Σχεδιαστικά, οι βασικές γραμμές παρέμειναν ίδιες. Ωστόσο με κάποιες μικρές αλλαγές στους προφυλακτήρες και χάρη στα νέα φώτα LED, το σύνολο μοιάζει πιο αιχμηρό. Και ενώ από το πλάι το σχήμα δεν εκπλήσσει, όταν δεις αυτή τη μούρη να σου γεμίζει τον καθρέφτη μοιάζει να έρχεται από το… μέλλον.
Το αμάξωμα για λόγους οικονομίας βάρους είναι κατασκευασμένο κράμα χάλυβα υπέρ-υψηλής αντοχής διαμορφωμένο εν θερμώ και κατά 20% από αλουμίνιο. Οι πόρτες, το καπό και το κάλυμμα του χώρου αποσκευών, καθώς και κάποια «δεσίματα» μεταξύ του πορτμπαγκάζ και της καμπίνας, αλλά και κάτω από το ταμπλό, είναι αλουμινένια.
Στο εσωτερικό, οι χώροι είναι άφθονοι. Τιμόνι και κάθισμα ρυθμίζονται με ό,τι τρόπο μπορεί να ζητήσεις έτσι ώστε να βρεις την τέλεια θέση οδήγησης ανεξαρτήτως σωματικής διάπλασης. Η ποιότητα και το φινίρισμα είναι σχολαστικά προσεγμένα. Η ατμόσφαιρα στην καμπίνα έχει κάτι από τη ζεστή αύρα του χειροποίητου. Ο εξοπλισμός είναι πλούσιος και το νέο σύστημα multimedia με την οθόνη HD οκτώ ιντσών, τον ισχυρότερο επεξεργαστή και το νέο λογισμικό προσφέρει ακόμη περισσότερη… «συνδεσιμότητα». Όρος πολύ της μόδας. Προσωπικά εντυπωσιάστηκα από την απεικόνιση δορυφόρου αλά Google Earth για το σύστημα πλοήγησης αντί του κλασικού χάρτη.
More for less
Περισσότερη δύναμη με λιγότερο καύσιμο. Αυτή είναι η κεντρική ιδέα σε ό,τι έχει να κάνει με τα μοτέρ. Όλα έχουν σύστημα CoD και σύστημα stop/start, αυξημένη ισχύ και μειωμένες έως και 22% εκπομπές CO2. Επίσης, όλη η γκάμα πληροί τις προδιαγραφές Euro 6.
Καινούργια στην γκάμα είναι ένα νέο ελαφρύτερο και με μειωμένες τριβές 6άρι μηχανικό κιβώτιο και ένα αυτόματο 8άρι που τοποθετείται στις ισχυρότερες εκδόσεις TDI. Το δίλιτρο ντίζελ με τους 190 ίππους που οδηγήσαμε είχε το 7άρι S tronic, επίσης αναβαθμισμένο. Το λογισμικό είναι έξυπνο στην αυτόματη λειτουργία, αν και στο πρόγραμμα «S» ίσως δείχνει υπερβάλλοντα ζήλο. Οι σχέσεις είναι σοφά κλιμακωμένες και οι αλλαγές ταχύτατες και βελούδινες.
Ο κινητήρας είναι ένα μικρό τεχνολογικό θαύμα. Με τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας, μεταβλητό βύθισμα βαλβίδων και άμεσο ψεκασμό που λειτουργεί στα 2.000 bar. Τραβά δυνατά χάρη στην τερατώδη ροπή από τις 1.750 rpm μόλις. Το 0-100 km/h έρχεται σε μόλις 8,2” και το προσπέρασμα είναι παιχνιδάκι. Στον αυτοκινητόδρομο, το κοντέρ φλερτάρει με τα 200 χαϊδεύοντας απλώς το γκάζι. Τα 4,4lt/100 km που υπόσχεται η Audi δεν τα είδαμε στο trip computer, αλλά και τα 5,7 που προέκυψαν χωρίς ποτέ να νοιαστούμε για την κατανάλωση δεν είναι άσχημα για τα 1.735 kg του αυτοκινήτου. Η λειτουργία του 2.0 TDI ultra είναι εκλεπτυσμένη και μόλις που γίνεται αισθητή στην καμπίνα, χάρη και στους δύο αντικραδασμικούς άξονες.
Η έμφαση έχει δοθεί φυσικά στην άνεση. Το πέρασμα από ανωμαλίες της ασφάλτου είναι αρχοντικό και η κύλιση ιδιαίτερα ποιοτική και αθόρυβη. Στις στροφές το A6 είναι φιλικό και προβλέψιμο. Η κλίση είναι σχετικά μικρή για το είδος του αυτοκινήτου και το όριο της πρόσφυσης υψηλό. Το τιμόνι κόβει πολύ και η μεταβαλλόμενη ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση σωστά ρυθμισμένη έτσι ώστε να μην ξενίζει. Σε κάποιες μεγαλύτερες εκδόσεις διατίθεται και κρεμαγέρα μεταβλητού λόγου. Στην έκδοση 3.0 TDI Avant, υπάρχουν και ελατήρια ανάρτησης από ένα πολυμερές ενισχυμένο με υαλόνημα (GFRP), τα οποία είναι συνολικά 4,4 κιλά ελαφρύτερα από τα συμβατικά ατσάλινα.
Με περισσότερες από 500.000 πωλήσεις σε τρία χρόνια, το A6 είναι χωρίς αμφιβολία ιδιαίτερα σημαντικό για την Audi, δεδομένου μάλιστα ότι ανήκει σε μια κατηγορία που αφήνει σημαντικό κέρδος. Για να το διατηρήσει στην πρώτη γραμμή το εργοστάσιο προχώρησε σε μια ανανέωση διακριτική, επί συγκεκριμένων σημείων και σίγουρα πετυχημένη. Στην δική μας αγορά, δυστυχώς η κατηγορία έχει συρρικνωθεί δραματικά, ωστόσο με τους δύο νέους δίλιτρους TDI το Α6 είναι μέσα στο παιχνίδι.
Τι λέει το DRIVE
Τα αυτοκίνητα της κατηγορίας καταπίνουν χιλιόμετρα με ασύλληπτη ευκολία, αλλά έχουν μεγαλώσει πολύ για να είναι οδηγοκεντρικά, τουλάχιστον στις απλές εκδόσεις. Προσφέρουν ωστόσο βασιλικές ανέσεις, ποιότητα, πολυτέλεια, και αδιαπραγμάτευτη ενεργητική και παθητική ασφάλεια. Το A6 δεν αποτελεί εξαίρεση, αλλά τον ορισμό του κανόνα.
Τιμή Από 50.000 ευρώ (εκτιμώμενη για το 2.0 TDI S tronic
Τεχνολογία 1.968 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, common rail, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας, 190 PS/3.800-4.200 rpm, 41,5 kgm/1.740-3.000rpm, S tronic επτά σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100km/h 8,2”
Τελική ταχύτητα 232km/h
Μέση κατανάλωση 5,2lt/100 km
Εκπομπές CO2 115g/km
Διαστάσεις 4.933 x 1.874x 1.455
Βάρος 1.735 kg
Τιμές κατασκευαστή