Τώρα που τα κόμπακτ crossover είναι στο φόρτε τους, θα ήταν παράταιρο να λείπει ο ξενοδόχος που ακούει στο όνομα Honda και που το 1998 λάνσαρε την πολύ πετυχημένη πρώτη γενιά του HR-V.
Για τη δεύτερη γενιά, ο σχεδιαστικός δρόμος δεν είναι εξίσου αθλητικός, έχει όμως σαφώς περισσότερη φινέτσα. Το νέο HR-V έχει μήκος 4,3 m και αρέσει από την πρώτη κιόλας ματιά, δείχνοντας πολυτελές και σπορ παρά το μεγάλο ύψος. Οι χειρολαβές για τις πίσω πόρτες είναι κρυμμένες και δίνουν έναν ελαφρώς κουπέ τόνο. Γι’ αυτό και, παρότι υπάρχει συγγένεια με το μεγαλύτερο Honda CR-V, το νέο μοντέλο δείχνει όσο πιο νεανικό και σπορ οφείλει.
Πολύ σημαντικό ρόλο για το HR-V παίζουν η ευρυχωρία με την πρακτικότητα που εδώ και χρόνια αποτελούν γνώρισμα όλων των Honda. Οι έξυπνες χωροταξικές λύσεις, όπως το ρεζερβουάρ βενζίνης κάτω από τα εμπρός καθίσματα δίνουν μια καμπίνα με κορυφαίο διαθέσιμο χώρο κι ένα πολύ μεγάλο πορτμπαγκάζ 453 λίτρων, με απόλυτα εκμεταλλεύσιμο χώρο και χαμηλό κατώφλι φόρτωσης. Πίσω δύο ενήλικοι θα χωρέσουν άνετα όσο ψηλοί κι εάν είναι, ενώ ένας τρίτος πιο πολύ θα δυσκολευτεί από το άβολο κάθισμα παρά από την έλλειψη χώρου.
Στο εμπρός μέρος της καμπίνας υπάρχει επίσης αφθονία χώρου, ενώ η θέση οδήγησης έχει αναπαυτικό κάθισμα και άριστη εργονομία ακόμα και σε ό,τι έχει να κάνει με το σύστημα πολυμέσων και την οθόνη αφής του. Ταυτόχρονα έχεις όσο χώρο χρειάζεσαι για τα καθημερινά μικροπράγματα, ενώ η στιβαρή συναρμολόγηση δίνει γεροδεμένη αίσθηση παρότι το σκληρό πλαστικό στο επάνω μέρος του ταμπλό είναι μέτριας ποιότητας.
Γη καλεί τεχνολογία…
Υπάρχουν δύο κινητήρες για το νέο HR-V, αμφότεροι της γνωστής οικογενείας Earth Dream Technologies. Ο πιο καινούργιος είναι ένας ατμοσφαιρικός 1.500άρης βενζίνης i-VTEC με 130 ίππους, ενώ υπάρχει και ο γνωστός μας 1.600άρης i-DTEC των 120 ίππων. Η ισχύς βέβαια σε ένα τέτοιο αυτοκίνητο λέει λιγότερη από τη μισή αλήθεια. Η υπόλοιπη κρύβεται πίσω από τη ροπή, γι’ αυτό και η υπεροχή του ντίζελ είναι καθολική.
Όσο κι εάν προσπαθεί ο 1.5 i-VTEC που λατρεύει το στροφάρισμα ψηλά κι έχει εξαιρετική απόκριση στο γκάζι, με 15,8 kgm στις 4.600 rpm δεν τα καταφέρνει στις σβέλτες επιταχύνσεις εν κινήσει χωρίς να τον μαστιγώνεις. Ένα κοντό και σφιχτό 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο με τέλειο λεβιέ βελτιώνει τα πράγματα και τονίζει τον απολαυστικά σπορ ήχο του, αλλά μέχρις εκεί.
Με τον i-DTEC και τα 30,6 kgm τα πράγματα είναι πολύ διαφορετικά. Εδώ επιταχύνεις από πολύ χαμηλά απλώς και μόνο χαϊδεύοντας το γκάζι, ενώ το 6άρι κιβώτιο με τον εκπληκτικό λεβιέ παραμένει ως δεδομένο και ο θόρυβος από το μοτέρ φτάνει στην καμπίνα χωρίς να σε ενοχλεί. Την υπεροχή του ντίζελ σε συνολική απόδοση αποδεικνύουν και οι εργοστασιακές μετρήσεις, σύμφωνα με τις οποίες τα 0-100 km/h διαρκούν 10,1” στο 1.6 i-DTEC και 10,7” στο 1.5 i-VTEC. Η τελική είναι και για τα δύο 192 km/h. Επιπλέον, το ντίζελ είναι –προφανώς- πολύ καλύτερο σε οικονομία. Στον υπολογιστή ταξιδιού είδαμε 5,9 lt/100 km αντί για τα 6,8 lt/100 km του βενζινοκίνητου.
