Τα ντίζελ SUV και δη τα B-SUV ανθίστανται ακόμη εμπορικά, αντιπροσωπεύοντας ένα σεβαστό ποσοστό στην κατηγορία. Μπορεί ανακόλουθα μικρότερο στο μερίδιο αγοράς σε σχέση με τα προσφερόμενα μοντέλα, αλλά όπως και να το κάνουμε αντιπροσωπεύουν την πιο ομοιογενή επιλογή, τουλάχιστον επί του παρόντος και πριν οι λογής λογής επικείμενες απαγορεύσεις τα βάλουν στο περιθώριο.
Ο Όμιλος Stellantis που έχει εξελιχθεί σε έναν από τους σημαντικότερους παίκτες στην αυτοκινητοβιομηχανία, έχει καταφέρει κάτι πολύ δύσκολο: Να διαχωρίζει σαφώς τα προϊόντα του από εμπορικής σκοπιάς, παρά το γεγονός πως μοιράζονται τα μηχανικά μέρη και ως εκ τούτου έχουν πολλά κοινά χαρακτηριστικά.
Τα ντίζελ SUV στη μικρή κατηγορία παραμένουν τα πιο ομοιογενή του είδους, καλύπτοντας με περισσή επάρκεια τη καθημερινή συνδυασμένη χρήση, μέσα κι έξω από την πόλη.
Τρανό παράδειγμα αποτελεί η ισχυρή παρουσία του στην κατηγορία των αστικών SUV/crossover, με πέντε μοντέλα: Citroën C3 Aircross, DS 3 Crossback, Opel Crossland, Opel Mokka και Peugeot 2008. Αθροίζοντας τις πωλήσεις τους, αυτά τα μοντέλα κατέλαβαν το 27,7% των συνολικών πωλήσεων της κατηγορίας στην Ελλάδα για το 2021, αφήνοντας πίσω τους το Volkswagen Group που έχει επίσης πέντε μοντέλα. Το αξιοθαύμαστο ωστόσο -για να επιστρέψουμε εκεί από όπου ξεκινήσαμε, είναι πως ανάμεσα σε αυτές τις φαινομενικά όμοιες προτάσεις το κάθε μοντέλο διαχωρίζεται με κόκκινες γραμμές από τα υπόλοιπα, ώστε να πρεσβεύει με τον καλύτερο τρόπο τα ιδανικά του εκάστοτε κατασκευαστή.
Κόστος | Citroën C3 Aircross | Opel Crossland 1.5 Diesel AT6 |
---|---|---|
Έκδοση | 1.5 BlueHDi 120 PS EAT6 | 1.5 Diesel AT6 |
Βασική τιμή | €25.650 (C-Series) | €26.150 (Elegance) |
Δοκιμής | €27.900 (Shine Pack) | €26.150 (Elegance) |
Τ. Κ. | €84,5 | €83,2-€88,3 |
Εγγύηση* | 3 χρόνια | 2 χρόνια |
Χρηματοδότηση | Ανάλογα με τον ντίλερ | Ανάλογα με τον ντίλερ |
* Αφορά τα μηχανικά μέρη
Ακόμα και τα πιο κοντινά σε χαρακτήρα ντίζελ SUV της προσφοράς του ομίλου, όπως το Citroën C3 Aircross και το Opel Crossland, έχουν σημαντικές διαφορές που μπορούν να διαμορφώσουν την τελική επιλογή. Ξεκινώντας από καθ’ αυτή τη σχεδίαση, είναι φανερό το διαφορετικό προφίλ των δύο μοντέλων. Το C3 Aircross έχει τον μανδύα ενός πιο νεανικού και στιλιστικά ιδιαίτερου σχεδίου, κάτι που ενισχύθηκε με την πρόσφατη ανανέωση.
Κύριο χαρακτηριστικό της σχεδίασης αποτελεί η νέα και πιο αιχμηρή μάσκα που εκτείνεται σε μεγαλύτερη επιφάνεια και είναι πιο δυναμική. Από κει και ύστερα διατηρείται η κλασική φόρμα του υπερυψωμένου όγκου, με καμπύλες και μεγάλες γυάλινες επιφάνειες, καθώς και νέα φωτιστικά LED που χαρίζουν σύγχρονη εικόνα.
Εξοπλισμός | C3 Aircross | Crossland |
---|---|---|
Έκδοση | Shine Pack | Elegance |
Αερόσακοι | 6 | 6 |
Cruise control/ενεργό | S/Ε | S/Ε |
LDW/LKA* | S/S | S/E |
CEB/BSD* | S/E | E/Ε |
Ζάντες αλουμινίου | S/17" | S/16" |
Αισθητήρες φωτός/βροχής | S/S | S/S |
Προβολείς ομίχλης/LED | -/S | E/S |
Κλιματισμός αυτόματος/διζωνικός | S/E | S/S |
Ψηφιακά όργανα/Infotainment/πλοήγηση | -/9"/S | -/7"/E |
Αισθητήρες πάρκινγκ εμπρός/πίσω | E/S | E/E |
Κάμερα οπισθοπορείας | S | E |
Δερμάτινο σαλόνι | Ε | Ε |
Μεταλλικό χρώμα | €550 | €456 |
S= στάνταρ, Ε= Έξτρα, *LDW: Lane Departure Warning, LKA: Lane Keeping Assist CEB: City Emergency Braking, BSD: Blind Spot Detection
Το Crossland παραμένει συγκριτικά πολύ πιο αυστηρό, κάτι λογικό από τη στιγμή που στην γκάμα προστέθηκε το πιο νεανικό Mokka. Ύστερα από την ανανέωσή του, το Crossland απέκτησε την αισθητική Vizor στο εμπρός μέρος, όπως αυτή προβάλλεται από τη μάσκα. Μέσω αυτής δείχνει πιο σύγχρονο και φυσικά ξεκάθαρα «Opel». Ταυτόχρονα διατηρεί ξεχωριστό χαρακτήρα με εικόνα που έχει κάτι από MPV, αλλά και τη χαρακτηριστική γραμμή της οροφής να κατεβαίνει έως τους ώμους του αμαξώματος, κάτι πιο όμορφο και αισθητό στις δίχρωμες εκδόσεις. Μιλώντας για τις τελευταίες, αν και το Crossland δίνει αρκετές δυνατότητες εξατομίκευσης, το C3 Aircross υπερτερεί σαφώς χάρη στους 70 διαφορετικούς συνδυασμούς που προσφέρει.
Η διαφορετική αντίληψη των πραγμάτων και εν τέλει η διαφορά στη φιλοσοφία του κάθε μοντέλου, γίνεται ακόμα πιο αισθητή στην καμπίνα. Και εδώ η γενική εικόνα καταδεικνύει ένα πιο αλέγκρο ή νεανικό εάν προτιμάτε, προφίλ στο C3 Aircross και ένα πιο μετρημένο από την πλευρά του Crossland. Εν τέλει, πέραν του ότι κάθεσαι ψηλά και στα δύο με τις μεγάλες εμπρός κολόνες να περιορίζουν την ορατότητα, λίγα σημεία επαφής θα βρει κάποιος μεταξύ τους.
Μεγέθη | Citroën C3 Aircross | Opel Crossland |
---|---|---|
Μήκος | 4.160 mm | 4.217 mm |
Πλάτος | 1.756 mm | 1.825 mm |
Ύψος | 1.637 mm | 1.605 mm |
Μεταξόνιο | 2.604 mm | 2.604 mm |
Πορτμπαγκάζ | 410-520 lt | 410-520 lt |
Ρεζερβουάρ | 45 lt | 45 lt |
Κύκλος στροφής | 10,8 m | 11,2 m |
Στροφές τιμονιού | 3,0 | 3,0 |
Φρένα εμπρός | Αεριζόμενοι δίσκοι 266 mm | Αεριζόμενοι δίσκοι 266 mm |
Φρένα πίσω | Δίσκοι 249 mm | Δίσκοι 249 mm |
Ζάντες | 6,5J x 17” | 6,5J x 16” |
Λάστιχα | 215/50 R17 | 195/60 R16 |
Βάρος* | 1.350 kg | 1.330 kg |
* Μέτρηση DRIVE
Ξεκινώντας από το C3, το πρόσφατο φρεσκάρισμα έχει αναβαθμίσει ακόμα περισσότερο την ευχάριστη αίσθησή του. Τα τετράγωνα μοτίβα, οι τρεις κεντρικοί αεραγωγοί και οι χρωματιστές λεπτομέρειες υπογραμμίζουν τον νεανικό χαρακτήρα. Ένας ψηφιακός πίνακας οργάνων πάντως θα ταίριαζε ακόμα καλύτερα στο σύνολο.
Στο εσωτερικό του Opel όλα μοιάζουν -και είναι- πιο κοντά στο αυστηρό γερμανικό πρότυπο, τόσο σε σχεδιαστικό όσο και σε ποιοτικό επίπεδο. Συνολικά, το Crossland προβάλλει πλαστικά με λίγο καλύτερη υφή και μικρή υπεροχή σε συναρμολόγηση και φινίρισμα, με τα βασικά στοιχεία να μην προκαλούν και απλώς να κάνουν τη δουλειά τους με σωστή εργονομία συνολικά. Να αναφέρουμε πως ανάλογα με την έκδοση εξοπλισμού και τα δύο μοντέλα αποκτούν πιο high-tech χαρακτηριστικά αλλά και πιο πρακτικό χαρακτήρα.
Όπως για παράδειγμα τα εργονομικά καθίσματα «Advanced Comfort» του C3 και «AGR» του Crossland, με τα πρώτα να είναι σαφώς πιο άνετα και τα δεύτερα να προσφέρουν ανώτερη πλευρική στήριξη. Διατίθεται επίσης συρόμενο πίσω κάθισμα, το οποίο διαμορφώνει όπως χρειάζεται την αναλογία διαθέσιμου χώρου για τους πίσω επιβάτες και τις αποσκευές.
Κάπου εδώ αρχίζει να διαφαίνεται η κοινή πλατφόρμα των δύο μοντέλων: Παρέχουν αντίστοιχο και επαρκή χώρο για τέσσερις ενηλίκους, με μπόλικο αέρα για τα πόδια, το κεφάλι και τους ώμους. Αντίστοιχα, ο χώρος αποσκευών αυξομειώνεται από τα 410 έως τα 520 lt ανάλογα με τη θέση του πίσω καθίσματος και είναι πλήρως εκμεταλλεύσιμος σε κάθε περίπτωση.
Αποδοτικότητα | Citroën C3 Aircross | Opel Crossland |
---|---|---|
Μέση κατανάλωση | 6,4 lt/100 km | 6,2 lt/100 km |
Min κατανάλωση | 4,7 lt/100 km | 4,5 lt/100 km |
Max κατανάλωση | 9,4 lt/100 km | 9,0 lt/100 km |
Αυτονομία | 703 km | 725 km |
Ρύποι CO2 | 132 g/km | 130-138 g/km |
Μετρήσεις DRIVE
Κάτω από το καπό των δύο ντίζελ SUV βρίσκονται ακριβώς οι ίδιες επιλογές σε κινητήρα και μετάδοση, που εκ του αποτελέσματος αποδεικνύονται σοφές. Αφενός διότι το αυτόματο κιβώτιο συνάδει με το άνετο χαρακτήρα τους, αφετέρου διότι ο κινητήρας ντίζελ δίνει έναν πολύ αξιόλογο λόγο απόδοσης/κατανάλωσης, τόσο στην καθημερινότητα όσο και στο ταξίδι.
Και στα δύο ντίζελ SUV, το γνωστό πλέον μοτέρ των 1.5 lt αποδίδει 120 ίππους με το 6άρι αυτόματο κιβώτιο και 110 PS στις εκδόσεις με το επίσης 6άρι χειροκίνητο. Έχει τούρμπο με πτερύγια μεταβλητής γεωμετρίας και η ροπή των 300 Nm που κορυφώνεται από τις 1.750 rpm παρέχει μεστό τράβηγμα, επιτρέποντας ανταγωνιστικές επιταχύνσεις τόσο από στάση όσο και εν κινήσει.
Στη μεταξύ τους κόντρα κερδισμένο αποδεικνύεται το Citroën C3 Aircross με 0,3” διαφορά στο 0-100 km/h (11,4” έναντι 11,7” του Crossland), ενώ και στις ρεπρίζ είναι λίγο πιο γρήγορο παντού. Αντίθετα, παρότι αντικειμενικά και τα δύο ντίζελ SUV χαρακτηρίζονται ιδιαίτερα οικονομικά, το Crossland έχει ένα απειροελάχιστο πλεονέκτημα της τάξης των 0,2 lt/100 km σε μεικτές συνθήκες: Για την ακρίβεια το μετρήσαμε στα 6,2 lt/100 km έναντι των 6,4 του C3 Aircross.
Επιδόσεις | Citroën C3 Aircross | Opel Crossland |
---|---|---|
0-100 km/h | 11,4" | 11,7" |
0-120 km/h | 16,1" | 16,5" |
0-140 km/h | 23,4" | 24,9" |
0-400 m | 18,1" @ 127,8 km/h | 18,3" @ 126,1 km/h |
0-1.000 m | 32,7" @ 159,5 km/h | 33,4" @ 156,7 km/h |
50-80 km/h | 3,8" | 3,8" |
80-110 km/h | 5,3" | 5,8" |
110-140 km/h | 10,0" | 10,4" |
100-0 km/h | 39,0 m | 38,6 m |
110-0 km/h | 47,1 m | 47,9 m |
Τελική ταχύτητα | 188 km/h | 183 km/h |
Μετρήσεις DRIVE
Είναι από την αρχή ξεκάθαρο πως η κάθε εταιρεία έχει καταφέρει να περάσει τα οδηγικά γονίδια της φίρμας στο ντίζελ SUV του, προκειμένου να αποσαφηνίσει τον χαρακτήρα του. Γι’ αυτό και το C3 Aircross είναι απόλυτα εστιασμένο στην άνεση, με την ανάρτηση να παρέχει καλύτερα χαρακτηριστικά απόσβεσης και το όλο πακέτο να προσφέρει ανώτερο επίπεδο κύλισης.
Όλα τα στοιχεία συντελούν στο άνετο οδηγικό προφίλ, καθιστώντας το ντίζελ SUV της Citroën ιδιαίτερα ευχάριστο μέχρις εκεί που ο οδηγός δεν το πιέζει ιδιαίτερα σε δρόμο με στροφές. Χάραξη όπου η αισθητή κλίση του αυτοκινήτου κάνει αισθητή την παρουσία της, ωθώντας τον ηλεκτρονικό έλεγχο της ευστάθειας να επεμβαίνει πιο νωρίς από όσο περιμένεις. Όλα όμως εξελίσσονται φιλικά, προοδευτικά και με ασφάλεια, χωρίς ο οδηγός να ανησυχεί για κάτι.
Αλλά ούτε και το Crossland ξεφεύγει από αυτή τη λογική. Ωστόσο δεν είναι απόλυτα προσανατολισμένο στην άνεση, οπότε γέρνει λιγότερο και γι’ αυτό στις στροφές μπορεί να εκμεταλλευθεί ακόμα περισσότερο την πλούσια ροπή του κινητήρα. To γερμανικό ντίζελ SUV είναι αισθητά πιο σφιχτό σε ρύθμιση και φέρνει περισσότερο θόρυβο από τον δρόμο στην καμπίνα. Από την άλλη όμως, η ανάρτηση διαχειρίζεται πιο αποτελεσματικά τις κινήσεις του αμαξώματος στη σβέλτη οδήγηση, παραπέμποντας περισσότερο στα συμβατικά μοντέλα της μικρής κατηγορίας. Αυτό ασφαλώς δεν σημαίνει πως μιλάμε για οδηγοκεντρικό χαρακτήρα, αφού η πληροφόρηση για το τι συμβαίνει στον δρόμο δεν είναι σπουδαία.
Θόρυβος dB (A) | Citroën C3 Aircross | Opel Crossland |
---|---|---|
Ραλαντί | 44 | 47 |
140 km/h | 71 | 74 |
Όριο στροφών | 72 | 75 |
Μετρήσεις DRIVE
Υπό αυτό το πρίσμα, πιο ταιριαστή στην κατηγορία προσέγγιση είναι αυτή του Citroën C3 Aircross, αφού δυνητικά μπορεί να αντεπεξέλθει καλύτερα και σε εκτός δρόμου πατημένες διαδρομές. Έχει 1 cm μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος (18 έναντι 17 του Crossland), αλλά κυρίως πιο μαλακή και με μεγαλύτερη διαδρομή ανάρτηση. Επιπλέον, το σύστημα Grip Control -στην κορυφαία έκδοση εξοπλισμού- με ηλεκτρονική επέμβασή του μεγιστοποιεί την πρόσφυση των εμπρός τροχών σε δύσκολα και γλιστερά τερέν.
Λίγο πριν το πετρέλαιο σβήσει από τις μικρές κατηγορίες, τα ντίζελ SUV του Ομίλου Stellantis, το C3 Aircross και Opel Crossland μας υπενθυμίζουν τις αρετές του ως καυσίμου. Είναι ξεκάθαρο το πόσο πολύ ταιριάζει αυτός ο συνδυασμός κινητήρα-κιβωτίου και στα δύο, καθώς ενισχύει τον αστικό χαρακτήρα τους, δίνει την απαραίτητη σπιρτάδα εκτός πόλης και εξασφαλίζει χαμηλό κόστος μετακίνησης.
Συγκριτικά, το C3 Aircross κερδίζει τη μεταξύ τους κόντρα με τον πιο εστιασμένο για τα δεδομένα της κατηγορίας χαρακτήρα, αλλά και με την πολύ πετυχημένη ισορροπία που επιδεικνύει σε όλους τους τομείς, με κερασάκι την κορυφαία άνεση.
Τεχνικό φύλλο | Citroën C3 Aircross | Opel Crossland |
---|---|---|
Έκδοση | 1.5 BlueHDi 120 PS EAT6 | 1.5 Diesel AT6 |
Κυβισμός | 1.499 cc | 1.499 cc |
Τροφοδοσία | Άμεσος ψεκασμός | Άμεσος ψεκασμός |
Τούρμπο | Ναι, μεταβλητής γεωμετρίας | Ναι, μεταβλητής γεωμετρίας |
Κύλινδροι | i4 | i4 |
Ισχύς | 120 PS @ 3.750 rpm | 120 PS @ 3.750 rpm |
Ροπή | 300 Nm @ 1.750 rpm | 300 Nm @ 1.750 rpm |
Κιβώτιο | Αυτόματο 6άρι | Αυτόματο 6άρι |
Κίνηση | Εμπρός | Εμπρός |
Ανάρτηση εμπρός | ΜcPherson, αντιστρεπτική | ΜcPherson, αντιστρεπτική |
Ανάρτηση πίσω | Ημιάκαμπτος, αντιστρεπτική | Ημιάκαμπτος, αντιστρεπτική |
Citroën C3 Aircross ΑΣΦΑΛΕΙΑ EuroNCAP 5/5 (2017) Τεστ επιβατών #85% Τεστ παιδιών #82% Τεστ πεζών #64% Βοηθήματα #60%
Opel Crossland ΑΣΦΑΛΕΙΑ EuroNCAP 5/5 (2017) Τεστ επιβατών #85% Τεστ παιδιών #84% Τεστ πεζών #62% Βοηθήματα #57%