Με την πρώτη ματιά δυσκολεύεσαι να εντοπίσεις γιατί ακριβώς αυτό που έχεις μπροστά σου αποκαλείται «νέο» SEAT Ibiza. Οι διαφορές είναι ελάχιστες, στη μάσκα, και στα εμπρός φώτα με LED ημέρας, στα πρότυπα του Leon. Αυτός άλλωστε είναι και ο στόχος του εργοστασίου: να «λεονοποιήσει» όλη τη γκάμα, θεωρώντας ότι το Leon εκφράζει απόλυτα την μάρκα και ενσωματώνει όλες τις αξίες της.
Η σχεδίαση δεν έχει αλλάξει, ούτε η διαρρύθμιση των χώρων που είναι έτσι κι αλλιώς καλοί για την κατηγορία, στον μέσο όρο. Η θέση οδήγησης είναι άνετη, με καλή ορατότητα παρότι ταυτόχρονα αρκετά χαμηλή. Και τα καθίσματα στηρίζουν σωστά το σώμα.
Η εικόνα όμως στο εσωτερικό είναι σημαντικά αναβαθμισμένη. Το κεντρικό τμήμα του ταμπλό είναι ντυμένο από νέο μαλακό πλαστικό, πολύ ευχάριστο στην αφή και στην όψη. Το κάλυμμα του πίνακα οργάνων παραμένει σκληρό και γυαλιστερό, μόνη παραφωνία στην ουσία. Η ποιότητα της συναρμολόγησης είναι εξαιρετική. Κορυφαία για την κατηγορία και όχι μόνο. Το Ibiza έχει μια μασίφ αίσθηση που ούτε το Leon δεν σου εμπνέει.
Στο κέντρο της κονσόλας δεσπόζει η μεγάλη οθόνη αφής 6,5 ιντσών που γνωρίζουμε και από το Leon. Το «ακριβό» infotainment σύστημα θα περιλαμβάνεται στον βασικό εξοπλισμό των αυτοκινήτων της ελληνικής αγοράς.
Η SEAT έχει δώσει μεγάλη έμφαση στην συνδεσιμότητα. Με την εφαρμογή SEAT App μπορείς να επικοινωνήσεις πολλαπλώς με το αυτοκίνητο, να κατεβάζεις αργότερα στο σπίτι τα δεδομένα από την διαδρομή που ακολούθησες αλλά και το πώς οδήγησες. Μπορείς να ακούς τα mail σου, τις ενημερώσεις του Facebook ή του Twitter. Η λειτουργία Mirrorlink επιτρέπει την απεικόνιση της οθόνης του κινητού σε αυτή του αυτοκινήτου κάνοντας έτσι τον χειρισμό ευκολότερο και πιο ασφαλή.
Το τιμόνι πολλαπλών λειτουργιών είναι ντυμένο με δέρμα, όπως επίσης ο λεβιές ταχυτήτων και το χειρόφρενο, αναβαθμίζοντας αυτό που λέμε απτή ποιότητα. Έμφαση έχει επίσης δοθεί και στην εξατομίκευση. Το Ibiza διατίθεται σε ούτε λίγο ούτε πολύ… 1.000 διαφορετικούς συνδυασμούς χρωμάτων (προστέθηκαν δύο, το Moonstone Grey και το Chilli Red), επενδύσεων για το εσωτερικό και τροχών (νέα σχέδια για τις ζάντες 16” και 17”).
Δύο νέοι τρικύλινδροι κινητήρες βενζίνης και diesel έρχονται να προστεθούν στην γκάμα. Ο TDI των 1,4 λίτρων βγαίνει σε τρεις εκδόσεις ιπποδύναμης με 74, 90 και 105 ίππους. Μόνο η μεσαία μπορεί να συνδυαστεί με 7άρι DSG. Οι υπόλοιπες αρκούνται στο χειροκίνητο 5άρι.
Ο κινητήρας βενζίνης των 1.000 cc στην ατμοσφαιρική έκδοση αποδίδει 75 ίππους ενώ ως TSI βγαίνει επίσης σε τρεις εκδόσεις ιπποδύναμης: με 90, 95 κα 110 ίππους. Το DSG διατίθεται προαιρετικά μόνο στην κορυφαία έκδοση. Στην γκάμα υπάρχουν επίσης δύο 4κύλινδροι, ο 1.2 TSI με 90 ίππους και ο 1.4 ACT με 150.
Το αυτοκίνητο που δοκιμάσαμε φορούσε τον δυνατό 3κύλινδρο χιλιάρη των 110 ίππων. Διαθέτει διπλό μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων και πολλαπλή εξαγωγής ενσωματωμένη στην κεφαλή για καλύτερη διαχείριση των καυσαερίων και μικρότερο βάρος. Το intercooler είναι ενσωματωμένο στην εισαγωγή ώστε να περιοριστούν οι απώλειες κατά την διαδρομή που ακολουθεί ο αέρας μέχρι να φτάσει στον θάλαμο καύσης.
Ο τραχύς ήχος μόνο προδίδει τον αριθμό των κυλίνδρων, κι αυτό κυρίως στα δύο άκρα του στροφομέτρου, στις πολύ χαμηλές και στις πολύ υψηλές στροφές. Αυτό και η μέτρια απόκριση στο γκάζι είναι τα μειονεκτήματα του κινητήρα. Κατά τα άλλα, τραβά χωρίς κομπιάσματα από τις 1.500 rpm με 3η στο κιβώτιο. Το 5άρι χειροκίνητο σασμάν έχει σφιχτή κλιμάκωση και αξιοποιεί στο μέγιστο βαθμό τα 20,4 kgm ροπής. Ο λεβιές είναι ακριβής και θετικός στο κούμπωμα, χωρίς να απαιτεί ιδιαίτερη δύναμη.
Η επιτάχυνση είναι πειστική σε ένταση και απρόσμενα μεγάλη σε διάρκεια, αφού οι τέσσερις πρώτες ταχύτητες απλώνουν με σχετική άνεση ως τις 6.000 rpm. Το εργοστάσιο ανακοινώνει 9,2” για τα 100 km/h και 197 km/h τελική, και η αίσθηση δεν σε αφήνει να αμφιβάλλεις για την ειλικρίνεια των Ισπανών. Στο ταξίδι κρατά εύκολα μια αξιοπρεπή μέση ταχύτητα, με μόνη ενόχληση να έρχεται από τον θόρυβο μετά τα 140 km/h, όταν οι στροφές ανέβουν αρκετά, οπότε ψάχνεις και μια 6η σχέση.
Στο πλαίσιο της ανανέωσης του μοντέλου, έχει αναθεωρηθεί η σχέση σκληρότητας ελατηρίων/αμορτισέρ και έχει καλιμπραριστεί εκ νέου η ηλεκτρομηχανική κρεμαγέρα. Προαιρετικά διατίθενται και ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ με δύο ρυθμίσεις, Comfort και Sport, τα οποία όμως δεν είχαμε την ευκαιρία να δοκιμάσουμε.
Το τιμόνι είναι γρήγορο και η πληροφόρηση επαρκής για τον ρυθμό ενός «χιλιάρη». Με την συμβατική ανάρτηση (McPherson εμπρός, ημιάκαμπτος άξονας πίσω) το Ibiza έχει καλή ποιότητα κύλισης, αξιόλογη άνεση και ταυτόχρονα την ζωηρή οδική συμπεριφορά που ανέκαθεν χαρακτήριζε το μοντέλο. Περνά από κυματοειδείς ανωμαλίες χωρίς της αναπηδήσεις που έχει το Polo, ενώ είναι και πιο πρόθυμο στις απαιτητικές αλλαγές κατεύθυνσης. Παίρνει μικρότερη κλίση και δίνει την αίσθηση ελαφρύτερου αυτοκινήτου με πιο σπορ διάθεση. Εντύπωση που συνάδει με την στόχευση της εταιρείας.
Το αυτοκίνητο θα είναι στην Ελλάδα τον Σεπτέμβριο. Για τις τιμές η αντιπροσωπεία δεν μπορεί για την ώρα να μας δώσει μια εκτίμηση, αλλά δεν θα ήταν λάθος να υποθέσουμε ότι θα κινηθεί πάνω κάτω στα επίπεδα του 1.2 TSI.
Τι λέει το DRIVE
Με σαφώς αναβαθμισμένο εσωτερικό, βελτιωμένη ανάρτηση και κυρίως πολύ καλούς νέους κινητήρες, το Ibiza όσο περνούν τα χρόνια εξελίσσεται σε διαχρονική αξία, όντας κορυφαία επιλογή για την κατηγορία
Τιμή Αναμένεται
Τεχνολογία 999 cc, i3, 12v, x 2ΕΕΚ, διπλός μεταβλητός χρονισμός βαλβίδων, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, 110 PS/5.000-5.500 rpm, 20,4 kgm/2.000-3.500 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 9,2”
Τελική ταχύτητα 197km/h
Μέση κατανάλωση 4,3 lt/100 km
Εκπομπές CO2 99 gr/km
Διαστάσεις 4.061 x 1.693 x 1.445 mm
Βάρος 1.034 kg
Τιμές κατασκευαστή