Η Suzuki παραδέχτηκε ότι έκανε «ακατάλληλα» τεστ κατανάλωσης σε 2,1 εκατ. αυτοκίνητα

Η Suzuki παραδέχτηκε ότι έκανε «ακατάλληλα» τεστ κατανάλωσης σε 2,1 εκατ. αυτοκίνητα

Η Suzuki Motor Corp. είπε ότι χρησιμοποίησε μεθόδους μέτρησης της κατανάλωσης, που δεν είναι σύννομες με τις ιαπωνικές διατάξεις, σε περίπου 2,1 εκατ. αυτοκίνητά της.

Ο Ιάπωνας κατασκευαστής είπε ότι δεν χρειάζεται να αναθεωρήσει τις μετρήσεις, καθώς πρόσφατες δοκιμές-έλεγχοι που διενέργησε ο ίδιος, έδειξαν ότι η απόκλιση είναι σε αποδεκτό εύρος.

Η Suzuki χρησιμοποίησε για τις μετρήσεις της αποδοτικότητας των μοντέλων της τούνελ δοκιμών Μια μέτρηση που δεν έλαβε υπόψη της τον αέρα που μπορεί να φυσά στο φυσικό περιβάλλον, όταν διαξήγε μετρήσεις στις εγκαταστάσεις της στο πεδίο δοκιμών που διαθέτει στη Sagara, κοντά στις νότιες ακτές της Ιαπωνίας, σύμφωνα με ανακοίνωση της περασμένης Πέμπτης. Κατόπιν τούτου, η Suzuki είπε ότι θα επανεξετάσει και τα 16 μοντέλα της γκάμας της και ότι το θέμα αυτό δεν αφορά τα μοντέλα εξαγωγής.

Ο πρόεδρος της εταιρείας Osamu Suzuki ζήτησε συγνώμη για την αποκάλυψη των ακατάλληλων δοκιμών, αλλά αυτό δεν συγκράτησε την αξία της μετοχής της στο ιαπωνικό χρημαστιστήριο που έπεσε κατά 9,4%, τη μεγαλύτερη πτώση τα τελευταία επτά χρόνια. Το ιαπωνικό υπουργείο Μεταφορών ζήτησε από τους εθνικούς κατασκευαστές να διεξαχθεί εσωτερική έρευνα για το θέμα και ύστερα από το Mitsubishigate, σύμφωνα με το οποίο ο κατασκευαστής αλλοίωνε τα στοιχεία αποδοτικότητας σε τέσσερα μοντέλα του κατά περίπου 15%. Να θυμίσουμε ότι η Mitsubishi Motors δεν ελέγχεται μόνο για τα υφιστάμενα μοντέλα της, αλλά για όλα τα μοντέλα από το 1991 και ύστερα. Μια δίνη που τελικά κατέληξε στην εξαγορά πλειοψηφικού πακέτου των μετοχών της από τη Nissan –η οποία και την «κατέδωσε».


Ο πρόεδρος της εταιρείας Osamu Suzuki ζήτησε συγνώμη για την αποκάλυψη των ακατάλληλων δοκιμών

Η Suzuki είπε ότι μετρούσε στοιχεία που είχαν σύνδεση με εξαρτήματα του αυτοκινήτου, όπως για παράδειγμα τα λάστιχα, τα φρένα και το κιβώτιο, συνδυάζοντας τα αποτελέσματα με τεστ αεροδυναμικής αντίστασης στο τούνελ δοκιμών. «Οι καταναλωτές δεν βλάφτηκαν, καθώς τα στοιχεία κατανάλωσης ήταν χοντρικά συνεπή με προηγούμενες ανακοινώσεις μετρήσεων κατανάλωσης», είπε ο Suzuki στους δημοσιογράφους την περασμένη Πέμπτη. 

Ο εκτελεστικός πρόεδρος και COO, Toshihiro Suzuki, είπε ότι η εταιρεία προχώρησε σε εξωραϊσμό της ρουτίνας μέτρησης που κατέληξε σε ακατάλληλη μέθοδο γύρω στο 2010.

Η εξάρτηση από την Ινδία
Περίπου 22% από τα 2,86 εκατ. αυτοκίνητα που πούλησε παγκοσμίως η Suzuki ανήκουν στην ιαπωνική αγορά κατά την διάρκεια του φορολογικού έτους που τέλειωσε τον Μάρτιο, όταν η εταιρεία αναθεώρησε τα σχέδιά της για εξάπλωση των δραστηριοτήτων της στην Ινδία. Η θυγατρική Maruti Suzuki India Ltd., τον τελευταίο μήνα, επανέλαβε ότι η Suzuki θα ξεκινούσε την παραγωγή στο εξ ολοκλήρου ιδιόκτητο της εργοστάσιό της, στη δυτική επαρχία της Ινδίας Gujarat, τον Ιανουάριο.

Η Suzuki έχει χρηματιστηριακή αξία περίπου $11,7 δισεκατομμύρια με τη μετοχή της να έχει απωλέσει φέτος 29%. Με περίπου $6,9 δισ. ταμειακά διαθέσιμα και ισοδύναμα. Ο ισολογισμός της Suzuki στις 31 Μαρτίου ήταν σε καλύτερη θέση σε σχέση με αυτόν της Mitsubιshi ($4 δισ.) και όταν δεν υπήρχε κανένα σκάνδαλο στον αέρα.

Να θυμίσουμε ότι η Mitsubishi Motors έχει ήδη δηλώσει από την περασμένη εβδομάδα ότι σχεδιάζει να πουλήσει ένα 34%  ελέγχουσας συμμετοχής στη Nissan, έναντι περίπου $2,2 δισ. Στο σημείο αυτό να ενημερώσουμε ότι με περίπου $17 δισ., η Maruti Suzuki έχει μεγαλύτερη αξία στην αγορά απ’ ό,τι ο κύριος μέτοχός της, η Suzuki Motor Corp.

Και ολίγη Ιστορία
H Suzuki Motor Co. ξεκίνησε να δραστηριοποιείται στο χώρο του αυτοκινήτου μεταπολεμικά, το 1954, και συν τω χρόνω έγινε γνωστή για τα μικρά, σκληροτράχηλα μοντέλα 4x4.

O Michio Suzuki, ιδρυτής της εταιρείας, ξεκίνησε λίγο πολύ αντίστοιχα με την Toyota, κατασκευάζοντας μηχανές για την κλωστοϋφαντουργία. Έτσι έστησε μια μικρή επιχείρηση κατασκευής αυτοματοποιημένων αργαλειών στο μικρό παραθαλάσσιο χωριό Hamamatsu. Η επιχείρηση ήταν επί μακρόν πετυχημένη, αλλά καθώς ο καιρός περνούσε ο Suzuki αντιλήφθηκε ότι έπρεπε να διαφοροποιηθεί αν ήθελε να διασφαλίσει την επαγγελματική επιτυχία του.

Το 1937 στράφηκε προς την  αυτοκινητοβιομηχανία, εξελίσσοντας ένα πρωτότυπο. Αντίθετα με την Toyota αυτή τη φορά, επέλεξε να κοπιάρει ένα αμερικανικό 6κύλινδρο μοτέρ που το «έκοψε» σε 4κύλινδρο, παρουσιάζοντας το πρώτο μοντέλο του, ισχύος 13 ίππων. Το ξέσπασμα του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου μετέτρεψε την κατασκευή επιβατικών αυτοκινήτων σε πολυτέλεια, οπότε ο Suzuki επέστρεψε στους αργαλειούς για να υποστηρίξει τη νέα ιαπωνική βιομηχανία βάμβακος. Επιχείρηση που κατέρρευσε μαζί με την  κατάρρευση της αγοράς το 1951.

Πολυπράγμων και οξυδερκής, ο Suzuki στράφηκε στην κατασκευή μοτέρ για μοτοσικλέτες. Αντίθετα με άλλους κινητήρες που τοποθετούνταν σε μοτό, τα δικά του μοτέρ διέθεταν ένα μοναδικό στοιχείο: Επέτρεπαν στον αναβάτη να πενταλάρει βοηθούμενος από το μοτέρ ή να απομονώνει τελείως τα πετάλια. Το χαρακτηριστικό αυτό τράβηξε την προσοχή της κυβέρνησης που του χορήγησε κεφάλαια για έρευνα.

Κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του ’50, και αφού μετονόμασε την επιχείρηση σε Suzuki Motor Co., ο Suzuki λανσάρισε αρκετά μοντέλα. To 1955 παρουσίασε το Suzulight SS, ένα δίπορτο σεντάν, το Suzulight SD, ένα δίπορτο στέισον, το SL ένα τρίθυρο σεντάν και το SP, ένα pick-up. Μεταξύ αυτών, το SP αποδείχτηκε το πιο πετυχημένο, μπήκε σε μαζική παραγωγή και παρέμεινε εκεί μέχρι και τη δεκαετία του ’60, βελτιούμενο. 


Suzuki Curry, 1961

Οι καλές πωλήσεις του SP ως επαγγελματικού αυτοκινήτου αντικατόπτριζαν την ανάγκη της ιαπωνικής αγοράς, οπότε και το 1960 λανσαρίστηκε το Suzulight Van (ΤL). Σε αυτή τη δεκαετία εμφανίστηκαν και τα Fronte 360 και Fronte 500.

Το φημισμένο 4x4 Jimny (LJ10 -Light Jeep 10) λανσαρίστηκε το 1970, και ακολούθησαν διάφορες εκδόσεις αμαξώματος και μηχανής. Το ’70 παρουσιάστηκαν ακόμη τα Cervo και Alto, ενώ το Fronte παρέμεινε στο προσκήνιο σε διάφορες παραλλαγές και με πολλές βελτιώσεις.


Suzuki Jimny Lj10, 1970

Από το ’80, η Suzuki ξεκίνησε να διευρύνεται πέρα από την Ιαπωνία, χάρη σε μια συμφωνία με την GM, που της έδωσε ένα σημαντικό παράθυρο στη δυτική αγορά. Επίσης, το 1983 ξεκίνησε η συνεργασία με την ινδική αυτοκινητοβιομηχανία Maruti, προκειμένου να κατασκευάσει αυτοκίνητα στη μεγάλη χώρα. Ένα χρόνο αργότερα, το 1984, η Suzuki Motor GmbH Deutschland ξεκίνησε τη δραστηριοποίησή της στο Heppenheim, στη Γερμανία.

Στο τέλος του ’80, τα πλέον γνωστά σήμερα μοντέλα της Suzuki κάνουν την εμφάνισή τους: Τα Swift και Vitara. Την επόμενη δεκαετία, η διεύρυνση συνεχίζεται με νέα εργοστάσια σε όλο τον κόσμο και νέα μοντέλα 4x4 και crossover. Αυτή τη στιγμή είναι η ταχύτερα αναπτυσσόμενη αυτοκινητοβιομηχανία και No 10 στον κόσμο με παγκόσμια παραγωγή 2,88 εκατ. αυτοκίνητα.

H σημερινή ευρωπαϊκή γκάμα της Suzuki περιλαμβάνει επτά κύρια μοντέλα καλύπτοντας τις κατηγορίες των μίνι, σουπερμίνι, μικρών οικογενειακών, μικρών 4x4, μικρών και κόμπακτ crossover: Celerio, Swift, Baleno, Jimny, Vitara, SX4 S-Cross και Grand Vitara.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube