοκαίνουργια, τρίτη γενιά, του μικρομεσαίου και πιο εμπορικού μοντέλου της Ford είναι γεμάτη ικανότητες και έχει βάλει στο στόχαστρο την παντοδυναμία του Golf.

Το όνομα Focus είναι εξαιρετικά σημαντικό για τη Ford. Από το 1998 που παρουσιάστηκε η ριζοσπαστική πρώτη γενιά του, είναι το μοντέλο που εισάγει όλες τις τεχνολογικές καινοτομίες της εταιρεία του μπλε οβάλ.Γι’ αυτό και οι προσδοκίες από την τρίτη γενιά του είναι ανάλογες της επένδυσης που έγινε: Τεράστιες.
Η πλατφόρμα του νέου Focus έχει την ίδια αρχιτεκτονική με αυτήν της απερχόμενης γενιάς. Έχουν ξοδευτεί όμως ατελείωτες ώρες εξέλιξης στη ρύθμιση της ανάρτησης, έτσι ώστε να υπάρξει βελτίωση στην άνεση, στην ποιότητα κύλισης και στο κράτημα.
Επιπρόσθετα μεγάλο ενδιαφέρον παρουσιάζει το νέο σύστημα κατανομής της ροπής στους εμπρός τροχούς, που είναι ένα μπόνους όχι μόνο οδηγικής ευχαρίστησης αλλά και ασφάλειας. Το σύστημα λειτουργεί με τη βοήθεια των αισθητήρων του ESP και τα φρένα, οδηγώντας ανά πάσα στιγμή τη ροπή στον εμπρός τροχό με την περισσότερη πρόσφυση.
Στην πράξη λειτουργεί εξαιρετικά. Για την ακρίβεια μπορείς να πεις ότι η αίσθηση που σου δίνει το νέο Focus πλησιάζει αξιομνημόνευτα εκείνη ενός ακριβού σπορ μοντέλου.
Η υποβοήθηση στο τιμόνι είναι για πρώτη φορά σε Focus αμιγώς ηλεκτρική, βοηθώντας το να καίει λιγότερο, άρα να ρυπαίνει και λιγότερο. Η εξαιρετική δουλειά που έγινε κατά την εξέλιξή του, οδήγησε σε ένα τιμόνι που βάζει τα γυαλιά στα αντίστοιχα συστήματα. Ειδικά στον τρόπο που πλησιάζει την αίσθηση και την ακρίβεια ενός υδραυλικού τιμονιού. Στις χαμηλές στροφές είναι ελαφρύ και βαραίνει προοδευτικά όσο η ταχύτητα ανεβαίνει. Έχει μάλιστα εξαφανιστεί και το ενοχλητικό κλότσημα που χαρακτηρίζει το απερχόμενο Focus όταν ο τροχός πέφτει σε λακκούβα.
Μαζί με την αίσθηση του τιμονιού, τα δυνατά και προοδευτικά φρένα, καθώς και ο ακριβέστατος λεβιές ταχυτήτων σε κάνουν να νιώθεις ότι αυτό το Focus σφύζει από ζωντάνια. Παράλληλα όμως, θα εκτιμήσεις δεόντως την πολύ καλή ηχομόνωση της ανάρτησης και του κινητήρα που αποδεικνύει ότι η δουλειά των μηχανικών της εταιρείας έπιασε τόπο.
Το εσωτερικό του νέου Focus έχει αφήσει για τα καλά πίσω του το μουντό σχεδιασμό και διάκοσμο του σημερινού μοντέλου. Αντ’ αυτού έχει υιοθετήσει πολύ πιο μοντέρνα εικόνα. Τα υλικά πάντως δεν είναι κορυφαίας ποιότητας και στις βασικές εκδόσεις η αίσθηση που αποκομίζεις θυμίζει πολύ εκείνη ενός Fiesta. Στις πλουσιότερες εκδόσεις πάντως, με τα πολλά επιπλέον στοιχεία εξοπλισμού, κάτι τέτοιο δεν ισχύει.
Στον επιπλέον εξοπλισμό υπάρχει μια μεγάλη λίστα. Ακόμα και συστήματα όπως το ενεργό cruise control και η προειδοποίηση για εμπόδιο εμπρός από το αυτοκίνητο περιλαμβάνονται στις επιλογές σου.
Από πλευράς διαστάσεων το νέο Focus είναι λίγο μεγαλύτερο μόνο σε μήκος (+2,1 cm) και μεταξόνιο (+0,8 cm) σε σχέση με το σημερινό. Το πλάτος και το ύψος του έχουν μειωθεί κατά 1,6 πόντους.
Η καμπίνα του νέου Focus δεν έχει την ευρυχωρία εκείνης ενός VW Golf. Υπάρχει όμως επαρκέστατος χώρος για τέσσερις και το μικρό πορτμπαγκάζ έχει πλήρως εκμεταλλεύσιμο σχήμα. Η χωρητικότητά του είναι 277 λίτρα με κανονική ρεζέρβα, 316 με ρεζέρβα ανάγκης και 363 με κιτ επισκευής ελαστικού. Χωρητικότητα που το κατατάσσει κάτω από το μέσο όρο της κατηγορίας.
Στην παρουσίαση στην Γαλλία, οδηγήσαμε το Focus με το νέο 1.600άρη κινητήρα Ecoboost (τούρμπο και άμεσος ψεκασμός) των 182 ίππων που όμως θα μπει στην αγορά στο τέλος του έτους. Μέχρι τότε, ο ισχυρότερος της γκάμας θα είναι ο ίδιος κινητήρας με την απόδοση ρυθμισμένη στους 150 ίππους.
Ο 182άρης έχει δυνατό τράβηγμα από τις πολύ χαμηλές στροφές και η ροπή του θυμίζει turbodiesel. Ωστόσο, την ίδια ακριβώς ροπή έχει και ο 150άρης που φαίνεται να ταιριάζει περισσότερο στο προφίλ του Focus.

Τι λέει το DRIVE
Χωρίς ψεγάδια σε όλους σχεδόν του τομείς που θα ενδιέφεραν τον αγοραστή της μικρομεσαίας κατηγορίας. Κάτι που εγγυάται την εμπορική επιτυχία του
Τεχνολογία 1.595 cc, i4, 16v, 2EEK, άμεσος ψεκασμός, turbo, χειροκίνητο 6άρι , ημιαυτόματο διπλού συμπλέκτη 6 ταχυτήτων*  
Απόδοση 150 PS/5.700 rpm, 24,5 kgm**/1.600-4.000 rpm και 182 PS/5.700 rpm, 24,5 kgm***/1.600-5.000 rpm
Επιδόσεις: 0-100 σε 8,6” και 7,9”, τελική 210 και 222 km/h
Μέση κατανάλωση: 6,0 lt/100km
Εκπομπές CO2     139 gr/km
* Προαιρετικά μόνο στο 1.6Τ/182 PS
** 27,5 με overboost για 15” 1.900-3.500 rpm
*** 27,5 με overboost για 15” 1.900-4.000 rpm

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube