Οι ρίζες για τη δημιουργία του Audi RS 6 Avant GT βρίσκονται στο πρωτότυπο RS 6 GTO που παρουσιάστηκε το 2020.
Ένα πρωτότυπο που σχεδιάστηκε και κατασκευάστηκε από φοιτητές που έκαναν πρακτική στο εργοστάσιο Neckarsulm της Audi, με τη βοήθεια του υπεύθυνου σχεδιασμού της φίρμας Marc Lichte, στο πλαίσιο του εορτασμού 40 ετών από την πρώτη εμφάνιση του Quattro.
Ήταν παράλληλα ένας φόρος τιμής στο αγωνιστικό Audi 90 quattro IMSA GTO που είχε μια επιτυχημένη καριέρα στο ομώνυμο αμερικανικό πρωτάθλημα τη δεκαετία του ’90, με τον Hans-Joachim Stuck πίσω από το τιμόνι. Το Audi RS 6 Avant GT που βλέπετε στις φωτογραφίες είναι τρόπο τινά η έκδοση παραγωγής αυτού του πρωτοτύπου.
To Audi RS 6 Avant GT είναι ένας αποχαιρετισμός στην «παλιά σχολή» της ωμής, καθαρής δύναμης, χωρίς υβριδικές τεχνολογίες
Θα ήταν βέβαια πιο εμφανές αν είχαμε μεριμνήσει να καπαρώσουμε το λευκό, με τα χαρακτηριστικά αυτοκόλλητα, πριν προσγειωθούμε στο Μόναχο και πάρουμε τοn δρόμο για το Ingolstadt. Μας πρόλαβαν όμως οι Ρουμάνοι συνάδελφοι.
Ας όψεται..! Δεν μας χάλασε δα και το γκρι, το Nardo Grey, το δεύτερο από τα τρία συνολικά χρώματα: Μαζί με το λευκό και το μαύρο που είχαν τη δυνατότητα να επιλέξουν όσοι από τους 660 (μόλις τόσα θα παραχθούν) πρόλαβαν να καταθέσουν προκαταβολή για αυτή την ειδική έκδοση της τρέχουσας γενιάς του RS 6. Και να πληρώσουν τελικά 219.585 ευρώ.
Αξίζει επίσης να μην παραλείψουμε ότι πρόκειται για αποχαιρετιστήρια έκδοση, μιας κι είναι το τελευταίο 100% βενζινοκίνητο RS 6, που μαζί με το μικρότερο RS 4 άλλαξαν τον τρόπο που βλέπαμε αυτού του είδους τα αυτοκίνητα.
Με τα γκρι σύννεφα να αρχίζουν να καλύπτουν τον ουρανό, παραιτηθήκαμε γρήγορα της μάχης χρωμάτων. Το GT άλλωστε, δεν είναι απλώς ένα λευκό RS 6 με μερικά αυτοκόλλητα. Κι αυτό, παρόλο που η πιο εμφανής διαφορά σε σχέση με το στάνταρ RS 6 είναι οι νέες ζάντες 22”. Το σχέδιο των οποίων θυμίζει εκείνες των μοντέλων Audi S της δεκαετίας του 1990 και των αρχών του 2000.
Οι υπόλοιπες οπτικές αλλαγές περιλαμβάνουν νέο σπλίτερ εμπρός και γυαλιστερή μαύρη μάσκα που δίνει στο αυτοκίνητο πιο πλατιά εμφάνιση. Εικόνα που επικουρούν το καπό και τα εμπρός φτερά από ανθρακονήματα, με μεγάλες εξόδους αέρα πίσω από τους τροχούς. Υπάρχει ακόμα διαφορετική πίσω αεροτομή με κεντρικό στήριγμα όπως στο πρωτότυπο και ένας τεράστιος διαχύτης. Επίσης, οι ράγες οροφής έχουν αφαιρεθεί για μια «πιο χαμηλή και πιο σπορ σιλουέτα».
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει και η διαδικασία κατασκευής του RS 6 GT. Τα αυτοκίνητα φεύγουν σε ημιτελή κατάσταση από τη γραμμή παραγωγής του Neckarsulm και μεταφέρονται στο Böllinger Höfe, όπου η Audi συναρμολογεί το E-tron GT και παλιότερα το R8. Εκεί ολοκληρώνονται με τη φροντίδα επτά εξειδικευμένων τεχνιτών, προσδίδοντας στο αυτοκίνητο την απαραίτητη προσοχή στη λεπτομέρεια.
Στο εσωτερικό, την παράσταση κλέβουν τα εξαιρετικά μπάκετ με πλάτη από ανθρακονήματα. Οι περισσότερες δερμάτινες επενδύσεις και επιφάνειες έχουν αντικατασταθεί από μικροΐνες Dinamica σε μαύρο χρώμα με κόκκινες και χαλκόχρωμες ραφές. Και όπως σε κάθε μοντέλο περιορισμένης παραγωγής, μια πλακέτα στην κεντρική κονσόλα ενημερώνει τον κάτοχο για τον αριθμό του αυτοκινήτου που απέκτησε.
Την κίνηση του RS 6 Avant GT αναλαμβάνει ο 4λιτρος biturbo V8 που αποδίδει για την περίσταση 630 PS και 850 Nm. Δηλαδή, 30 PS και 50 Nm παραπάνω από το στάνταρ RS 6 Avant. Η ροπή περνά φυσικά και στους τέσσερις τροχούς μέσω του μόνιμου συστήματος τετρακίνησης quattro και ενός 8τάχυτου κιβωτίου ταχυτήτων Tiptronic. Το τελευταίο έχει υποστεί και αυτό με τη σειρά του μικροβελτιώσεις για ακόμα ταχύτερο χρόνο αλλαγής ταχυτήτων.
Όπως και το RS 6 Avant Performance, το GT χρησιμοποιεί την τελευταία έκδοση του κεντρικού διαφορικού κλειδώματος που είναι πιο ελαφρύ και συμπαγές σε διαστάσεις. Κατανέμει δε, τη ροπή του μοτέρ στον εμπρός και πίσω άξονα σε στάνταρ αναλογία 40:60. Μπορεί όμως να στείλει περισσότερη ροπή στον άξονα με την καλύτερη πρόσφυση, κατανέμοντας μέχρι 70% στον εμπρός άξονα και έως 85% στον πίσω.
Αυτό η δυνατότητα ανακατανομής, σύμφωνα με τους ιθύνοντες της Audi βελτιώνει τα οδικά χαρακτηριστικά, και μαζί με το πίσω διαφορικό εξασφαλίζει πιο ακριβή συμπεριφορά στις στροφές, σχεδόν εξαλείφοντας το φαινόμενο της υποστροφής στο όριο. Ειδικά μάλιστα, αν ο οδηγός έχει επιλέξει το πρόγραμμα οδήγησης «Dynamic».
Μια ακόμα αλλαγή που δύσκολα θα δεις, αλλά θα νιώσεις από τα πρώτα κιόλας χιλιόμετρα είναι η διαφορετική ανάρτηση που χαμηλώνει το αυτοκίνητο κατά έναν πόντο. Για πρώτη φορά στην ιστορία του RS 6, η αερανάρτηση έχει αντικατασταθεί με ρυθμιζόμενη ανάρτηση coilover που έρχεται με σετ κλειδιών και τις απαραίτητες οδηγίες για να ρυθμίζει ο οδηγός τη σκληρότητα των αμορτισέρ. Οι αντιστρεπτικές ράβδοι είναι επίσης πιο σκληρές, 30% μπροστά και 80% πίσω, για να περιορίζουν την κλίση στις στροφές.
Το πακέτο αναβαθμίσεων ολοκληρώνουν τα νέα υψηλής απόδοσης λάστιχα Continental Sport Contact 7 σε διάσταση 285/30 R22 και τα κάρμπον κεραμικά δισκόφρενα φρένα που είναι στάνταρ.
Η Audi έχει μακρά παράδοση στα σπορ στέισον και τούτου εδώ είναι δίχως δεύτερη σκέψη το «Holy Grail» των RS, η αιχμή του δόρατος! Ο τρόπος με τον οποίο το RS 6 GT επιτίθεται και αφήνει πίσω του κάθε στροφή είναι εκθαμβωτικός και αποστομωτικός. Στη ρύθμιση Dynamic, το τιμόνι γίνεται πιο άμεσο, κοφτερό, κι έχει το κατάλληλο βάρος.
Στην αρχή ίσως σου φανεί υπερβολικά γρήγορο… Αλλά ύστερα από μερικά χιλιόμετρα, θα καταλήξεις στο συμπέρασμα πως είναι ένα από τα καλύτερα τιμόνια της Audi που έχεις πιάσει στα χέρια σου. Δίνοντάς σου την απαραίτητη αυτοπεποίθηση να πιέσεις το GT ακόμα περισσότερο.
Για να ανακαλύψεις τελικά, ότι η νέα coiliver ανάρτηση διατηρεί επίπεδο στο δρόμο το αυτοκίνητο των δύο τόνων. Και με την αρωγή των ελαστικών της Continental, η πρόσφυση που παρέχει να είναι ακραία σαν να πατάς πάνω σε σμυριδόπανο, ακόμα και στη βρεγμένη άσφαλτο.
Ναι, τα σύννεφά δεν μας έκαναν τη χάρη και στις λιγοστές ώρες που είχαμε το αυτοκίνητο στην κατοχή μας, κάμποσα χιλιόμετρα έγιναν με τους υαλοκαθαριστήρες στην τελευταία σκάλα. Δεν πτοηθήκαμε, όμως! Ακόμα και σε αυτές τις συνθήκες ο τρόπος που στρίβει και βάζει τη δύναμή του στον δρόμο σε αφήνει με το στόμα ανοικτό, με την υποστροφή να αποτελεί άγνωστη έννοια.
Η «πισωκίνητη» κατανομή της ροπής του χαρίζει εύκολα τον χαρακτηρισμό του πιο fun-to-drive Audi. Δεν θα διαγράψει εντυπωσιακές πλαγιολισθήσεις, ούτε καν. Απλώς αυτή η ρύθμιση και το ελαφρύ γλίστρημα της ουράς που του επιτρέπει όταν ανεβαίνεις στο γκάζι λίγο πριν από την έξοδο, το βοηθούν να κρύβει το μέγεθος και το βάρος του. Και τελικά, στις σφιχτές διαδρομές να αποδεικνύεται πιο ευέλικτο απ’ όσο περιμένεις.
Φυσικά, το RS 6 GT είναι αδιανόητα γρήγορο για ένα οικογενειακό στέισον. Η ισχύς του μοτέρ πραγματικά συγκλονίζει, με τον V8 να αποδίδει άφθονη ροπή σε όλο το φάσμα των στροφών, επιτρέποντας στο αυτοκίνητο να επιταχύνει δυνατά από οποιαδήποτε ταχύτητα. Το 0-100 km/h σε 3,3” το τοποθετεί στο ίδιο επίπεδο με καθαρόαιμα σούπερκαρ, όπως και η τελική ταχύτητα των 305 km/h. Σε συνδυασμό δε με τον ήχο που παράγει ο V8 και οι εξατμίσεις, το RS 6 Avant GT μπορεί να γίνει σοκαριστικά (και απολαυστικά) αντικοινωνικό όταν αποφασίσεις να εκμεταλλευτείς πλήρως τις δυνατότητές του.
Παραδόξως, ενώ μοιάζει να έχει φτιαχτεί για πίστα, είναι απρόσμενα άνετο -πάντα με γνώμονα τον σκληροπυρηνικό χαρακτήρα- όταν αποφασίσεις να βγεις από το πρόγραμμα Dynamic και ενεργοποιήσεις το ενεργό cruise control. Παραμένει ένα εξαιρετικό Grand Tourer, με το οποίο μπορείς να καλύψεις εκατοντάδες χιλιόμετρα ατσαλάκωτος. Σε αυτόν τον ρυθμό, ακόμα και ο θόρυβος του κινητήρα που περνά στην καμπίνα είναι διακριτικός.
Δεν είναι τόσο ενδοτικό όσο το απλό RS 6 με την αερανάρτηση. Αλλά για αυτοκίνητο με γιγαντιαίες 22άρες ζάντες και 30άρια λάστιχα αποδεικνύεται αποδεκτά άνετο για καθημερινή χρήση με πολύ καλή ποιότητα κύλισης στο ταξίδι. Σε συνδυασμό δε με τους χώρους της καμπίνας και του πορτμπαγκάζ, διατηρεί ακόμα και σε αυτή την πιο ακραία έκδοχή του την πολυχρηστικότητα ενός A6 Avant.
Με τον ειδικό χαρακτήρα του, το Audi RS 6 Avant GT δεν απευθύνεται μόνο στους λάτρεις των σπόρτσκαρ, αλλά και στους συλλέκτες που εκτιμούν την ιδιαίτερη σχεδιαστική ταυτότητα και τον περιορισμένο αριθμό παραγωγής. Κάθε λεπτομέρεια, από τα αυτοκόλλητα που παραπέμπουν στο Audi 90 quattro IMSA GTO έως τα ανθρακονημάτινα στοιχεία και τις μοναδικές ζάντες, συνθέτει ένα μοντέλο που δεν ξεχωρίζει μόνο για τις επιδόσεις, αλλά και για την αγωνιστική ψυχή.
Είναι ένα ανεπιτήδευτα σπορ αυτοκίνητο, χωρίς υβριδικές τεχνολογίες, ένα πραγματικό niche car με συλλεκτική αξία. Για όσους πρόλαβαν να αποκτήσουν ένα από τα 660 κομμάτια, το RS 6 Avant GT δεν είναι ακόμη σπόρτσκαρ· είναι ένα κομμάτι της ιστορίας της Audi που θα αφήσει το δικό του, βαθύ αποτύπωμα στον χρόνο.
Audi RS RS 6 GT | |||
---|---|---|---|
Τι λέει το DRIVE | Το RS 6 GT αποτελεί ένα εξαιρετικό παράδειγμα του πώς ένα στέισον μπορεί να συνδυάσει επιδόσεις, πολυτέλεια και μοναδικότητα, σε έναν συνδυασμό που λίγα αυτοκίνητα καταφέρνουν να προσφέρουν. Είναι ένας αποχαιρετισμός στην «παλιά σχολή» της ωμής, καθαρής δύναμης, χωρίς υβριδικές τεχνολογίες. | ||
Τιμή | Aπό €219.585 (στη Γερμανία) | ||
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ | |||
Τεχνολογία | Kινητήρας βενζίνης 3.996 cc, V8, 32v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, δύο τούρμπο διπλής εισόδου, ιντερκούλερ, τετρακίνηση, αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων | ||
Απόδοση | 630 PS/6.000 rpm, 850 Nm/2.300-4.500 rpm | ||
Διαστάσεις | 5.018 mm x 1.951 mm x 1.437 mm | ||
Χώρος αποσκευών | 548-1.658 lt | ||
Βάρος | 2.075 kg | ||
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |||
0-100 km/h | 3,3" | ||
Τελική ταχύτητα | 305 km/h | ||
Μέση κατανάλωση* | 15,3 lt /100 km | ||
Εκπομπές C02 | 277-289 g/km | ||
*Μέτρηση DRIVE | |||
Φωτογραφίες Σπύρος Κανατάς |