
Το KIA Picanto υπήρξε ήδη από την πρώτη γενιά ένα επιτυχημένο αυτοκίνητο πόλης, αλλά η αλήθεια είναι πως με τη δεύτερη γενιά έκανε πραγματικά τη διαφορά, τόσο με σχεδιαστικούς όσο και με καθαρά οδηγικούς όρους.
Tο –απερχόμενο πλέον- Picanto ήταν και ξεχωριστό και ευκολοδήγητο και πλούσια εξοπλισμένο. Δεν είναι τυχαίο που πούλησε πάνω από 300.000 αυτοκίνητα στην Ευρώπη. Η τρίτη γενιά ωστόσο θέλει να κάνει τη διαφορά συνολικά στην κατηγορία. Και σε αρκετούς τομείς το καταφέρνει, όπως διαπιστώσαμε στην πρώτη επαφή που είχαμε μαζί της, στη Βαρκελώνη.
Η εμφάνιση κατ’ αρχήν. Υποκειμενικό ζήτημα βεβαίως, αλλά δεν μπορείς να μην παραδεχτείς πως το νέο Picanto είναι ένα ιδιαίτερο μικρό αυτοκίνητο. Βγάζει μια ευπρόσδεκτη σπορ αύρα και δείχνει να έχει μεγαλύτερο πλάτος από το πραγματικό του. Κατά τη γνώμη μου είναι στο όριο να το πεις φλύαρο σχεδιαστικά, αλλά δεν το ξεπερνά. Η εμπρός χαρακτηριστική μάσκα «μύτη της τίγρης» πλέον ενώνεται με τους προβολείς και ο προφυλακτήρας φιλοξενεί τους κάθετους αεραγωγούς στις δύο γωνίες, σχεδιαστικό δάνειο από το cee'd που ενισχύει την ψευδαίσθηση του πλάτους, που λέγαμε. Την ίδια που σου δημιουργεί και η σχεδίαση του πίσω μέρους, σε συνδυασμό με τα πίσω φανάρια που θυμίζουν ανάποδο «C» και είναι επίσης ακροβολισμένα στις άκρες του αμαξώματος.
Tο –απερχόμενο πλέον- Picanto ήταν και ξεχωριστό και ευκολοδήγητο και πλούσια εξοπλισμένο. Δεν είναι τυχαίο που πούλησε πάνω από 300.000 αυτοκίνητα στην Ευρώπη. Η τρίτη γενιά ωστόσο θέλει να κάνει τη διαφορά συνολικά στην κατηγορία. Και σε αρκετούς τομείς το καταφέρνει, όπως διαπιστώσαμε στην πρώτη επαφή που είχαμε μαζί της, στη Βαρκελώνη.
Η εμφάνιση κατ’ αρχήν. Υποκειμενικό ζήτημα βεβαίως, αλλά δεν μπορείς να μην παραδεχτείς πως το νέο Picanto είναι ένα ιδιαίτερο μικρό αυτοκίνητο. Βγάζει μια ευπρόσδεκτη σπορ αύρα και δείχνει να έχει μεγαλύτερο πλάτος από το πραγματικό του. Κατά τη γνώμη μου είναι στο όριο να το πεις φλύαρο σχεδιαστικά, αλλά δεν το ξεπερνά. Η εμπρός χαρακτηριστική μάσκα «μύτη της τίγρης» πλέον ενώνεται με τους προβολείς και ο προφυλακτήρας φιλοξενεί τους κάθετους αεραγωγούς στις δύο γωνίες, σχεδιαστικό δάνειο από το cee'd που ενισχύει την ψευδαίσθηση του πλάτους, που λέγαμε. Την ίδια που σου δημιουργεί και η σχεδίαση του πίσω μέρους, σε συνδυασμό με τα πίσω φανάρια που θυμίζουν ανάποδο «C» και είναι επίσης ακροβολισμένα στις άκρες του αμαξώματος.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Δοκιμάζουμε το νέο KIA Rio
Το εσωτερικό του νέου Picanto όμως είναι μάλλον και το πιο δυνατό σημείο του. Σχεδιαστικά δεν εντυπωσιάζει, όπως ας πούμε το Twingo ή το smart forfour, αλλά είναι όσο πρέπει μοντέρνο, λιτό και το κυριότερο τόσο ποιοτικό που πιθανόν να υποσκελίζει ακόμα και το το VW up!.


Το προηγούμενο Picanto ήταν αρκετά άνετο, αλλά γκρινιάζαμε ότι είχε ασαφές τιμόνι και ότι έγερνε και κατά το διαμήκη και κατά τον εγκάρσιο άξονα. Και η KIA φαίνεται ότι παίρνει πολύ στα σοβαρά τις παρατηρήσεις. Γι' αυτό και το πάτωμα πάνω στο οποίο βασίζεται το νέο Picanto είναι εντελώς νέο και αποκλειστικό για το συγκεκριμένο μοντέλο. Κάναμε διευκρινιστική ερώτηση αν το πλαίσιο είναι διαφορετικό από του νέου Hyundai i10 και η απάντηση ήταν καταφατική. Μόνο την πίσω ανάρτηση μοιράζονται. Κατά τα άλλα, το νέο Picanto έχει κατά 32% καλύτερη στρεπτική ακαμψία, ενώ η πλατφόρμα του είναι κατά 22 κιλά ελαφρύτερη, αποτέλεσμα του διπλασιασμού της χρήσης ατσαλιού υπέρ-υψηλής αντοχής. Η ανάρτηση είναι επίσης ανασχεδιασμένη, με πιο κάθετα τοποθετημένα αμορτισέρ, πιο σκληρές αντιστρεπτικές και διαφορετική ελαστοκινηματική. Πιο γρήγορη κατά 6% είναι και η κρεμαγέρα.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Δοκιμάζουμε το KIA Sportage 1.7 CRDi



Τι λέει το DRIVE
Το νέο Picanto είναι εξαιρετικό αυτοκίνητο πόλης από κάθε άποψη: Συμπαγές, με καλούς χώρους, πλούσιο εξοπλισμό και οδηγική αίσθηση μεγαλύτερου αυτοκινήτου. Αν και κάπως φλύαρο σχεδιαστικά πιστεύουμε πως αυτή τη στιγμή μάλλον είναι το κορυφαίο στην κατηγορία.
Τιμή από €10.300
Τιμή από €10.300
Τεχνολογία 998 cc, i3, 12v, 2 ΕΕΚ, ψεκασμός 67 PS/5.500 rpm, 9,8 kgm/3.500 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο πέντε σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km14,3”
Τελική ταχύτητα 161 km/h
Μέση κατανάλωση 4,4 lt/100 km
Εκπομπές CO2 101 g/km
Διαστάσεις 3.595 x 1.595 x 1.485 mm
Βάρος 953 kg
Πορτμπαγκάζ 255 lt
Μετρήσεις κατασκευαστή