Οι κοινές συνιστώσες στα δύο ελαφρά υβριδικά SUV, το Nissan Qashqai και το Suzuki S-Cross, είναι αναµφισβήτητα αρκετές για να τα θέσουν αντιµέτωπα. Υπό πιο προσεκτική παρατήρηση όµως, αναδεικνύονται και διαφορές ουσίας. Αρχικά και τα δύο προέρχονται από ιαπωνικές εταιρείες µε µεγάλη εµπειρία και καταξίωση στην κατασκευή SUV.
Άλλο ένα κοινό χαρακτηριστικό είναι πως χρησιµοποιούν ήπια υβριδική τεχνολογία, διαθέτουν πληθώρα επιλογών στην γκάµα τους, καθώς και τετρακίνητη έκδοση. Κάπου εδώ σταµατούν οι οµοιότητες και ξεκινούν οι διαφορές. Ωστόσο, στο τέλος της ηµέρας, βρίσκονται στο στόχαστρο του ίδιου αγοραστή, τον οποίο και τα δύο καλύπτουν περίφηµα. Κάλυψη που όµως γίνεται µε διαφορετικό τρόπο.
Η βασικότερη διαφορά ανάμεσα στα δύο ελαφρά υβριδικά SUV είναι τελικά η τοποθέτησή τους στην κατηγορία. Ένα από τα μικρότερα και πιο προσιτά το S-Cross, πιο μεγάλο και φλερτάροντας με το premium κοµµάτι της κατηγορίας το Qashqai.
Τόσο το Nissan Qashqai όσο και το Suzuki S-Cross βρίσκονται στην τρίτη γενιά τους. Βέβαια, αρχικά το SX4 S-Cross (2006) ήταν ένα µικρό crossover µε µήκος µόλις 4,1 m, για να µεγαλώσει σηµαντικά και να ανέβει κατηγορία µε τη δεύτερη γενιά του. Από την άλλη, το Qashqai ήταν ουσιαστικά εκείνο που δηµιούργησε τα κόµπακτ crossover µε το µήκος της πρώτης γενιάς να είναι ελάχιστα µεγαλύτερο από όσο της τρίτης του S-Cross. Κλείνοντας το θέµα των διαστάσεων, να πούµε πως το S-Cross µε µήκος στα 4,3 m ακριβώς, είναι µικρότερο κατά 12,5 cm από το Qashqai και µεγαλύτερο κατά επίσης 12,5 cm από το Vitara.
Μεγέθη | Nissan Qashqai | Suzuki S-Cross |
---|---|---|
Μήκος | 4.425 mm | 4.300 mm |
Πλάτος | 1.848 mm | 1.785 mm |
Ύψος | 1.625 mm | 1.580 mm |
Μεταξόνιο | 2.665 mm | 2.600 mm |
Πορτμπαγκάζ | 504-1.447 lt | 430-1.230 lt |
Ρεζερβουάρ | 55 lt | 47 lt |
Κύκλος στροφής | 10,72 m | 10,8 m |
Στροφές τιμονιού | 3,3 | 3,0 |
Φρένα εμπρός | Αεριζόμενοι δίσκοι 292 mm | Αεριζόμενοι δίσκοι 280 mm |
Φρένα πίσω | Δίσκοι 292 mm | Δίσκοι 259 mm |
Ζάντες | 7,0J x 17” | 6,5J x 17” |
Λάστιχα | 215/65 R17 | 215/55 R17 |
Βάρος* | 1.300/1.370* kg | 1.235/-* kg |
* Μέτρηση DRIVE
Με αυτά και µ’ αυτά, και τα δύο ελαφριά υβριδικά SUV πλέον βρίσκονται στην ίδια κατηγορία. Ωστόσο, η διαφορά στο µέγεθος είναι εµφανής. Και δεν είναι τόσο εκείνη στο µήκος όσο κυρίως αυτή στο πλάτος αλλά και στο ύψος. Με 1,85 m πλάτος και 1,63 m ύψος, το Qashqai διαθέτει περισσότερο SUV χαρακτήρα. Είναι αισθητά πιο ογκώδες και επιβλητικό, ενώ τα νέα σχεδιαστικά µοτίβα σε όλες τις επιφάνειες αναδεικνύουν τη φρεσκάδα και τον δυναµισµό, χωρίς να λείπει η σύνδεση µε το παρελθόν. Όπως γίνεται για παράδειγµα µε τη χαρακτηριστική µάσκα V-Motion. Γενικότερα, το νέο Qashqai στηρίζεται περισσότερο σε ακµές και γωνίες, κάτι που του χαρίζει πιο ενδιαφέροντα, πιο προχωρηµένο και πιο κοµψό χαρακτήρα από κάθε άλλη γενιά.
Το S-Cross από την άλλη έχει εµφανώς πιο µοντέρνο χαρακτήρα από την προηγούµενη γενιά µε πιο έντονες γραµµές που χαρίζουν περισσότερο δυναµισµό. Σε αυτή τη γενιά η αισθητική είναι -αντίθετα από του Qashqai- πιο τετραγωνισµένη. Γι’ αυτό και φαίνεται σηµαντικά πιο φρέσκο και δυναµικό από το µοντέλο που αντικατέστησε, τoυλάχιστον εµπρός. Διότι πίσω η σχεδίαση είναι ίσως και υπέρ το δέον εκλεπτυσµένη.
Σε κάθε περίπτωση το S-Cross εκφράζει έναν κάπως πιο ήπιο χαρακτήρα σε σχέση µε το Qashqai, παρότι η απόσταση από το έδαφος είναι µόλις κατά µισό πόντο µικρότερη -17,5 έναντι 18 cm. Κάτι που σηµαίνει πως µπορεί να κινηθεί απροβληµάτιστα και σε εκτός ασφάλτου διαδροµές, να πάει δηλαδή ουσιαστικά όπου µπορεί και το Nissan.
Η βασικότερη διαφορά ανάμεσα στα δύο ελαφρά υβριδικά SUV είναι τελικά η τοποθέτησή τους στην κατηγορία. Το S-Cross εκτός του ότι είναι ένα από τα µικρότερα C-SUV είναι παράλληλα και το πιο προσιτό, µε τη Suzuki να επενδύει στο αχτύπητο value for money. Από την άλλη, το Qashqai φλερτάρει µε το premium κοµµάτι της κατηγορίας, κάτι που γίνεται αισθητό παντού και έχει αποτέλεσµα να ανεβάζει την τιµή.
Η διαφορά στα δύο υβριδικά SUV ανέρχεται στις €8.960 στο βασικό επίπεδο εξοπλισµού, µε κάποια στοιχεία να λείπουν και από τα δύο. Οπότε, το δεύτερο επίπεδο εξοπλισµού είναι πληρέστερο, µε την τιµή να διαµορφώνεται στις €23.930 για το S-Cross «GL+» και στις €32.990 για το Qashqai στην έκδοση «Premium». Ενδεικτικά πάντως η πιο πλούσια GLX έκδοση του S-Cross της δοκιμής μας κοστίζει από €26.680.
Κόστος | Nissan Qashqai | Suzuki S-Cross |
---|---|---|
Βασική τιμή | €30.690 (Energy) | €21.730 (GL) |
Δοκιμής | €32.990 (Premium) | €26.680 (GLX) |
Τέλη κυκλοφορίας | €100,8 | - |
Εγγύηση* | 3 έτη ή 100.000 km | 5 έτη |
Χρηματοδότηση | Ανάλογα με τον ντίλερ | Ανάλογα με τον ντίλερ |
* Αφορά τα μηχανικά μέρη
Εκεί που κυρίως αποτυπώνεται αυτή η διαφορά, είναι η εικόνα στο εσωτερικό. Το σηµείο δηλαδή που το Qashqai έχει κάνει την υπέρβαση σε σχέση µε το παρελθόν, προβάλλοντας ένα απείρως πιο σύγχρονο, ποιοτικό και ευχάριστο διάκοσµο. Μιλάµε για µια εντυπωσιακή αναβάθµιση σε όλους τους τοµείς που γίνεται αισθητή µε την πρώτη µατιά.
Σχεδιαστικά βασίζεται σε απλές γραµµές, ενώ ποιοτικά χαρακτηρίζεται από τα αφρώδη υλικά καλής ποιότητας, την προσεγµένη συναρµογή και το ευχάριστο φινίρισµα. Ωστόσο, η συνολική αίσθηση στιβαρότητας είναι τελικά που κερδίζει τις εντυπώσεις και ανεβάζει τις µετοχές του.
Το Suzuki S-Cross από την άλλη βαδίζει σε πιο συµβατικά µονοπάτια, εκφράζοντας ταυτόχρονα ένα πολύ ικανό προφίλ. Η εικόνα είναι πιο σύγχρονη και πιο ευχάριστη από της προηγούµενης γενιάς και ο διάκοσµος συνολικά ευχάριστος. Ωστόσο, στον τοµέα της απτής ποιότητας υπάρχει αισθητή διαφορά.
Εδώ συναντάµε σκληρά πλαστικά στα περισσότερα µέρη, µε πιο συµβατικές επενδύσεις και διακόπτες, ενώ εάν ψάξεις καλά η συναρµογή του εσωτερικού έχει κάποιες ατέλειες. Το φινίρισµα πάντως είναι φροντισµένο, αφήνοντας έτσι θετική επίγευση, επικουρούµενο από την απουσία και τριγµών ή άλλων δυσάρεστων θορύβων.
Συγκριτικά µε το Qashqai, ο διάκοσµος του S-Cross είναι πιο λιτός και ο οδηγός κάθεται ελαφρώς πιο χαµηλά. Η εργονοµία είναι καλύτερη µεν στο Qashqai όχι όµως και η περιφερειακή ορατότητα που είναι καλύτερη στο S-Cross.
Στο δεύτερο επίπεδο εξοπλισµού όπως είπαµε ο ενδιαφερόµενος θα βρει infotainment µε οθόνη αφής 8” για το Qashqai (το S-Cross έχει 7” από τη βασική), καθώς και όλα τα σύγχρονα µέσα ασφάλειας και υποβοήθησης της οδήγησης, διζωνικό κλιµατισµό και όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες.
Εξοπλισμός | Nissan Qashqai | Suzuki S-Cross |
---|---|---|
Έκδοση | Premium | GLX |
Αερόσακοι | 6 | 7 |
Cruise control/ενεργό | S/S | S/S |
LDW/LKA* | S/S | S/S |
CEB/BSD* | S/S | S/S |
Ζάντες αλουμινίου | S/17" | S/17" |
Αισθητήρες φωτός/βροχής | S/S | S/S |
Προβολείς ομίχλης/LED | S/S | S/S |
Κλιματισμός αυτόματος/διζωνικός | S/S | S/S |
Ψηφιακά όργανα/Infotainment/πλοήγηση | E/8"/S | E/9"/S |
Αισθητήρες πάρκινγκ εμπρός/πίσω | S/S | S/S |
Κάμερα οπισθοπορείας | S | S |
Δερμάτινο σαλόνι | Ε | Ε |
Μεταλλικό χρώμα | €550 | €600 |
S= στάνταρ, Ε= Έξτρα, *LDW: Lane Departure Warning, LKA: Lane Keeping Assist CEB: City Emergency Braking, BSD: Blind Spot Detection
Σαφής είναι η υπεροχή του Qashqai σε επίπεδο χώρων κάτι που οφείλεται προφανώς στις µεγαλύτερες διαστάσεις. Ωστόσο και το S-Cross θα καλύψει άνετα τις µεταφορικές ανάγκες τεσσάρων ενηλίκων, καταδεικνύοντας την πολύ καλή εκµετάλλευση χώρων που έχει γίνει στην καµπίνα. Διαφορά υπάρχει βέβαια και στον χώρο αποσκευών, µε 504 lt στο Qashqai και 430 lt στο S-Cross.
Κοινό χαρακτηριστικό στα δύο υβριδικά SUV αποτελεί η επιλογή ήπιου υβριδικού συστήµατος για την κίνησή τους. Μια επιλογή που έγινε µόλις πρόσφατα από τη Nissan, µε τη Suzuki να έχει δώσει ψήφο εµπιστοσύνης στη συγκεκριµένη τεχνολογία πολύ καιρό τώρα. Σε σηµείο που η γκάµα της βασίζεται πλέον αποκλειστικά στην ελαφριά υβριδική τεχνολογία.
Και στα δύο, το θερµικό µοτέρ που συναντάµε κάτω από τα καπό είναι 4κύλινδρο και χρησιµοποιεί τούρµπο µε διπλό µεταβλητό σύστηµα χρονισµού των βαλβίδων. Η ισχύς είναι µεγαλύτερη στον 1,33 lt του Qashqai µε 140 ίππους έναντι των 129 PS του 1.400άρη του S-Cross. Η υβριδική τεχνολογία των δύο SUV έχει µια σηµαντική διαφορά.
Το σύστηµα Alis (Advanced Lithium-ion battery System) mild hybrid του Qashqai κρίθηκε σκόπιµο να αρκεστεί στην τάση των 12V, ενώ το αντίστοιχο σύστηµα του S-Cross είναι 48βολτο. Σύµφωνα µε τους µηχανικούς της Nissan, η επιλογή αυτή προσφέρει τα ίδια οφέλη µε ένα 48βολτο σύστηµα, είναι όµως πιο απλή και έχει χαµηλότερο βάρος, µε το όλο σύστηµα να επιβαρύνει το Qashqai κατά µόλις 22 kg.
Επιδόσεις | Nissan Qashqai | Suzuki S-Cross |
---|---|---|
0-100 km/h | 9,9" | 9,7" |
0-120 km/h | 13,4" | 14,0" |
0-140 km/h | 19,6" | 19,4" |
60-160 km/h | 22,8" | 25,1" |
0-400 m | 16,9" @ 134,2 km/h | 17,0" @ 131,2 km/h |
0-1.000 m | 31,1" @ 166,6 km/h | 31,4" @ 163,0 km/h |
50-80 km/h (4η) | 5,6" | 6,0" |
80-110 km/h (5η) | 7,5" | 9,1" |
110-140 km/h (6η) | 11,9" | 12,5" |
100-0 km/h | 39,7 m | 38,7 m |
110-0 km/h | 49,7 m | 47,7 m |
Τελική ταχύτητα | 196 km/h | 195 km/h |
Μετρήσεις DRIVE
Στην πράξη και τα δύο υβριδικά SUV επωφελούνται της ήπια υβριδικής τεχνολογίας που χρησιµοποιούν, προσφέροντας επιπλέον ροπή στις χαµηλοµεσαίες στροφές, απενεργοποίηση του κινητήρα λίγο πριν την ακινητοποίηση και πιο άµεση λειτουργία του συστήµατος stop/start.
Στο S-Cross η υποβοήθηση από τον ηλεκτροκινητήρα των 14 PS ανέρχεται σε +53 Nm κατά την επιτάχυνση και την εκκίνηση, ενώ στο Qashqai µεταξύ 20 και 110 km/h η ηλεκτρική ενέργεια των µπαταριών προσθέτει 6 Nm για 20”. Αυτό εξηγεί και το µικρό κενό απόδοσης στις πολύ χαµηλές στροφές, το οποίο απαλείφεται εντελώς πάνω από τις 1.800 rpm.
Αντίθετα ο BoosterJet του S-Cross τραβά µεστά από χαµηλά και ανταποκρίνεται καλύτερα σε όλο το εύρος περιστροφής. Οι µετρήσεις ωστόσο είναι λιγότερο εντυπωσιακές από την αίσθηση, δίνοντας πλεονέκτηµα µόλις κατά 0,2” για το S-Cross στο σπριντ των 0-100 km/h. Mε το Qashqai να αποδεινύεται συνολικά πιο σβέλτο από εκεί και πάνω, φτάνοντας τα 160 km/h ταχύτερα κατά 2,1”. Οι µετρήσεις στο 400άρι και στα 1.000 m είναι και αυτές παραπλήσιες, πάλι µε ένα ελαφρύ προβάδισµα για το Qashqai.
Αυτό διατηρείται στις ρεπρίζ των 50-80 km/h με 4η (6” για το S-Cross και 5,6” για το Qashqai), όµως το S-Cross παίρνει κεφάλι στα 110-140 km/h (4η), εύρος στο οποίο το Qashqai έχει σταµατήσει να δέχεται boost από το υβριδικό σύστηµα. Θα μας πείτε πως στη ρεπρίζ των 110-140 km/h πιθανότατα ο οδηγός θα έχει 5η ή 6η στο κιβώτιο, οπότε έτσι το προβάδισμα ανήκει στο Qashqai με 2,4" και 0,6" αντίστοιχα.
Tέλος, το S-Cross είναι το απόλυτο αφεντικό στον τοµέα της κατανάλωσης, µε µεικτή τιµή τα 6,4 lt/100 km σε σχέση µε τα 8,3 lt/100 km του Qashqai.
Αποδοτικότητα | Nissan Qashqai | Suzuki S-Cross |
---|---|---|
Μέση κατανάλωση | 8,3 lt/100 km | 6,4 lt/100 km |
Min κατανάλωση | 6,8 lt/100 km | 5,1 lt/100 km |
Max κατανάλωση | 9,8 lt/100 km | 8,2 lt/100 km |
Αυτονομία | 663 km | 734 km |
Ρύποι CO2 | 143 g/km | 120 g/km |
Μετρήσεις DRIVE
Διαφορά υπάρχει και στο κοµµάτι της οδικής συµπεριφοράς αν και πρωταρχικός στόχος και για τα δύο υβριδικά SUV είναι προφανώς η άνετη και ευχάριστη µετακίνηση. Και εδώ είναι αισθητό το ανώτερο επίπεδο κύλισης του Qashqai, µε την ανάρτηση του Nissan να δουλεύει πιο αποτελεσµατικά και να διαχειρίζεται εξαιρετικά το αυτοκίνητο σε όλες τις καταστάσεις. Παράλληλα έχει πολύ καλή ηχοµόνωση, µε το S-Cross να είναι υποδεέστερο.
Πάντως και το Suzuki αποδεικνύεται άνετο και ασφαλές, παρότι επηρεάζεται πιο έντονα και αντιδρά πιο νευρικά στις ανωµαλίες και ανισοµέρειες του δρόµου. Από την άλλη γέρνει λιγότερο αν πιεστεί σε σχέση µε το Qashqai και προσφέρει ακριβέστερη αίσθηση στη σβέλτη οδήγηση. Στο φρενάρισµα, το Qashqai είναι λίγο πιο σταθερό και µε καλύτερη αντοχή φρένων στην παρατεταµένη χρήση. Όσον αγορά στην απόλυτη επίδοση των φρένων, οι τιµές ακινητοποίησης είναι λίγο καλύτερες για το S-Cross, µε 100-0 km/h σε 38,7 αντί για 39,7 m.
Εν κατακλείδι, µπορεί η διαφορά τιµής να παίζει καταλυτικό ρόλο στην τελική επιλογή, πρέπει ωστόσο να είναι ξεκάθαρο το τι παίρνεις σε κάθε περίπτωση. Ναι, το Qashqai έχει ακριβύνει σηµαντικά, όµως είναι συνολικά ανώτερο µοντέλο συγκριτικά µε το S-Cross.
Το οποίο Suzuki ωστόσο, µπορεί να χαρακτηριστεί ως η χρυσή ευκαιρία για τα δεδοµένα της κατηγορίας αυτή τη στιγµή, µε τη σχέση του σε value for money να µην έχει αντίπαλο. Με βάση αυτό, εάν είσαι διατεθειµένος να κάνεις κάποιες παραχωρήσεις στο κοµµάτι της απτής ποιότητας και των χώρων, θα ανταµειφθείς. Εάν δεν είσαι, θα πρέπει να πληρώσεις σηµαντικά ακριβότερα.
Τεχνικό φύλλο | Nissan Qashqai | Suzuki S-Cross |
---|---|---|
Έκδοση | 1.3 DiG-T Hybrid | 1.4 Hybrid 2WD |
Κυβισμός | 1.333 cc | 1.373 cc |
Ψεκασμός | Άμεσος | Άμεσος |
Τούρμπο | Nαι | Ναι |
Κύλινδροι | i4 | i4 |
Συνολική ισχύς | 140 PS@5.000 rpm | 129 PS@5.000 rpm |
Συνολική ροπή | 240 Nm@1.650-4.000 rpm | 235 Nm@2.000-3.000 rpm |
Ισχύς e-μοτέρ | - | 14 PS |
Ροπή e-μοτέρ | 6 Nm για 20" | 53 Nm |
Μπαταρία | Ιόντων λιθίου | Ιόντων λιθίου 0,38 kWh |
Κιβώτιο | Χειροκίνητο έξι σχέσεων | Χειροκίνητο έξι σχέσεων |
Κίνηση | Εμπρός | Εμπρός |
Ανάρτηση εμπρός | ΜcPherson, αντιστρεπτική | ΜcPherson, αντιστρεπτική |
Ανάρτηση πίσω | Ημιάκαμπτος, αντιστρεπτική | Ημιάκαμπτος, αντιστρεπτική |
Nissan Qashqai ΑΣΦΑΛΕΙΑ EuroNCAP 5/5 (2021) Τεστ επιβατών #91% Τεστ παιδιών #91% Τεστ πεζών #70% Βοηθήματα #95%
Suzuki S-Cross ΑΣΦΑΛΕΙΑ EuroNCAP - Τεστ επιβατών - Τεστ παιδιών - Τεστ πεζών - Βοηθήματα -