Το Leapmotor T03 δεν συναρμολογείται πλέον στην Ευρώπη

Το Leapmotor T03 δεν συναρμολογείται πλέον στην Ευρώπη

Καθώς το Leapmotor T03 δεν μπορεί πλέον να ελπίζει σε οικολογικό μπόνους σε κάποιες ευρωπαϊκές χώρες, ο Όμιλος Stellantis σταματά τη συναρμολόγησή του σε μορφή κιτ στην Ευρώπη και θα το φέρνει πλέον απευθείας από την Κίνα.

Leapmotor T03

Από το 2024, ο Όμιλος Stellantis έχει αναλάβει τη διεθνή διανομή των μοντέλων της κινεζικής εταιρείας, ξεκινώντας με το SUV Leapmotor C10 και το μίνι Leapmotor T03.

Με το τελευταίο, ο όμιλος ήλπιζε να αναταράξει και πάλι την αγορά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων πόλης και δη στη Γαλλία. Να επισημάνουμε ότι η ελληνική αντιπροσωπεία αυτή τη στιγμή πουλά το Leapmotor T03 στις 13.950 ευρώ με προωθητική ενέργεια συν το κρατικό μπόνους! Και επίσης να επισημάνουμε ότι στην Ελλάδα ισχύει μόνο ο πρόσθετος δασμός στα αυτοκίνητα που έρχονται από την Κίνα, όπως αυτός διαμορφώθηκε από την ΕΕ ανά εταιρεία. Με την κρατική επιδότηση «Κινούμαι ηλεκτρικά» να μην εξετάζει τον τόπο συναρμολόγησης ή κατασκευής, παρά μόνο την αξία CIF προκειμένου να υπολογιστεί το ποσοστό της.

O Όμιλος Stellantis σταματά το στάδιο της πολωνικής συναρμολόγησης επειδή η οικονομική εξίσωση δεν ήταν πλέον συμφέρουσα χωρίς eco bonus

Leapmotor T03

Ένα ηλεκτρικό όμως, για να δικαιούται το μπόνους σε άλλες αγορές της Ευρώπης, παίζει ρόλο πού κατασκευάζεται το ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Ο Όμιλος Stellantis πίστεψε ότι είχε βρει τη λύση για να μην στερηθεί την κρατική επιδότηση που αντιμετωπίζουν τα ηλεκτρικά που παράγονται στην Κίνα. Είχε αποφασίσει να συναρμολογεί το T03 σε πολωνικό εργοστάσιο από εξαρτήματα που εισάγονταν από την Κίνα. Έτσι, η παραγωγή θα θεωρούνταν πιο «ευρωπαϊκή» και επομένως θα μπορούσε να πάρει το μπόνους.

Όμως, υπήρξαν χώρες που δεν ίδρωσε το αυτί τους με αυτή την προσέγγιση. Τόσο μάλιστα που σε χώρες όπως η Γαλλία για παράδειγμα, τροποποίησε τους κανόνες του «οικολογικού σκορ» για να αποτρέψει αυτήν τη παρακαμπτήρια οδό!

Στα τέλη Ιανουαρίου λοιπόν, το σχετικό διάταγμα για τον υπολογισμό του ανθρακικού αποτυπώματος κατασκευής του αυτοκινήτου -που καθορίζει το γαλλικό οικολογικό σκορ- αντικατέστησε τον ορισμό του «τόπου συναρμολόγησης» με την έννοια του «τόπου κατασκευής». Το σκεπτικό ή η ντρίπλα -αν θέλετε- ήταν «ώστε να περιλαμβάνει, πέραν της τελικής συναρμολόγησης, τα στάδια του πρεσαρίσματος, της συναρμολόγησης του γυμνού αμαξώματος και της προστασίας και βαφής για την κατασκευή του βαμμένου αμαξώματος της έκδοσης του αυτοκινήτου».

Leapmotor T03

Έτσι, στην περίπτωση του T03, λαμβάνονται υπόψη οι εκπομπές CO₂ του κινεζικού εργοστασίου, όπου έγιναν οι εργασίες πρεσαρίσματος και επεξεργασίας του μετάλλου. Αντίο μπόνους, λοιπόν... Και αυτό αναμένεται να επηρεάσει αρνητικά τις πωλήσεις στη Γαλλία, μια αγορά που υπολογιζόταν ως σημαντική εφόσον υπήρχε το μπόνους.

Αυτή η κατάσταση φαίνεται ότι ώθησε τον Όμιλο Stellantis να σταματήσει τη συναρμολόγηση σε κιτ στην Πολωνία στο εργοστάσιο του Tichy! Σύμφωνα με τη Les Échos, η συναρμολόγηση έλαβε τέλος στις 31 Μαρτίου, αν και μερικά τελευταία κομμάτια ολοκληρώθηκαν στις αρχές Απριλίου. Το T03 θα έρχεται πλέον απευθείας από την Κίνα.

Και μάλιστα με ένα επιπλέον πρόβλημα: Την αύξηση των δασμών που επέβαλε η Ευρωπαϊκή Ένωση πριν από μερικούς μήνες στα ηλεκτρικά οχήματα που κατασκευάζονται στην Κίνα. Ειδικότερα, το Leapmotor T03 επιβαρύνεται πλέον με πρόσθετο φόρο 21%. Όμως, όπως φαίνεται, αν o Όμιλος Stellantis σταματά το στάδιο της πολωνικής συναρμολόγησης, είναι επειδή η οικονομική εξίσωση δεν ήταν πλέον συμφέρουσα. Οπότε και θα αναλάβει ο ίδιος το κόστος της επιπλέον φορολογίας, όπως ήδη κάνει στη Γαλλία η Dacia για το Spring.

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube