Η τέταρτη γενιά της BMW X3 έρχεται με νέα, πιο ριζοσπαστική εμφάνιση από το παρελθόν και μια παράδοξα ευρεία γκάμα κινητήρων για την εποχή. Που περιλαμβάνει αρκετούς εξηλεκτρισμένους κινητήρες βενζίνης και ντίζελ, αλλά όχι 100% ηλεκτρική έκδοση.
Αυτή η τελευταία θα έρθει το επόμενο έτος και, όπως μας έχει προαναγγείλει η βαυαρική φίρμα με το πρωτότυπο Neue Klasse X, θα βασίζεται στην ομώνυμη ολοκαίνουργια πλατφόρμα των Βαυαρών για ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Το εικονιζόμενο μοντέλο αντίθετα εξακολουθεί να αξιοποιεί το πάτωμα CLAR της απερχόμενης BMW X3 που λανσαρίστηκε στην αγορά το 2017 και με τις πωλήσεις της κατάφερε να μεγαλώσει το μύθο του γερμανικού SUV.
Η τιμή της νέας BMW X3 ξεκινά από τις €68.700 για τη βασική έκδοση 20 xDrive και φτάνει τις €97.200 για την κορυφαία Μ50 xDrive
Πού έχει φθάσει ο μύθος σε επίπεδο πωλήσεων; Το γερμανικό SUV μετρά ήδη πάνω από 3,5 εκατομμύρια πωλήσεις παγκοσμίως από το 2003, ενώ αξίζει να σημειώσουμε ότι πέρυσι, παρότι σε τροχιά ανανέωσης, ήταν το best-seller της BMW με 350.000 παγκόσμιες πωλήσεις. Όχι και άσχημα!
Εξωτερικά, η νέα BMW X3 ακολουθεί μια πιο «μονολιθική» σχεδιαστική γλώσσα, όπως την περιγράφουν οι ίδιοι οι σχεδιαστές της, με μεγαλύτερες μονοκόμματες και πιο λείες επιφάνειες. Τις εντυπώσεις κερδίζει το εμπρός μέρος. Είναι πιο επιβλητικό, με τα μεγαλύτερα χαρακτηριστικά «νεφρά» της μάσκας να κυριαρχούν.
Από άποψη διαστάσεων, με 3,4 πόντους επιπλέον στο μήκος της σε σύγκριση με το προηγούμενο μοντέλο, η νέα X3 ξεπερνά τα 4,75 m, ενώ το πλάτος της αυξήθηκε κατά 2,9 πόντους, φτάνοντας τα 1,92 m.
Συνολικά, η εμφάνιση είναι πιο καθαρή και σύγχρονη, με το αμάξωμα να κάθεται 2,5 πόντους χαμηλότερα, ενισχύοντας τον σπορ χαρακτήρα και βελτιώνοντας την αεροδυναμική της. Στη πιο δυναμική εμφάνιση συμβάλλουν οι μυώδεις θόλοι των τροχών και τα φώτα που φαίνονται πιο σφιχτά ενσωματωμένα στο αμάξωμα. Υπό ορισμένες γωνίες από πίσω όμως, το σχέδιο φαίνεται λίγο παράξενο. Έχουμε και εδώ σημαντικές αλλαγές, με την πίσω πόρτα να έχει περισσότερο μέταλλο και τα φώτα να έχουν ανασχεδιαστεί.
Ριζικά αλλαγμένο είναι και το εσωτερικό που ακολουθεί την πιο μινιμαλιστική προσέγγιση που έχει υιοθετήσει η BMW στα πιο πρόσφατα μοντέλα της. Το «Curved Display» κυριαρχεί, συνδυάζοντας την οθόνη αφής και τον ψηφιακό πίνακα οργάνων σε μια ενιαία μονάδα. Στο υπόλοιπο ταμπλό υπάρχουν ελάχιστα στοιχεία και όλες οι λειτουργίες, από τον κλιματισμό μέχρι την επιλογή του προγράμματος οδήγησης, έχουν ενσωματωθεί στην οθόνη αφής του infotainment, με μόλις λίγα κουμπιά στην κεντρική κονσόλα και το τιμόνι.
Η ποιότητα των πλαστικών και των λοιπόν υλικών στην καμπίνα δείχνουν ένα βήμα πίσω, συγκριτικά με το παρελθόν, αλλά ο ambient φωτισμός που έρχεται από τις 7 Series και 5 Series, έχουν αναβαθμίσει την αίσθηση πολυτέλειας που εισπράττουν οι επιβάτες. Όπως και στα δυο μεγαλύτερα μοντέλα, τα φωτεινά πάνελ που διατρέχουν το ταμπλό προσαρμόζονται ανάλογα με το πρόγραμμα οδήγησης που έχεις επιλέξει. Για παράδειγμα, όταν επιλέγεις το Sport, το θέμα φωτισμού μετατρέπεται σε κόκκινο και μπλε, τιμώντας τα αγωνιστικά χρώματα της BMW.
Μπορεί τα πιο βιώσιμα υλικά να μην εντυπωσιάζουν, αλλά οι χώροι παραμένουν εξαιρετικοί, με τέσσερις ενήλικες να φιλοξενούνται πολύ άνετα. Ο χώρος αποσκευών με τη σειρά του αυξήθηκε στα 570 lt και ανάλογα τη διαμόρφωση των πίσω καθισμάτων μπορεί να φθάσει έως τα 1.700 lt. Στην plug-in υβριδική έκδοση, η χωρητικότητα κυμαίνεται από 460 έως 1.600 lt.
Όπως προαναφέραμε, η νέα Χ3 έρχεται με μια πλούσια για την εποχή γκάμα κινητήριων συνόλων, με την plug-in hybrid X3 30e xDrive να παρουσιάζει το μεγαλύτερο ενδιαφέρον. Το υβριδικό σύστημα αποτελείται από έναν 4κύλινδρο βενζινοκινητήρα 2,0 lt που συνεργάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα ενσωματωμένο στο 8τάχυτο κιβώτιο Steptronic. Συνδυαστικά αποδίδουν 299 ίππους, με την BMW να υπόσχεται ηλεκτρική αυτονομία 81-90 km, σημαντικά μεγαλύτερη από αυτή που προσέφερε η προκάτοχός της.
Στην κορυφή της γκάμας τοποθετείται η X3 M50 xDrive, η οποία διαθέτει τον ισχυρότερο 6κύλινδρο εν σειρά βενζινοκινητήρα που έχει τοποθετηθεί ποτέ σε μοντέλο M Performance. Ο 3λιτρος κινητήρας M TwinPower Turbo συνδυάζεται με ήπια υβριδική τεχνολογία 48V και αποδίδει 398 ίππους, οι οποίοι εκτοξεύουν το γερμανικό SUV από στάση στα 100 km/h σε μόλις 4,6". Η δύναμη περνά στον δρόμο μέσω ενός 8τάχυτου κιβωτίου Steptronic Sport και της έξυπνης τετρακίνησης BMW xDrive.
Η ήπια υβριδική τεχνολογία 48V είναι παρούσα και στα υπόλοιπα μοτέρ της νέας Χ3, χαρίζοντάς τους βελτιωμένη απόδοση και καλύτερη οικονομία. Στη βάση της γκάμας παραμένει ο 4κύλινδρος βενζινοκινητήρας 2,0 λίτρων της X3 20 xDrive που αποδίδει 208 ίππους, με τον δίλιτρο ντίζελ των 197 ίππων της X3 20d xDrive να ολοκληρώνει προς το παρόν την γκάμα. Και τα δυο μοτέρ συνδυάζονται με 8άρι αυτόματο κιβώτιο Steptronic, μοιράζονται τη ροπή και στους τέσσερις τροχούς μέσω του συστήματος τετρακίνησης BMW xDrive.
Στη σύντομη επαφή μας στους δρόμους γύρω από το Μόναχο είχαμε την ευκαιρία να βρεθούμε πίσω από το τιμόνι της κορυφαίας Μ50 xDrive και της βασικής 20 xDrive. Η απόδοση του δίλιτρου κινητήρα αποδείχθηκε περισσότερο από επαρκής για τον χαρακτήρα της X3, με το ήπιο υβριδικό σύστημα να έχει βελτιώσει την οικονομία καυσίμου. Παρά τον πιο συγκρατημένο χαρακτήρα , η οδηγική αίσθηση παραμένει σπορτίβ, με την ανάρτηση να ισορροπεί ιδανικά ανάμεσα στην άνεση και στην ακριβή οδική συμπεριφορά.
Η Μ50 xDrive από την άλλη, μας θύμισε ότι «there's no replacement for displacement» που λένε και οι Αμερικανοί, με τον 3λιτρο κινητήρα τούρμπο να προσφέρει εντυπωσιακές επιταχύνσεις και απολαυστικό ήχο. Η καλοστημένη ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενη ανάρτηση, διαχειρίζεται με μαεστρία τους δύο τόνους του αμαξώματος και στις πιο σφιχτές διαδρομές, προσφέροντας στον οδηγό μια μοναδική αίσθηση ελέγχου σε συνεργασία με το άμεσο και πλούσιο σε πληροφορία σύστημα διεύθυνσης. Πληθωρική και απολαυστική είτε κινείσαι άνετα με μικρές ταχύτητες στο κέντρο του Μονάχου είτε στα δίχως όρια τμήματα της Autobahn.
Στην πρώτη γνωριμία μας, η νέα BMW X3 μας έδειξε ότι εξακολουθεί και στη νέα της γενιά να συνδυάσει με μοναδικό τρόπο την άνεση και την οδηγική απόλαυση, γαρνίροντας τα παραπάνω στοιχεία πλέον με περισσότερο στιλ και τεχνολογία. Όσον αφορά την ποιότητα της καμπίνας, περιμέναμε κάτι καλύτερο σε υλικά, αλλά ακόμα κι έτσι η νέα X3 ανταποκρίνεται πλήρως στις υψηλές απαιτήσεις του κοινού της.
Με τιμή που ξεκινά από τις €68.700 για την έκδοση «20 xDrive» και φτάνει τις €97.200 για την κορυφαία «Μ50 xDrive», η νέα BMW X3 είναι ήδη διαθέσιμη για παραγγελίες στην ελληνική αγορά. Με τα πρώτα αυτοκίνητα να αναμένονται στη χώρα προς τα τέλη του επόμενου μήνα.
BMW X3 M50 xDrive | |||
---|---|---|---|
Τι λέει το DRIVE | Από τη βασική έκδοση μέχρι την εκρηκτική M50 xDrive, η νέα BMW X3 έρχεται πιο προηγμένη τεχνολογικά από ποτέ, με χώρους, ποιότητα και οδική συμπεριφορά που θα καλύψουν τις ανάγκες κάθε οδηγού. | ||
Τιμή | Από €68.700 (Χ3 20 xDrive) | ||
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ | |||
Τεχνολογία | MHEV, κινητήρας βενζίνης 2.998 cc, i6, 24v, 2 ΕΕΚ, μεταβλητός χρονισμός, άμεσος ψεκασμός, 381 PS/5.200-6.250 rpm, 540 Nm/1.900-4.800 rpm, ηλεκτροκινητήρας 18 PS, 200 Nm/, τετρακίνηση, αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων | ||
Συνδυαστική Απόδοση | 398 PS, 580 Nm | ||
Διαστάσεις | 4.755 mm x 1.920 mm x 1.660 mm | ||
Χώρος αποσκευών | 570-1.700 lt | ||
Βάρος | 2.055 kg | ||
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |||
0-100 km/h | 4,6" | ||
Τελική ταχύτητα | 250 km/h | ||
Μέση κατανάλωση* | 10,4 lt /100 km | ||
Εκπομπές C02 | 175 g/km | ||
Μετρήσεις κατασκευαστή, *μέτρηση DRIVE |