Οδηγούμε στην Ισπανία το νέο Ford Focus ST

Οδηγούμε στην Ισπανία το νέο Ford Focus ST

Δοκιμάζουμε το ανανεωμένο σχεδιαστικά, αναβαθμισμένο ποιοτικά και πιο οδηγοκεντρικό από ποτέ Focus ST του 2015

Χωρίς την πάνω λεπτή γρίλια στη μάσκα και με τα μεγάλα εμπρός φώτα, το προηγούμενο ST έμοιαζε χοντροκομμένο, χωρίς από την άλλη να είναι άγριο ή επιθετικό όπως φαντάζομαι θα το ήθελαν οι σχεδιαστές του.

Το ανανεωμένο Focus ST δείχνει πιο αιχμηρό, χάρη στα λεπτότερα εμπρός φώτα και στα νεύρα του καπό και του προφυλακτήρα με τους τονισμένους αεραγωγούς. Οι 19άρες ζάντες που διατίθενται στον έξτρα εξοπλισμό ενισχύουν ακόμα περισσότερο την εικόνα του, ενώ στη χρωματική παλέτα έχει προστεθεί ένα γκρι χρώμα με το όνομα Stealth και το νέο μπλε Deep Impact Blue, που αντικαθιστά το Performance Blue. Παρόλα αυτά, για τις φωτογραφίες και το εργοστασιακό video του λανσαρίσματος έχει επιλεγεί το βαθύ κίτρινο χρώμα, όπως αυτό του αυτοκινήτου που οδηγούμε.

Εκτός από την εξωτερική σχεδίαση, ανανεωμένη είναι και η καμπίνα, αν και η συνολική εικόνα είναι γνώριμη. Χρησιμοποιούνται μαλακά πλαστικά όπως και στο προηγούμενο μοντέλο, όμως η συναρμογή είναι καλύτερη και ο σχεδιασμός πιο λιτός και hi-tech. Λιγότερα πλήκτρα, αλλά και μια μεγάλη οθόνη αφής 8 ιντσών στην κορυφή της κεντρικής κονσόλας, μέσω της οποίας ελέγχονται το σύστημα SYNC 2 με τις φωνητικές εντολές, το navigation, το ηχοσύστημα και όλες οι δυνατότητες σύνδεσης, αναβαθμίζουν την αίσθηση ποιότητας και δίνουν την εντύπωση πιο σύγχρονου και ακριβού αυτοκινήτου. Η θέση οδήγησης είναι κάπως ψηλή, για το είδος του αυτοκινήτου, αλλά το κάθισμα της Recaro στηρίζει σωστά το σώμα. Είναι κάπως στενό όμως, και δεν θα βολέψει ευτραφείς οδηγούς.

Στο στόχο
Ο δίλιτρος EcoBoost, με άμεσο ψεκασμό, μεταβλητό βύθισμα βαλβίδων και χρονισμό εκκεντροφόρων, και twin scroll τούρμπο, εξακολουθεί να αποδίδει 250 PS στις 5.500 rpm και 34,7 kgm από τις 2.000 ως τις 4.500 rpm. Είναι μάλιστα και 6% πιο «πράσινος». Η κατανάλωσή του περιορίστηκε στα 6,8 lt/100 km και οι εκπομπές CO2 στα 158 g/km. Έχει πολύ καλή απόκριση από χαμηλά και ελάχιστη υστέρηση του τούρμπο. Με προοδευτικό γκάζι η δύναμη απλώνεται γραμμικά. Παρόλα αυτά, με το πόδι στο πάτωμα, η κορύφωση στην πίεση υπερπλήρωσης συνοδεύεται από μια δυνατή πρόσθετη ώθηση, πειστική ως προς τις επιδόσεις που ανακοινώνει το εργοστάσιο, το οποίο κάνει  λόγο για 6,5” 0-100 km/h και τελική 250 km/h. Ο σοφιστικέ έλεγχος της αναπνοής μεταφράζεται σε ευστροφία ως τον κόφτη, με τη χαρακτηριστική χροιά «πεντακύλινδρου» να φτάνει στην καμπίνα στη σωστή ένταση ώστε να δημιουργεί ατμόσφαιρα χωρίς να κουράζει.

Ο κινητήρας εδράζεται σε νέες πιο σφιχτές βάσεις, ώστε οι αλλαγές φορτίου να μην επηρεάζουν την κατευθυντικότητα του εμπρός μέρους. Ακόμη και στις καρφωτές αλλαγές έχει καθησυχαστικά στιβαρή αίσθηση. Το ίδιο και το κιβώτιο. Οι διαδρομές του λεβιέ δεν είναι μεγάλες αλλά ούτε αυτό που θα έλεγες μικρές. Είναι γρήγορος όμως και απόλυτα θετικός στο κούμπωμα, ενώ και η κλιμάκωση είναι πυκνή, βοηθώντας τον κινητήρα να δουλεύει στο έτσι κι αλλιώς μεγάλο ωφέλιμο φάσμα του.

Η ανάρτηση αποτελείται από γόνατα McPherson εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω. Οι αλλαγές για το μοντέλο του 2015 περιλαμβάνουν καινούργια ελατήρια μπροστά και όλα τα αμορτισέρ, ενώ τα πίσω ελατήρια και οι αντιστρεπτικές δεν έχουν αλλάξει. Έχουν καλιμπράρει εκ νέου το ηλεκτρικό σύστημα διεύθυνσης και έχει βελτιωθεί το σύστημα ευστάθειας, το οποίο απέκτησε μια λειτουργία με την ονομασία Electronic Transitional Stability που βοηθάει στις γρήγορες αλλαγές πορείας. Το νέο ST διαθέτει μια αναθεωρημένη έκδοση του Electronic Torque Vectoring Control. Το σύστημα λειτουργεί από την είσοδο της στροφής ώστε να περιορίσει την όποια τάση υποστροφής. Φρενάρει τον εμπρός εσωτερικό τροχό ώστε να δημιουργήσει ένα φαινόμενο περιστροφής του αυτοκινήτου γύρω από το apex. Στις γρήγορες στροφές ανακαλύπτεις σταδιακά ότι μπορείς να εμπιστευτείς ολοένα και περισσότερο το πλαίσιο και να κουβαλήσεις φόρα. Σύμμαχος στη διαδικασία είναι το τιμόνι, που προσφέρει σαφή πληροφόρηση και σπορ αίσθηση. Σε φιδίσιους δρόμους με διαδοχικές αλλαγές κατεύθυνσης, το τοποθετείς με μικρές κινήσεις των χεριών, χάρη στην κοντή κρεμαγέρα. Στις μανούβρες ωστόσο δεν κόβει και ο κύκλος στροφής είναι ενοχλητικά μεγάλος.

Στις αργές στροφές το σύστημα προσπαθεί να προσομοιώσει τη λειτουργία ενός μηχανικού μπλοκέ. Ως ένα βαθμό ικανοποιητικά. Όμως η πλούσια ροπή του κινητήρα απαιτεί διαχείριση με μυαλό για να μην ταλαιπωρεί το μπροστινό σύστημα. Αν είσαι απότομος στην παροχή της δύναμης, ο εσωτερικός θα σπινάρει πριν τον δαγκώσει το φρένο και νιώσεις το τιμόνι να σπαρταράει. Μπορείς να βρεις τη χρυσή τομή πάντως, μόλις εξοικειωθείς με την ακριβή απόκριση του γκαζιού, στο πάτα και κυρίως στο άσε. Η υποχώρηση από το γκάζι μπορεί να προκαλέσει τη ζωηρή  ουρά. Σε συνδυασμό με την επιθετική ρύθμιση του Torque Vectoring, η υπερστροφή μπορεί να εξελιχθεί θεαματικά αλλά ο έλεγχος είναι εύκολος. Αν μάλιστα μάθεις να προκαλείς και να αξιοποιείς το φαινόμενο στην είσοδο και όχι απλώς να σου προκύπτει και να διορθώνεις, θα κινηθείς ταχύτατα, με το πλατύ χαμόγελο δεδομένο.

Παρότι τα ηλεκτρονικά χρησιμοποιούν πολύ τα φρένα, τα υλικά τριβής ανταποκρίνονται. Η επιβράδυνση είναι δυνατή, ενώ ακόμη και μετά από αρκετά σκληρή χρήση δεν άλλαξε η αίσθηση του πεντάλ.

Οδηγοκεντρικό, αλλά ταυτόχρονα πλούσια εξοπλισμένο, άνετο και πολιτισμένο για την καθημερινή χρήση, το ST προσφέρει μια χορταστική εμπειρία που σε κάνει να ξεχνάς ότι το RS είναι προ των πυλών. Σε σχέση με τον εξωτερικό ανταγωνισμό τώρα, το Focus παραμένει στην πρώτη γραμμή της απαιτητικής κατηγορίας των GTi. Το αυτοκίνητο θα είναι διαθέσιμο στην ελληνική αγορά το Μάιο.

Τι λέει το DRIVE
Ιδιαίτερα ενδιαφέρον από τη θέση του οδηγού όταν το πιέζεις, χωρίς συμβιβασμούς στην καθημερινότητα. Καλοδεχούμενη η σχεδιαστική και ποιοτική αναβάθμιση μέσα-έξω και τα gadgets της καμπίνας
Τιμή από €33.500 (κατ’ εκτίμηση)
Τεχνολογία 1.999 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, μεταβλητός χρονισμός και βύθισμα βαλβίδων, twin scroll τούρμπο, 250 PS/5.500 rpm, 34,7 kgm/2.000-4.500 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 6,5”
Τελική ταχύτητα 250 km/h
Μέση κατανάλωση 6,8 lt/100 km
Εκπομπές CO2 159 g/km
Στοιχεία κατασκευαστή

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube