Οδηγούμε το νέο Fiat 500 1.2 69 PS MY2016

Οδηγούμε το νέο Fiat 500 1.2 69 PS MY2016

Οκτώ χρόνια μετά την αναγέννησή του και με περισσότερες από 1,5 εκατομμύριο πωλήσεις στο βιογραφικό του, το Fiat 500 δέχθηκε ένα δυνατό φρεσκάρισμα σε εμφάνιση και απέκτησε ένα πιο… gadget εσωτερικό κόσμο!

Η επιλογή της Fiat να δώσει έντονα ρετρό στοιχεία στην αναβίωση του 500, αποδείχθηκε λίρα εκατό. Δημιούργησε ένα στιλάτο μικρό αυτοκίνητο με έντονη προσωπικότητα που καταφέρνει να ερεθίζει τα όργανα της όρασης ακόμα και σήμερα, οκτώ χρόνια μετά το λανσάρισμά του στην αγορά.

Με την συνταγή να αποδεικνύεται άκρως επιτυχημένη, η σχεδιαστική ομάδα του Centro Stile δεν θέλησε να ρισκάρει και για την ανανέωση του 500 επέλεξε τον πιο ασφαλή δρόμο. Οι εξωτερικές διαστάσεις παρέμειναν ακριβώς ίδιες και οι όποιες κοσμητικές αλλαγές περιορίζονται στα ανασχεδιασμένα εμπρός φωτιστικά σώματα, τα φώτα ημέρας LED εμπρός και τα πρωτότυπα πίσω φώτα που μοιάζουν να ξεπηδούν μέσα από το αμάξωμα.

Επιπλέον, η τραπεζοειδής μάσκα εξέχει λίγο περισσότερο και το σήμα περιβάλλεται από χρωμιωμένες μπάρες, ενώ οι εισαγωγές αέρα στο κάτω μέρος του προφυλακτήρα έχουν αποκτήσει μια πιο τρισδιάστατη σχεδίαση.

Στις συνολικά 1.800 αλλαγές που η Fiat υποστηρίζει πως έχει το νέο 500 περιλαμβάνονται ακόμα κάποια νέα χρώματα και σχέδια ζαντών αλουμινίου αλλά και περισσότερες δυνατότητες εξατομίκευσης της εξωτερικής εμφάνισης.

Εκσυγχρονισμός και αλλαγές ουσίας
Με δεδομένο πως ακόμα και τα μηχανικά μέρη -πέρα από κάποιες μικροβελτιώσεις- προέρχονται αυτούσια από το απερχόμενο μοντέλο, οι ουσιαστικότερες αλλαγές στο νέο 500 εντοπίζονται στην καμπίνα. Η τελευταία απέκτησε νέα καθίσματα με πιο εργονομικό σχήμα, χωρίς ωστόσο να βελτιωθεί η θέση οδήγησης που παραμένει ψηλή και άβολη για τους άνω του μετρίου σε ύψος. Ακόμα, νέο σε σχεδίαση είναι το τιμόνι και κάποιοι διακόπτες στην κεντρική κονσόλα, ενώ πλουσιότερος είναι και ο εξοπλισμός με στάνταρ επτά αερόσακους. Προστέθηκαν νέες επιλογές σε ταπετσαρίες και εκσυγχρονίστηκε αρκετά, με τις υπηρεσίες που προσφέρει, το νέο σύστημα infotainment.

Ο χειρισμός του Uconnect, όπως ονομάζεται, γίνεται από μια οθόνη αφής 5" και πέρα από τις κλασικές λειτουργίες ραδιοφώνου, θύρας USB και του συστήματος πλοήγησης της TomTom προσφέρει πλήρη συνδεσιμότητα με κάθε smartphone και ειδικά apps για να παρακολουθείτε τις επιδόσεις σας στην οικονομική οδήγηση, ημερολόγιο για τα service του αυτοκινήτου, αλλά και μερικές δυνατότητες που θα εκτιμήσουν σίγουρα οι νέοι και ελπίζουμε όχι και οι… φαναρτζήδες! Αναφερόμαστε στη δυνατότητα να μπαίνεις, με το αυτοκίνητο εν στάσει φυσικά, στον λογαριασμό σου στο Facebook για να τσεκάρεις τα like σου, να τουιτάρεις, να ακούς τους αγαπημένους σου ιντερνετικούς σταθμούς ή ακόμα και να ενημερωθείς από το Reuters αν βγήκαμε από το ευρώ!

Και από μοτέρ
Πέρα το γεγονός ότι όλοι οι κινητήρες πληρούν πλέον τις προδιαγραφές εκπομπής ρύπων Euro 6, όπως προαναφέραμε, δεν υπάρχουν άλλες σημαντικές αλλαγές όσον αφορά τα μηχανικά μέρη. Βασική επιλογή είναι και πάλι ο ατμοσφαιρικός 1.2 με 69 PS, με τον δικύλινδρο 0.9 τούρμπο σε εκδόσεις των 85 και 105 PS να συμπληρώνει την γκάμα των βενζινοκινητήρων που θα λανσαριστούν πρώτοι στην αγορά τον Σεπτέμβριο.

Αργότερα, από τις αρχές του 2016 συγκεκριμένα, θα προστεθεί στην γκάμα και ο πετρελαιοκινητήρας 1.3 MultiJet των 95 PS που εκπέμπει μόλις 89 g CO2/km. Από τα τέλη κυκλοφορίας απαλλάσσονται, μέχρι νεοτέρας τουλάχιστον, και οι βενζινοκινητήρες TwinAir που επίσης βρίσκονται κάτω από τα 100 g όσον αφορά τις εκπομπές CO2.

Όπως παλιά
Από εκεί και πέρα, το 500 παραμένει όπως το γνωρίζαμε μέχρι σήμερα. Δεν θα πάρει βραβείο για τους χώρους που παρέχει στους πίσω επιβάτες ή στο πορτμπαγκάζ, ούτε διεκδικεί δάφνες για την άνεση που προσφέρει στους επιβαίνοντες συγκριτικά με τα υπόλοιπα μοντέλα της μίνι κατηγορίας, αν και η σύντομη επαφή μαζί του, στους δρόμους του Τορίνο, μας άφησε υπόνοιες για λίγο μαλακότερη και καλύτερη σε λειτουργία ανάρτηση.

Ο κινητήρας 1.2 είναι ιδανικός για την κίνηση μέσα στην πόλη και η έλλειψη δύναμης θα φανεί μόνο όταν αποφασίσεις να εγκαταλείψεις τα τείχη της. Ο TwinAir από την πλευρά του είναι μεν πιο δυνατός και προσφέρει καλύτερες επιδόσεις, αλλά η απόδοση του πέφτει αισθητά μετά τις 5.000rpm και χρειάζεται να καταφεύγεις συχνά στο λεβιέ για να το διατηρείς στην ωφέλιμη περιοχή λειτουργίας του. Θα πρέπει παράλληλα να συμβιβαστείς με τη θορυβώδη λειτουργία του και τους κραδασμούς του μοτέρ στις χαμηλές στροφές.            

Το νέο Fiat 500 θα λανσαριστεί στην ελληνική αγορά προς τα μέσα Σεπτεμβρίου στις βενζινοκίνητες εκδόσεις του αρχικά και σε τιμή που μπορείτε να δείτε αναλυτικά ΕΔΩ.

Τι λέει το DRIVE
Ο χαρακτήρας και το στιλ το καθιστούν μοναδικό παρόλο που δεν διαπρέπει σε χώρους, άνεση και επιδόσεις. Ο πλουσιότερος εξοπλισμός, η συνδεσιμότητα με κάθε smartphone και οι πολλές επιλογές εξατομίκευσης θα ευχαριστήσουν το κοινό του με το παραπάνω.
Τιμή από 12.620 ευρώ (με όφελος απόσυρσης)
Τεχνολογία 1.242 cc, 16V, 2 EEK, 4κύλινδρος σε σειρά, 69 PS/5.500 rpm, 10,4 kgm/3.000 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 12,9”
Τελική ταχύτητα 160 km/h
Μέση κατανάλωση 4,9 lt/100 km
Εκπομπές CO2 115 g/km
Διαστάσεις 3.571 x 1.627 x 1.488 mm
Βάρος 865 kg
Τιμές κατασκευαστή

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube