Οδηγούμε το νέο Subaru Outback 2.0D Lineartronic 2015 [upd+τιμή]

Οδηγούμε το νέο Subaru Outback 2.0D Lineartronic 2015 [upd+τιμή]

Το πρώτο Outback, που παρουσιάστηκε ακριβώς 20 χρόνια πριν, ήταν επί της ουσίας και το πρώτο crossover της αγοράς. Η πέμπτη γενιά ενσαρκώνει όλη τη φιλοσοφία της Subaru, με τα (πολλά) καλά της και τα (λίγα) κακά της.

Η Subaru ως κατασκευάστρια αυτοκινήτων είναι μια ευτυχής «παραδοξολογία». Από τη μια WRX STi και BRZ, από την άλλη XV, Forester και Outback.

Στη μέση τίποτε. Από το ένα άκρο στο άλλο, με έναν κοινό παρονομαστή: Οπωσδήποτε τετρακίνηση, AWD όπως την ονομάζουν οι ίδιοι. Έτυχε, πριν από ένα χρόνο ακριβώς, να δοκιμάζω το Subaru WRX STi και σήμερα τον αντίποδα, με το όνομα Outback. Ένα αυτοκίνητο που όμως είναι ίσως το πιο εμβληματικό μοντέλο της μάρκας και σαφώς αυτό που της αποφέρει τα περισσότερα κέρδη.

Δε σπάει
Α, έχουν κι άλλο ένα κοινό τα μοντέλα των συγκεκριμένων Γιαπωνέζων. Το 97% των Subaru που αγοράστηκαν πριν από μία δεκαετία εξακολουθούν να κυκλοφορούν απροβλημάτιστα. Αντιλαμβάνεστε λοιπόν πως η πέμπτη γενιά Outback κουβαλάει ένα σχεδόν άθραυστο σταυρό. Ωστόσο πρέπει να τον περιβάλλει με πιο ποιοτικό περιτύλιγμα και με δυναμικότερη σχεδίαση. Να τον «κοινωνήσει» μέσα από τις νέες τεχνολογίες, να το διατηρεί όσο το δυνατό ασφαλέστερο, να το σεργιανήσει μέσα στα χώματα και στις λάσπες, κι όλα αυτά με λιγότερο καύσιμο.

Στους δρόμους της Σλοβενίας λοιπόν, όπου είχαμε την ευκαιρία να δοκιμάσουμε το νέο Outback, διαπιστώσαμε ότι όλα τα παραπάνω τα διεκπεραιώνει με χαρακτηριστική άνεση. Ως προς την εξωτερική εμφάνιση, σαφώς είναι το πιο δυναμικό και εκλεπτυσμένο Outback που έχει βγει ως τώρα. Με διαστάσεις ελαφρώς αυξημένες, επιβλητικό ίχνος στο δρόμο, ωραίες γραμμές που διατρέχουν το αμάξωμα και ένα πιο σφηνοειδές εμπρός μέρος. Αυτό το τελευταίο έχει προκύψει από τη μετατόπιση των εμπρός κολονών προς τα πίσω, τα σφηνοειδή φανάρια και την τραπεζοειδή μάσκα. Το εσωτερικό έχει κι αυτό αναβαθμιστεί σημαντικά, τόσο σχεδιαστικά όσο κυρίως ποιοτικά. Τα υλικά είναι εξαιρετικής ποιότητας και η συναρμογή άψογη. Στο κέντρο δεσπόζει η νέα μεγάλη οθόνη πολυμέσων, ενώ και ο πίνακας οργάνων είναι εντελώς νέος. Οι χώροι για τους πίσω επιβάτες είναι πολύ καλοί και μόνο οι πολύ ψηλοί ίσως να «γλείφουν» την οροφή. Η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ έχει αυξηθεί στα 550 λίτρα.

Ο τρίτος δρόμος
Οδηγήσαμε το Outback  με τον αναθεωρημένο δίλιτρο επίπεδο κινητήρα ντίζελ που αποδίδει 150 PS/3.600 rpm, αλλά το κυριότερο 35,7 kgm από τις μόλις 1.600 rpm. Στην περίπτωσή μας συνδυάζεται με το κιβώτιο Lineartronic (συνεχώς μεταβαλλόμενης  σχέσης), το οποίο όμως μπορεί να προσομοιώσει και ένα συμβατικό αυτόματο με επτά προεπιλεγμένες σχέσεις.

Το πρώτο που σου κάνει εντύπωση είναι η εξαιρετική ησυχία που επικρατεί στην καμπίνα. Η δουλειά που έγινε με την ηχομόνωση, αλλά και στη βελτίωση των χαρακτηριστικών λειτουργίας του κινητήρα, απέδωσε. Το ίδιο καλά απέδωσε και η κατά 67% αυξημένη ακαμψία του αμαξώματος σε στρέψη.

Η ποιότητα κύλισης είναι εξαιρετική και ταυτόχρονα η αναθεωρημένη ανάρτηση, παρότι σφιχτή, δεν περνά θόρυβο στην καμπίνα ούτε ενοχλεί στην απόσβεσή της. Αυτό γίνεται πιο άμεσα αντιληπτό στο χωματόδρομο, όπου το νέο Outback με τα 20 εκατοστά του από το έδαφος περνά «αέρα» από δύσκολες καταστάσεις και, το κυριότερο, δεν ταλαιπωρεί. Ούτε και στο τιμόνι έχεις κραδασμούς και παρασιτικές κινήσεις, με αναπόφευκτο βέβαια τίμημα συνολικά να μην είναι και το καλύτερο σε αίσθηση. Ο κινητήρας συνεργάζεται σωστά, σε γενικές γραμμές, με το κιβώτιο. Κάποιος βόμβος είναι αναπόφευκτος, όχι πάντως ενοχλητικός. Μην περιμένετε βέβαια το Outback να βάζει φωτιά στην άσφαλτο, όμως σε κάθε περίπτωση είναι αρκούντως σβέλτο.

Να πούμε τέλος ότι το νέο Outback διαθέτει στο βασικό εξοπλισμό του και το νέο σύστημα ενεργητικής ασφάλειας της Subaru, το EyeSight, που βασίζεται σε δύο στερεοσκοπικές κάμερες οι οποίες ελέγχουν την κίνηση εμπρός σε εύρος 35 μοιρών. Έτσι το Outback μπορεί να ακολουθεί σε σταθερή απόσταση τη ροή, να επιταχύνει και να φρενάρει ανάλογα, μέχρι και σε πλήρη ακινητοποίηση. Μπορεί επίσης να ακινητοποιήσει το όχημα σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης, αρκεί η ταχύτητα να είναι μέχρι 50 km/h.

Τι λέει το DRIVE
Για να αγοράσεις Outback, πρέπει να είσαι συνειδητοποιημένος. Ωστόσο η πέμπτη γενιά μπορεί να προσελκύσει και άλλους στη μάρκα, με τη μοντέρνα σχεδίαση και τον all round χαρακτήρα της. Θα πρέπει να εκταμιεύσεις ένα σοβαρό ποσό, αλλά νομίζω πως τα αξίζει περισσότερο από ανταγωνιστές πιο γκλαμουράτους μεν, αλλά με σαφώς λιγότερες δυνατότητες.
Τιμή από € 45.500 (χωρίς απόσυρση, μεταλλικό χρώμα και τέλη ταξινόμησης)
Τεχνολογία 1.998 cc, f4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός common rail, τούρμπο, 150PS/3.600 rpm, 35,7 kgm/1.600-2.800 rpm, αυτόματο κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης, μόνιμη τετρακίνηση
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100
km/h 9,9”
Τελική ταχύτητα 192 km/h
Μέση κατανάλωση 6,1 lt/100 km
Εκπομπές CO2 159 g/km
Διαστάσεις 4.815 x 1.840 x 1.605 mm
Βάρος 1.668 kg
Μετρήσεις  κατασκευαστή

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube