Δοκιμάζουμε στη Γερμανία το Audi RS 4 Avant edition 25 years, επετειακό

Δοκιμάζουμε στη Γερμανία το Audi RS 4 Avant edition 25 years, επετειακό

Ταξιδέψαμε στο Ingolstadt και βρεθήκαμε πίσω από το τιμόνι του νέου Audi RS 4 Avant edition 25 years, μιας γενέθλιας έκδοσης του θρυλικού στέισον, που χάρη σε μια σειρά μηχανικών βελτιώσεων δηλώνει καλύτερο και πιο ικανό από ποτέ.

Προτού ελέγξετε τον τραπεζικό λογαριασμό σας και αρχίσετε τα τηλέφωνα στην ελληνική αντιπροσωπεία, να σας ενημερώσουμε ότι το Audi RS 4 Avant edition 25 years θα παραχθεί σε μόλις 250 αντίτυπα, που σχεδόν όλα έχουν προ πωληθεί. Χωρίς φυσικά προγραμματισμό ή έστω σκέψεις να εισαχθεί κάποιο απ’ αυτά επισήμως στη χώρα μας.

Επιτρέψτε μας λοιπόν να νιώθουμε τυχεροί που είχαμε την ευκαιρία να βρεθούμε στα κεντρικά της Audi στο Ingolstadt, με την καλύτερη, όπως οι άνθρωποι της φίρμας δηλώνουν, έκδοση του θρυλικού μοντέλου να μας περιμένει στον πλακόστρωτο περιβάλλοντα χώρο του μουσείου της Audi. Ελάχιστα μέτρα από εκεί όπου εκτίθενται οι προγονοί του. Με την ελπίδα βέβαια πως η εμπειρία αυτή δεν θα εξελιχθεί σε ένα… last dance, με ένα από τα πιο ξεχωριστά αυτοκίνητα που γνώρισε ο πλανήτης.

Σε κάθε χιλιόμετρο που γράφεις μαζί του, το Audi RS 4 Avant edition 25 years σου αποδεικνύει ότι δεν είναι μια ακόμα έκδοση. Είναι γιορτή των 25 χρόνων της κληρονομιάς RS

Κι αυτό διότι η Audi δεν έχει ξεκαθαρίσει τι μέλλει γενέσθαι με το μέλλον του Audi RS 4, ύστερα από την τρέχουσα γενιά B9. Με τις πιθανότητες βέβαια να συγκλίνουν στο ότι αυτή θα είναι η τελευταία με pure θερμικό κινητήρα. Καθώς η Audi αναμένεται να προσαρμόσει κι αυτό το μοντέλο της στις απαιτήσεις της εποχής για εξηλεκτρισμό.

Μένει να δούμε αν αυτό θα μεταφραστεί σε αμιγώς EV ή σε ένα υβριδικό σύστημα κίνησης. Λύση που θυμίζουμε ότι ακολούθησε η Mercedes-AMG στην C 63. Η οποία αποχαιρέτησε τον V8 αντικαθιστώντας τον με έναν 4κύλινδρο υβριδικό κινητήρα. Μέχρι να μας αποκαλυφθεί το μέλλον του Audi RS 4 όμως, ας θυμηθούμε πώς φθάσαμε στο σήμερα.

Audi RS 4 Avant edition 25 years

Η ιστορία των σπορ βάγκον της Audi ξεκινά τη δεκαετία του 1990 με το εμβληματικό Audi Avant RS2. Παρουσιάστηκε το 1994, ως αποτέλεσμα της συνεργασίας της Audi με την Porsche και ήταν το πρώτο μοντέλο RS της γερμανικής φίρμας. Η Porsche βοήθησε στην εξέλιξη πολλών στοιχείων του αυτοκινήτου, όπως οι αναρτήσεις και ο κινητήρας, καθιστώντας το RS2 ένα αυτοκίνητο που συνδύαζε την πολυτέλεια και την πρακτικότητα με τις απόλυτες επιδόσεις. Ο κινητήρας 2,2 lt με πέντε κυλίνδρους και υπερτροφοδότηση απέδιδε 315 ίππους, επιτρέποντας στο αυτοκίνητο να επιταχύνει από στάση στα 100 km/h σε μόλις 4,8”! Εντυπωσιακή επίδοση όχι μόνο για στέισον, αλλά ακόμα και για σούπερκαρ της εποχής. 

Το RS2 όμως δεν ήταν ένα γρήγορο αυτοκίνητο. Εξελίχθηκε σε μια σπορ κατασκευή που μετέφερε τον ενθουσιασμό της οδήγησης σε μια εντελώς νέα και ασύμβατη μέχρι τότε κατηγορία αυτοκινήτων που ήταν συνυφασμένα με την πρακτικότητα.

Η επιτυχία του RS2 άνοιξε τον δρόμο για την εξέλιξη της σειράς RS, με το Audi S6 Plus το 1996 να συνεχίζει την κληρονομιά. Το 1999 έκανε το ντεμπούτο του το πρώτο RS του τμήματος quattro GmbH: Το RS 4 Avant πρώτης γενιάς, με έναν διπλά υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα V6 που απέδιδε 380 ίππους. Αυτή η γενιά έθεσε τις βάσεις για την εξέλιξη της σειράς RS μέχρι σήμερα, προσφέροντας εξαιρετικές επιδόσεις σε ένα πρακτικό και πολυτελές πακέτο. Το RS 4 Sport του 2001 αποτέλεσε την κορυφαία έκδοση της σειράς, ενσωματώνοντας τις τελευταίες τεχνολογίες της Audi στον τομέα της οδήγησης και των επιδόσεων.

Audi RS 4 Avant edition 25 years

Το νέο RS 4 Avant edition 25 years αντλεί την έμπνευσή του απ’ όλα τα παραπάνω μοντέλα και αποτελεί την πιο σπορ και ξεχωριστή εκδοχή της τρέχουσας σειράς B9 του γερμανικού στέισον.

Πόσο ξεχωριστή; Αρκετά για να δικαιολογείται όχι μόνο ο συλλεκτικός χαρακτήρας αλλά και η υψηλή αρχική τιμή των €142.905 στη Γερμανία. Στην οποία πάντως θα πρέπει να σημειώσουμε ότι περιλαμβάνονται και κάμποσα δωράκια. Όπως ένα δεύτερο σετ τροχών για χρήση σε πίστα, με ημί-σλικ λάστιχα Pirelli P Zero Trofeo RS και 20άρες ζάντες σε μαύρο ματ χρώμα. 

Το σύστημα Pirelli Track Adrenaline που παρέχει άμεση πληροφόρηση για την πίεση και τη θερμοκρασία των ελαστικών σε πραγματικό χρόνο. Ένα ζεύγος γάντια της Alpinestars για να μην λερώνεσαι αλλάζοντας τους τροχούς. Και τέλος, ένας χρονογράφος χειρός με λεπτομέρειες και χρώματα που παραπέμπουν στο αυτοκίνητο.

Audi RS 4 Avant edition 25 years

Εξωτερικά, ακόμα και σε αυτή την ιδιαίτερη έκδοση, το Audi RS 4 Avant παραμένει ένα sleeper. Με το οικογενειακό αμάξωμα να μην προδίδει άμεσα τις δυνατότητές του. Ακόμα και σε αυτό το έντονο κίτρινο χρώμα Imola Yellow που διέθετε το αυτοκίνητο που μας παραχωρήθηκε για δοκιμή. Και αποτελεί ευθεία αναφορά στο χρώμα λανσαρίσματος του RS 4 Sport του 2011. Οι αγοραστές που επιθυμούν κάτι πιο διακριτικό πάντως μπορούν να παραγγείλουν το αυτοκίνητο σε χρώμα Nardo Gray ή Mythos Black.

Πέρα από την περιορισμένη χρωματική παλέτα, η επετειακή έκδοση 25 years διαφοροποιείται από τις υπόλοιπες σε επίπεδο εμφάνισης από τις γυαλιστερές μαύρες λεπτομέρειες στη μάσκα, τους ελαφρά ανασχεδιασμένους προφυλακτήρες, το μαύρο ένθετο στα πίσω φώτα και τις πινελιές από ανθρακονήματα στα μαρσπιέ και στους καθρέφτες. Θα προσέξατε επίσης ότι λείπουν οι χαρακτηριστικές ράγες οροφής, ενώ υπάρχει μια διακριτική επιγραφή «RS 4 edition 25 years» χαραγμένη στα πίσω πλαϊνά παράθυρα.

Audi RS 4 Avant edition 25 years

Το εσωτερικό παραμένει ευρύχωρο, με ποιοτικά υλικά και αψεγάδιαστή συναρμογή. Τον διαφορετικό τόνο δίνει η αριθμημένη πλακέτα στην κεντρική κονσόλα, το τριάκτινο τιμόνι με την παχιά στεφάνη και τα μονοκόμματα μπάκετ με την ανθρακονημάτινη πλάτη. Που όχι μόνο είναι χάρμα οφθαλμών, αλλά στηρίζουν ιδανικά και το σώμα. Οι κίτρινες ραφές θυμίζουν τον συνδυασμό χρωμάτων της πρώτης γενιάς του RS 4. Kαι η Alcantara που κυριαρχεί στο μεγαλύτερο μέρος της καμπίνας, σε συνδυασμό με το δέρμα Dinamica και κάποια διακοσμητικά φιλέτα κάρμπον, συνθέτουν ένα περιβάλλον που συνδυάζει μοναδικά τόσο τον σπορ όσο και τον premium χαρακτήρα του αυτοκινήτου. 

Audi RS 4 Avant edition 25 years

Κομψή λεπτομέρεια σε όλα τα παραπάνω; Το νέο skin του ψηφιακού πίνακα οργάνων που δίνει λευκό φόντο στα όργανα, θυμίζοντας τον αντίστοιχο λευκό πίνακα οργάνων του RS2.

Στο Ingolstadt ωστόσο, δεν αρκέστηκαν μόνο στις κοσμητικές αλλαγές. Χάρη στη νέα χαρτογράφηση, ο biturbo κινητήρας V6 των 2,9 λίτρων αποδίδει τώρα 20 ίππους επιπλέον, φθάνοντας τους 470 PS και τα 600 Nm. Γεγονός που του επιτρέπει να πιάνει τα 100 km/h από στάση σε μόλις 3,7” με την τελική ταχύτητα να έχει «ξεκλειδώσει» στα 300 km/h.

Πέρα από την αύξηση της ισχύος, η επετειακή έκδοση έρχεται με στάνταρ ρυθμιζόμενες αναρτήσεις coilover. Αυτές χαμηλώνουν το αυτοκίνητο κατά έναν πόντο στη ρύθμιση για τον δρόμο και δύο πόντους αν επιλέξεις να ρυθμίσεις χειροκίνητα την πρόταση των μηχανικών της Audi για οδήγηση σε πίστα. Το σύστημα ανάρτησης προέρχεται από το πακέτο Competition του RS 4 Avant, μόνο που εδώ έρχεται με επιπλέον βελτιώσεις και καλύτερα περιφερειακά. Οι αντιστρεπτικές είναι πιο σκληρές και η πίσω ανάρτηση έχει νέο υποπλαίσιο. Παράλληλα το αρνητικό κάμπερ στους εμπρός τροχούς έχει αυξηθεί κατά δύο μοίρες, ενώ οι σφυρήλατες ζάντες αλουμινίου των 20” είναι ντυμένες με λάστιχα Pirelli P Zero Corsa.

Audi RS 4 Avant edition 25 years

Το πακέτο των βελτιώσεων συμπληρώνουν μια πιο ελεύθερη εξάτμιση με οβάλ μαύρες ματ μπούκες και κεραμικά φρένα εμπρός. Δισκόφρενα που μόλις ζεσταθούν σε αναγκάζουν να επαναπροσδιορίσεις τις αποστάσεις φρεναρίσματος σε μια διαρκή μάχη με το μυαλό. To οποίο στέλνει ενστικτωδώς το πόδι αρκετά νωρίτερα στο πεντάλ.

 Πώς μεταφράζονται όλα τα παραπάνω στο δρόμο; Όπως οφείλει κάθε sleeper, ο αληθινός του χαρακτήρας αποκαλύπτεται μόλις γυρίσεις τη μίζα. Ή το μπουτόν στην προκειμένη περίπτωση -και βάλεις εμπρός το μοτέρ. Ο μπάσος ήχος και τα «σκασίματα» από την εξάτμιση σε βάζουν στο κλίμα.

Audi RS 4 Avant edition 25 years

Στη νέα βελτιωμένη εκδοχή του, ο κινητήρας των 470 ίππων προσφέρει πιο μεστή και γεμάτη απόδοση. Το μόνο που χρειάζεται να κάνεις είναι να κρατάς τη βελόνα του στροφομέτρου πάνω από τις 2.000 rpm και η επιτάχυνση σε κάθε πάτημα του γκαζιού γίνεται εκρηκτική. Σε βαθμό που δυσκολεύεσαι να ακολουθήσεις την αλλαγή των αριθμών στον ψηφιακό πίνακα εμπρός σου.

Το βελτιωμένο 8άρι σασμάν θυμίζει ραπτομηχανή, αλλάζοντας σχέσεις ακαριαία χωρίς το παραμικρό κόμπιασμα. Καταπίνει τις ευθείες σε χρόνο dt και μόλις φθάσεις σε καμπή, ξεδιπλώνει την πιο απολαυστική πλευρά του. Αρχικά με τα κεραμικά φρένα, που προσφέρουν μια εντυπωσιακή αίσθηση φρεναρίσματος. Και σε κάνουν να αναθεωρήσεις τον τρόπο με τον οποίο εκτιμάς τις αποστάσεις. Ακόμα και σε δημόσιους δρόμους, η δύναμη φρεναρίσματος είναι τόσο μεγάλη που θα χρειαστείς χρόνο για να προσαρμοστείς στις δυνατότητες που σου προσφέρουν.

Στη συνέχεια αναλαμβάνει δράση η νέα ανάρτηση coilover. Απρόσμενα άνετη σε ρυθμούς βόλτας και σε αστικές ταχύτητες, χαρίζει στο RS 4 αξιοσημείωτη ευστάθεια στις ευθείες ανεξαρτήτως χιλιομέτρων. Και πρόσφυση που θαρρείς ότι θα ξηλωθεί η άσφαλτος, μόλις βρεθείς σε μια φιδωτή διαδρομή και αποφασίσεις να… αμολήσεις το θηρίο!

Audi RS 4 Avant edition 25 years

Στην εξαιρετική γερμανική άσφαλτο, τα P Zero Corsa έμεναν κολλημένα στο οδόστρωμα ακόμα και στα νωπά σημεία, όσο άτσαλος και αν ήσουν στο turn-in, προσπαθώντας να φέρεις το εξαιρετικό πλαίσιο σε δύσκολη θέση. Τρένο; «Τρένο», όσο κλισέ κι αν ακούγεται.

Το αναβαθμισμένο μπροστινό και το άμεσο τιμόνι σου επιτρέπουν να σημαδέψεις με ακρίβεια το άπεξ. Και φθάνεις εκεί με ελάχιστη κλίση και το κεντρικό διαφορικό να κατανέμει αποτελεσματικά τη ροπή στους τροχούς για να βρεθείς στην έξοδο χωρίς να ανησυχείς για το γκάζι. Τέρμα και δεν θα σε προδώσει με φαινόμενα υποστροφής ή υπερστροφής. 

Καταπίνοντας τη μια στροφή ύστερα από την άλλη, σε ρυθμό που ρισκάρεις να αφήσεις για πάντα το δίπλωμά σου στις γερμανικές αρχές. Το μόνο ψεγάδι που μπορείς ίσως να του προσάψεις είναι το ελαφρύ για τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου τιμόνι. Όχι, διότι χάνει σε αίσθηση ή αμεσότητα. Αλλά διότι λίγο περισσότερο βάρος θα ολοκλήρωνε ιδανικά τον μανιασμένο χαρακτήρα που ξεδιπλώνει το RS 4 σε κάθε είδους διαδρομή.

Σε κάθε χιλιόμετρο που γράφεις μαζί του, το Audi RS 4 Avant edition 25 years σου αποδεικνύει ότι δεν είναι μια ακόμα έκδοση. Είναι μια γιορτή των 25 χρόνων της κληρονομιάς RS. Συνδυάζοντας τεχνολογία αιχμής και ένα σουλούπι που τιμά το παρελθόν, με υψηλές επιδόσεις και μοναδική οδηγική απόλαυση. Στοιχεία που ελπίζουμε να μην εκλείψουν στο μέλλον, όποιο και αν είναι αυτό.

Audi RS 4 Avant edition 25 years

Audi RS 4 Avant edition 25 years

Τι λέει το DRIVEΤο επετειακό Audi RS 4 Avant edition 25 years αποτελεί ένα φόρο τιμής στην ιστορία του μοντέλου, συνδυάζοντας την κλασική πρακτικότητα ενός Avant με τις επιδόσεις, την τεχνολογία και την οδηγική απόλαυση που περιμένεις από ένα σύγχρονο RS.
ΤιμήΑπό €142.905 (Γερμανία)
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΤεχνολογίαKινητήρας βενζίνης 2.894 cc, V6, 24v, 2x2 ΕΕΚ, δύο τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας, ιντερκούλερ, μεταβλητός χρονισμός, άμεσος ψεκασμός, τετρακίνηση, αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων
Απόδοση 470 PS/5.900 rpm, 600 Nm/2.000 rpm
Διαστάσεις4.781 x 1.866 x 1.448 mm
Χώρος αποσκευών495-1.495 lt
Βάρος1.745 kg
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h3,7" 
Τελική ταχύτητα300 km/h
Μέση κατανάλωση*13,4 lt /100 km
Εκπομπές C02224 g/km
*Μέτρηση DRIVE
Φωτογραφίες Σπύρος Κανατάς

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube