Η πρώτη μας επαφή με την ολοκαίνουργια και 100% ηλεκτρική Porsche Macan έγινε στο απρόσμενα ειδυλλιακό και γεμάτο αντιθέσεις τοπίο του Μαυροβουνίου. Σε ένα οδικό δίκτυο που πλαισιώνεται από γραφικές παραλίες και απόκρημνα βουνά, η Macan βρήκε το ιδανικό σκηνικό για να αποκαλύψει τον διττό χαρακτήρα της: Πολυτέλεια και σπορ οδική συμπεριφορά.
Ο ελιτίστικος χαρακτήρας της Macan ταίριαξε απόλυτα με τις ακτές, όπου 5άστερα ξενοδοχεία ξεφυτρώνουν το ένα μετά το άλλο, βλέποντας μέσα από το premium εσωτερικό του SUV της Porsche ανάλογο σκηνικό υψηλής αισθητικής και αρχιτεκτονικού ντιζάιν. Στις σφιχτές διαδρομές που ανηφορίζουν προς την ενδοχώρα και στις κορυφές των βουνών, η Macan μας έδειξε τη σπορ πλευρά της και ότι μπορεί να ανταποκριθεί σε κάθε πρόκληση.
Με κορυφαία ποιότητα και τεχνολογία, η νέα Porsche Macan αποτελεί μια εξαιρετική προσθήκη στην κατηγορία των ηλεκτρικών SUV
Πάνω απ' όλα όμως, το νέο SUV της Porsche ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις της εποχής για στροφή σε πιο βιώσιμη μετακίνηση με την ηλεκτρική κινητικότητα. Στη δεύτερη αυτή περίοδο για το αυτοκίνητο, η νέα γενιά της Macan, ως αποκλειστικά ηλεκτρικό SUV πλέον, αφήνει πίσω της τη γενιά που παρουσιάστηκε πριν από δέκα χρόνια, ακολουθώντας την πορεία που χάραξε η Taycan.
Η νέα Macan διαθέτει το χαρακτηριστικό «flyline» της Porsche, με έντονα κεκλιμένη γραμμή της οροφής που ξεκινά από το παρμπρίζ και κατεβαίνει ομαλά προς το πίσω μέρος του αυτοκινήτου. Πλαισιωμένη από πιο δυναμικές αναλογίες, μοντέρνα αισθητική και LED εμπρός φανάρια που παραπέμπουν στη μεγαλύτερη Taycan.
Όσον αφορά τις διαστάσεις της, χρησιμοποιεί το πάτωμα Premium Platform Electric (με αρχιτεκτονική 800 Volt) και το μεταξόνιο της είναι 8,6 πόντους μεγαλύτερο από την προηγούμενη γενιά. Με το μήκος του αυτοκινήτου να φθάνει τα 4,78 m, το πλάτος τα 1,94 και το ύψος τα 1,62 m.
Από τη σιλουέτα και τις αεροδυναμικές εφαρμογέ,ς όπως ο ενεργός διαχύτης και τα ενεργά πτερύγια ψύξης εμπρός, είναι εμφανές ότι η αεροδυναμική απόδοση αποτέλεσε προτεραιότητα των σχεδιαστών, με τον συντελεστή οπισθέλκουσας να περιορίζεται στο Cx 0,25. Με προφανή οφέλη βέβαια, τη χαμηλότερη κατανάλωση ενέργειας και τη σταθερότητα στις υψηλές ταχύτητες.
Η υιοθέτηση της κινητικότητας μηδενικών ρύπων αύξησε και την πρακτικότητα της Macan, καθώς διαθέτει δύο χώρους αποσκευών: Το κλασικό πορτμπαγκάζ χωρητικότητας 540 lt (136 lt μεγαλύτερο από την προηγούμενη γενιά) και ένα frunk εμπρός με άλλα 84 lt. Επιπλέον, το πίσω κάθισμα αναδιπλώνεται, αυξάνοντας τη συνολική χωρητικότητα αποσκευών σε 1.348 lt.
Καλύτεροι συνολικά είναι και οι χώροι για τους επιβάτες, οι οποίοι απολαμβάνουν μια καμπίνα υψηλής αισθητικής, με ποιοτικά υλικά σε κάθε εκατοστό της και μια ολοληρωμένη ψηφιακή εμπειρία. Το ταμπλό φιλοξενεί έως και τρεις οθόνες –μια κυρτή 12,6 ιντσών για τον πίνακα οργάνων, μια 10,9 ιντσών για το infotainment και, προαιρετικά, μια τρίτη για τον συνοδηγό. Που του επιτρέπει να προσαρμόζει ρυθμίσεις στο infotainment ή να κάνει video streaming.
Το λογισμικό του infotainment βασίζεται στο Android Automotive OS και έχει εύχρηστο μενού, άμεση απόκριση και δυνατότητα ελέγχου και μέσω του φωνητικού βοηθού «Hey Porsche». Τη ψηφιακή εμπειρία ολοκληρώνει το head-up display με τεχνολογία επαυξημένης πραγματικότητας.
Σε επίπεδο επιλογών, η νέα Porsche Macan έρχεται με μια ευρεία γκάμα που ξεκινά με τη βασική πισωκίνητη που αποδίδει έως 360 ίππους κι έχει αυτονομία που αγγίζει τα 641 km, σύμφωνα με το πρότυπο WLTP. Οι υπόλοιπες εκδόσεις είναι τετρακίνητες με δύο σύγχρονα ηλεκτρομοτέρ τύπου PSM, με την Macan 4 να αποδίδει 408 ίππους και την 4S, 516 ίππους. Στην κορυφή της γκάμας τοποθετείται η Macan Turbo με συνολική ισχύ 639 ίππων, επιτάχυνση 0-100 km/h σε μόλις 3,3" και τελική ταχύτητα 260 km/h.
Σε όλες τις εκδόσεις, οι ηλεκτροκινητήρες αντλούν ενέργεια από μια μπαταρία ιόντων λιθίου χημείας NMC811 που είναι τοποθετημένη στο πάτωμα του αυτοκίνητου, με ωφέλιμη χωρητικότητα 95 kWh. Η ισχύς ταχείας φόρτισης DC φτάνει τα 270 kW, που σε ένα αντίστοιχης δυνατότητας τερματικό ταχείας φόρτισης μεταφράζεται σε περίπου 21 λεπτά για να φθάσει από το 10% στο 80% της χωρητικότητάς της. Σε ένα απλό wallbox, η ισχύς φόρτισης είναι στα 11 kW με μια πλήρη φόρτιση να διαρκεί περίπου δέκα ώρες.
Στη σύντομη γνωριμία μας είχαμε την ευκαιρία να βρεθούμε για αρκετή ώρα πίσω από το τιμόνι της 4S και να πάρουμε μια γεύση από την απλή 4. Χωρίς να βυθιστούμε σε υπερβολικά τεχνικούς όρους, σε απλά λόγια, τα μοντέλα Macan 4, Macan 4S -αλλά και η Macan Turbo- διαθέτουν τον ίδιο ηλεκτρικό κινητήρα εμπρός. Οι διαφορές μεταξύ τους αφορούν τον ισχυρότερο ηλεκτροκινητήρα πίσω καθώς και στον λόγο μετάδοσης.
Η Macan 4 χρησιμοποιεί την ίδια μονάδα πρόωσης και τον ίδιο λόγο μετάδοσης 9.8:1 στον πίσω άξονα με το βασικό πισωκίνητο μοντέλο. Η 4S ωστόσο, διαθέτει έναν ισχυρότερο ηλεκτροκινητήρα πίσω σε σχέση με την 4, με λόγο μετάδοσης 10:1. Αποδίδει 448 ίππους και τεράστια ροπή 820 Nm σε κανονική λειτουργία. Αλλά μπορεί να αυξήσει την ισχύ στους 516 ίππους σε σύντομη φάση overboost. Οι επιδόσεις είναι το δίχως άλλο εντυπωσιακές, με το 0-100 km/h να έρχεται σε μόλις 4,1" και το ψηφιακό ταχύμετρο να σταματά στα 240 km/h.
Διαθέτει στάνταρ το σύστημα ανάρτησης Porsche Active Suspension Management (PASM) με ατσάλινα ελατήρια, με το αυτοκίνητο που οδηγήσαμε να διαθέτει επιπλέον αερανάρτηση. Συνολικά, η 4S μας άφησε μια εντυπωσιακά ολοκληρωμένη εικόνα. Παρά τους θηριώδης τροχούς των 20" με λάστιχα 235/55 εμπρός και 285/45 πίσω- διαθέτει ευχάριστη και άνετη κύλιση. Με έναν ανεπαίσθητο θόρυβο και μια μικρή δόνηση στις πολύ χαμηλές ταχύτητες λόγω της αερανάρτησης, που εξαφανίζεται όμως μόλις ανέβουν τα χιλιόμετρα. Είναι όσο άνετη χρειάζεται και με εντυπωσιακά ήσυχη καμπίνα τόσο στην πόλη όσο και σε υψηλότερες ταχύτητες, στο ταξίδι.
Παράλληλα, η καλορρυθμισμένη ανάρτηση και τα χαρακτηριστικά τετρακίνησης που προσφέρουν τα δύο ηλεκτρικά μοτέρ εξασφαλίζουν ακατάλυτη πρόσφυση στις στροφές και δυνατότητα να βγαίνει στις ευθείες με μπόλικα χιλιόμετρα στο κοντέρ. Το εντυπωσιακό όμως ότι σε αυτή τη διαδικασία δεν νιώθεις αποκομμένος όπως σε άλλα ισχυρά ηλεκτρικά.
Ο έλεγχος της μάζας του αυτοκινήτου είναι εξαιρετικός, με το ακριβές και πλούσιο σε αίσθηση τιμόνι να συνδράμει στον αποφασιστικό έλεγχο της Macan. Σε αυτό βοηθά επίσης όχι μόνο το καλά ρυθμισμένο πεντάλ γκαζιού αλλά και το ομαλό ανακτητικό φρενάρισμα που είναι ελάχιστα επεμβατικό. Επιτρέποντας έτσι στον οδηγό να έχει καλύτερο έλεγχο της κίνησης του αυτοκινήτου όταν αποφασίσει να κινηθεί πιο δυναμικά. Και χωρίς αυτό να επηρεάζει την απόδοση των φρένων που είναι εξαιρετικά σε απόδοση και αντοχή.
Συμπερασματικά για τη σύντομη γνωριμία μας, η νέα Macan έδειξε ότι παραμένει πιστή στην κληρονομιά της Porsche να προσφέρει απόλαυση στον οδηγό. Είτε αυτός κινείται σε απαιτητικές ορεινές στροφές είτε σε ήρεμους παραλιακούς δρόμους και παρόλο που η καρδιά της δεν είναι θερμική αλλά ηλεκτρική. Συνδυάζοντας αυτή τη φορά τη σπορ ταυτότητα του Zuffenhausen με τη βιωσιμότητα, πάντα κάτω από την ομπρέλα της κορυφαίας τεχνολογίας.
Με τιμή που ξεκινά από τις €86.300 για τη βασική πισωκίνητη έκδοση -€97.160 για την 4S-, η νέα Porsche Macan είναι ήδη διαθέσιμη στην ελληνική αγορά και η δοκιμής της επί ελληνικού εδάφους ήδη προγραμματισμένη. Μείνετε συντονισμένοι λοιπόν, καθώς θα επανέλθουμε σύντομα με πιο διεξοδική δοκιμή, μιλώντας με μεγαλύτερη ασφάλεια και για τις επιδόσεις της στον τομέα της κατανάλωσης. Που στους δρόμους του Μαυροβουνίου κυμάνθηκε κοντά στις 20 kWh/100 km. Δείχνοντας σε πρώτη φάση ότι τα νούμερα αυτονομίας που ανακοινώνει η Porsche δεν απέχουν πολύ από την πραγματικότητα.
Porsche Macan 4S | |||
---|---|---|---|
Τι λέει το DRIVE | Με κορυφαία ποιότητα και τεχνολογία, η νέα Porsche Macan αποτελεί μια εξαιρετική προσθήκη στην κατηγορία των ηλεκτρικών SUV, προσφέροντας τον απόλυτο συνδυασμό πολυτέλειας και επιδόσεων. Με την έκδοση 4S να είναι ίσως η χρυσή τομή της γκάμας. | ||
Τιμή | Από €97.160 (από €86.300 η βασική) | ||
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ | |||
Τεχνολογία | EV, ηλεκτρικό σύγχρονο μοτέρ μόνιμου μαγνήτη εμπρός και πίσω, μπαταρία ιόντων λιθίου NMC 95 kWh, αρχιτεκτονική 800V, τετρακίνηση, κιβώτιο μιας σχέσης | ||
Απόδοση | 516 PS, 820 Nm | ||
Διαστάσεις | 4.784 x 1.938 x 1.622 mm | ||
Χώρος αποσκευών | 540-1.348 lt + frunk 84 lt | ||
Βάρος | 2.345 kg | ||
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |||
0-100 km/h | 4,1" | ||
Τελική ταχύτητα | 240 km/h | ||
Μέση κατανάλωση* | 20,0 kWh/100 km | ||
Aυτονομία* | 475 km | ||
ΦΟΡΤΙΣΗ | |||
DC 270 kW, 10-80% | 21 λεπτά | ||
AC 11 kW, 0-100% | 10 ώρες | ||
*Μέτρηση DRIVE | |||
Φωτογραφίες Porsche |