Ισορροπία
Γίνεται αμέσως ξεκάθαρο ότι το HR-V είναι όσο σφιχτό χρειάζεται έτσι ώστε να μη γέρνει πολύ όσο και να το πιέζεις. Το ισορροπημένο ζύγισμά του σε κερδίζει από την πρώτη στιγμή και γρήγορα αποκτάς την απαιτούμενη εμπιστοσύνη για να το οδηγείς γρήγορα. Το εμπρός σύστημα σχεδιάστηκε για να έχει χαμηλά το κέντρο περιστροφής του, ενώ ο έλεγχος της ευστάθειας έχει ιδιαίτερα αποτελεσματική λειτουργία. Έτσι μένει μόνο το ελαφρύ και κάπως αργό τιμόνι να υπολείπεται από το υπόλοιπο σύνολο.
Η διαφορετική ρύθμιση μεταξύ της βενζινοκίνητης και της ντίζελ έκδοσης δεν επιφέρει κάποια ουσιαστική διαφορά στην άνεση ή στο κράτημα, ενώ σε καμία περίπτωση δεν αποκομίζεις την αίσθηση ότι οδηγείς ένα αυτοκίνητο στο οποίο κάθεσαι 10 πόντους πιο ψηλά από το συνηθισμένο.
Μέσα στην πόλη είναι ευκολοδήγητο κι ευχάριστο, ενώ ο ημιάκαμπτος άξονας πίσω δεν αποδεικνύεται δυσάρεστα ξερός, τουλάχιστον στους δρόμους των πορτογαλικών προδιαγραφών. Εάν θέλεις την απόλυτη άνεση στην πόλη, η έκδοση με το κιβώτιο CVT είναι για σένα, αρκεί βέβαια να αποδέχεσαι τον παραπάνω θόρυβο από το μοτέρ που από το συνδυασμό αυτό συνεπάγεται. Ως αντάλλαγμα, σου δίνει –θεωρητικά τουλάχιστον- χαμηλότερη κατανάλωση και εκπομπές CO2, αφού φροντίζει να διατηρεί τον κινητήρα στις απολύτως ιδανικές στροφές λειτουργίας.
Στάση αναμονής
Με τις διαστάσεις του να το τοποθετούν μεταξύ μοντέλων, όπως το λίγο μικρότερο Suzuki Vitara και το λίγο μεγαλύτερο Nissan Qashqai, το Honda HR-V έχει πολλά να πει για να δυσκολέψει τον ανταγωνισμό του. Ειδικά στην έκδοση ντίζελ που ο συνδυασμός ευρυχωρίας και πρακτικότητας πλαισιώνεται από το «σωστό» κινητήρα. Αυτό που μένει να αποσαφηνιστεί -και που τελικά θα είναι ο καταλύτης της εμπορικής επιτυχίας- είναι η τιμή που για την ελληνική αντιπροσωπεία ακόμα βρίσκεται σε στάδιο διαπραγματεύσεων. Μέχρι να κλείσει η «συμφωνία» μπορούμε απλώς να σας πούμε ότι ο εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας θα είναι πλούσιος και ότι τόσο τα ντίζελ όσο και βενζινοκίνητα HR-V θα ξεκινήσουν να διατίθενται από τον Οκτώβριο.
H γκάμα λανσαρίσματος του νέου HR-V
1.6 i-DTEC | 1.5 i-VTEC | 1.5 i-VTEC CVT | |
Κυβικά | 1.597 cc | 1.498 cc | 1.498 cc |
Ισχύς | 120 PS | 130 PS | 130 PS |
Ροπή | 30,6 kgm | 15,8 kgm | 15,8 kgm |
Κιβώτιο | Χειροκίνητο 6 σχέσεων | Χειροκίνητο 6 σχέσεων | CVT |
Κίνηση | Εμπρός | ||
Κατανάλωση | 4,0-4,1 lt/100 km | 5,6-5,7 lt/100 km | 5,2-5,4 lt/100 km |
Εκπομπές CO2 | 104-108 g/km | 130-134 g/km | 120-125 g/km |
0-100 km/h | 10,1” | 10,7" | 11,2" |
Τελική Ταχύτητα | 192 km/h | 192 km/h | 187 km/h |
Διαστάσεις | 4,29 x 2,02 x 1,61 cm |