Σωρεία ελαττωματικών EV καταλήγει στην Ουκρανία

Σωρεία ελαττωματικών EV καταλήγει στην Ουκρανία

Σύμφωνα με την έρευνα της ιστοσελίδας Wired, ένας μεγάλος αριθμός ελαττωματικών ή και τρακαρισμένων EV, κυρίως της Tesla καταλήγουν στην Ουκρανία.

Tesla Model S

H αναφορά της ιστοσελίδας Wired έρχεται να παρουσιάσει λεπτομερώς την κρυφή βιομηχανία επισκευής ελαττωματικών EV που κάποτε είχαν αποσυρθεί από την αγορά της Αμερικής.

Οι καιροσκοπικοί μηχανικοί σε πολλές χώρες καταβάλλουν προσπάθειες να επισκευάσουν αυτά τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ώστε να μπορούν να πωληθούν με κέρδος. Το Wired αναφέρει ότι η Ουκρανία είναι ένας από τους τρεις κορυφαίους προορισμούς για ελαττωματικά ηλεκτρικά EV μαζί με τη Νιγηρία και τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, χώρες όπου η αγορά των μεταχειρισμένων ηλεκτρικών αυτοκινήτων γνωρίζει μεγάλη άνθηση
.
Οι συνολικές πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ουκρανία καταλαμβάνουν το 9% της συνολικής αγοράς, ποσοστό όμοιο με τις πωλήσεις των ηλεκτρικών στις Ηνωμένες Πολιτείες και διπλάσιο από εκείνο της γειτονικής Τσεχίας και Πολωνίας.

Αυτή τη στιγμή, κυκλοφορούν στην Ουκρανία 64.312 EV, με τους δημόσιους φορτιστές να ανέρχονται σε 11.000

Tesla Model Y

Μέχρι πρότινος, το Nissan Leaf κυριαρχούσε στις πωλήσεις μεταχειρισμένων ηλεκτρικών αυτοκινήτων, καθώς ήταν το μόνο EV που βρισκόταν στην αγορά για τόσο μεγάλο χρονικό διάστημα. Ωστόσο, έρευνες δείχνουν ότι η αγορά έχει πλέον αρχίσει να στρέφεται προς το Tesla Model 3.

Πιο συγκεκριμένα, η μελέτη της Automarket Research Institute (μια ουκρανική ερευνητική ομάδα) που δημοσιεύτηκε από το Wired για τον μήνα Οκτώβριο δείχνει ότι το Leaf προηγήθηκε στις εισαγωγές μεταχειρισμένων με 573 μονάδες, με το Model 3 να ακολουθεί από πολύ κοντά με 443 αυτοκίνητα. Παρά την ρωσική εισβολή, οι πωλήσεις σημειώνουν ραγδαία άνοδο, πράγμα σίγουρα εντυπωσιακό.

Tesla accident

Ο στόλος των EV της Ουκρανίας έχει διπλασιαστεί από τον Ιούλιο του 2021, στα 64.312 αυτοκίνητα σύμφωνα με το Ινστιτούτο Έρευνας Αυτοκινήτου. Παράλληλα, όπως αναφέρει, αυτή τη στιγμή υπάρχουν περί τους 11.000 δημόσιους φορτιστές σε όλη τη χώρα.

Φαίνεται όμως πως για αυτή τη συνθήκη (της αύξησης των πωλήσεων παρά τον πόλεμο) υπάρχει εξήγηση. Όπως είπε στο Wired, ο Ivan Malakhovsky, μηχανικός στο επάγγελμα επιδιορθώνει περίπου 100 Tesla το μήνα, περίπου το ένα πέμπτο των οποίων προέρχονται από το εξωτερικό. Τόνισε μάλιστα τα EV κερδίζουν συνεχώς πόντους λόγω της αύξησης που έφερε ο πόλεμος στις τιμές των καυσίμων.

«Υπάρχει ένα αστείο εδώ. Όλοι οι φτωχοί οδηγούν ηλεκτρικά αυτοκίνητα και όλοι οι πλούσιοι οδηγούν βενζινοκίνητα αυτοκίνητα. Τα μοντέλα της Tesla έχουν γίνει τόσο δημοφιλή επειδή είναι αρκετά οικονομικά ως προς τη συντήρηση», πρόσθεσε.

Tesla accident

Τα κατεστραμμένα EV φέρονται να κατευθύνονται στο εξωτερικό επειδή η επισκευή τους είναι αρκετά δύσκολη, κοστοβόρα και σε αρκετές περιπτώσεις επικίνδυνη. Αναφέρεται επίσης ότι ένας ακόμα παράγοντας που συμβάλλει είναι η έλλειψη ενός προτύπου σε όλη τη βιομηχανία για τη μέτρηση της υγείας των μπαταριών και καμία επίσημη καθοδήγηση σχετικά με τον τρόπο χειρισμού των κατεστραμμένων μπαταριών.

Πάντως, οι αρχές των Ηνωμένων Πολιτειών ξεκινούν μια εκτεταμένη προσπάθεια αποτροπής του συγκεκριμένου φαινομένου, λόγω ανησυχιών για την ασφάλεια της ναυτιλίας, αλλά και για να αποφευχθεί η διαρροή επικίνδυνων ηλεκτρικών αποβλήτων σε χώρες που δεν διαθέτουν την υποδομή για να αντιμετωπίσουν τέτοιου είδους περιστατικά.

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube