Με πέντε εκατομμύρια ταξινομήσεις ετησίως στην Ευρώπη, τα μικρομεσαία δε θα μπορούσαν να περνάνε απαρατήρητα από κανέναν κατασκευαστή –συμβατικών- αυτοκινήτων. Ούτε φυσικά από τη Nissan, παρά την τρελή επιτυχία που έχουν σημειώσει τα Qashqai και Juke.
Ωστόσο, υπάρχουν ακόμα –και πάντα θα υπάρχουν- εκείνοι για τους οποίους ένα crossover είναι πολύ τολμηρό. Ή εκείνοι που για κάποιον λόγο θέλουν ένα απλό, απολύτως συμβατικό, μικρομεσαίο. Αυτήν ακριβώς την πιο συντηρητική μερίδα αγοραστών αναλαμβάνει να ικανοποιήσει το Pulsar.
Είναι αυτονόητο ότι το Pulsar ήθελε να εκμεταλλευτεί τη φόρα που έχει δώσει η σχεδιαστική γλώσσα του Qashqai, γι’ αυτό κι έχει σαφείς πινελιές από το τελευταίο. Εξάλλου, μια διαφορετική εκδοχή της πλατφόρμας του Qashqai αποτελεί και τη βάση του Pulsar. Κύριο χαρακτηριστικό της είναι το μεταξόνιο των 2,7 m –το μεγαλύτερο της κατηγορίας- που είναι και ιδιαίτερα μακρύ εν σχέση με το συνολικό μήκος των 4,4 m του αμαξώματος. Τονισμένη είναι και η διάσταση του ύψους, κάτι λογικό με δεδομένο ότι στην πυραμίδα των ζητουμένων από το Pulsar η μεγάλη καμπίνα άγγιζε κορυφή.
Και είναι πράγματι εντυπωσιακά ευρύχωρη. Ειδικά στο πίσω μέρος της, ο διαθέσιμος χώρος για τα πόδια και το κεφάλι είναι από αυτοκίνητο μεγαλύτερου μεγέθους ενώ επαρκές είναι και το πλάτος. Το ακόμα καλύτερο είναι ότι αυτή η ευρυχωρία δεν έχει αποβεί σε βάρος του πορτμπαγκάζ, που χωράει 385 λίτρα (ανεξάρτητα με το εάν υπάρχει ρεζέρβα ή κιτ επισκευής ελαστικού) και φορτώνεται από μια τεράστια πόρτα.
Η θέση οδήγησης του Pulsar είναι άνετη και χαρακτηρίζεται από την πολύ καλή περιμετρική ορατότητα. Σε ανάλογο επίπεδο είναι και η εργονομία, ενώ το σύστημα πολυμέσων είναι από τα πλέον εύχρηστα της αγοράς. Στο ταμπλό υπάρχει ένας όχι τέλεια φινιρισμένος αλλά καλά δεμένος συνδυασμός μαλακών και σκληρών πλαστικών, που υποστηρίζεται από συμβατική σχεδίαση αλλά και μπόλικη λειτουργικότητα.
Για το Pulsar υπάρχουν δύο κινητήρες που ξέρουμε από τα Qashqai και Juke. Ο ντίζελ 1.5 dCi με 110 ίππους και 26,5 kgm, που εξαιρείται από τα τέλη κυκλοφορίας και ο βενζίνης 1.2 DIG-T των 115 ίππων και 19,4 kgm. Ο πρώτος είναι αφενός επαρκέστατος για τη μάζα του Pulsar, αφετέρου ιδιαίτερα οικονομικός και χωρίς να ακούγεται ιδιαίτερα. Στα χέρια μας έκαψε σύμφωνα με τον υπολογιστή ταξιδίου 5,3 lt/100 km σε επαρχιακό και εθνική. Ο 1.2 DIG-T χρειάστηκε σχεδόν 2,5 lt/100 km παραπάνω αλλά είναι ιδιαίτερα αθόρυβος, πολιτισμένος και διακριτικά δυνατός και ροπάτος από χαμηλά. Τόσο που παρότι το μακρύ κιβώτιο του δυσκολεύει λίγο τη ζωή, είναι η επιλογή μας για όποιον δεν κάνει πάρα πολλά χιλιόμετρα. Και οι δύο κινητήρες συνεργάζονται με χειροκίνητο 6άρι κιβώτιο που κουμπώνει θετικά, ενώ για τον 1.2 DIG-T θα υπάρξει αργότερα και η επιλογή ενός συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης μετάδοσης (XTronic).
Η άνεση ικανοποιεί και με το παραπάνω ακόμα και στις εκδόσεις με 17άρες ζάντες. Ακόμα περισσότερο μάλιστα στη βενζινοκίνητη έκδοση που έχει λίγο πιο μαλακή ρύθμιση στα αμορτισέρ/ελατήρια που υποστηρίζουν τα εμπρός γόνατα McPherson και τον πίσω ημιάκαμπτο άξονα. Το πετρελαιοκίνητο καθότι με περισσότερο βάρος πάνω από τους μπροστινούς τροχούς είναι πιο σφιχτό, με πιο βαρύ τιμόνι και –περιέργως- λίγο πιο σκληρό πεντάλ φρένου.
Οδηγικά, το Pulsar ανταποκρίνεται με μια μικρή καθυστέρηση αλλά ικανοποιητική συνέπεια σε αυτό που του λες. Δε θα συγκινήσει λοιπόν εκείνους που θέλουν ενεργή συμμετοχή στην οδήγηση αλλά ούτε και νοιάζεται να το κάνει. Αντιθέτως, θα αρέσει πολύ σε όσους θέλουν ευκολία, άνεση και το αίσθημα της ασφάλειας. Την οποία νοιώθεις και με το παραπάνω, ειδικά εάν το αυτοκίνητο είναι εξοπλισμένο με το δίχτυ ασφαλείας της Nissan, το Safety Shield. Πρόκειται για ένα σύστημα που συντονίζει διάφορα άλλα υποσυστήματα ενεργητικής ασφάλειας, λειτουργώντας τελικά σαν ένα αόρατο χέρι που κρατάει το αυτοκίνητο στην πορεία του.
Είναι σίγουρα επιτυχία της Nissan που κάλυψε ένα τόσο τρανταχτό κενό στη γκάμα της, φτιάχνοντας μια εν δυνάμει αξιόλογη πηγή εσόδων για το ταμείο της. Το ότι το Pulsar δεν έχει την έμπνευση ενός Qashqai ή ενός Juke, μάλλον θα περάσει στα ψιλά γράμματα. Ειδικά από τη στιγμή που δεν έχει τίποτα αρνητικό να του καταλογίσεις συγκριτικά με τον ανταγωνισμό. Ο τελευταίος σύμφωνα με τη Nissan είναι μοντέλα όπως το Toyota Auris, το Hyundai i30, το Kia cee’d, το Ford Focus και το Opel Astra. Ωστόσο, τα πάντα για την πορεία του Pulsar στη χώρα μας θα κριθούν από την τιμή, που ακόμα ζυμώνεται. Εάν μαζί με την απόσυρση και την υποστήριξη της Nissan κατέβει από το ψυχολογικό όριο των 16.000 ευρώ, θα είναι μια σοβαρή επιτυχία που θα βρει σίγουρα ανταπόκριση.
Τι λέει το DRIVE
Καλύπτοντας μια θέση-κλειδί στην γκάμα της Nissan, το Pulsar είναι πρακτικό και πολύ ευρύχωρο. Δε συγκινεί οδηγικά, αλλά δεν αυτός ο ρόλος του. Αντιθέτως, η αύρα από Qashqai στην εμφάνισή του θα λειτουργήσει αναμφίβολα θετικά.
Τιμή από € 16.000 (με απόσυρση, κατ’ εκτίμηση)
Τεχνολογία 1.197 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, 115 PS/4.500 rpm, 19,4 kgm/2.000 rpm, χειροκίνητο 6 σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,7”
Τελική ταχύτητα 190 km/h
Μέση κατανάλωση 5,0 lt/100 km
Εκπομπές CO2 117 gr/km
Διαστάσεις 4.387 x 1.768 x 1.520
Βάρος 1.258 kg
Τιμές κατασκευαστή