Νέο Audi Sport quattro concept 2013, αποκάλυψη
H Audi αποκάλυψε το ανασχεδιασμένο πρωτότυπο Sport quattro, ελάχιστες ημέρες πριν από το προγραμματισμένο ντεμπούτο του στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης.
Το Audi Sport quattro, που παρουσιάστηκε το 1984, επανήλθε με τον αντικαταστάτη του στο προσκήνιο ως πρωτότυπο το 2010.
Οι φήμες έλεγαν ότι θα έπαιρνε την άγουσα για την παραγωγή, αλλά αυτό μέχρι σήμερα δεν συνέβη. Τελικά, το Ingolstadt ανασχεδίασε το πρωτότυπο του 2010 και αυτό ακριβώς το αυτοκίνητο θα φιγουράρει στο σταντ της Audi στο Διεθνές Σαλόνι Αυτοκινήτου στη Φρανκφούρτη, την επόμενη εβδομάδα.
Σε έντονο κίτρινο χρώμα, το Sport quattro 2013 είναι μια εξέλιξη του προηγούμενου πρωτοτύπου και υιοθετεί παρόμοια εξάγωνη μάσκα με αυτό και ανασχεδιασμένα πίσω φώτα που ενώνονται με μια λεπτή κόκκινη μπάρα. Η Audi κράτησε την εισαγωγή αέρα στη δεξιά πλευρά του καπό και αποφάσισε να ξανά-σχεδιάσει τις ζάντες και να μικρύνει το μέγεθος στις μπούκες των εξατμίσεων.
Τα χερούλια στις πόρτες είναι πλέον βαμμένα στο χρώμα του αμαξώματος και ο εμπρός προφυλακτήρας απέκτησε σημαντικά μεγαλύτερες εισαγωγές αέρα. Επίσης μπορούμε να παρατηρήσουμε τα «αγριωπά» φανάρια LED εμπρός, τις 21ιντσες ζάντες ελαφρού κράματος που είναι «ντυμένες» με λάστιχα 285/30 R21, το πίσω διακριτικό σπόιλερ στο χείλος του πορτμπαγκάζ και τους κάρμπον-κεραμικούς δίσκους. Φτερά και πόρτες είναι κατασκευασμένα εξ ολοκλήρου από αλουμίνιο, ενώ η οροφή και τα καπό του μοτέρ και του πορτμπαγκάζ από πολυμερή υλικά με ανθρακονημάτινη ενίσχυση (CFRP).
Το Sport quattro, που ζυγίζει 1.850 kg, έχει μήκος 4,6 m, το πλάτος του φτάνει τα 1,96 m και το ύψος του το 1,39 m. Το μεταξόνιο είναι 2,784 m και το ευμέγεθες πορτμπαγκάζ για το είδος του αυτοκινήτου χωρά 300 lt.
Ανοίγοντας την πόρτα, αντικρίζεις ένα απέριττο εσωτερικό, με την οδηγοκεντρική καμπίνα να διαθέτει ελάχιστα κουμπιά και χειριστήρια. Ο πίνακα όργανων είναι προφανώς ψηφιακός, περιλαμβάνοντας ένα κεντρικά τοποθετημένο στροφόμετρο με το σχεδιάγραμμα του Le Mans στα αριστερά και τη χρονομέτρηση των γύρων στα δεξιά του. Επίσης υπάρχουν μπόλικες οθόνες 3D που επιλέγονται μέσω χειριστηρίων από το πολυλειτουργικό τιμόνι.
Την καρδιά του Sport quattro αποτελεί ένας 4λιτρος διτούρμπινος V8 TFSI που αποδίδει ισχύ 560 PS και ροπή 71,4 kgm. Αυτή η συμβατική θερμική μονάδα συνδυάζεται με ένα ηλεκτρομοτέρ που είναι τοποθετημένο μεταξύ του V8 και του αναβαθμισμένου 8τάχυτου σασμάν Tiptronic. Ο ηλεκτροκινητήρας, που αποδίδει 150 PS και 40,8 kgm, κινείται από μια υγρόψυκτη μπαταρία ιόντων λιθίου 14,1 kWh που είναι τοποθετημένη στο πίσω μέρος.
Ο υβριδικός συνδυασμός του V8 και του ηλεκτρομοτέρ αποδίδει ισχύ 700 ίππων και ροπή 81,5 kgm, νούμερα ικανά για να επιταχύνουν το Audi Sport quattro concept από στάση στα 100 km/h σε 3,7” και να του δώσουν τελική ταχύτητα 305 km/h. Αλλά το Sport quattro μπορεί να κινηθεί και αμιγώς με ηλεκτρική ενέργεια για αποστάσεις μέχρι 50 km.
Η τυποποιημένη κατανάλωση κατά EU που ανακοινώνει η Audi είναι 2,5 lt/100 km και οι εκπομπές CO2 59 g/km. Την αποδοτικότητα του Audi Sport quattro concept, πέρα από τον ηλεκτροκινητήρα, υποστηρίζουν φυσικά τα συστήματα Cylinder On Demand (COD) και star/stop του V8 TFSI.
[Πηγή Audi]