Οδηγούμε το νέο Suzuki Vitara

Οδηγούμε το νέο Suzuki Vitara

Η τέταρτη γενιά του Vitara διαφοροποιείται σε όλα τα επίπεδα, ακόμα και στις διαστάσεις, από τις προηγούμενες σε μια προσπάθεια να προσελκύσει νέους αγοραστές στην κατηγορία.

Κάποια (μπόλικα) χρόνια πίσω, το 1988, ένα αυτοκίνητο έμελλε να αλλάξει όλα όσα έως τότε γνωρίζαμε για τα οχήματα της κατηγορίας 4x4. Ήταν το Suzuki Vitara.

Το ιαπωνικό SUV ήταν αυτό που αφαίρεσε με έντεχνο τρόπο το «σκληροτράχηλο» χαρακτήρα από τα αυτοκίνητα του είδους και τους έδωσε μια πιο καθημερινή χροιά, πιο προσιτή στο μέσο χρήστη. Παράλληλα εμπλούτισε την αρχική 3θυρη έκδοση με 5θυρη αλλά και 7θέσια.

Η σημερινή τέταρτη γενιά του μοντέλου, δείχνει πως η εταιρεία έχει αλλάξει γραμμή πλεύσης σε κάτι σύγχρονο και απόλυτα συμβατό στις ανάγκες του καταναλωτή. Για παράδειγμα ο λεβιές με τις κοντές σχέσεις του κιβωτίου εξαφανίστηκε και στη θέση του υπάρχει πλέον ένας διακόπτης που διαχειρίζεται ένα εξελιγμένο σύστημα τετρακίνησης που βοηθά τον οδηγό να κινηθεί σε διαφορετικά τερέν.

Το Vitara προσφέρεται σε τετρακίνητη και δικίνητη έκδοση με κινητήρα 1,6 λίτρου με 120 ίππους σε πετρέλαιο και βενζίνη. Η μεγάλη διαφορά είναι στην ροπή, η οποία στον κινητήρα πετρελαίου (με κιβώτιο χειροκίνητο έξι σχέσεων) είναι 32,6 έναντι 15,9 kgm στον κινητήρα βενζίνης (με κιβώτιο χειροκίνητο πέντε σχέσεων).

Από τον Σεπτέμβριο θα υπάρχει και έκδοση με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, ενώ θα υπάρξει και κινητήρας βενζίνης τούρμπο με 1.400 cc και ισχύ περίπου 160 PS. Η Suzuki υπόσχεται πολύ χαμηλή κατανάλωση, τέτοια που να μπορεί να συγκριθεί άμεσα με αυτές ενός πετρελαιοκινήτηρα, αφού -όσο και αν φαίνεται παράξενο για τα ελληνικά δεδομένα- παγκοσμίως η τάση είναι οι κινητήρες ντίζελ να βγουν από την παραγωγή.

Έως τότε όμως να πούμε πως το νέο Vitara βασίζεται στην πλατφόρμα του SX4 S-Cross. Η εμφάνισή του όμως είναι τελείως διαφορετική όπως και οι διαστάσεις. Με μήκος 4,18 m πλησιάζει πιο πολύ στην κατηγορία ενός μικρού παρά ενός κόμπακτ crossover, με τους χώρους για τους επιβάτες να είναι καλοί και μικρές παραχωρήσεις να έχουν γίνει στο χώρο των αποσκευών 375 lt.

Συγκρινόμενο με το S-Cross έχει αλλαγές στην ανάρτηση, με αυξημένο συνολικό ύψος στα 1,61 m, απόσταση από το έδαφος (18,5 cm) και ψηλότερα τοποθετημένη θέση οδήγησης.

Στον τομέα του «φαίνεσθαι», τόσο στο εσωτερικό όσο και εξωτερικά, η φρεσκάδα του καινούργιου είναι παρούσα με τη δυνατότητα της επιλογής διχρωμίας στο αμάξωμα να κάνει τη διαφορά.

Ωστόσο, τα σκληρά πλαστικά στο εσωτερικό υποβαθμίζουν την εικόνα, χωρίς αυτό να σημαίνει πως στο διάβα του χρόνου δεν μπορεί να αποδειχθούν περισσότερο ανθεκτικά από άλλα, πιο μαλακά.

Την πρώτη εντύπωση ωστόσο κερδίζουν τα υλικά στις ταπετσαρίες, αλλά και η έγχρωμη 7ιντση οθόνη στο ταμπλό.

Η έκδοση ντίζελ 4x4 ενσωματώνει το σύστημα τετρακίνησης που είχαμε γνωρίσει στο S-Cross, αλλά με κάποιες βελτιώσεις. Έχει τέσσερις επιλογές: Auto, Sport, Snow/Mud αλλά και Lock. Στην Auto η κίνηση μεταδίδεται στον εμπρός άξονα και μόνο όταν υπάρξει απώλεια πρόσφυσης μεταδίδει και στον πίσω. Στη ρύθμιση Sport, η κίνηση μεταδίδεται μόνιμα σε όλους τους τροχούς, στη Snow/Mud προσαρμόζεται σε συνθήκες αυξημένης ολίσθησης και στη ρύθμιση Lock η ροπή μοιράζεται ισόποσα στον εμπρός και στον πίσω άξονα.

Η θέση οδήγησης είναι καλή, η ορατότητα κερδίζει καλό βαθμό και με το που βρίσκεσαι στο δρόμο σε κερδίζει αμέσως η δύναμη του κινητήρα από χαμηλά και το θετικό σε αίσθηση κιβώτιο.

Στη βενζινοκίνητη έκδοση, παρά το γεγονός ότι έχεις να κάνεις με μια τιμή της ροπής που σαφώς υπολείπεται και ένα κιβώτιο πέντε σχέσεων, δεν απογοητεύεσαι: Το μοτέρ δουλεύει ακούραστα ακόμη κοντά στο όριο του.

Και στις δύο περιπτώσεις, η άνεση κερδίζει θετικά σχόλια, η πρόσφυση το ίδιο, ενώ το μόνο που θα ενοχλήσει (λίγο) είναι οι αεροδυναμικοί θόρυβοι στον αυτοκινητόδρομο που προέρχονται κύρια από τους μεγάλους εξωτερικούς καθρέφτες.

Η κατανάλωση τέλος (τουλάχιστον αυτή που είδαμε στον υπολογιστή του αυτοκινήτου) ήταν της τάξης των 5,2 lt/100 km και 6,5 lt/100 km στην πετρελαιοκίνητη και βενζινοκίνητη έκδοση αντίστοιχα.

Αντί συμπεράσματος και εν αναμονή της πλήρους δοκιμής επί ελληνικού εδάφους, αυτό που κρατάμε από την πρώτη επαφή με το νέο Vitara είναι πως έχουμε να κάνουμε με ένα φρέσκο αυτοκίνητο. Δεν θυμίζει σε τίποτα το απερχόμενο μοντέλο, είναι ευχάριστο στην οδήγηση, οικονομικό στην κατανάλωση και με πολύ καλό εξοπλισμό. Ταυτόχρονα, ο σχεδιασμός αλλά και οι δυνατότητες κίνησής του μικρού SUV της Suzuki καλύπτουν πλήρως τις ανάγκες του κοινού στο οποίο απευθύνεται.

Το νέο Vitara είναι σίγουρο πως θα βρει αγοραστές και πέρα από τους πιστούς της φίρμας και αυτό και μόνο μπορεί να πιστωθεί σαν επιτυχία στους ιάπωνες.

Τι λέει το DRIVE
Φρέσκος σχεδιασμός, συμπαγείς διαστάσεις, πλούσιος εξοπλισμός, πολιτισμένη οδική συμπεριφορά και κινητήρες με δύναμη και χαμηλή κατανάλωση. Θα θέλαμε  λίγο πιο καλή την «απτή» ποιότητα στο εσωτερικό και ειδικά στα πλαστικά.
Τιμή από € 15.560 (βενζίνη) € 18.260 (ντίζελ)
Τεχνολογία 1.586 cc (βενζίνη) και 1.589 cc (ντίζελ) – 120 PS/6.000 rpm και 120 PS/3.750 rpm – 15,9 kgm/4.400 rpm και 32,6 kgm/1.750 rpm – Χειροκίνητο κιβώτιο πέντε και έξι σχέσεων αντίστοιχα
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 11,5” (12,0” 4WD)
Τελική ταχύτητα 180 km/h
Μέση κατανάλωση 6,5 (βενζίνη), 5,2 (ντίζελ) lt/100 km
Εκπομπές CO2 123 g/km (βενζίνη), 106 g/km (ντίζελ)
Τιμές κατασκευαστή

Δείτε αναλυτικά τις τιμές και τα επίπεδα εξοπλισμού του νέου Suzuki Vitara

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube