Με 15 χρόνια στην αγορά και πάνω από 1,4 εκατ. πωλήσεις παγκοσμίως, το Fiat Doblo απευθύνεται σε όποιον χρειάζεται τον άπλετο χώρο της καμπίνας ενός πολυμορφικού, αλλά θέλει να πληρώσει όσο γίνεται λιγότερα χρήματα για την αγορά του.
Με την πρόσφατη ανανέωσή του έγινε πιο ελκυστικό σε εμφάνιση και ταυτόχρονα δέχτηκε βελτιώσεις ώστε να γίνει ακόμα πιο ευχάριστο για τον οδηγό και τους επιβάτες του.
Φόρτωσέ το
Οι επεμβάσεις στην εξωτερική εμφάνιση επικεντρώνονται κυρίως στο αρκετά διαφοροποιημένο εμπρός μέρος. Στο εσωτερικό, τη διαφορά κάνει το νέο ταμπλό. Έχει αποκτήσει πιο επιβατική εμφάνιση και δείχνει πιο πλατύ, ενώ στο κέντρο του δεσπόζει η οθόνη αφής 5’’ του συστήματος ψυχαγωγίας Uconnect. Στο πάνω μέρος του υπάρχουν πρακτικές θήκες, όμως το ράφι που βρίσκαμε παλιά μπροστά από τον συνοδηγό και η μικρή θήκη αριστερά από την κολόνα του τιμονιού δεν υπάρχουν πια. Αλλά και ο χώρος εμπρός από τον επιλογέα ταχυτήτων έχει μικρύνει αρκετά, λόγω της τοποθέτησης θυρών AUX και USB.
Τα υλικά του ταμπλό είναι τώρα μια ιδέα πιο ποιοτικά, και οι νέοι χρωματικοί συνδυασμοί κάνουν τη ζωή στην καμπίνα του Doblo πιο ευχάριστη. Κανένα παράπονο δεν θα έχουν οι επιβάτες από τους διαθέσιμους χώρους, και ειδικά σε εσωτερικό ύψος είναι ασυναγώνιστο. Αλλά και το πορτ-μπαγκάζ, με χωρητικότητα-ρεκόρ 790 lt, θα χωρέσει πραγματικά τα πάντα. Έξτρα πρακτικότητα προσφέρει η εταζέρα που αντέχει βάρος 70 kg και μπορεί να τοποθετηθεί σε διάφορες θέσεις. Εκεί πίσω, με έξτρα χρέωση που θα φτάνει τα € 600 περίπου, μπορούν να τοποθετηθούν τα δύο επιπλέον καθίσματα που κάνουν το Doblo 7θέσιο, ενώ αναδιπλώνονται ή αφαιρούνται εντελώς όταν δεν χρειάζονται.
Η ευρεία γκάμα κινητήρων συνεχίζει να διατίθεται και στο ανανεωμένο Doblo. Το κατώφλι ορίζεται από τον ατμοσφαιρικό 1.4 95 ίππων, που φέρνει τη βασική τιμή του Doblo κάτω από τα € 15.000, με τις εκπτώσεις και την απόσυρση. Περισσότερη ισχύ προσφέρει η έκδοση 1.4 TJet, με τούρμπο και 120 ίππους, ενώ με αντίστοιχων προδιαγραφών κινητήρα εφοδιάζεται και η έκδοση Natural Power, που καταναλώνει CNG. Στο μέτωπο των ντίζελ υπάρχουν δύο εκδοχές του 1.6 MultiJet, με 90 PS και αυτοματοποιημένο κιβώτιο ή 105 PS και χειροκίνητο 6άρι. Ο τελευταίος συνδυασμός είναι βέβαια και ο πιο ταιριαστός στο Doblo.
Ο πετρελαιοκινητήρας έχει αρκετή δύναμη πρακτικά από το ρελαντί και πείθει ότι θα μπορεί να κινεί το αυτοκίνητο με ευκολία ακόμα κι όταν μεταφέρεις άλλους έξι επιβάτες. Με τη βελτιωμένη ηχομόνωση η τραχιά χροιά του είναι τώρα λιγότερο αισθητή στο πάτημα του γκαζιού, και ποτέ δεν γίνεται δυσάρεστη. Η ανάρτηση, με γόνατα McPherson εμπρός και μια ανεξάρτητη διάταξη που η Fiat ονομάζει Bi-link πίσω, είναι αρκετά άνετη στο αστικό περιβάλλον, όπως άλλωστε ταιριάζει στον χαρακτήρα του Doblo. Οι μεγάλες γυάλινες επιφάνειες προσφέρουν καλή ορατότητα στον οδηγό αλλά κάνουν και πιο ευχάριστη τη βόλτα για τους επιβάτες.
Στην επίσημη παρουσίαση του Doblo στο Τορίνο ήταν διαθέσιμο και το πιο προσιτό μοντέλο της γκάμας, με τον ατμοσφαιρικό 1.400άρη που αποδίδει 95 ίππους. Εδώ το μοτέρ είναι πιο ήσυχο και το γκάζι έχει καλύτερη απόκριση, όμως η ροπή στις χαμηλές στροφές ίσα που επαρκεί για το βάρος του. Ο πετρελαιοκινητήρας 1.3 MultiJet της ιταλικής φίρμας θα του ταίριαζε γάντι, όμως αυτός αποτελεί αποκλειστικό προνόμιο του επαγγελματικού Doblo Cargo, σε εκδόσεις 75 και 90 ίππων.
Εν αναμονή
Το ανανεωμένο Doblo αναμένεται στις ελληνικές εκθέσεις της Fiat τον Μάρτιο, σε τιμές περίπου 2% υψηλότερες από του απερχόμενου μοντέλου. Θα διατεθεί σε τρεις εκδόσεις εξοπλισμού, Pop, Easy και Lounge, με την τιμή του 1.6 ντίζελ να ξεκινά από τα € 18.500 περίπου. Η αλήθεια είναι ότι σε αυτά τα χρήματα δύσκολα βρίσκεις άλλο αντίστοιχα ευρύχωρο αυτοκίνητο, και ακόμα πιο δύσκολα κάποιο 7θέσιο. Όσοι χρειάζονται κάτι τέτοιο ίσως και να έχουν το Doblo ως μοναδικό μέλος της λίστας υποψηφίων για αγορά.
Τι λέει το DRIVE
Τίμια πρόταση για ένα προσιτό και ιδιαίτερα ευρύχωρο αυτοκίνητο με δυνατότητα μεταφοράς 7 επιβατών και ευρεία γκάμα διαθέσιμων κινητήρων.
Τιμή από €18.500 (εκτιμώμενη, με απόσυρση)
Τεχνολογία 1.598 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, τουρμποντίζελ, 105 PS/4.000 rpm, 29,6 kgm/1.500 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 13,4”
Τελική ταχύτητα 164 km/h
Μέση κατανάλωση 5,2 lt/100 km
Εκπομπές CO2 138 gr/km
Διαστάσεις 4.406 x 1.832 x 1.895 mm
Βάρος 1.430 kg
Τιμές κατασκευαστή