Κίνα, ρεκόρ εξαγωγών για τα εξηλεκτρισμένα
Το πρώτο 6μηνο του 2023, η Κίνα εξήγαγε 2,14 εκατ. αυτοκίνητα στο εξωτερικό, περιλαμβανομένων 534.000 εξηλεκτρισμένων. Που και αποτελεί νέο ρεκόρ για τη χώρα.
Η Κίνα απ’ ό,τι δείχνουν τα νούμερα των εξαγωγών σκοπεύει να πάρει την «εκδίκησή» της με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Με την BYD και την Chery να γνωρίζουν τη μεγαλύτερη ανάπτυξη.
Συνολικά εξήχθησαν 2,14 εκατ. οχήματα το πρώτο 6μηνο του 2023, σημειώνοντας αύξηση 75,7% για το ίδιο διάστημα το 2022, σύμφωνα με την Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων της Κίνας (CAAM).
Αν δε λάβουμε υπόψη μας αποκλειστικά την κατηγορία των «καθαρών» οχημάτων (ηλεκτρικά και υβριδικά), η αύξηση είναι 160% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2022. Μήνα με τον μήνα, η Κίνα εκτοξεύει τα ρεκόρ πωλήσεων.
Τα αυτοκίνητα από την Κίνα, τα οποία αποφεύγονταν μέχρι πρότινος σε διεθνή κλίμακα, έγιναν πλέον δημοφιλή
Τα τελευταία χρόνια, οι κινεζικές εξαγωγές οχημάτων κυμαίνονταν γύρω στο ένα εκατομμύριο μονάδες ετησίως. Αλλά το 2021 η κατάσταση άλλαξε. Πριν από δύο χρόνια, ο ετήσιος όγκος εξαγωγών ξεπέρασε για πρώτη φορά τα δύο εκατομμύρια μονάδες. Το 2022, η Κίνα πέρασε το ορόσημο των τριών εκατομμυρίων, καθιστώντας την Κίνα τον δεύτερο μεγαλύτερο εξαγωγέα αυτοκινήτων μετά την Ιαπωνία.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Η Κίνα ξεπέρασε τα 20 εκατ. EV και plug-in hybrid με ένα Aion
Σύμφωνα με τον Fu Bingfeng, γενικό γραμματέα της CAAM, μέχρι το τέλος του 2023 η Κίνα αναμένεται να ξεπεράσει τα τέσσερα εκατομμύρια μονάδες. Αν ρίξουμε μια πιο προσεκτική ματιά στους πρώτους έξι μήνες του έτους, θα δούμε ότι επτά κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες εξήγαγαν περισσότερα από 100.000 οχήματα. Αυτή είναι η περίπτωση των SAIC, Chery, Tesla China, Changan, Great Wall Motors, Geely και Dongfeng.
Και όπως είδατε, η κινεζική θυγατρική της Tesla τα πάει επίσης πολύ καλά. Με 182.000 οχήματα που πωλούνται στο εξωτερικό, η Tesla είναι η τρίτη μεγαλύτερη μάρκα της Κίνας σε εξαγωγές αυτοκινήτων. Από μόνη της δε, αντιπροσωπεύει περίπου το ένα τρίτο των κινεζικών εξαγωγών 100% ηλεκτρικών οχημάτων.
Η BYD, μια φίρμα που ειδικεύεται στα ηλεκτρικά οχήματα, γνώρισε τη μεγαλύτερη ανάπτυξη: +1.060% σε σύγκριση με πέρυσι ή 81.000 οχήματα που πουλήθηκαν στο εξωτερικό.
Με 394.000 οχήματα, η Chery είδε επίσης τις εξαγωγές της να αυξάνονται κατά 170% από έτος σε έτος. Από την πλευρά της, η SAIC παρουσίασε καλή δυναμική σε αγορές όπως το Μεξικό, η Αυστραλία, το Ηνωμένο Βασίλειο, η Σαουδική Αραβία, η Ινδία και η Ταϊλάνδη. Συνολικά, η Ασία, η Ευρώπη και η Λατινική Αμερική είναι οι κύριες αγορές στις οποίες οι Κινέζοι κατασκευαστές εξάγουν τα οχήματά τους.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της CAAM, το πρώτο 6μηνο του 2023, οι τρεις πρώτοι εισαγωγείς κινεζικών οχημάτων ήταν η Ρωσία, το Μεξικό και το Βέλγιο. Για τα ηλεκτρικά οχήματα, οι τρεις πρώτες χώρες είναι το Βέλγιο, το Ηνωμένο Βασίλειο και η Ταϊλάνδη. Με ανταγωνιστικές τιμές και οχήματα υψηλής ποιότητας, οι κινεζικές μάρκες σημειώνουν ταχεία πρόοδο στην ηλεκτρική κατηγορία.