
Stellantis, ετοιμάζεται να πουλήσει τη Maserati στους Κινέζους;
Οι δασμοί του Trump αποτελούν το τελευταίο πλήγμα για την πολύπαθη Maserati. Η λύση φαίνεται να έρχεται εξ ανατολών.

Η Alfa Romeo και η Maserati μοιάζουν με το τέλειο δίδυμο, δύο ιστορικές ιταλικές μάρκες γεμάτες κληρονομιά και σπορτίφ προσαναλισμό.
Αμφότερες μιλούν στην ψυχή και το συναίσθημα του οδηγού. Αλλά οι πωλήσεις τους ήταν σημαντικά πεσμένες το 2024 και οι δασμοί του 25% του Donald Trump ενδέχεται να τους δώσουν τη χαριστική βολή. Μην αφήνοντας περιθώριο στον Όμιλο Stellantis παρά να χωρίσει το ντουέτο και να δείξει την πόρτα της εξόδου στη Maserati.
Ήτανε στραβό το κλίμα, το έφαγε κι ο γάιδαρ... εεε... ο πρόεδρος
Το 2024 ήταν δραματικό για τη Maserati, η οποία πούλησε λιγότερα από τα μισά αυτοκίνητα σε σχέση με το 2023. Και αν σκεφτεί κανείς ότι το 35-40% των πωλήσεών της είναι στις ΗΠΑ, καταλαβαίνει κανείς ότι τι πρόκειται να συμβεί το 2025.
Αξίζει να σημειωθεί ότι καμία από τις δύο εταιρείες δεν διαθέτει εργοστάσια στις ΗΠΑ, οπότε το καπέλο του 25% θα αποδειχθεί δυσβάσταχτος βραχνάς. Ο νεοδιορισθείς διευθύνων σύμβουλος της Maserati, Santo Ficili, δήλωσε πρόσφατα ότι «και η τρέχουσα χρονιά θα είναι δύσκολη». Προτού ο νέος πρόεδρος της Αμερικής ανακοινώσει τους πρόσθετους δασμούς.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Γιατί και για πόσο αντέχει να πατώνει η Maserati;
Τι κάνει για όλα αυτά ο Όμιλος Stellantis; Εδώ και καιρό «έχει παγώσει» επένδυση €1,5 δισεκατομμυρίου προς την ιταλική μάρκα. Και τώρα, ζήτησε τη βοήθεια της αμερικανικής συμβουλευτικής McKinsey & Co. για να καταστρώσει ένα πλάνο για τις δύο εταιρείες.
Η McKinsey ζήτησε από τον πρόεδρο του Stellantis, John Elkann, να εξετάσει πολλαπλές επιλογές που θα περιλαμβάνουν και τη συνεργασία με άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες.
Αρκετές ασιατικές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον και -αν και δεν διευκρινίζεται- όλοι εικάζουν ότι πρόκειται για Κινέζους. Βέβαια, μόλις τον περασμένο μήνα ο Ficili είχε δηλώσει ότι ο Elkann δεν θα πουλούσε στην Κίνα. Αλλά αυτά αλλάζουν πολύ εύκολα.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Carlos Tavares, βούλιαξε τον Stellantis, έβγαλε €100+ εκατ.
Άλλωστε, πόσες φορές έχουμε ακούσει -και διά στόματος Carlos Tavares- ότι η Maserati είναι το «μαύρο πρόβατο» του Ομίλου; Και ότι μπορεί να πουληθεί; Λίγο μετά σπεύδουν να ανασκευάσουν τις δηλώσεις...
Το ιταλικό δίδυμο δεν είναι οι μόνες μάρκες της οικογένειας Stellantis που προκαλούν πονοκέφαλο στους ιθύνοντες. Μόλις την περασμένη χρονιά, οι πωλήσεις του Ομίλου στη Βόρεια Αμερική μειώθηκαν κατά 25% και τα καθαρά κέρδη κατά 70%.
Τα νούμερα του πρώτου τριμήνου ήταν επίσης πεσμένα και με αρκετά από τα προϊόντα της αυτοκινητοβιομηχανίας να κατασκευάζονται στον Καναδά και το Μεξικό, οι δασμοί του Trump δεν θα πλήξουν μόνο την Alfa Romeo και τη Maserati.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Maserati, ακυρώνει την παραγωγή της ηλεκτρικής MC20 Folgore
Σχεδόν αμέσως μετά την επιβεβαίωση των δασμών την περασμένη εβδομάδα, o Όμιλος ανακοίνωσε ότι απολύει προσωρινά 5.400 υπαλλήλους σε ΗΠΑ, Καναδά και Μεξικό. Και ότι σταματά την παραγωγή σε εργοστάσιά του στον Καναδά και το Μεξικό για έως και ένα μήνα.
Ιδού λοιπόν το ερώτημα: Θα μπορούσε ένας Κινέζος —ή ίσως ακόμη και Ιάπωνας ή Κορεάτης— κατασκευαστής να αναστήσει τη Maserati; Ίσως ακόμη και την Alfa Romeo;
Πηγή: Bloomberg