H Kia εξελίσσει νέο, πιο ισχυρό βενζινοκινητήρα

H Kia εξελίσσει νέο, πιο ισχυρό βενζινοκινητήρα

Ο νέος θερμικός κινητήρας της Kia πρόκειται να εξοπλίζει θερμικά και υβριδικά μοντέλα, ενώ θα λειτουργεί ως γεννήτρια στα ηλεκτρικά, για να βελτιώσει την αυτονομία τους.

Kia New Engine

Η Kia μπορεί να επενδύει όλο και περισσότερο στην ηλεκτροκίνηση, πλην όμως δεν δείχνει πρόθεση να εγκαταλείψει, τουλάχιστον ακόμα τους θερμικούς κινητήρες.

Κατά τη διάρκεια του πρόσφατου επενδυτικού συνεδρίου «Kia CEO Investor Day 2025», η κορεατική φίρμα ανακοίνωσε την ανάπτυξη ενός νέου υπερτροφοδοτούμενου τετρακύλινδρου βενζινοκινητήρα 2.5 lt, ο οποίος θα ενσωματωθεί τόσο σε βενζινοκίνητα και υβριδικά μοντέλα, όσο και στα επερχόμενα EREV, λειτουργώντας ως γεννήτρια για την τροφοδοσία των μπαταριών.

Ο νέος κινητήρας της Kia θα φέρει την ονομασία 2.5 T-GDI προσφέροντας 12% περισσότερη ισχύ και πάνω από 300 ίππους και 400 Nm

Kia T-GDi

Ο νέος κινητήρας θα φέρει την ονομασία 2.5 T-GDi και σχεδιάστηκε με στόχο την βελτιστοποίηση της θερμικής απόδοσης κατά 5% σε σύγκριση με τον τρέχοντα κινητήρα. Σύμφωνα με την Kia, θα προσφέρει 12% περισσότερη ισχύ, ξεπερνώντας τους 300 ίππους και τα 400 Nm. Για να έχετε μια τάξη μεγέθους ο σημερινός 2.5 T-GDi αποδίδει 281 ίππους στο Sorento.

Η Kia υπόσχεται επίσης βελτιωμένες επιδόσεις και πιο γραμμική μετάβαση από το ηλεκτρομοτέρ στον θερμικό χάρη σε ένα νέο υβριδικό σύστημα που θα συνδέει σειριακά τις δύο μονάδες. Μειώνοντας την κατανάλωση καυσίμου κατά 4%.

Πέρα όμως από αυτό, ο νέος κινητήρας θα παίξει κρίσιμο ρόλο στα μελλοντικά EREV της Kia, λειτουργώντας αποκλειστικά ως γεννήτρια ενέργειας για την επαναφόρτιση της μπαταρίας, χωρίς καμία μηχανική σύνδεση με τους τροχούς. Πρόκειται για μια λύση παρόμοια με την τεχνολογία e-POWER της Nissan.

Kia Sorento

Ο νέος κινητήρας αποτελεί μέρος του πλάνου της Kia για 4,19 εκατομμύρια πωλήσεις ετησίως έως το 2030, τη στιγμή που το 2024 έκλεισε με 3,1 εκατομμύρια μονάδες. Για να τον πετύχει, η εταιρεία σχεδιάζει να λανσάρει 15 νέα EV και δέκα υβριδικά και επαναφορτιζόμενα υβριδικά μέχρι το τέλος της δεκαετίας.

Η κορεατική φίρμα, προβλέπει πως έως τότε θα πουλά 1,26 εκατομμύρια φουλ ηλεκτρικά μοντέλα, 1,07 εκατομμύρια PHEV. Αλλά και 1,86 εκατομμύρια συμβατικά βενζινοκίνητα.

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube