Οδηγούμε το νέο KIA cee’d GT Line 1.0 Τ-GDI 120 PS

Οδηγούμε το νέο KIA cee’d GT Line 1.0 Τ-GDI 120 PS

Σύμφωνα με τους ανθρώπους της KIA η σειρά GT Line του cee’d δεν είναι ένα facelift, αλλά μια βελτιωμένη (enhanced είναι ο όρος που χρησιμοποιούν) έκδοσή του. Εμείς λέμε ότι είναι μάλλον μετριόφρονες…

Όταν παρουσιάστηκε το KIA cee’d πριν από τρία σχεδόν χρόνια, σχεδιασμένο διά χειρός του Peter Schreider, έκανε αίσθηση.

Ένα αυτοκίνητο σχεδιασμένο και κατασκευασμένο στην Ευρώπη, στο νέο εργοστάσιο της KIA στη Zilina της Σλοβακίας, με προδιαγραφές και δυνατότητες τέτοιες που ούτε που θα φανταζόμασταν εμείς οι μάλλον υπερόπτες Ευρωπαίοι πριν από μια δεκαετία, δεν ήταν δα και μικρή υπόθεση. Η επιτυχία του στην Γηραιά Ήπειρο υπήρξε εξίσου μεγάλη με την ευχάριστη έκπληξή μας. Μόνο το 2014 το cee’d πούλησε κοντά στα 324.000 κομμάτια.

Αυτό που μας δίδαξε, κυρίως, το cee’d είναι το πόσο γρήγορα μαθαίνουν και προσαρμόζονται οι Κορεάτες. Και για όσους δεν το κατάλαβαν, η νέα σειρά GT Line θα τους το κάνει ακόμα πιο εμφατικό. Κυρίως διότι εισάγει ένα νέο 1.000άρη κινητήρα τούρμπο με απόδοση 100 ή 120 PS και ροπή 17,4 kgm από τις 1.500 έως και τις 4.000 rpm. Είναι προφανές ότι η KIA θέλει να κοντράρει στα ίσια μεγαθήρια, όπως η Ford, η VW και η Opel, που έχουν ήδη λανσάρει στην αγορά κινητήρες με ίδιο κυβισμό και παρόμοιες προδιαγραφές, τόσο σε σουπερμίνι, όπως τα Fiesta, Polo και Corsa, όσο και στους άμεσους ανταγωνιστές του cee’d, το Focus, το Golf και το νέο Astra. Ο εν λόγω κινητήρας είναι αλουμινένιος, άμεσου ψεκασμού με πίεση έγχυσης που φτάνει τα 200 bar και μπεκ έξι οπών. Η τουρμπίνα είναι single scroll, με βαλβίδα ανακούφισης (waste gate) που ενεργοποιείται από ηλεκτρικό μοτέρ. Πρόκειται για ένα εντελώς νέο μοτέρ που εξελίχθηκε και κατασκευάζεται στη Κορέα.

Στην Σλοβακία, είχαμε την ευκαιρία να δοκιμάσουμε την έκδοση GT Line με τους 120 ίππους. Η οποία όμως έκδοση δεν περιορίζεται απλώς στο νέο κινητήρα. Ουσιαστικά θέλει να καλύψει το κενό ανάμεσα στη βασική έκδοση των 3θυρων και 5θυρων βασικών cee’d με την κορυφαία έκδοση GT των 204 ίππων. Κι αυτό, επειδή οι άνθρωποι της KIA στη Ευρώπη διαπιστώνουν μια αργή αλλά ξεκάθαρη μεταστροφή του αγοραστικου κοινού προς αυτοκίνητα χρηστικά μεν, αλλά με σπορ εμφάνιση. Έτσι η σειρά GT έχει αποκτήσει νέο σπορ εμπρός προφυλακτήρα που ενσωματώνει και τα χαρακτηριστικά φώτα ομίχλης του GT που θυμίζουν θήκη με παγάκια, χρωμιωμένο πλαίσιο στα παράθυρα και φαρδιά μαρσπιέ στο πλάι. Ομοίως νέος προφυλακτήρας υπάρχει και πίσω με διπλή απόληξη της εξάτμισης. Στο εσωτερικό, υπάρχουν επίσης χαρακτηριστικές πινελιές, όπως οι γκρι ραφές σε τιμόνι και σε επενδύσεις των θυρών, τα αλουμινένια πεντάλ, το σπορ τιμόνι, το start button. Υπάρχει επίσης νέα κεντρική οθόνη με αναβαθμίσεις σε λογισμικό, ενώ έχουν αυξηθεί τα ηλεκτρονικά βοηθήματα με την προσθήκη επιτήρησης του τυφλού σημείου, ραντάρ που αναγνωρίζει τη σήμανση, αυτόματων προσαρμοζόμενων προβολέων κ.ά.

Πάντως, συνολικά η εικόνα του εσωτερικού παραμένει το ίδιο ελκυστική, οι χώροι είναι επαρκέστατοι και οι θήκες για μικροαντικείμενα πολλές. Η ποιότητα συναρμογής είναι σε καλό, αλλά όχι κορυφαίο επίπεδο, ενώ εξακολουθώ να πιστεύω πως η εργονομία χρειάζεται βελτίωση με πρώτο και κύριο την αφαίρεση των κυριολεκτικά δεκάδων κουμπιών από το τιμόνι.

Στο δρόμο, το νέο cee’d με τον μικρό 1.000αρη τούρμπο εκπλήσσει για άλλη μια φορά ευχάριστα. Κυρίως χάρη στα χαρακτηριστικά λειτουργίας του που είναι πολύ καλά. Παρότι 3κύλινδρος, δεν σκορτσάρει πουθενά, ούτε και στις πολύ χαμηλές στροφές. Τολμώ δε να πω πως από πλευράς ποιότητας λειτουργίας είναι μια ιδέα καλύτερος από τους αντίστοιχους ευρωπαϊκούς. Τραβά ψυχωμένα από χαμηλά και έχει εντυπωσιακό εύρος λειτουργίας, αφού δείχνει να κουράζεται μόνο κοντά στο όριο περιστροφής του, πάνω από τις 6.000 rpm.

Το χειροκίνητο κιβώτιο είναι επίσης βελτιωμένο. Οι μηχανικοί της KIA για να καλύψουν την εγγενή αδυναμία του 3κυλίνδρου στις χαμηλές στροφές, κόντυναν την 1η, άφησαν στα ίδια τη 2η, ενώ έχουν μακριές τις υπόλοιπες τρεις. Ο λεβιές αν και έχει κάπως μακριές διαδρομές είναι εντούτοις γρήγορος και θετικός στο κούμπωμα. Το αποτέλεσμα όλων των παραπάνω είναι το cee’d GT Line να επιταχύνει δυνατά, να «κρεμάει» μόνο από αμέλεια και να διατηρεί υψηλή μέση ωριαία τέτοια που ξεχνάς ότι οδηγείς 1.000άρι μοτέρ. Στον αυτοκινητόδρομο, συχνά το κοντέρ έδειχνε αβίαστα 180άρες. Κι όλα αυτά σε ένα ήσυχο περιβάλλον, αφενός επειδή η ίδια η χροιά του κινητήρα δεν είναι τραχιά, αφετέρου επειδή έχει γίνει καλή δουλειά στην περαιτέρω ενίσχυση της ηχομόνωσης.

Δουλειά έχει γίνει επίσης και στην ανάρτηση. Η εμπρός αντιστρεπτική είναι πλέον κούφια για λιγότερο βάρος και καλύτερη απόκριση του εμπρός μέρους, ενώ έχουν σκληρύνει τόσο τα αμορτισέρ όσο και τα ελατήρια. Πιο άμεσος έγινε και ο λόγος του συστήματος διεύθυνσης: Το προηγούμενο cee’d ήταν μάλλον μονοκόμματο, με μια υποστροφική τάση που αρκούσε μεν αλλά δύσκολα ελεγχόταν με άφημα του γκαζιού ή μεταφορά βάρους. Το νέο, λόγω και του μικρότερου βάρους στο εμπρός μέρος, είναι σαφώς πιο ανάλαφρο σε αίσθηση, πιο άμεσο στη απόκριση, πιο επικοινωνιακό.

Εν κατακλείδι το νέο, βελτιωμένο cee’d με το μικρό 1.0 τούρμπο είναι μια πολύ ανταγωνιστική πρόταση που θα πρέπει να ανησυχεί το ευρωπαϊκό κατεστημένο. Με εκτιμώμενη τιμή €17.500 για το 100άρι και €19.000 για το 120άρι, και εργοστασιακή εγγύηση επτά ετών, αν μη τι άλλο μπαίνει άνετα στη λίστα των υπόψιν.

Τι λέει το DRIVE
Ο τοποθέτηση του 1.0 Τ-GDI και οι βελτιώσεις σε καίρια σημεία φέρνουν το cee’d ανάμεσα στα κορυφαία μικρά οικογενειακά της αγοράς.   
Τεχνολογία 998 cc, 12V, 2 EEK, 3κύλινδρος σε σειρά, 100 και 120 PS/6.000 rpm, 17,5 kgm/1.500-4.000 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 11,1” (12,8")
Τελική ταχύτητα 190 (185) km/h 
Μέση κατανάλωση 4,9 (4,7) lt/100 km
Εκπομπές CO2 115 (109) g/km
Διαστάσεις 4.310 x 1.780 x 1.470 mm
Βάρος 1.204 kg
Τιμές κατασκευαστή, σε παρένθεση τα στοιχεία του μοτέρ με τους 100 PS

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube