Για το «ξερό» ρωσικό κονβόι φταίνε τα κινεζικά λάστιχα!
Ύστερα από σχεδόν 12 ημέρες, το μεγάλο ρωσικό κονβόι των 60+ km παραμένει ακινητοποιημένο 25 km από το Κίεβο. Με δύο αναλυτές να ισχυρίζονται πως ευθύνονται τα… λάστιχα.
Τις τελευταίες ημέρες έχουμε δει σε ελληνικά και ξένα μέσα να παρελαύνουν διάφοροι ειδικοί και «ειδικοί» που αναλύουν για ποιο λόγο παραμένει ακινητοποιημένο το κονβόι οχημάτων και τεθωρακισμένων του στρατού της Ρωσικής Ομοσπονδίας.
Μια ατελείωτη γραμμή στρατιωτικών οχημάτων που εκτείνεται σε μήκος 60+ χιλιομέτρων, με την κεφαλή του σε απόσταση 25 χιλιομέτρων από το Κίεβο.
Ακινητοποίηση που παραμένει εν πολλοίς ανεξήγητη, με πολλούς να την αποδίδουν σε προβλήματα εφοδιασμού, μηχανικών βλαβών και πάει λέγοντας. Μια από τις εκδοχές λοιπόν είναι αυτή των Trent Telenko, πρώην μέλους του αμερικάνικου πενταγώνου, ειδικό στην στρατιωτική ιστορία και Karl Muth, ακαδημαϊκού, ειδικό στα λάστιχα (sic) και σύμβουλο της αμερικανικής κυβέρνησης.
Σύμφωνα λοιπόν με τους Telenko και Muth, ο λόγος που οι Ρώσοι έχουν «κολλήσει» είναι τα κινεζικά λάστιχα των στρατιωτικών οχημάτων τους. Προς επίρρωση της θεωρίας τους αναφέρουν ότι στις φωτογραφίες που έχουν δημοσιευθεί, τα οχήματα στο κονβόι φορούν φθηνά κινεζικά λάστιχα, με πενιχρές δυνατότητες και αναξιόπιστα.
This is a thread that will explain the implied poor Russian Army truck maintenance practices based on this photo of a Pantsir-S1 wheeled gun-missile system's right rear pair of tires below & the operational implications during the Ukrainian mud season.🧵
— Trent Telenko (@TrentTelenko) March 2, 2022
1/ pic.twitter.com/LmxW43v6gy
Ο ειδικός στα λάστιχα, Karl Muth, αναγνώρισε και τη μάρκα και τον τύπο τους, αναφέροντας ότι πρόκειται για τα Yellow Sea YS20 που έχει ξαναδεί σε στρατιωτικά οχήματα στη Σομαλία και το Σουδάν. Τύπος που πρόκειται για κακό αντίγραφο των Michelin XZL.
Επίσης, οι δύο ειδικοί αναφέρουν ότι τα λάστιχα του κονβόι βρίσκονται σε κακή κατάσταση, αντιμετωπίζοντας συν τοις άλλοις πολλά προβλήματα με την κατάσταση των δρόμων και τη λάσπη που επικρατεί στο βόρειο τμήμα της Ουκρανία, συνθήκες όπου δεν έχουν δοκιμαστεί αυτά τα λάστιχα. Τι να μας πουν κι οι Ρώσοι για τη λάσπη!
Αντίθετα, στο νότιο κομμάτι της Ουκρανίας οι Ρώσοι κινούνται χωρίς να αντιμετωπίζουν ιδιαίτερα προβλήματα με τα οχήματά τους. Και αυτό συμβαίνει, λένε οι δύο ειδικοί, διότι οι συνθήκες ερήμου (!) που επικρατούν στην Κριμαία και ξηρασίας στη Νότια Ουκρανία, βοηθούν οχήματα και λάστιχα να αντεπεξέρχονται με μεγαλύτερη ευκολία.