Ευρώπη, ανακοίνωσε τις πομπές της Κίνας, Σόδομα και Γόμορρα

Ευρώπη, ανακοίνωσε τις πομπές της Κίνας, Σόδομα και Γόμορρα

Η Κομισιόν έδωσε στη δημοσιότητα την πλήρη αναφορά για τις παρατυπίες που διαπράττουν οι κατασκευαστές από την Κίνα.

Κίνα

Οι νέοι δασμοί της ΕΕ στα ηλεκτρικά οχήματα που καταφτάνουν στη Γηραιά Ήπειρο από την Κίνα τέθηκαν σε ισχύ την Παρασκευή, 5 Ιουλίου. Γνωρίζαμε ήδη ότι διαφορετικές αυτοκινητοβιομηχανίες πλήττονται με διαφορετικά επίπεδα δασμών και τώρα ξέρουμε ακριβώς το γιατί.

Η πλήρης έκθεση που εξέδωσε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αποκαλύπτει για πρώτη φορά ακριβώς τι είδους ενίσχυση προσφέρει η Κίνα στις αυτοκινητοβιομηχανίες της. Κι είναι σε μεγαλύτερη κλίμακα από αυτό που φανταζόμασταν.

Η Ευρώπη βγάζει στη φόρα τις αθέμιτες παροχές που προσφέρει η Κίνα στις εταιρείες της

Κίνα

Δάνεια από κρατικές τράπεζες, διάφορα είδη χρηματοδότησης, επιχορηγήσεις, επιδοτήσεις στην τιμή πώλησης, προσφορά γης σε μειωμένες τιμές για εργοστάσια κι επιδοτήσεις για τις μπαταρίες περιλαμβάνονται στην έκθεση των 208 σελίδων της Επιτροπής που περιγράφει λεπτομερώς την ενίσχυση που παρείχε η κινεζική κυβέρνηση. Η Επιτροπή ανέλυσε το ύψος της βοήθειας που έλαβε κάθε αυτοκινητοβιομηχανία ώστε να καθορίσει το επίπεδο των δασμών που θα εφαρμόσει. 

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ BYD e2, αξιοπρεπέστατο ηλεκτρικό αλά ID.3 με μόλις €11.500

Έτσι, η SAIC που κατέχει την MG κρίθηκε ότι έλαβε περισσότερη βοήθεια από άλλες εταιρείες. Και βέβαια, δεν πρέπει να ξεχνάμε ​​το χαμηλότερο κόστος παραγωγής που προκύπτει από την κατασκευή ενός αυτοκινήτου στην Κίνα παρά στην Ευρώπη, όπου τα εργατικά κόστη είναι υψηλότερα. Δεν είναι περίεργο λοιπόν που το MG4 κόστιζε σημαντικά φθηνότερα από ευρωπαϊκά ανταγωνιστικά μοντέλα, όπως το VW ID.3.

Κίνα

Η SAIC κρίθηκε επίσης λιγότερο συνεργάσιμη στην έρευνα κι αυτός είναι άλλος ένας λόγος για τον οποίο επιβαρύνεται με τον μέγιστο δασμό 37,6%, επιπλέον από το 10% που ήδη ίσχυε για όλους τους κατασκευαστές.

Η BYD κι η Geely εκτιμήθηκε ότι έλαβαν λιγότερη κρατική βοήθεια κι αμφότερες ήταν πιο προσηνείς με την ομάδα της Κομισιόν, γι' αυτό κι αντιμετωπίζουν δασμούς 17,4% και 19,9% αντίστοιχα. Η BYD πάντως, σε αντίθεση με τη SAIC, κατασκευάζει τις δικές της μπαταρίες, χρησιμοποιώντας υλικά που επιδοτούνται από την κυβέρνηση.

Κίνα

Παρά τις συνομιλίες με την ΕΕ τις τελευταίες δύο εβδομάδες, οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες δεν μπόρεσαν να πείσουν τις ρυθμιστικές αρχές να εγκαταλείψουν τα δασμολογικά τους σχέδια.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η εφαρμογή τους είναι προσωρινή, με διάρκεια τέσσερις μήνες. Οι δύο πλευρές θα συνεχίσουν να έχουν επικοινωνία τις επόμενες εβδομάδες. Η Κίνα έχει ήδη προειδοποιήσει την Ευρώπη ότι θα ανταποδώσει με δικούς της δασμούς στις εισαγωγές, εάν η κατάσταση δεν επιλυθεί ομαλά.

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube