Υπάρχει ένα εγγενές οξύμωρο στο όνομα Ssangyong Tivoli. Από τη μια ένα καθαρά ασιάτικο όνομα και μετά το όνομα του πιο διάσημου προαστίου της Ρώμης. Τόσο όμορφο που ο αυτοκράτορας Ανδριανός έφτιαξε εκεί το εξοχικό του.
Πρέπει ωστόσο να αποδώσω τα εύσημα σε όσους εμπνεύστηκαν το όνομα Tivoli για το νέο μικρό crossover της λιγότερο αναγνωρισμένης νοτιοκορεατικής αυτοκινητοβιομηχανίας. Αν η SsangYong ήθελε έτσι να τονίσει ότι το νέο Tivoli έχει σχεδιαστεί για να εμπνεύσει τους υποψήφιους αγοραστές του, με το στυλ του, τα κατάφερε. Ακόμα περισσότερο τα κατάφερε διότι το όνομα καθαυτό είναι εύηχο και σου εντυπώνεται αμέσως.
Οι Κορεάτες ήταν σε αυτό ξεκάθαροι και εμφατικοί: Το Tivoli σχεδιάστηκε και εξελίχθηκε με το μυαλό στην ευρωπαϊκή αγορά. Δεν τους ενοχλεί καθόλου βέβαια που τους τελευταίους δύο μήνες έχει πουλήσει στη νότια Κορέα πάνω από 10.000 αυτοκίνητα. Πρέπει να ομολογήσω πως η πρώτη επαφή δια ζώσης με το Tivoli με εξέπληξε. Η σχεδιαστηκή δουλειά που έχει γίνει είναι πολύ καλή. Μάλιστα ρώτησα αν έχει βάλει το χεράκι του κάποιο ευρωπαϊκό κέντρο σχεδιασμού για να λάβω την απάντηση πως το Tivoli σχεδιάστηκε εξ ολοκλήρου in house. Οφείλω λοιπόν να δώσω συγχαρητήρια στους Κορεάτες σχεδιαστές διότι κατάφεραν να δημιουργήσουν ένα αυτοκίνητο με μοντέρνες και πρωτότυπες γραμμές, που αντλεί βέβαια σχεδιαστικά στοιχεία από άλλα crossover (μου θύμισε κάτι από MINI Countryman ή ακόμα και λίγο από Renault Captur) αλλά τα ενσωματώνει σε ένα σύνολο που, μπορώ να πω, είναι από τα πιο ενδιαφέροντα της αγοράς.
Η ίδια ευχάριστη έκπληξη συνεχίζεται και στο εσωτερικό. Εδώ μάλιστα το Tivoli κάνει και την υπέρβαση, διότι τόσο η σχεδίαση του όσο και τα υλικά που χρησιμοποιούνται σου θυμίζουν μεγαλύτερη κατηγορία και ακριβότερο αυτοκίνητο. Διατηρώ βέβαια μια επιφύλαξη μιας και οδηγήσαμε τις πιο ακριβές εκδόσεις με τον αυτόματο κλιματισμό και την κεντρική οθόνη αφής. Παρόλα αυτά τα πλαστικά στο πάνω μέρος της κονσόλας είναι μαλακά, η συναρμογη πολύ καλή, τολμώ να πω από τις κορυφαίες στην κατηγορία του και η εργονομία δεν έχει τίποτε το περίεργο. Αντιθέτως κάθεσαι σε ένα πολύ καλό κάθισμα, βρίσκεις εύκολα την κατάλληλη θέση οδήγησης, παρά το γεγονός πως το τιμόνι δεν είναι τηλεσκοπικό και διαπιστώνεις πως έχεις αρκετά καλή περιμέτρική όραση. Θα ήταν ακόμα καλύτερη αν οι πίσω κολόνες δεν ήταν τόσο φαρδιές. Διαπιστώνεις πως οι χώροι για μικροαντικείμενα είναι υπεραρκετοί και το κυριότερο, κοιτώντας πίσω σου, διαπιστώνεις πως οι χώροι για τους πίσω επιβάτες είναι από τους καλύτερους της κατηγορίας.
Στην παρουσίαση είχαμε στη διάθεσή μας μόνο τον ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα των 1,6 λίτρων. Δεν τον λες και στην πρωτοπορία της εξέλιξης παρά τους 128 ίππους του, τη στιγμή μάλιστα που έχει να ανταγωνιστεί αντίστοιχους τούρμπο με πολύ καλύτερη ροπή από τα 16,3 kgm που αποδίδει ο εν λόγω. Είναι ωστόσο κάτι που έχει αντιληφθεί πλήρως η ελληνική αντιπροσωπία, γι' αυτό και θα δώσει το συντριπτικό βάρος στον 1.6 ντίζελ με τους 115 ίππους, αλλά τα 30,5 kgm ροπής, ο οποίος θα είναι διαθέσιμος απο τις αρχές του φθινοπώρου.
Το Tivoli με τον e-XGi160, όπως ονομάζει τον βενζινοκινητήρα, χρειάζεται να το ζορίσεις αρκετά για να κινηθεί σβέλτα. Δείχνει να ξυπνά πάνω από τις 4.000 rpm, αλλά ταυτόχρονα από εκεί και πέρα η λειτουργία του γίνεται τραχιά, με αποτέλεσμα να σε αποτρέπει από το να πιέσεις. Το χειροκίνητο κιβώτιο ωστόσο που είχαμε στη διάθεσή μας έχει πολύ καλά χαρακτηριστικά. Είναι τοποθετημένο σε σωστή απόσταση, έχει θετικό κούμπωμα και αρκούντως κοντές διαδρομές. Σϋντομα θα μπορέσουμε να δοκιμάσουμε και το αυτόματο 6άρι της AISIN, το οποίο είναι το ίδιο που χρησιμοποιούν αυτή τη στιγμή το Countryman και το Fiat 500.
Οι μηχανικοί της Ssangyong έχουν καλή καλή δουλειά και στην ανάρτηση. Παρόλο που είναι αρκετά σφιχτή δεν κοπανάει, διαχειρίζεται σωστά τις ανωμαλίες και δεν επιτρέπει μεγάλη κλίση. Κάποιες αναπηδήσεις του πίσω μέρους στις εγκάρσιες ανωμαλίες είναι μάλλον αναμενόμενες εξ αιτίας του ημιάκαμπτου άξονα. Μόνο στις τετρακίνητες εκδόσεις, η πίσω ανάρτηση θα είναι πολλαππών συνδέσμων. Το ηλεκτρικό σύστημα διεύθυνσης είναι σωστό σε βάρος και αρκετά καλό σε πληροφόρηση, τα φρένα έχουν επαρκή διαδρομή και μόνο ο συμπλέκτης δείχνει να πιάνει κάπως απότομα. Πταίσμα.
Όπως είπαμε, το νέο Tivoli προσφέρεται προς το παρόν μόνο με βενζινοκινητήρα 1,6 λίτρων και 128 ίππων και αποκλειστικά εμπρός κίνηση, ενώ από το τέλος του καλοκαιριού θα εμπλουτιστεί με πετρελαιοκινητήρα 1,6 λίτρων με 115 ίππους.Το αυτόματο κιβώτιο θα κοστίζει επιπλεον 1.600 ευρώ και αργότερα θα προστεθούν και τετρακίνητες εκδόσεις. Τα επίπεδα εξοπλισμού είναι τέσσερα: BASE, STD, DLX και DLX 2 TONE. Από το βασικό κιόλας επίπεδο εξοπλισμού BASE ο εξοπλισμός είναι καλός και περιλαμβάνει έξι αερόσακους, ESP, Hill Assist, κλιματισμό,cruise control, Smart Steer System με τρεις λειτουργίες, TPMS (σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών), τέσσερα ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι και θερμαινόμενοι καθρέφτες, κεντρικό κλείδωμα, υπολογιστή ταξιδίου και ηχοσύστημα με Bluetooth, θύρα USB και χειριστήρια στο τιμόνι. Επιπλέον, το νέο Tivoli καλύπτεται από τη νέα προωθητική ενέργεια «5 Χρόνια Πλήρης Κάλυψη Ssangyong»που περιλαμβάνει εγγύηση μηχανικών μερών για πέντε χρόνια ή 100.000 km, πέντε χρόνια δωρεάν οδική βοήθεια και πέντε χρόνια δωρεάν service.
Τι λέει το DRIVE
Να και μια φορά που πραγματικά εννοείς την έκφραση «ευχάριστη έκπληξη». Το Ssangyong Tivoli είναι ένα πραγματικά μοντέρνο μικρό crossover, καλοφτιαγμένο, με ευχάριστη οδική συμπεριφορά και συνολικά καλούς χώρους. Το αδικεί ελαφρώς ο ατμοσφαιρικός 1.6 βενζινοκινητήρας, αλλά πιστεύουμε πως με τον ντίζελ θα αποτελέσει μια πολύ καλή πρόταση.
Τιμή από €15.120 (με έκπτωση και απόσυρση)
Τεχνολογία 1.597 cc, i4 16v, 2 EEK με μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων εισαγωγής, ψεκασμός, 128 PS/6.000 rpm, 16,3 kgm/4.600 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς.
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h -
Τελική ταχύτητα 181 km/h
Κατανάλωση 4,5 lt/100km
Εκπομπές CO2 104 g/km
Διαστάσεις 4.195 x 1.795 x 1.590 mm
Μεταξόνιο 2.600 mm
Χώρος αποσκευών 423 lt
Βάρος 939 kg
Στοιχεία κατασκευαστή