Εγκεφαλική τομογραφία για τη σχεδίαση του εσωτερικού των Ford
Η παρακολούθηση του ματιού και η ζωντανή απεικόνιση του εγκεφάλου θα βοηθήσουν τους σχεδιαστές εσωτερικού στην επόμενη γενιά των Ford.
Η Ford αποκάλυψε ότι χρησιμοποιεί την εγκεφαλική τομογραφία και την παρακολούθηση του ματιού ως μέρος της έρευνάς της για τη σχεδίαση του εσωτερικού στα μοντέλα της επόμενης γενιάς. Οι νέες τεχνικές αποκαλύφθηκαν σε ζωντανή διαδικτυακή παρουσίαση από τις ΗΠΑ.
Αν και οι άνθρωποι της Ford δεν είπαν σε ποια μοντέλα θα χρησιμοποιηθούν αυτές οι τεχνολογίες, είναι γνωστό ότι ξεκινά αυτόν τον καιρό η εξέλιξη τόσο του επόμενου Ford Focus όσο και του επόμενου Ford Mondeo.
Οι ερευνητικές μέθοδοι αρχίζουν με την παρακολούθηση του ματιού, δηλαδή της κατεύθυνσης του βλέμματος στιγμή προς στιγμή. Αυτό βοηθάει τους σχεδιαστές και ερευνητές να διαπιστώσουν ποια σημεία του σχεδίου προσέχει κανείς πρώτα.
Οι πληροφορίες από την παρακολούθηση του ματιού μπορούν επίσης να χρησιμοποιηθούν για να διαπιστωθεί τι ποσοστό των ανθρώπων «κολλάει» σε μια συγκεκριμένη περιοχή για ένα σημαντικό χρονικό διάστημα. Αυτό θα δείξει στους σχεδιαστές της Ford ποια σημεία της νέας σχεδιαστικής πρότασης συγκεντρώνουν την προσοχή και ποια αγνοούνται.
Στη συνέχεια, η εγκεφαλική τομογραφία χρησιμοποιείται για την παρακολούθηση «της ενεργοποίησης και της αναστολής των συστημάτων του εγκεφάλου» όταν κανείς κοιτάζει μια σχεδιαστική πρόταση εσωτερικού. Η Ford πιστεύει πως διαπιστώνοντας ποιες περιοχές του εγκεφάλου «ανάβουν», θα είναι δυνατόν να ανακαλύψει «τον βαθμό συναισθηματικής έλξης ως προς την απώθηση».
Το αποτέλεσμα, λένε οι ερευνητές της εταιρείας, θα τους βοηθήσει να εξακριβώσουν αν μια σχεδιαστική πρόταση αρέσει σε ένα δείγμα κοινού.
Ο Moray Callum, Αντιπρόεδρος για τη Σχεδίαση της Ford, δηλώνει ότι η μελλοντική προσέγγιση της εσωτερικής σχεδίασης θα βασίζεται σε τρεις βασικές αρχές: «Καθαρότητα προθέσεων, καινοτομία και συσχετισμό».
Ο Callum είπε ότι η προσέγγιση αυτή χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά στο εσωτερικό του σούπερκαρ Ford GT (φωτογραφίες). «Όλοι οι διακόπτες έπρεπε να είναι προσιτοί από τον οδηγό ενώ είναι δεμένος με τη ζώνη και κάθεται σε ένα κάθισμα στερεωμένο σε μια συγκεκριμένη θέση», εξήγησε. «Πιστεύουμε επίσης ότι, σε ένα αυτοκίνητο επιδόσεων, χρειάζονται κάποια μοναδικά κουμπιά».
Επίσης κατέδειξε την «οπτική ελαφρότητα» του πίνακα οργάνων της Ford GT ως ένα ακόμη στοιχείο που θα υιοθετηθεί στο μέλλον.
Η έρευνα της ίδιας της Ford έχει δείξει ότι στις ΗΠΑ η μέση καθημερινή διαδρομή είναι 40,9 km και ο μέσος οδηγός περνά 10 ημέρες το χρόνο μέσα στο αυτοκίνητό του.
«Ζούμε στο εσωτερικό του αυτοκινήτου μας, που γίνεται όλο και πιο σημαντικό. Πρέπει να βρούμε βελτιωμένα υλικά, να προσέξουμε την ποιότητα συναρμογής και διακόσμου, και να επικεντρωθούμε πραγματικά στις λεπτομέρειες», είπε μια πηγή μέσα από τη Ford.