Κάθε επίσκεψη σε ένα εργοστάσιο κατασκευής ελαστικών είναι σίγουρα εντυπωσιακή. Κυρίως διότι σε βοηθά να φρεσκάρεις στη μνήμη σου το πόσο πολλά στάδια μεσολαβούν μέχρι να έρθει το λάστιχο στην τελική μορφή που αναγνωρίζουμε όλοι. Και φυσικά, να σκεφτείς πως πριν φτάσει στην γραμμή παραγωγής, έχει ολοκληρωθεί μια μακρά περίοδος εξέλιξης.
Περίοδος κατά την οποία κορυφαίοι επιστήμονες φροντίζουν ώστε τα τέσσερα σημεία που ενώνουν το αυτοκίνητο με το δρόμο να έχουν την καλύτερη δυνατή απόδοση.
Στην περίπτωσή μας, η αφορμή για την επίσκεψη στο εργοστάσιο της Michelin στην Ουγγαρία ήταν το ολοκαίνουργιο Pilot Sport 4 SUV. Όπως φαίνεται και από το όνομά του, είναι η νέα έκδοση του γνωστού μας Pilot Sport 4 που σχεδιάστηκε ειδικά για τις ανάγκες των σπορ SUV που κατακλύζουν την αγορά.
Με άλλα λόγια είναι σχεδιασμένο για να αντιμετωπίζει ακόμα καλύτερα το μεγαλύτερο βάρος αυτών των μοντέλων, χωρίς εκπτώσεις στην αίσθηση που μεταφέρει στον οδηγό.
Νέα εποχή
Αντικαθιστά το παλιότερο Latitude Sport 3 και ενσωματώνει όλες τις κορυφαίες τεχνολογίες της οικογένειας Pilot Sport. Είναι περιττό να αναφέρουμε ότι οι περισσότερες από αυτές πηγάζουν από τους αγώνες.
Φροντίζουν δε για το βέλτιστο συνδυασμό ελέγχου και σταθερότητας σε στεγνό ή βρεγμένο δρόμο, μαζί με μεγάλη διάρκεια ζωής και το χαμηλότερο δυνατό θόρυβο κύλισης.
Γι’ αυτό και η χάραξη του πέλματος είναι ασύμμετρη, με το εξωτερικό μέρος να μεγιστοποιεί την πρόσφυση στο στεγνό και το εσωτερικό να φροντίζει για την αποχέτευση του νερού στο βρεγμένο. Και για τη μεταφορά όσο πιο ακριβούς αίσθησης γίνεται στο τιμόνι, χρησιμοποιείται μια ειδικά εξελιγμένη γόμα με νέα ελαστομερή και πυρίτιο.
Επιπλέον, η δομή του σκελετού ενσωματώνει την τεχνολογία «Dynamic Response» μια υβριδική ζώνη ενίσχυσης με κέβλαρ και νάιλον.
Ενίσχυση υπάρχει και στα λινά που είναι διπλά για περισσότερη αντοχή. Αυτό είναι κάτι που ναι μεν σημαίνει περίπου 15% υψηλότερο βάρος από τα «κανονικά» PS4 SUV αντίστοιχης διάστασης, όμως σε συνδυασμό με τα άκαμπτα μπλοκ του πέλματος, εγγυάται -σύμφωνα με τη Michelin, αντοχή στο χρόνο και στη φθορά.
Αξίζει να αναφέρουμε επίσης την τεχνολογία «Michelin Premium Touch» που εκφράζεται από λεπτομέρειες με βελούδινη υφή στο πλαϊνό του ελαστικού. Είναι κάτι που δίνει εντυπωσιακή εμφάνιση και επιπλέον είναι συμβατό με προστατευτικό ζάντας, σε όλες τις διαθέσιμες διαστάσεις.
Οι τελευταίες -τουλάχιστον για το 2019- είναι συνολικά 53. Το μικρότερο πλάτος είναι τα 225 mm (225/55 R19), ενώ μικρότερη διάμετρος ζάντας οι 17” (235/65 R17). Από εκεί και πέρα, υπάρχει μια ευρεία γκάμα που καλύπτει όλα τα κόμπακτ, μεσαία και μεγάλα SUV, φτάνοντας μέχρι και σε 325/35 R22.
Η πράξη
Σύμφωνα με τη Michelin, οι ανεξάρτητες δοκιμές που πραγματοποίησε η TUV SUD στη Γερμανία ανέδειξαν το Pilot Sport 4 SUV καλύτερο από τους ανταγωνιστές του σε όλους τους τομείς. Τόσο δηλαδή στο κράτημα και το φρενάρισμα σε στεγνό και βρεγμένο όσο και στη διάρκεια ζωής του, προσφέροντας 9.100 km περισσότερα από το μέσο όρο του ανταγωνισμού.
Η δική μας πρώτη επαφή με το λάστιχο πάντως, περιλάμβανε οδήγηση μόνο σε δημόσιο δρόμο. Οπότε ήταν αδύνατο να το πιέσουμε όσο θα θέλαμε.
Καταφέραμε όμως να δούμε ότι αγγίζει προοδευτικά και με επαρκή προειδοποίηση το όριο της πρόσφυσής του. Καθώς και ότι ακόμα σε εκδόσεις run-flat με χαμηλό προφίλ, δεν δυσκολεύει την ανάρτηση στο να κάνει σωστά τη δουλειά της.
Ούτε και παράγει υψηλό θόρυβο κύλισης, είτε το φοράει ένα συμβατικό SUV όπως το Volvo XC90 είτε κάτι σαφώς πιο ακραίο όπως μια σκληροτράχηλη Mercedes-Benz G-Class με βάρος που ξεπερνά κατά πολύ τους δύο τόνους.
Από αυτό και μόνο μπορείς να καταλάβεις το εύρος των μοντέλων που καλύπτει το νέο λάστιχο, με το δεδομένο βέβαια ότι μιλάμε για χρήση σε άσφαλτο. Και μάλιστα με σπορ διάθεση και έμφαση στις υψηλές επιδόσεις.
Γι’ αυτό ακριβώς το ζητούμενο άλλωστε, η Michelin συνεργάστηκε με «τις πιο απαιτητικές» αυτοκινητοβιομηχανίες κατά την εξέλιξη του νέου προϊόντος της. Και το αποτέλεσμα φαίνεται να τη δικαιώνει απόλυτα.