Η BYD συνεχίζει την απόβασή της στην ευρωπαϊκή αγορά, λανσάροντας το μικρότερο, τουλάχιστον μέχρι σήμερα SUV της. To φουλ ηλεκτρικό BYD Atto 2. Ένα αυτοκίνητο που συνδυάζει τις κόμπακτ διαστάσεις του Dolphin και την τζιπάδικη σιλουέτα του Atto 3.
Κάθε νέο μοντέλο που παρουσιάζει η BYD έχει ξεχωριστό ενδιαφέρον. Δεν μιλάμε άλλωστε για έναν τυχαίο κατασκευαστή αλλά για έναν κολοσσό, τον μεγαλύτερο κατασκευαστή NEV στον κόσμο. Μετρά περισσότερα από 30 βιομηχανικά πάρκα στον παγκοσμίως, κατοχυρώνει καθημερινά 32 (!) πατέντες και απασχολεί περίπου ένα εκατομμύριο υπαλλήλους.
Εκ των οποίων, οι 120.000 είναι μηχανικοί που εργάζονται στο τμήμα R&D. Το μεγαλύτερο τμήμα Έρευνας και Εξέλιξης από οποιαδήποτε άλλη αυτοκινητοβιομηχανία. Κάπως έτσι λοιπόν, το ο CEO της BYD Europe, Michael Shu δήλωσε κατά τη διάρκεια της παρουσίασης «πως το BYD Atto 2 είναι ένα αυτοκίνητο που μόνο η BYD θα μπορούσε να κατασκευάσει».
Το νέο BYD Atto 2 μας έδειξε με το «καλημέρα» πως είναι ένα ενδιαφέρον μοντέλο με σχέση τιμής-αξίας που δεν περνά απαρατήρητη
Λίγο πριν από το επίσημο λανσάρισμά του στην ελληνική αγορά, βρεθήκαμε στη Μαδρίτη προκειμένου να διαπιστώσουμε από πρώτο χέρι αν ο παραπάνω ισχυρισμός, για το πρώτο B-SUV της φίρμας κι ένα από τα σημαντικότερα μοντέλα της BYD σε Ελλάδα και Ευρώπη, αποδεικνύεται και στην πράξη.
Υπεύθυνος για τον εξωτερικό σχεδιασμό του αυτοκινήτου είναι ο καταξιωμένος Γερμανός σχεδιαστής Wolfgang Egger που στο παρελθόν διετέλεσε αρχισχεδιαστής των Audi, Alfa Romeo και Lamborghini. Ως εκ τούτου, το Atto 2 έχει έναν ξεκάθαρα ευρωπαϊκό προσανατολισμό. Για τον σχεδιασμό του άλλωστε, όπως μας είπαν, οι άνθρωποι της BYD έλαβαν πολύ σοβαρά υπόψιν τους το feedback που πήραν από τους Eυρωπαίους πελάτες.
To μήκος του είναι στα 4,31 m, το πλάτος στα 1,83 και το ύψος στα 1,65 m. Στέκει 16,5 cm πιο ψηλά από το έδαφος και γενικότερα τοποθετείται στο άνω άκρος της κατηγορίας των B-SUV, έχοντας παρόμοιες διαστάσεις με το Kia EV3 και μικρότερες από το ομογάλακτο Atto 3.
Στο εμπρός μέρος, το Atto 2 υιοθετεί τη σχεδιαστική φιλοσοφία «Dragon Face» που χαρίζει στο σύνολο επιθετική και δυναμική μουσούδα. Με τα full LED φώτα να έχουν ενσωματωθεί με τέτοιο τρόπο, έτσι ώστε να συμβάλλουν στην καλύτερη αεροδυναμική απόδοση. Στο πλάι, τα προστατευτικά πλαστικά ενισχύουν το παρουσιαστικό του κινεζικού SUV, την ώρα που η «αιωρούμενη» γραμμή της οροφής δένει αρμονικά με τις μεγάλες γυάλινες επιφάνειες στην πίσω κολόνα.
Στο πίσω μέρος, το χαρακτηριστικό χείλος εκφυγής στο τελείωμα της πίσω πόρτας βρίσκεται πάνω από τη φωτεινή μπάρα που εκτείνεται σε όλο το πλάτος του αυτοκινήτου. Ενώνει δε τα πίσω φώτα με τα εσωτερικά γραφικά του Mobius Infinity Ring, ένα ξαπλωμένο 8άρι δηλαδή, που συμβολίζει την ατελείωτη καλοτυχία.
Συνολικά, το αυτοκίνητο είναι ευχάριστο στο μάτι, ακολουθώντας την πεπατημένη. Κοινώς, δεν έχει πάρει κάποιο ρίσκο ως προς την αισθητική του. Σε σύγκριση με τα υπόλοιπα SUV της φίρμας που έρχονται στην Ελλάδα (Atto 3 και Seal U) έχει πιο καμπύλες γραμμές, απαλές και λείες επιφάνειες. Παρατηρώντας το από το πλάι, εύλογα θα σου θυμίσει το smart #1, ενώ η εικόνα του πίσω μέρους παραπέμπει στη Mercedes-Benz GLB. Όπως άλλωστε είπαμε ο προσανατολισμός του είναι ευρωπαϊκός!
Στην καμπίνα, συναντάς ένα εσωτερικό με υψηλό τεχνολογικό υπόβαθρο, προσεγμένο, ποιοτικό και καλοφτιαγμένο. Το οποίο χαρακτηρίζεται από απλές, καθαρές γραμμές, έχοντας στόχο τη δημιουργία μιας αρμονικής και ισορροπημένης εμπειρίας για τους επιβάτες. Οι «παιχνιδιάρικες» λεπτομέρειες του Atto 3 απουσιάζουν, χωρίς αυτό να σημαίνει πως η σχεδίαση της καμπίνας του BYD Atto 2 στερείται προσωπικότητας.
Σε όλες τις εκδόσεις, τα εμπρός καθίσματα με επένδυση δερματίνης και ενσωματωμένο προσκέφαλο, ρυθμίζονται ηλεκτρικά, κάτι που σπάνια συναντάς στην κατηγορία. Επιπλέον, η πλούσια έκδοση Boost που είχαμε στη διάθεσή μας περιλαμβάνει θερμαινόμενα καθίσματα και τιμόνι. Μέρος του βασικού εξοπλισμού είναι επίσης και η πανοραμική ηλιοροφή (με σκιάδιο), που κάνει την καμπίνα του Atto 2 ακόμα πιο ευήλια.
Η κεντρική κονσόλα περιλαμβάνει δύο ποτηροθήκες, υποβραχιόνιο και τον «κρυστάλλινο» λεβιέ. Γύρω του μάλιστα υπάρχουν φυσικοί διακόπτες για ορισμένες βασικές λειτουργίες, όπως το ξεθάμπωμα του παρμπρίζ, on/off του κλιματισμού και της έντασης του ηχοσυστήματος, βελτιώνοντας την εργονομία.
Στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις είναι ο ψηφιακός πίνακας οργάνων με διαγώνιο 8,8”. Οι δυνατότητες παραμετροποίησης είναι πολλές και τα γραφικά, παρά την κάπως μικρή γραμματοσειρά ευκρινέστατα. Το high-tech background του αυτοκινήτου συμπληρώνει η κεντρική οθόνη στις 10,1” στη βασική έκδοση Active ή στις 12,8” στην Boost. Που όπως σε όλα τα μοντέλα της φίρμας είναι περιστρεφόμενη.
Τα γραφικά της είναι άριστα, με την απόκριση να παίρνει τον ίδιο βαθμό. Υποστηρίζει ελληνικό μενού, ενώ το ιντερφέις μοιάζει πολύ με εκείνο των συσκευών Android. Ανεξάρτητα από την οθόνη, το ενσωματωμένο λογισμικό της BYD προσφέρει υποστήριξη για εφαρμογές όπως το Spotify, το YouTube, το Zoom, το Amazon Music. Ακόμη και καραόκε της Stingray. Επιπλέον, μπορεί να αναβαθμίζεται μέσω ασύρματων ενημερώσεων λογισμικού.
Όλα μοιάζουν σωστά τακτοποιημένα και συναρμοσμένα, με τις επενδεδυμένες επιφάνειες στα κυριότερα σημεία να δίνουν την εντύπωση πως βρίσκεσαι σε ένα αυτοκίνητο μεγαλύτερης κατηγορίας. Όπως ακριβώς συμβαίνει και με τους χώρους.
Χωροταξικά, το Atto 2 θα ικανοποιήσει με άνεση τις ανάγκες μιας τετραμελούς οικογένειας, μιας και πέρα από το μεταξόνιο των 2,62 m, έχει γίνει σωστή αξιοποίηση των διαθέσιμων χώρων. Τα καθίσματα είναι μαλακά και άνετα, με τους πίσω επιβάτες να έχουν μπόλικο αέρα για τα πόδια και το κεφάλι, βολικές τσέπες στις πλάτες των εμπρός καθισμάτων και δύο θύρες USB Type A και C.
Tα 400 lt του πορτμπαγκάζ (1.340 lt με την αναδίπλωση του διαιρούμενου πίσω καθίσματος), κινούνται στο χαμηλότερο άκρο της κατηγορίας. Το διπλό δάπεδο όμως και ο πλήρως εκμεταλλεύσιμος χώρος σίγουρα θα βοηθήσουν όταν οι μεταφορικές ανάγκες είναι αυξημένες. Αν κάτι μας έλειψε πάντως είναι το frunk στο οποίο θα μπορούσαν να αποθηκευτούν τα καλώδια φόρτισης.
Ένα από τα μεγαλύτερα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα του αυτοκινήτου είναι η υψηλή τεχνολογία που ενσωματώνει. Το νέο Atto 2, όπως και τα περισσότερα ηλεκτρικά μοντέλα της BYD βασίζεται στην προηγμένη αρχιτεκτονική e-Platform 3.0 και χρησιμοποιεί τη δομή 8-in-1, που συνδυάζει οκτώ βασικά εξαρτήματα σε μια ενιαία μονάδα. Βελτιώνοντας την αποδοτικότητα και την απόδοση. Υποστηρίζει δε τεχνολογία V2L (Vehicle-to-Load), κάτι που επιτρέπει στο BYD Atto 2 να τροφοδοτεί εξωτερικές συσκευές με ρεύμα από την μπαταρία του, με ισχύ 3,3 kW.
Το αυτοκίνητο είναι εξοπλισμένο με μπαταρία Blade χωρητικότητας 45,1 kWh (αργότερα θα προστεθεί και έκδοση με μεγαλύτερη μπαταρία). Η τεχνολογία που υιοθετεί αποδεικνύεται εκτός των άλλων αποδοτική και σε χωροταξικό επίπεδο, με τις κυψέλες να βρίσκονται εγκατεστημένες σαν λεπίδες αντί να τοποθετούνται σε πολλαπλές μονάδες. Αυτό επιτρέπει τη συμπίεση περισσότερων κυψελών στην ίδια περιοχή σε σχέση με μια συμβατική μπαταρία.
Επιπλέον, η μπαταρία τύπου Blade χρησιμοποιεί φωσφορικό σίδηρο λιθίου (LFP) ως υλικό καθόδου, εξασφαλίζοντας μεγαλύτερη ασφάλεια και αποδοτικότητα. Η συγκεκριμένη μπαταρία είναι επίσης πιο ανθεκτική σε ακραίες θερμοκρασίες, λιγότερο ευαίσθητη στις διακυμάνσεις της θερμοκρασίας και μπορεί να αντέξει περισσότερους κύκλους φόρτισης και εκφόρτισης χωρίς σχεδόν καμία απώλεια χωρητικότητας.
Μάλιστα, όπως ανέφεραν οι άνθρωποι της BYD, η αυτονομία της μπαταρίας κατά τους χειμερινούς μήνες αυξάνεται από 10% μέχρι 20% απ' ό,τι αν δεν υπήρχε αντλία θερμότητας. Εξοπλισμός που διατίθεται από τη βασική έκδοση του Atto 2 και στοιχείο σπάνιο για την κατηγορία.
Όταν έρθει η ώρα της φόρτισης, ο ενσωματωμένος φορτιστής έχει ισχύ 11 kW σε AC με την πλήρη φόρτιση να διαρκεί περίπου 5,5 ώρες. Σε τερματικό DC, το BMS υποστηρίζει ισχύ έως 65 kW και φορτίζει από το 10%-80% σε 37 λεπτά. Επίδοση που δεν αντέχει στον ανταγωνισμό που κινείται μεταξύ 100 και 135 kW.
Για πρώτη φορά ένα κόμπακτ μοντέλο της BYD χρησιμοποιεί τη δομή Cell-to-Body. Ως εκ τούτου, η μπαταρία είναι πλήρως ενσωματωμένη στο πλαίσιο του αυτοκινήτου, με το άνω κάλυμμά της να λειτουργεί ως δάπεδο για την καμπίνα των επιβατών. Η δομή CTB, η οποία είναι μοναδική για την BYD και χρησιμοποιείται για πρώτη φορά στην κατηγορία των Β-SUV, προσφέρει βελτιωμένη διάταξη χώρων, μεγαλύτερη ακαμψία και καλύτερη κατανομή βάρους.
Ο ηλεκτροκινητήρας, τοποθετημένος εμπρός αποδίδει 177 PS και 290 Nm, με τον συσσωρευτής των 45,1 kWh να εξασφαλίζει στο κινεζικό B-SUV μικτή αυτονομία 312 km. Νούμερο που αυξάνεται στα 463 km αν μιλάμε για καθαρά αστική χρήση. Νούμερο εφικτό μιας και η κατανάλωση γυρόφερνε τις 17 kWh/100 km. Με την οδηγική μας εμπειρία να περιλαμβάνει τα πάντα. Από οδήγηση στο κέντρο της Μαδρίτης έως αυτοκινητόδρομο και ορεινή διαδρομή.
Στην πόλη, θα εκτιμήσεις την ψηλή θέση οδήγησης και την συνακόλουθη καλή περιμετρική ορατότητα προς όλες τις κατευθύνσεις, την καλά ηχομονωμένη καμπίνα αλλά και την διάμετρο στροφής στα 10,5 m. Που καθιστά το αυτοκίνητο εξαιρετικά ευέλικτο και ευκολοδήγητο κατά τους ελιγμούς σε στενά δρομάκια ή στο παρκάρισμα. Στον αυτοκινητόδρομο, το Atto 2 είναι ευθύβολο και σταθερό και δεν απαιτεί μικροδιορθώσεις με το τιμόνι.
Ευχάριστη έκπληξη όμως ήταν η συμπεριφορά του αυτοκινήτου στο οδικό δίκτυο της περιφέρειας. Η ποιότητα κύλισης είναι πολύ καλή, τη στιγμή που η ανάρτηση (γόνατα MacPherson εμπρός, ημιάκαμπτος άξονας πίσω) δείχνει να έχει βρει την ισορροπία ανάμεσα στην άνεση και τη δυναμική οδήγηση.
Προφανώς και δεν μιλάμε για σπορτίφ αυτοκίνητο. Σε δρόμους με στροφές όμως αποδείχτηκε πιο σφιχτό από όσο περιμέναμε. Το τιμόνι είναι ακριβές με σωστό βάρος αλλά κάπως τεχνητή αίσθηση, η κλίση στις στροφές είναι μεν υπαρκτή αλλά δεν θα προβληματίσει, ενώ τα λάστιχα Hankook ion GT εξασφαλίζουν μπόλικη πρόσφυση και καλό κράτημα.
Κι εδώ θα πρέπει να έχουμε κατά νου έναν σημαντικό παράγοντα. Η δομή CTB εξασφαλίζει, όπως προείπαμε χαμηλό κέντρο βάρους. Σε συνδυασμό λοιπόν με τα 1.570 kg, νούμερο χαμηλό για ηλεκτρικό B-SUV έχουμε ένα αρκετά καλοστημένο και στιβαρό σύνολο.
Η δύναμη που έχεις στο δεξί πεντάλ, ανεξάρτητα από το προφίλ οδήγησης που έχεις επιλέξει (Eco, Normal, Sport και Snow) είναι παραπάνω από ικανοποιητική και η ροπή άμεσα διαθέσιμη. Ακόμη και στο Eco, νιώθεις πως το αυτοκίνητο επιταχύνει χωρίς να είναι «φιμωμένο». Τέλος, το σύστημα πέδησης μας άφησε καλή αίσθηση. Υπάρχει αναγεννητική πέδηση, όχι όμως one pedal.
Συνολικά, το BYD Atto 2 μας άρεσε μιας και αποδείχτηκε ισορροπημένο και καλοζυγισμένο. Και πέρα από τη σχετικά μικρή ονομαστική αυτονομία δεν βρήκαμε κάποιο άλλο συγκλονιστικό ψεγάδι. Ο εξοπλισμός από τη βασική έκδοση είναι υπερπλήρης, όπως και η σουίτα συστημάτων ασφαλείας.
Όσον αφορά την τιμή, η έκδοση Active ξεκινά από τις €29.990 και η πλούσια έκδοση Boost από €31.990. Χωρίς να περιλαμβάνεται η κρατική επιδότηση. Με την επιδότηση, η τιμή διαμορφώνεται στις €22.735. Προσφέροντας ένα πάρα πολύ καλό πακέτο τιμής-αξίας και τεχνολογίας. Προς τα τέλη του 2025 θα είναι διαθέσιμη και η έκδοση με τη μεγαλύτερη μπαταρία και την αυτονομία των 420 km.
Αναμένουμε να δοκιμάσουμε το BYD Atto 2 και στην Ελλάδα, προκειμένου να διαμορφώσουμε πιο ολοκληρωμένη και σφαιρική άποψη για το αυτοκίνητο.
Εσείς πάντως, μπορείτε να διαμορφώσετε ήδη το BYD Atto 2 της αρεσκείας σας στον configurator της αντιπροσωπείας, εδώ
BYD Atto 2 | |||
---|---|---|---|
Τι λέει το DRIVE | Σε μια πρώτη ανάγνωση, το BYD Atto 2 έδειξε πως αποτελεί μια ισορροπημένη επιλογή, με πλούσιο εξοπλισμό, αξιόλογη ποιότητα κατασκευής, ευρυχωρία και τιμή που ανταγωνίζεται θαρραλέα ακόμα και θερμικά B-SUV. | ||
Τιμή | Από €29.990 (χωρίς επιδότηση) | ||
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ | |||
Τεχνολογία | ΒEV, σύγχρονο ηλεκτρικό μοτέρ μόνιμου μαγνήτη εμπρός 177 PS, 290 Nm, μπαταρία ιόντων λιθίου, χημείας LFP και τύπου Blade, χωρητικότητα 45,12 kWh, κίνηση εμπρός, κιβώτιο μιας σχέσης | ||
Απόδοση | 177 PS, 290 Nm | ||
Διαστάσεις | 4.310 x 1.830 x 1.575 mm | ||
Χώρος αποσκευών | 400-1.340 lt | ||
Βάρος | 1.570 kg | ||
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |||
0-100 km/h | 7,9" | ||
Τελική ταχύτητα | 160 km/h | ||
Μέση κατανάλωση* | 17 kWh /100 km | ||
Aυτονομία* | 300 km | ||
ΦΟΡΤΙΣΗ | |||
DC, 65 kW, 10-80% | 37 λεπτά | ||
DC, 65 kW, 30%-80% | 28 λεπτά | ||
AC, 11 kW, 0-100% | 5,5 ώρες | ||
Μέτρηση DRIVE | |||
Φωτογραφίες BYD, Βαγγέλης Πετράκης |