Η Ferrari νοσταλγεί το χτένι και το χειροκίνητο σασμάν

Η Ferrari νοσταλγεί το χτένι και το χειροκίνητο σασμάν

Η Ferrari φλερτάρει με την ιδέα του «cambio a griglia» για τα μελλοντικά της συλλεκτικά μοντέλα Icona, καθώς η ζήτηση από πελάτες –αλλά και από τον Lewis Hamilton– είναι υπαρκτή και πιεστική.

Ferrari

Η Ferrari διανύει μια από τις πιο επιτυχημένες περιόδους στην ιστορία της, με διαδοχικά ρεκόρ πωλήσεων και ένα γεμάτο βιβλίο παραγγελιών που φτάνει μέχρι το 2026. 

Το πρώτο της ηλεκτρικό αυτοκίνητο αναμένεται να παρουσιαστεί μέσα στη χρονιά, επεκτείνοντας ακόμη περισσότερο το αγοραστικό της κοινό. Όμως το Maranello σκέφτεται και διαφορετικά: Πώς αλλιώς θα μπορούσε να προσελκύσει ακόμη περισσότερους; Ίσως με την επιστροφή του μηχανικού κιβωτίου ταχυτήτων.

Στην εποχή της ηλεκτροκίνησης και των αυτόματων αλλαγών, η Ferrari φλερτάρει ξανά με το χτένι

Ferrari F40

Σε πρόσφατη συνέντευξή του στο αυστραλιανό Τύπο, ο Gianmaria Fulgenzi, Chief Product Development Officer της Ferrari, επιβεβαίωσε ότι εξετάζεται σοβαρά το ενδεχόμενο επαναφοράς του «gated shifter», όχι όμως για μοντέλα κανονικής παραγωγής. Αντίθετα, η πιθανή επιστροφή των τριών πεντάλ και του χτενιού αφορά ένα μελλοντικό συλλεκτικό μοντέλο της σειράς Icona, στα χνάρια των Monza SP1/SP2 και Daytona SP3.

Τα μοντέλα της σειράς Icona, ιδιαίτερα περιορισμένης παραγωγής και με σχεδιαστικές αναφορές στο ένδοξο παρελθόν της φίρμας, έχουν έως τώρα υιοθετήσει αποκλειστικά αυτόματα κιβώτια διπλού συμπλέκτη. Όμως το επόμενο μέλος της οικογένειας ενδέχεται να αποτελέσει εξαίρεση, καθώς οι πιο εκλεκτοί πελάτες της Ferrari ζητούν ξεκάθαρα την επιστροφή του μηχανικού κιβωτίου. Η τελευταία φορά που προσφέρθηκε κάτι τέτοιο ήταν με την California του 2012.

Ανάμεσά τους βρίσκεται και ο επτά φορές παγκόσμιος πρωταθλητής της Formula 1, Lewis Hamilton. Ο Βρετανός οδηγός της Scuderia δεν κρύβει την επιθυμία του να δει ένα μοντέλο Ferrari με τρία πεντάλ, μηχανικό κιβώτιο και ατμοσφαιρικό V12, ιδανικά μια σύγχρονη εκδοχή της εμβληματικής F40.

Ferrari

Αν τελικά η Ferrari δώσει το πράσινο φως για ένα τέτοιο μοντέλο, θα χρειαστεί να επανασχεδιάσει από το μηδέν ένα μηχανικό κιβώτιο που να αντέχει τη ροπή ενός V12, περιορίζοντας παράλληλα τη δύναμη ώστε να διατηρηθεί λογικό το βάρος του συμπλέκτη. Όπως παραδέχθηκε ο Fulgenzi, «αλλιώς θα χρειάζεσαι πολύ γερό πόδι» για να τον πατήσεις.

Το κόστος ενός τέτοιου μοντέλου, που δεν θα διαθέτει εξηλεκτρισμό και θα κατασκευαστεί σε ελάχιστα κομμάτια, αναμένεται να ξεπεράσει κατά πολύ τα $2,2 εκατ. που κόστιζε η Daytona SP3. Άλλωστε, παρά την τιμή της, τα 599 αντίτυπα του συγκεκριμένου μοντέλου εξαντλήθηκαν άμεσα. Οπότε ένα SP4 με μηχανικό κιβώτιο και V12 κινητήρα δεν είναι σενάριο επιστημονικής φαντασίας –και μάλιστα φαίνεται να πλησιάζει χρονικά, καθώς η SP3 παρουσιάστηκε πριν από περίπου τρίαμισι χρόνια.

Τέλος, αν αυτό το συλλεκτικό μοντέλο πάρει τελικά σάρκα και οστά, είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα μείνει μακριά από κάθε μορφή εξηλεκτρισμού. Όχι μόνο γιατί αυτό θα περιέπλεκε τον σχεδιασμό του κιβωτίου, αλλά και γιατί οι πιο πιστοί φίλοι της Ferrari θα προτιμούσαν έναν «αγνό» κινητήρα εσωτερικής καύσης, με ένα χτένι ανάμεσα στα καθίσματα.

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube