Οδηγούμε το νέο Ford Mustang 5.0 V8 GT

Οδηγούμε το νέο Ford Mustang 5.0 V8 GT

Το νέο muscle car της Ford έφτασε στην Ευρώπη με βελτιώσεις στην ανάρτηση και το τιμόνι, και με μια τιμή πραγματική ευκαιρία.

Μερικές φορές νιώθεις πώς θα είναι ένα αυτοκίνητο πριν καν το οδηγήσεις. Το νέο Mustang είναι ένα από αυτά τα αυτοκίνητα.

Ναι, είναι καινούργιο, ναι έχει ανεξάρτητη ανάρτηση για πρώτη φορά σε Mustang και ναι, επειδή είναι ένα παγκόσμιο μοντέλο, έχει εξελιχτεί και ρυθμιστεί για να γίνει ένα καλύτερο αυτοκίνητο που να ταιριάζει σε όλα τα γούστα. Παραμένει όμως ένα κουπέ με 5λιτρο V8, 2+2 θέσεις, πίσω κίνηση, 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο και μπλοκέ πίσω διαφορικό. Ως σύλληψη, είναι αμερικάνικο. Άρα θα έχει μια συγκεκριμένη οδηγική αίσθηση, σωστά;

Σωστά! Όμως αυτό δεν είναι αναγκαστικά κακό. Τα πρωτόγονα αμερικάνικα muscle cars του παρελθόντος έχουν συμμαζευτεί πολύ σήμερα. Το Mustang της προηγούμενης γενιάς ήταν ένα συμπαθητικό μηχάνημα και το τελευταίο Chevrolet Camaro –ίσως επειδή σχεδιάστηκε από την αυστραλέζικη Holden– είναι πολύ πιο εξελιγμένο απ’ ό,τι ήταν παλιά. Περιμένουμε το νέο Mustang να έχει ακόμη πιο εξελιγμένη αίσθηση από εκείνα τα δύο, αλλά με τον ίδιο μυώδη χαρακτήρα κατά βάθος. Και έτσι αποδεικνύεται πως είναι.

Πώς είναι στην οδήγηση;
Μπες μέσα στο Mustang και θα βρεις ένα φαρδύ κεντρικό τούνελ, αναπαυτικά καθίσματα, κάποιες εμφανώς πλαστικές επιφάνειες και κάποια πλαστικά που προσποιούνται το μέταλλο. Υπάρχουν και αρκετές μαλακές επιφάνειες, αλλά όπως πάντα, αν περιμένεις την ίδια ποιότητα με τα κορυφαία ευρωπαϊκά, θα απογοητευτείς. Αυτό όμως δεν πρέπει να σε εκπλήσσει. Όταν βγει στην ελληνική αγορά τον Οκτώβριο, το Mustang V8 Fastback θα κοστίζει 48.000 ευρώ. Πολύ φθηνά δηλαδή για ένα 5λιτρο κουπέ 421 ίππων.

Όμως, όπως στο Camaro και το Vauxhall VXR8, δεν υπάρχουν οι ενδείξεις για μια τέτοια δύναμη όταν βάλεις μπροστά τον κινητήρα. Αντίθετα από μια Mercedes-AMG ή μια Jaguar F-type, που εκρήγνυνται όταν πατήσεις το Start, το Mustang βγάζει ένα σχετικά βουβό μουγκρητό.

Πρώτη έκπληξη: Αν και ο συμπλέκτης είναι όσο θετικός και βαρύς περιμένεις, ο λεβιές του κιβωτίου είναι εξαιρετικά εύχρηστος. Όχι μαλακός, αλλά με μικρές διαδρομές, ιδιαίτερα θετικός και δεν σκαλώνει ποτέ. Η απόκριση του κινητήρα είναι ομαλή, και ξεκινάς. Το βάρος και η λειτουργία των άλλων χειριστηρίων είναι εν πολλοίς όπως τα περιμένεις: Η απόκριση στο γκάζι είναι νωθρή στις χαμηλές στροφές, τα φρένα είναι θετικά και δυνατά. Τα περισσότερα Mustang στην Ευρώπη θα έχουν στάνταρ το πακέτο GT Performance Pack, το οποίο περιλαμβάνει εξαπίστονες δαγκάνες Brembo στα εμπρός φρένα, τροχούς 19 αντί 18 ιντσών, ενισχυμένο κύκλωμα ψύξης και ανάρτηση ρυθμισμένη διαφορετικά απ’ ό,τι στα αμερικάνικα μοντέλα.

Αυτές οι ρυθμίσεις της ανάρτησης, στο εν λόγω πακέτο, έχουν αλλάξει λιγάκι από τότε που οι συνάδελφοί μας του βρετανικού Autocar οδήγησαν για πρώτη φορά το νέο Mustang. Τότε, η ανάρτηση ήταν πολύ σκληρή. Τώρα είναι πιο ενδοτική, αν και εξακολουθεί να είναι σφιχτή σε δρόμους της πόλης με χαλασμένη άσφαλτο. Η δυσκολία όμως βρίσκεται στο ότι το Mustang είναι ένα αυτοκίνητο 1.720 κιλών. Αν δεν χρησιμοποιήσεις ενεργά, προσαρμοζόμενα αμορτισέρ (που έχουν κι αυτά τα μειονεκτήματά τους), ως ένα βαθμό πρέπει να συμβιβαστείς, είτε επιτρέποντας μεγαλύτερη ενδοτικότητα είτε σφίγγοντας τον έλεγχο του αμαξώματος. Νομίζω πως η ισορροπία στο Mustang είναι εκεί που πρέπει.

Από τότε που το πρωτοοδήγησαν οι Βρετανοί συνάδελφοί μας, οι μηχανικοί της Ford έχουν επίσης τροποποιήσει την εμπρός ανάρτηση για να βελτιώσουν την απόκριση του τιμονιού – για να κάνουν το φαρδύ, μακρύ αυτοκίνητο πιο ευκίνητο, υποθέτω. Σίγουρα το τιμόνι είναι τώρα άμεσο, ακριβές και με σωστό βάρος. Στις περισσότερες περιπτώσεις είναι ευχάριστο, αλλά σε υψηλές ταχύτητες στον αυτοκινητόδρομο δείχνει λίγο νευρικό γύρω από τη θέση της ευθείας. Και πάλι όμως η συνολική ισορροπία δεν είναι κακή, καθώς το Mustang έδειχνε καλοστημένο και σταθερό στις λίγες στροφές της διαδρομής που μπορέσαμε να το πιέσουμε.

Αυτό που παραμένει αναλλοίωτο είναι ο χαρακτήρας του 5λιτρου V8. Νωθρός αρχικά, ξυπνάει όταν περνά τις 4.000 rpm και μεταμορφώνεται μέχρι τον κόφτη στις 7.000 rpm. Ανεβάστε στροφές και το Mustang θα αρχίσει να πετάει, δείχνοντας πραγματικά σαν αυτοκίνητο που κάνει το 0-100 km/h σε 4,8”. Αυτό όμως ισχύει μόνο όσο είσαι με τις 5 πρώτες ταχύτητες. Η 6η είναι εξαιρετικά μακριά, αν και πάλι δεν μπορεί να πείσει τον 5λιτρο V8 να εκπέμπει λιγότερα από 299 g CO2/km και να καίει κάτω από 13,5 lt/100km στον τυποποιημένο κύκλο μέσης κατανάλωσης.

Αν θέλετε πιο οικολογικές επιδόσεις, θα πρέπει να δοκιμάσετε το 4κύλινδρο 2.3 τούρμπο EcoBoost, αν και κατά τη γνώμη μας αντιβαίνει το λόγο για να έχεις Mustang.

Να το αγοράσω;
Πάντα υπήρχαν πειστικοί λόγοι για κάποιον που το ήθελε. Αυτή τη φορά, είναι πιο ελκυστικό παρά ποτέ. Το Mustang είναι ένα πραγματικό muscle car με ονομασία προέλευσης, και παρότι έχουν γίνει σε κάποια σημεία του συμβιβασμοί, εντούτοις ελάχιστα αυτοκίνητα έχουν όλα τα χαρίσματά του. Και ακόμη λιγότερα την τιμή αγοράς του.

Τι λέει το DRIVE
Ένα πραγματικό αμερικάνικο muscle car, αλλά προσαρμοσμένο στα ευρωπαϊκά γούστα. Πολύ γρήγορο και πιο ελκυστικό παρά ποτέ, χάρη και στην απρόσμενα χαμηλή τιμή του.
Τιμή Από €48.000
Τεχνολογία 4.951 cc, V8 32v, 2x2 EEK, έμμεσος ψεκασμός, 420 PS/6.500 rpm, 54,0 kgm/4.250 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων, κίνηση στους πίσω τροχούς μέσω μπλοκέ διαφορικού.
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100
km/h 4,8”
Τελική ταχύτητα 250 km/h
Κατανάλωση 13,5 lt/100km
Εκπομπές CO2 299 g/km
Διαστάσεις 4.784 x 1.916 x 1.381 mm
Μεταξόνιο 2.720 mm
Βάρος 1.720 kg
Στοιχεία κατασκευαστή

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube