Η έκδοση OPC (Opel Performance Center) του Opel Corsa ήταν ένα από δυνατά μοντέλα της κατηγορίας των μικρών GTi και διέθετε και την εμφάνιση για να υποστηρίξει τις δυνατότητές του.
Παρότι το νέο Corsa OPC αποτελεί τη δεύτερη γενιά του σουπερμίνι του Opel Perfonrmance Center, από την πρώτη κιόλας γενιά Corsa υπήρχαν σπορ εκδόσεις στην γκάμα του με την ονομασία GSi (Gran Sport Injection). Βέβαια, οι τότε σπορ εκδόσεις δεν μπορούν να συγκριθούν με τα σύγχρονα OPC, μιας και το εργοστασιακό τμήμα βελτίωσης της Opel δίνει μεγάλη σημασία σε κάθε τομέα του αυτοκίνητου. Για αυτό το\ λόγο και η γκάμα των OPC είναι δημοφιλής σε ευρωπαϊκό επίπεδο, με το Corsa να έχει πουλήσει πάνω από 23.000 κομμάτια.
Στον τομέα της εμφάνισης, το νέο Corsa OPC βασίζεται στην 3θυρη έκδοση του Corsa πέμπτης γενιάς και όπως είναι ευκόλως κατανοητό, διαθέτει αεροδυναμικό κιτ και χαμηλωμένη ανάρτηση που αναβαθμίζει το σπορ χαρακτήρα του μοντέλου. Οι προφυλακτήρες με την επιθετική όψη βοηθούν την εμφάνιση του μοντέλου, με τον εμπρός να διαθέτει μεγαλύτερη εισαγωγή και τον πίσω να έχει διαχύτη και θέσεις για τις απολήξεις της στάνταρ εξάτμισης της Remus. Στο πλάι ξεχωρίζουν τα έντονα μαρσπιέ και πίσω η μεγάλη αεροτομή, με την εικόνα να συμπληρώνουν οι τροχοί των 17”. Η εμφάνιση του μικρού GTi της Opel μπορεί να αγριέψει ακόμα πιο πολύ με την προσθήκη του πακέτου Performace (2.500 ευρώ) που τοποθετεί 18άρηδες τροχούς και μεγαλύτερη πίσω πτέρυγα.
Η νέα γενιά OPC του Corsa διαθέτει τον ίδιο 1.600άρη 4κύλινδρο κινητήρα τούρμπο της προηγούμενης γενιάς, με αρκετές όμως αλλαγές. Η απόδοση του έχει ανέβει από τους 192 ίππους στους 207 και η ροπή φτάνει σε λειτουργία overboost τα 28,5 kgm. Για να το πετύχουν αυτό οι μηχανικοί του τμήματος OPC άλλαξαν την εισαγωγή του τούρμπο, τοποθέτησαν νέο ιντερκούλερ, έβαλαν νέα μπεκ στον ψεκασμό και επαναπρογραμμάτισαν τον εγκέφαλο. Ο αναβαθμισμένος κινητήρας συνεργάζεται με ένα νέο 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο που διαθέτει κοντές διαδρομές και καλό κούμπωμα. H λειτουργία πλέον του κινητήρα είναι πιο γραμμική και γεμάτη, με το καλύτερο του πεδίο να είναι οι μεσαίες και οι ψηλές στροφές. Ο ήχος παραμένει σπορ και σε αυτόν προσθέτει και η χροιά της εξάτμισης της Remus. Οι επιδόσεις που χαρίζει στο μικρό GTi της Opel είναι πολύ καλές και για να πιάσει τα 100 km/h από στάση χρειάζεται 6,8”, με την τελική ταχύτητα να φτάνει πια τα 230 km/h.
Οδηγώντας το νέο Opel Corsa OPC στους πολύ καλούς δρόμους της Ισπανίας αντιλαμβάνεσαι αμέσως ότι πρόκειται για ένα πολύ αποτελεσματικό αυτοκίνητο στη γρήγορη οδήγηση . Σε αυτό βέβαια βοηθούν και τα νέα στάνταρ ρυθμιζόμενα αμορτισέρ FSD (Frequency Selective Damping) της Koni και το έξτρα μηχανικό πολύδισκο μπλοκέ της Drexler Motorsport (μέρος του πακέτου Performance) των αυτοκινήτων που οδηγήσαμε. H δύναμη περνάει στρωτά και χωρίς χαζοσπιναρίσματα, με το μπλοκέ να κάνει πολύ καλή δουλειά και να μην ταλαιπωρεί το τιμόνι. Το τελευταίο, είναι και αυτό νέο και χαρακτηρίζεται από την ακρίβεια και την αμεσότητά του, αλλά όχι για την πλούσια πληροφορία που δίνει στον οδηγό. Η κλίση στις στροφές είναι μηδαμινή και τα αμορτισέρ FSD λειτουργούν αποτελεσματικά ελέγχοντας όλες τις κινήσεις του αμαξώματος. Τα φρένα της έκδοσης Performance που οδηγήσαμε (μεγαλύτεροι εμπρός δίσκοι και 4πίστονες δαγκάνες με τακάκια της Brembo), είναι πολύ δυνατά και με καλή αίσθηση. Το ESP είναι επαναπρογραμματισμένο και διαθέτει πλέον τρεις λειτουργίες: On, Off και Competition που αφήνει λίγο πιο ελεύθερο τον οδηγό.
Στο εσωτερικό, βρίσκουμε τα μπάκετ καθίσματα της Recaro με τον ενσωματωμένο πλευρικό αερόσακο που δημιουργούν και μία από τις καλύτερες θέσεις οδήγησης της κατηγορίας. Μόνη παραφωνία αποτελεί η χοντρή εμπρός αριστερή κολόνα με το φινιστρίνι που δυσχεράνει την ορατότητα. Η καμπίνα αποτελείται από καλής ποιότητας πλαστικά, με το μεγαλύτερο μέρος του ταμπλό να καλύπτεται από μαλακό πλαστικό πολύ καλής ποιότητας. Οι διαφορές, πέρα από τα μπάκετ, εντοπίζονται στο flat bottomed τιμόνι του OPC, το λεβιέ του OPC, τις διακοσμητικές φάσες και τον πίνακα οργάνων.
Το νέο Opel Corsa OPC αναμένεται στη χώρα μας τον Ιούνιο με τιμή 21.070 ευρώ με όφελος απόσυρσης και αρκετά πλούσιο εξοπλισμό που περιλαμβάνει από προβολείς bi-xenon μέχρι και το σύστημα πολυμέσων IntelliLink με κάμερα οπισθοπορείας.
Τι λέει το DRIVE
Η νέα γενιά του Corsa OPC πατά στα χνάρια που άφησε η πολύ καλή «Ring Edition» της προηγούμενης γενιάς, προσθέτοντας καλύτερες επιδόσεις και χειριστήρια, καθώς και όλα τα σύγχρονα εξοπλιστικά στοιχεία της εποχής.
Τιμή € 21.070 με απόσυρση
Τεχνολογία 1.598 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, τούρμπο, 207 PS/5.800 rpm, 25,0 kgm (28,5 kgm με overboost)/1.900 – 5.800 rpm, χειροκίνητο 6 σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 6,8”
Τελική ταχύτητα 230 km/h
Μέση κατανάλωση 7,5 lt/100 km
Εκπομπές CO2 174 g/km
Διαστάσεις 4.021 x 1.784 x 1.479 mm
Βάρος 1.218 kg
Τιμές κατασκευαστή