Το μεγαλύτερο κομμάτι της ουσίας για το νέο SUV της Lexus αποτυπώνεται στην εξής φράση: «Περιμένουμε ότι οι αγοραστές του NX θα είναι κατά 80% νέοι για την εταιρεία».
Αυτή η επέκταση της γκάμας θα είναι το όπλο της Lexus προκειμένου να συνεχίσει την τρέχουσα πορεία της: Το 2013 ήταν η καλύτερη χρονιά της. Το πρώτο βήμα κρίθηκε σκόπιμο να γίνει με ένα μεσαίου μεγέθους SUV, κάτι που φαίνεται πέρα για πέρα λογικό.
Νέο αίμα
Το NX χτίστηκε σε μια κατά 90% ολοκαίνουργια πλατφόρμα, η οποία ντύθηκε με μια εντυπωσιακή μεταλλική φορεσιά γεμάτη ακμές. Ανεξάρτητα από το εάν θα σου αρέσει ή όχι θα το βρεις έντονα διαφορετικό από κάθε ανταγωνιστή του. Όπως και να έχει είναι σαφώς επιτυχία ότι ο διόλου ευκαταφρόνητος όγκος των 4,63 m μήκους, πλάτους 1,85 και ύψους 1,65 κρύβεται πολύ καλά. Ιδιαίτερη είναι και η σχεδίαση της καμπίνας, με το ογκώδες μα εντυπωσιακό ταμπλό, γεμάτο οθόνες να σου κλέβει χώρο. Στη θέση οδήγησης κουμπώνεις ασυνήθιστα καλά για τα δεδομένα των SUV, αν και δεν είναι απίθανο να περιορίσει λίγο τους πιο εύσωμους. Φαντάζομαι ότι οι αγοραστές ενός αυτοκινήτου με τέτοιες διαστάσεις θα ήθελαν λίγο πιο ευρύχωρη αίσθηση.
Θα τη βρουν στο πίσω κάθισμα που είναι εξαιρετικά άνετο και εφοδιάζεται μέχρι με ηλεκτρική ρύθμιση για την κλίση της πλάτης, έτσι ώστε να εκμεταλλεύεσαι στο έπακρο το πορτμπαγκάζ των 555 lt. Το κερασάκι στην τούρτα είναι οι παραπάνω από επαρκείς πρακτικές θήκες στην καμπίνα, καθώς και τα πρώτης ποιότητας, με άριστη συναρμολόγηση υλικά. Αναπάντεχα καλή είναι η ορατότητα, ακόμα και χωρίς το έξτρα σύστημα περιμετρικής «όρασης» με κάμερες. Το τελευταίο αποτελεί ένα ελάχιστο μέρος από τα άπειρα γκάτζετ του NX, που περιλαμβάνουν από Wi-Fi, μέχρι ασύρματη φόρτιση κινητού κι ένα ηχοσύστημα της Mark Levinson που πολύ θα το ήθελες για το σαλόνι του σπιτιού σου. Μόνο η εργονομία θα μπορούσε να είναι λίγο απλούστερη αφού, ναι μεν το σύστημα πολυμέσων, έχει βελτιωθεί εντυπωσιακά αλλά υπάρχουν ακόμα μερικοί διακόπτες στο ταμπλό που φαίνονται τοποθετημένοι στην τύχη.
Του Αγίου Υβριδίου
Αν και σε άλλες αγορές θα είναι διαθέσιμο και με τον ολοκαίνουργιο δίλιτρο κινητήρα τούρμπο της Lexus, στη χώρα μας το NX διατίθεται μόνο με το υβριδικό σύστημα κίνησης το οποίο οι Ιάπωνες εμπιστεύονται και βελτιώνουν συνεχώς. Ο συνδυασμός ενός θερμικού 2,5άλιτρου 4κύλινδρου που λειτουργεί σε κύκλο Atkinson με τρεις ηλεκτροκινητήρες (δύο στο προσθιοκίνητο) αποδίδει συνολικά 197 ίππους. Ακόμα και στο φουλ γκάζι υπάρχει απόλυτη ομαλότητα στην παροχή ισχύος, ενώ από χαμηλά η επιτάχυνση είναι ζωντανή χάρη στους ηλεκτροκινητήρες. Όμως όσο πιο πολύ γκάζι πατάς τόσο οι στροφές του θερμικού κινητήρα ανεβαίνουν και βουίζει, ενώ όσο η ταχύτητα ανεβαίνει η επιτάχυνση φθίνει αισθητά.
Τα 9,2” για τα 0-100 km/h είναι μια αναμενόμενη τιμή δεδομένων των 1.785 kg της τετρακίνητης έκδοσης. Από την άλλη, οι επιδόσεις περνούν σε δεύτερη μοίρα, καθότι το NX σου εμπνέει μια συντηρητική οδηγική διάθεση και μοιραία το βάρος πέφτει στην κορυφαία ποιότητα κύλισης και στη χαμηλή μέση κατανάλωση που μπορείς να πετύχεις. Όχι ότι με έναν ντίζελ ανταγωνιστή δεν θα πετύχεις την ελάχιστη τιμή των 6,2 lt/100 km που πετύχαμε με το NX 300h, αλλά δεν θα το κάνεις επ’ ουδενί με την αίσθηση ησυχίας κι ευκολίας που τελικά θα λατρέψεις και σε αυτό το Lexus.
Τα πάντα είναι σχετικά
Εάν συγκρίνεις το NX με το μεγαλύτερο RX θα το πεις έως και σπορ. Έχει εμφανώς πιο άκαμπτο πλαίσιο και πιο επιθετική ρύθμιση στην ανάρτηση με τα γόνατα εμπρός και τους πολλαπλούς συνδέσμους πίσω. Τουλάχιστον στην τετρακίνητη έκδοση που οδηγήσαμε το κράτημα είναι πολύ καλό, με το εμπρός μέρος να ανοίγει δύσκολα την τροχιά του. Σε αυτό το βοηθά και το νέο «προφορτισμένο» διαφορικό που αυξάνει την πρόσφυση στις στροφές. Υπάρχει επίσης η έκδοση F Sport με πιο σφιχτή ανάρτηση, καθώς και η επιλογή των ηλεκτρονικά ελεγχόμενων αμορτισέρ που λειτουργούν σε συμφωνία με το Driving Mode Select. Έχεις να επιλέξεις μεταξύ Normal, Eco, Sport και Sport+, καθώς επίσης και την αμιγώς ηλεκτρική λειτουργία EV για χαμηλή ταχύτητα και βεληνεκές δύο χιλιόμετρα.
Από την άλλη αν συγκρίνεις το NX με μια BMW Χ3 γέρνει σαφώς περισσότερο και το τιμόνι του δεν μεταφέρει στα χέρια σου την πληροφορία που θέλεις. Επίσης τα φρένα αν και δυνατά, έχουν περίεργη αίσθηση στο πεντάλ λόγω της ανάκτησης ενέργειας που κάνει κατά το φρενάρισμα το υβριδικό σύστημα.
Είναι μια μικρή θυσία που προαπαιτεί η υβριδική κίνηση, η οποία μαζί με την εμφάνιση είναι και τα πιο ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του νέου SUV της Lexus. Γι’ αυτό και θα σου δελεάσει ως από €46.700 (έκδοση Dynamic) έως και €70.500 (έκδοση F-Sport) ευρώ για το αυτοκίνητό σου, η διαφοροποίηση είναι πολύ πιθανό να σε απασχολεί έντονα.
Τι λέει το DRIVE
Ιδιαίτερη σε σχεδίαση και τεχνολογία, η ολοκαίνουργια πρόταση της Lexus στα μεσαία SUV είναι πολύ ενδιαφέρουσα εάν θέλεις απόλυτη ευκολία οδήγησης, διαφοροποίηση και κύλιση πρωθυπουργικού επιπέδου.
Τιμή από € 46.700 (έκδοση Dynamic)
Τεχνολογία 2.494 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, κύκλου Atkinson, τρεις ηλεκτροκινητήρες μόνιμου μαγνήτη, συνολική ισχύς 197 PS, ροπή δεν ανακοινώνεται, κιβώτιο ηλεκτρονικά ελεγχόμενο συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 9,1”
80-120 km/h (με kickdown) 7,3 (7,0)”
Τελική ταχύτητα 180 km/h
Μέση κατανάλωση 5,1-5,3 (5,0-5,2) lt/100 km
Εκπομπές CO2 117-123 (116-121) gr/km
Διαστάσεις 4.630 x 1.845 x 1.645
Βάρος 1.785 (1.715) kg
Τιμές κατασκευαστή, σε παρένθεση οι τιμές της προσθιοκίνητης έκδοσης