
H πρώτη μας γνωριμία με το νέο Jeep Avenger 4xe έγινε στην καρδιά της Τοσκάνης, ανάμεσα στους λόφους και τα στενά δρομάκια των γραφικών χωριών που περιβάλλουν τη Φλωρεντία.
Με τον μουντό και κατά διαστήματα βροχερό καιρό να συνθέτει το ιδανικό πεδίο για να δοκιμάσουμε τις αναβαθμισμένες δυνατότητες που υπόσχεται τόσο η κίνηση και στον πίσω άξονα, όσο και η μεγαλύτερη ισχύ του. Η νέα έκδοση έρχεται να ολοκληρώσει την γκάμα του μικρότερου SUV της μάρκας, φέρνοντας μαζί της όχι μόνο τετρακίνηση, αλλά και μια ξεκάθαρη δήλωση: 'Οτι το Avenger που εξελίχθηκε αποκλειστικά για την ευρωπαϊκή αγορά είναι πλέον ένα πραγματικό Jeep. Ικανό να ανταποκριθεί και σε προκλήσεις εκτός ασφάλτου .
Το τετρακίνητο Jeep Avenger 4xe είναι ένα αυθεντικό Jeep, έτοιμο για κάθε πρόκληση, εντός και εκτός ασφάλτου
Σε επίπεδο εικόνας, οι ανασχεδιασμένοι προφυλακτήρες με τις προστατευτικές ποδιές, οι ψηλά τοποθετημένοι προβολείς ομίχλης και οι μπάρες οροφής προσφέρουν ουσία στις εκτός ασφάλτου δυνατότητές του και δίνουν μια απαραίτητη νότα φρεσκάδας. Η μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος δε, 21 πόντους δηλαδή 1 cm ψηλότερα από τις υπόλοιπες εκδόσεις, επιβεβαιώνει εμφατικά ότι αυτό το Avenger δεν προορίζεται για να κινείται μόνο σε ασφαλτοστρωμένους δρόμους.
Κάτω από το καπό βρίσκεται ο γνωστός εξηλεκτρισμένος 1,2 λίτρων τούρμπο βενζινοκινητήρας του Ομίλου Stellantis στην ισχυρότερη εκδοχή του. Λειτουργεί στον κύκλο Miller για καλύτερη απόδοση και χαμηλότερη κατανάλωση και επικουρούμενος από το 48βολτο σύστημα mid-hybrid , αποδίδει 136 ίππους και 230 Nm. Η διαφορά από τις υπόλοιπες μικροϋβριδικές εκδόσεις έρχεται από την παρουσία ενός δεύτερου ηλεκτροκινητήρα 29 PS και 88 Nm που είναι τοποθετημένος ανάμεσα στους πίσω τροχούς και ανεβάζει τη συνδυασμένη ισχύ στα 145 άλογα.
Υπενθυμίζουμε ότι ο πρώτος ηλεκτροκινητήρας είναι ενσωματωμένος στο 6άρι αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DCΤ6, επιτρέποντας σε συνθήκες χαμηλού φορτίου 100% ηλεκτρική κίνηση μέχρι τα 30 km/h και για περίπου 1 km. Ο δεύτερος με τη σειρά του κινεί αποκλειστικά τον πίσω άξονα, εξασφαλίζοντας τετρακίνηση όποτε οι συνθήκες κίνησης το απαιτούν.
Οι δύο ηλεκτροκινητήρες δεν προσθέτουν μόνο ισχύ στο σύστημα κίνησης, αλλά και χρήσιμες «ενέσεις» ροπής όταν ο βενζινοκινητήρας λειτουργεί εκτός του ιδανικού εύρους του. Βελτιώνοντας τις επιδόσεις και την απόδοση που εμφανίζεται πιο γεμάτη σε όλο το φάσμα λειτουργίας του μοτέρ. Σε επίπεδο αριθμών, το 0-100 km/h έρχεται σε 9,5" με την τελική ταχύτητα να έχει ανέβει στα 194 km/h.
Πέρα, από τις ελαφρώς καλύτερες επιδόσεις, ακόμα πιο ουσιαστική σε επίπεδο τεχνικών χαρακτηριστικών είναι η αντικατάσταση του ημιάκαμπτου άξονα πίσω που συναντάμε στις άλλες εκδόσεις του Avenger, με μια νέα ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων.
Η διαφορά στο δρόμο είναι εμφανής, με τους κραδασμούς από τις ανωμαλίες του οδοστρώματος να φιλτράρονται πιο αποτελεσματικά. Πέρα από τη βελτιωμένη άνεση, η οδική συμπεριφορά παραμένει πειστική είτε κινείσαι σε πιο σβέλτο ρυθμό είτε σε πιο χαλαρό στην πόλη, όπου το ελαφρύ τιμόνι κάνει τους ελιγμούς παιχνιδάκι.
Το κιβώτιο, αν και ομαλό στις αλλαγές, έχει μια μικρή υστέρηση στα κατεβάσματα, κάτι που ίσως ενοχλήσει όσους ψάχνουν πιο άμεση απόκριση. Ωστόσο, η ροπή του κινητήρα είναι πάντα εκεί, έτοιμη να δώσει ώθηση χωρίς να χρειάζεται να το πιέσεις αρκετά ή να καταφεύγεις στη χειροκίνητη λειτουργία του.
Όταν αφήσαμε πίσω μας την άσφαλτο και πατήσαμε χώμα, το Avenger 4xe αποκάλυψε τον πραγματικό του χαρακτήρα. Με γωνίες προσέγγισης 22ο , ράμπας 21ο και αναχώρησης 35ο –τις καλύτερες στην κατηγορία– και δυνατότητα να διασχίσει νερά βάθους 40 πόντων, το μικρό Jeep δεν έδειξε να φοβάται τις προκλήσεις. Ακόμα κι όταν αυτές ήταν λασπωμένες ανηφοριές, με αυλάκια και σχεδόν μηδενική πρόσφυση. Ο πίσω ηλεκτροκινητήρας δουλεύει ακούραστα, εξασφαλίζοντας πρόσφυση ακόμα και όταν οι εμπρός τροχοί χάνουν επαφή με το έδαφος.
Σε περίπτωση παντελούς απώλειας πρόσφυσης των εμπρός τροχών, o πλήρως ανεξάρτητος ηλεκτροκινητήρας πίσω συνεχίζει να περνά τα 88 Nm στον πίσω άξονα, δηλαδή το 20% της συνδυασμένης ροπής, διασφαλίζοντας κίνηση. Με κλίση 40% δε, η μόνιμη τετρακίνηση μέχρι τα 30 km/h (ή μέχρι τα 40 km/h στη λειτουργία Sport) σου δίνει την απαραίτητη αυτοπεποίθηση για να συνεχίσεις, όποιο εμπόδιο και αν συναντήσεις σε κακοτράχαλη διαδρομή. Παράλληλα, σε ταχύτητες από 30 έως 90 km/h, η τετρακίνηση ενεργοποιείται όποτε κρίνεται απαραίτητη. Πάνω από τα 90 km/h, το Avenger γίνεται ξανά προσθιοκίνητο, βάζοντας την οικονομία σε προτεραιότητα.
Στην πολύ καλή πρόσφυση εισφέρουν τόσο τα λάστιχα M+S (διατίθενται προαιρετικά και All Terrain για τους πιο απαιτητικούς) όσο και τα συστήματα Selec-Terrain και Hill Descent που αναλαμβάνουν να προσαρμόσουν τη συμπεριφορά το πρώτο και την ταχύτητα το δεύτερο στις εκάστοτε συνθήκες. Στο Selec-Terrain δε, από το Auto και το Snow μέχρι το Sand & Mud και το Sport με το E-Boost για πιο δυναμικές εκκινήσεις, οι επιλογές καλύπτουν κάθε πιθανό σενάριο.
Στο εσωτερικό, το layout παραμένει ίδιο, ωστόσο δεν λείπουν οι λεπτομέρειες που δίνουν έναν διαφορετικό τόσο στο τετρακίνητο Avenger. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων 10,25" και η οθόνη αφής του infotainment ίδιου μεγέθους είναι στάνταρ, απεικονίζοντας πληροφορίες και για την τετρακίνηση και τη λειτουργία του υβριδικού συστήματος. Από εκεί και πέρα, οι υφασμάτινες επενδύσεις των καθισμάτων είναι νέες όπως και οι ασημί λεπτομέρειες στο ταμπλό.
Ο εξοπλισμός είναι πλήρης και περιλαμβάνει ενεργό cruise control, αυτόματο κλιματισμό, κάμερα οπισθοπορείας, αισθητήρες παρκαρίσματος, Full LED φωτιστικές μονάδες και πλήθος συστημάτων ασφάλειας και υποβοήθησης του οδηγού όπως αναγνώριση σημάτων και διατήρηση λωρίδας.
Για όσους θέλουν κάτι ξεχωριστό, η επετειακή έκδοση «The North Face» –περιορισμένη σε 4.806 μονάδες, όσο το υψόμετρο του Mont Blanc– ανεβάζει τον πήχη. Αναπτύχθηκε σε συνεργασία με την ομώνυμη εταιρεία εξοπλισμού outdoor και γαρνίρεται με κίτρινες λεπτομέρειες στους προφυλακτήρες, αυτοκόλλητο στο καπό με τον λογότυπο «TNF» και γραφικό του Mont Blanc στη μάσκα και στο ταμπλό.
Στην καμπίνα, τα καθίσματα έρχονται με κίτρινες πινελιές και αδιάβροχες επενδύσεις, ενώ ο εξοπλισμός συμπληρώνεται με πλοήγηση, θερμαινόμενο παρμπρίζ, θερμαινόμενα καθίσματα, keyless entry και handsfree πορτμπαγκάζ.
Το βιβλίο παραγγελιών για το νέο Jeep Avenger 4xe έχει ανοίξει στη χώρα μας, με την έκδοση Upland να κοστίζει €34.490. Για την ειδική έκδοση «The North Face» το κόστος απόκτησης ανεβαίνει στις €41.990. Τα πρώτα αυτοκίνητα θα φτάσουν στις εκθέσεις το καλοκαίρι, ενώ όπως σε όλα τα Avenger, η αγορά συνοδεύεται από 4ετή εγγύηση και οδική βοήθεια.
Jeep Avenger 4xe | |||
---|---|---|---|
Τι λέει το DRIVE | Το Jeep Avenger 4xe φέρνει τετρακίνηση και αναβαθμισμένες εκτός ασφάλτου δυνατότητες, χωρίς να θυσιάζει την άνεση και την οικονομία. Με 145 ίππους, νέα ανάρτηση και προηγμένα ηλεκτρονικά συστήματα, αποδεικνύεται ικανό τόσο στην άσφαλτο όσο και σε απαιτητικές διαδρομές. | ||
Τιμή | από €34.490 | ||
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ | |||
Τεχνολογία | MHEV, κινητήρας βενζίνης 1.199 cc, i3, 2 ΕΕΚ, 12v, τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας, ιντερκούλερ, ψεκασμός πολλαπλών σημείων, 136 PS/5.500 rpm, 230 Nm/1.750, ηλεκτρικό μοτέρ 1 29 PS/55 Nm, ηλεκτρικό μοτέρ 2 29 PS/88 Nm, 6τάχυτο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη. | ||
Απόδοση | 145 PS | ||
Διαστάσεις | 4.088 x 1.776 x 1.541 mm | ||
Χώρος αποσκευών | 325-1.218 lt | ||
Βάρος | 1.150 kg | ||
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |||
0-100 km/h | 9,5" | ||
Τελική ταχύτητα | 194 km/h | ||
Μέση κατανάλωση* | 6,7 lt/100 km* | ||
Εκπομπές CO2 | 122 g/km | ||
*Μέτρηση DRIVE | |||
Φωτογραφίες Jeep |