Στην πρώτη γνωριμία μας με το νέο Superb, στην επίσημη παρουσίαση του στην Πράγα τον περασμένο Φεβρουάριο, η νέα ναυαρχίδα της Škoda μας είχε αφήσει θετικές εντυπώσεις: Νέα και πιο εκλεπτυσμένη σχεδίαση αμαξώματος, νέα στάνταρ ευρυχωρίας που έθεσαν οι μηχανικοί και οι σχεδιαστές της φίρμας για ακόμα μια φορά.
Αν και το μεταξόνιο αυξήθηκε σημαντικά, κατά οκτώ πόντους, το Superb μεγάλωσε σε εξωτερικές διαστάσεις μόλις κατά δύο εκατοστά σε μήκος -χάρη στον κοντύτερο πρόβολο εμπρός- και πέντε σε πλάτος. Το συνολικό του μήκος φθάνει πλέον τα 4,86 m, με το πλάτος του να είναι στα 1,86 m. Παρόλη την αύξηση κατά 45% της χρήσης ατσαλιού υψηλής αντοχής, το βάρος είναι περίπου 75 kg μικρότερο συγκριτικά με το απερχόμενο μοντέλο, όπως άλλωστε συνέβη και με κάθε μοντέλο του VW Group που υιοθέτησε την πλατφόρμα MQB.
Στην καμπίνα, οδηγός και συνοδηγός έχουν 3,9 cm περισσότερο πλάτος στη διάθεσή τους, ενώ οι χώροι για τους επιβάτες πίσω αποτελούν και πάλι σημείο αναφοράς για κάθε μεσαίο ή μεγάλο οικογενειακό. Μεγαλύτερος είναι και ο χώρος αποσκευών που κέρδισε 30 lt και φθάνει πλέον τα 625 στην κανονική του διάταξη και ξεπερνά κατά πολύ τα 1.700 lt με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων.
Πέρα από ευρύχωρο και πρακτικό, το εσωτερικό του νέου Superb είναι πιο σύγχρονο σε επίπεδο σχεδίασης, εκπέμποντας μια πιο premium αίσθηση με την ποιότητα κατασκευής του.
Αναβαθμισμένος συγκριτικά με το παρελθόν είναι και ο εξοπλισμός, με περισσότερα «πολυτελή» στοιχεία και σύγχρονες τεχνολογίες. ;Oπως για παράδειγμα το σύστημα city braking, το ενεργά προσαρμοζόμενο cruise control, ο τριζωνικός κλιματισμός, αλλά και ένα πολύ εξελιγμένο σύστημα infotainment. Το τελευταίο μέσω της τεχνολογίας Smart Link σου επιτρέπει να συνδέσεις πλήρως το smartphone σου στο αυτοκίνητο, είτε αυτό χρησιμοποιεί λειτουργικό iOS της Apple είτε Android, και να χειρίζεσαι από την οθόνη του συστήματος τις περισσότερες εφαρμογές που έχεις στο κινητό σου.
Πρώτη οδηγική επαφή
Περίπου δυόμιση μήνες αργότερα, το σκηνικό από την χειμωνιάτικη Πράγα μεταφέρεται στην ανοιξιάτικη Τοσκάνη, για μια πρώτη οδηγική επαφή. Στις χώρες με δίκαιο φορολογικό σύστημα για τα αυτοκίνητα, η πιο ορθή και value for money επιλογή του νέου Superb είναι με το δίλιτρο TDI των 150 PS κάτω από το μπροστινό καπό και αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη. Ενώ αν οι χειμερινές καιρικές συνθήκες του τόπου διαμονής το επιβάλλουν, κοιτάς και την τετρακίνηση.
Το δίλιτρο μοτέρ ντίζελ που κινεί και το Octavia τραβά με κέφι από χαμηλά και ξεδιπλώνει ένα μεγάλο εύρος ωφέλιμης ροπής, χωρίς σκαλοπάτια στην απόδοσή του. Εξασφαλίζει πολύ καλές επιδόσεις στο μεγάλο αυτοκίνητο και τις συνδυάζει με οικονομία στην καθημερινή χρήση και άνετες μετακινήσεις.
Το Superb είναι το πρώτο μοντέλο της Škoda που προαιρετικά μπορεί να εφοδιαστεί με την ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενη ανάρτηση DCC -DynamicChassisControl. Αυτή προσφέρει τρία προκαθορισμένα προγράμματα λειτουργίας (Sport, Normal, Comfort), Eco για βέλτιστη κατανάλωση και το Individual για εξατομικευμένες ρυθμίσεις.
Στις ρυθμίσεις Normal και Comfort, οι ανωμαλίες του δρόμου αποσβένονται ομαλά χωρίς να γίνονται ιδιαίτερα αντιληπτές στην καμπίνα, αλλά το αυτοκίνητο αντιδρά με μεγάλη κινητικότητα στον κάθετο άξονα αν κινείσαι με ταχύτητες ταξιδιού.
Στην πιο σκληρή ρύθμιση Sport, η πλεύση του αμαξώματος τιθασεύεται χωρίς να χάνει σημαντικά σε άνεση, ενώ παράλληλα βελτιώνεται αισθητά και η αίσθηση του τιμονιού. Σε κάθε περίπτωση η ποιότητα κύλισης είναι πολύ καλή, το περιθώριο πρόσφυσης πολύ υψηλό για το χαρακτήρα του αυτοκινήτου και η ηχομόνωση της καμπίνας αυτή που αρμόζει σε μια… λίμο.
Οι βενζινοκίνητες 2.0 TSI με τα 220 ή 280 PS και τετρακίνηση που επίσης είχαμε την ευκαιρία να δοκιμάσουμε είναι… autoraeda non grata για το ισχύον φορολογικό σύστημα της χώρα μας (προβλέπεται να αλλάξει άμεσα, βλ. drive.gr), όπου μοιραία το ενδιαφέρον θα μονοπωλήσουν οι 1.4 TSI βενζίνης με 125 ή 150 PS και η ντίζελ 1.6 TDI με 120 PS.
Ο 1.4 TSI με τα 150 PS και το σύστημα απενεργοποίησης των κυλίνδρων ACT, εντυπωσιάζει με την απόκριση και με λειτουργία που παραπέμπει σε έναν καλό ντίζελ κινεί παραπάνω από αξιοπρεπώς το μεγάλο αμάξωμα του Superb. Καλές επιδόσεις προσφέρει και ο 1.6 TDI με τα 120 PS, που θα απασχολήσει και τους περισσότερους που θα διαβούν την πόρτα στις εκθέσεις της Βιαμάρ (σ.σ.: της ελληνικής αντιπροσωπείας δηλαδή). Με μέση κατανάλωση 3,9 lt/100 km και 103 g/km CO2 στην έκδοση με το χειροκίνητο κιβώτιο, θα είναι η οικονομικότερη σε κόστος χρήσης έκδοση του Superb και αυτή που θα έχει την πιο ελκυστική τιμή.
Τι λέει το DRIVE
Το νέο Superb είναι σαφώς πιο ευρύχωρο και πρακτικό από οποιονδήποτε κοντινό αντίπαλό του, με ελκυστική εμφάνιση και τον 1.6 TDI να προσφέρει πλέον καλές επιδόσεις και χαμηλό κόστος χρήσης. Αν και η τιμή είναι «σωστή» τότε θα έχουμε να κάνουμε με ένα ακόμα… κελεπούρι από τη Škoda.
Τιμή Δεν ανακοινώθηκε
Τεχνολογία 1.598 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός commonrail, τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας, 120 PS/3.500-4.000 rpm, 25,5 kgm/1.500-3.250 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,9”
Τελική ταχύτητα 206 km/h
Μέση κατανάλωση 3,9 lt/100 km
Εκπομπές CO2 103 g/km
Διαστάσεις 4.861 x 1.864 x 1.468 mm
Βάρος 1.465 kg
Τιμές κατασκευαστή