Jaguar, καταργεί τα 4 από τα 5 μοντέλα της και κρατά ένα SUV!

Jaguar, καταργεί τα 4 από τα 5 μοντέλα της και κρατά ένα SUV!

Εκτός από τη σπορ F-type, το τέλος της οποίας είχε ήδη ανακοινωθεί, η Jaguar θα καταργήσει ακόμα τέσσερα μοντέλα: E-Pace, XE, XF και I-Pace. Μόνο η F-Pace πήρε παράταση μέχρι το 2025 εν αναμονή της νέας 100% ηλεκτρικής γκάμας.

Jaguar

Εάν υπάρχει ένας κατασκευαστής που υποφέρει από μια κραυγαλέα έλλειψη νέων προϊόντων, αυτός είναι η Jaguar.

Το πιο πρόσφατο μοντέλο της, η I-Pace, ξεπέρασε σε ηλικία τα έξι χρόνια. Μια αιωνιότητα στην κλίμακα της αυτοκινητοβιομηχανίας!

Με νέα στρατηγική που κινείται υπέρ του υψηλότερου περιθωρίου κέρδους έναντι του όγκου, η Jaguar ελπίζει να αποφύγει τα λάθη του παρελθόντος

Jaguar

Παρά τον τίτλο του Αυτοκινήτου της Χρονιάς το 2019, το βρετανικό ηλεκτρικό crossover δεν γνώρισε ποτέ εμπορική επιτυχία. Το 2023, στην Ευρώπη πουλήθηκαν λιγότερα από 4.000 αυτοκίνητα σύμφωνα με τα στοιχεία της Jato.

Η μικρή οικογενειακή XE, η δεύτερη γενιά της XF και το κόμπακτ SUV της φίρμας, η E-Pace, είχαν επίσης απογοητευτική καριέρα. Ως εκ τούτου, το Coventry αποφάσισε να πάρει τη σκληρή απόφαση να αφαιρέσει από τους καταλόγους τα τέσσερα αυτά μοντέλα μέχρι το τέλος του έτους. Θέμα στο οποίο είχαμε αναφερθεί τον Μάρτιο που μας πέρασε. Μόνο η F-Pace επιβίωσε, παρά την πολύ προχωρημένη πλέον ηλικία της. Γεννημένη το καλοκαίρι του 2016, ήταν το πρώτο SUV της Jaguar και το μοναδικό που πέτυχε αξιοπρεπή στοιχεία πωλήσεων σε παγκόσμια κλίμακα.

Jaguar
Η F-Pace παρά το προχωρημένο της ηλικίας της είναι το μόνο μοντέλο από τις Γάτες που πορεύτηκε με αξιοπρέπεια στην εμπορική καριέρα της.

Στην πραγματικότητα, σύμφωνα με τις πληροφορίες που έδωσε το τμήμα επικοινωνίας της φίρμας, η παραγωγή των XE και XF σταμάτησε ήδη από τον Ιούνιο. Αλλά μόνο το τέλος της σπορ F-type, που προέκυψε την ίδια περίοδο, ανακοινώθηκε επίσημα. Η βρετανική μάρκα ανέφερε μάλιστα ότι το τελευταίο της κομμάτι, ένα ρόουντστερ με κινητήρα V8, θα ενταχθεί στη συλλογή του Jaguar Heritage. Προφανώς, οι μεγαλύτερες μπερλίνες δεν θα τύχουν της ίδιας προνομιακής μεταχείρισης...

Για την E-Pace και την I-Pace που κατασκευάζονται από τη Magna Steyr στο Graz στην Αυστρία, φημολογείται ότι δεν είχε προγραμματιστεί το τέλος της παραγωγής τους πριν από τον Δεκέμβριο. Αλλά για όποιο μοντέλο προς κατάργηση κι αν μιλήσουμε, τα αποθέματά του θα είναι ικανά για να διαρκέσουν αρκετούς ακόμα μήνες το 2025. Μια χρονιά που υπόσχεται να είναι κρίσιμη για τη φίρμα. Διότι τότε είναι που πρέπει να λανσάρει το πρώτο μοντέλο μια ολοκαίνουργιας, 100% ηλεκτρικής γκάμας, με τη τοποθέτησή του πιο upmarket. Αυτός το πρώτο μοντέλο θα είναι ένα 4θυρο GT, ανταγωνιστής της Porsche Taycan, με τιμή εκκίνησης πάνω από 100.000 στερλίνες ή σχεδόν 120 χιλιάδες ευρώ.

Jaguar
H I-Pace και η E-Pace φημολογείται ότι δεν θα διακόψουν την παραγωγή τους μέχρι το τέλος του χρόνου. Το πιθανότερο είναι πως υπάρχουν συμφωνίες με τη Magna Steyr που τις κατασκευάζει στο εργοστάσιό της στο Graz, που πρέπει να τηρηθούν. Αλλά και για να δημιουργηθεί το αναγκαίο απόθεμα μέχρι την ανανέωση της γκάμας το 2025.

Χάρη σε αυτή τη νέα στρατηγική που κινείται υπέρ του  περιθωρίου κέρδους έναντι του όγκου, η Jaguar ελπίζει να αποφύγει τα λάθη του παρελθόντος. Καμία από τις προσπάθειές της να κινηθεί προς πιο μαζικά αυτοκίνητα δεν στέφθηκε πραγματικά από επιτυχία. «Θα χάσουμε ορισμένα προϊόντα, αλλά δεν ήταν προϊόντα για να πλουτίσουμε», δήλωσε ο Adrian Mardell, διευθύνων σύμβουλος της Jaguar Land-Rover, σε εκδήλωση επενδυτών, σύμφωνα με το Automotive News. «Η κερδοφορία τους ήταν κοντά στο μηδέν. Δεν είχαμε κέρδος από κανένα από αυτά. Έτσι θα τα αντικαταστήσουμε με νέα μοντέλα σε νέες αρχιτεκτονικές», ολοκλήρωσε ο Mardell.

Μένει να δούμε αν τα τρία μελλοντικά μοντέλα «μηδενικών εκπομπών» της Jaguar που έχουν ήδη ανακοινωθεί για τα επόμενα τρία χρόνια θα μπορέσουν να πετύχουν εκεί που απέτυχε η I-Pace.

Jaguar
Τo teaser του επερχόμενου ηλεκτρικού GT που αναμένεται το 2025. Σύμφωνα με τις δηλώσεις του Adrian Mardell, διευθύνοντος συμβούλου της Jaguar Land-Rover, η φίρμα θα αποκτήσεις ελιτίστικη προσέγγιση στην νέα γκάμα της, προσβλέποντας σε υψηλό περιθώριο κέρδους.

Με τον ανταγωνισμό να γίνεται όλο και πιο σκληρός εν μέσω μιας ύφεσης στις πωλήσεις που αντιμετωπίζουν τα ηλεκτρικά. Η αλήθεια είναι όχι για όλες τις παραδοσιακές μάρκες που επέλεξαν τον ταχύ εξηλεκτρισμό. Όπως για παράδειγμα η BMW.

H χρονιά που διανύουμε και περισσότερο η επόμενη, θα έρθει να ορίσει αν ο εξηλεκτρισμός της αυτοκίνησης έχει μομέντουμ. Ή αν προέκυψε ως ευσεβής πόθος από τη βούληση για διαφοροποιημένες επενδύσεις, γεωστρατηγικές επιλογές, πίεση για αλλαγή της ιδιοκτησίας από τη χρήση και πρώιμη πράσινη ανάπτυξη. Τα μέχρι τώρα δεδομένα πάντως, δείχνουν ότι το μάρμαρο το πληρώνει ο μέσος καταναλωτής.

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube