Ότι χάνει από σπορ χαρακτήρα η BMW, ακολουθώντας μια πιο μετριοπαθή προσέγγιση τα τελευταία χρόνια, το κερδίζει φαίνεται η Volvo. Το νέο S60 έρχεται να ολοκληρώσει την ανανέωση της γκάμας, κλείνοντας έναν κύκλο που άνοιξε με το XC90. Βασίζεται στη σύγχρονη πλατφόρμα SPA, η οποία προβλέπει τα υβριδικά συστήματα κίνησης, εξασφαλίζει κορυφαίους χώρους επιβατών και συνδυάζεται αποκλειστικά με 4κύλινδρους κινητήρες. Ο δίλιτρος της έκδοσης Τ6 είναι ο κορυφαίος από άποψη ιπποδύναμης μη υβριδικός. Με τούρμπο και μηχανικό συμπιεστή, αποδίδει 310 άλογα στις 5.700 rpm και ροπή 40,8 kgm από τις 2.200 ως τις 5.100 rpm.
Η φιλοσοφία less is more χαρακτηρίζει την αισθητική, μέσα έξω. Το S60 αποπνέει κομψότητα και κύρος χωρίς να προσπαθεί πολύ. Η ποιότητα είναι προσεγμένη, με απαλό δέρμα και μαλακό πλαστικό να ντύνουν σχεδόν όλες τις επιφάνειες. Καθώς οι περισσότερες λειτουργίες ελέγχονται από το κάθετο tablet 9” στην κεντρική κονσόλα και η πληροφόρηση έρχεται από την οθόνη TFT που έχει θέση πίνακα οργάνων, η εργονομία είναι απλοποιημένη. Και οι καθαρές επιφάνειες της καμπίνας, σε συνδυασμό με την ευχάριστη μυρωδιά που αποπνέουν τα υλικά, ενισχύουν την well-being αίσθηση. Οι χώροι είναι άνετοι για τέσσερις επιβάτες, οι οποίοι θα πρέπει να μεταφέρουν περίπου 80 λίτρα λιγότερων αποσκευών σε σχέση με το V60.
Στο δρόμο αποδεικνύεται εξαιρετικό για την κάλυψη μεγάλων αποστάσεων, χάρη στην αθόρυβη κύλιση και στην υψηλού επιπέδου άνεση της ανάρτησης. Η ηχομόνωση κρατά εκτός τον αεροδυναμικό θόρυβο, ενώ ο κινητήρας δεν χρειάζεται καν να ζοριστεί για να ταξιδεύει το βάρους 1.775 kg αμάξωμα σε απαγορευτικό ρυθμό. Το 8άρι κιβώτιο κρατά χαμηλά τις στροφές στον αυτοκινητόδρομο. Και αλλάζει βελούδινα ακριβώς εκεί που πρέπει στην πόλη και στον επαρχιακό, για να διατηρεί τον κινητήρα στο ωφέλιμο φάσμα και να δίνει μια γενναία ώθηση στο παραμικρό άγγιγμα του γκαζιού. Τεντώνοντας το δεξί πόδι στο πάτωμα, ο 4κύλινδρος εκτός από πανίσχυρος αποδεικνύεται και εκρηκτικός, μετά τις 2.500 rpm, με το στροφάρισμα να προσθέτει χαρακτήρα.
Υπό πίεση, αποκαλύπτεται μια σπορ πτυχή του χαρακτήρα του αυτοκινήτου, που εκφράζει τη σύγχρονη Volvo. Το τιμόνι είναι άμεσο και μεταφέρει αρκετή πληροφορία. Η ανάρτηση, παρότι άνετη, είναι σφιχτή και δίνει στο πλαίσιο άμεσες αντιδράσεις. Η κλίση είναι μικρή, ο έλεγχος του βάρους άψογος, χωρίς ταλαντώσεις ή νευρικές αναπηδήσεις. Αλλάζει κατεύθυνση με ακρίβεια και ανταποκρίνεται στην πίεση. Η απόκριση στο γκάζι, η πλούσια ροπή και η ελαστικότητα του κινητήρα, αλλά και η ταχύτητα των αλλαγών του κιβωτίου και η προθυμία στα κατεβάσματα, σου δίνουν την εντύπωση μιας καλά συγχρονισμένης μηχανής που μπορεί να κινηθεί σε γρήγορο ρυθμό, εύκολα και απλά. Αγγίζει το όριο με μια υποψία υποστροφής, αλλά γίνεται κι αλλιώς. Με το τιμόνι και το γκάζι, μπορείς να επέμβεις στο ζύγισμα δίνοντας μια τάση στην ουρά. Δεν θα εξελιχθεί σε υπερστροφή, αλλά νιώθεις το αυτοκίνητο ζωντανό και ρυθμίσιμο. Στην έξοδο η 4κίνηση και οι μεγάλοι τροχοί ξεπερνούν τους 310 ίππους εξασφαλίζοντας αδιαπραγμάτευτη ελκτική πρόσφυση.
Τι λέει το DRIVE
Κομψό, δυνατό και οδηγικά ενδιαφέρον, με δεδομένη την ποιότητα και την ασφάλεια όπως σε κάθε Volvo, το S60 στην έκδοση Τ6 βάζει τη μάρκα στο χάρτη των σπορ σεντάν με αξιώσεις.
Κινητήρας 1.969 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο και μηχανικός συμπιεστής
310 PS/5.700 rpm, 40,8 kgm/2.200-5.100 rpm
Μετάδοση Στους τέσσερις τροχούς, αυτόματο 8 σχέσεων
Διαστάσεις 4.761 x 1.850 x 1.431 mm
Χώρος αποσκευών 442 lt
Βάρος 1.775 kg
0-100 km/h 5,8”
Τελική ταχύτητα 250 km/h
Μέση κατανάλωση 7,4 lt/100 km
Εκπομπές CO2 171 g/km
Μετρήσεις κατασκευαστή για το V60 T6 AWD