Porsche: Ντίζελ, τέλος!
Ενώ το πετρέλαιο έχει ήδη εξαφανιστεί από την γκάμα των Macan και Panamera, δεν θα υπάρχει ούτε στην γκάμα της Cayenne. Η Porsche κλείνει οριστικά το κεφάλαιο «ντίζελ».
Αυτή τη φορά έγινε και επίσημο! Σε συνέντευξή του στη γερμανική εφημερίδα Bild, ο Oliver Blume, επικεφαλής της φίρμας, επιβεβαίωσε ότι θα υπάρξει πια μοτέρ ντίζελ στην Porsche. Αυτό δεν αποτελεί έκπληξη, δεδομένου ότι ο κατασκευαστής είχε ήδη αρχίσει να ξεκαθαρίζει την γκάμα του από το πετρέλαιο.
Στις Macan και Panamera, τις εκδόσεις ντίζελ τις έφαγε η μαρμάγκα πριν από λίγους μήνες. Αλλά το τοπίο παρέμενε θολό όσον αφορούσε την Cayenne. Όταν η τρίτη γενιά της λανσαρίστηκε στο τέλος του 2017, δεν υπήρχε έκδοση που να καίει πετρέλαιο. Η Porsche, ωστόσο, είχε δηλώσει ότι μια έκδοση ντίζελ βρισκόταν στα σκαριά. Ένα πρότζεκτ που τελικά εγκατέλειψε ο Γερμανός κατασκευαστής, βλέποντας ότι οι πωλήσεις του παρέμεναν πολύ καλές ακόμα και χωρίς ντίζελ.
Στα μεγάλα οικογενειακά μοντέλα της φίρμας του Zuffenhausen, τις Cayenne και Panamera, η πελατεία ενδιαφέρεται πλέον για τις επαναφορτιζόμενες υβριδικές εκδόσεις. Ο Oliver Blume διευκρινίζει επίσης ότι η Porsche θα συνεχίσει να προσφέρει βενζινοκίνητα και plug-in hybrid συστήματα κίνησης. Η φίρμα προετοιμάζεται επίσης να ριχτεί στη μάχη του 100% ηλεκτρικού αυτοκινήτου, αρχής γενομένης με την πολυαναμενόμενη παρουσίαση της Taycan το 2019.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Porsche: Προς 100% ηλεκτρική γκάμα;
Το τέλος του ντίζελ για την Porsche επιταχύνθηκε ύστερα από το dieselgate που ξέσπασε τον Σεπτέμβριο του 2015, το οποίο έπληξε σφοδρά την πιο σπορ και πολυτελή φίρμα του ομίλου Volkswagen. Ο Oliver Blume είπε στην Bild: «Δεν έχουμε εξελίξει και κατασκευάσει ποτέ κινητήρες ντίζελ εμείς οι ίδιοι [οι κινητήρες παρέχονταν από το υπόλοιπο γκρουπ], αλλά παρόλα αυτά η εικόνα της Porsche υπέφερε. Η κρίση του ντίζελ μας δημιούργησε πολλά προβλήματα». Οι φανατικοί λοιπόν μπορούν να ξεφυσήξουν ανακουφισμένοι, καθώς γι’ αυτούς μια Porsche ντίζελ ήταν ιεροσυλία. Παραγνωρίζοντας βέβαια ότι το ντίζελ συνέβαλλε στην απογείωση των πωλήσεων της φίρμας, ως εκ τούτου και στην απίστευτη κερδοφορία της.
Ωστόσο, ο Blume πιστεύει ότι το ντίζελ δεν πέθανε. «Πιστεύω ότι οι σύγχρονοι πετρελαιοκινητήρες παραμένουν ελκυστικοί και φιλικοί προς το περιβάλλον και θα συνεχίσουν να έχουν μεγάλη σημασία για την αυτοκινητοβιομηχανία στο μέλλον». Μια αποστροφή του επικεφαλής της Porsche, που θέλει να δείξει και το ομιλικό καλό του πρόσωπο, καθώς το VW Group δεν είναι ακόμα έτοιμο να θανατώσει το TDI!