Ελάχιστα από τα B-SUV μπορείς να πεις ότι εδραιώθηκαν χάρη στην ξεχωριστή και καθολικά αναγνωρίσιμη ταυτότητά τους. Ωστόσο υπάρχουν μερικά, με πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα το Jeep Renegade.
Από το 2014 που πρωτοεμφανίστηκε κουβαλάει την κληρονομιά και τα χαρακτηριστικά των μεγάλων Jeep, ενώ παράλληλα μπήκε δυνατά στα mainstream χωράφια της κατηγορίας χωρίς σχεδόν κανένας ανταγωνιστής να πλησιάζει τη σχεδιαστική του έμπνευση.
Και λέμε σχεδόν, γιατί το πέρασμα του χρόνου έχει αρχίσει να υπογραμμίζει τη γοητεία και του Peugeot 2008, μετατρέποντάς το σε ένα ακόμα φωτεινό αστέρι της γκάμας της γαλλικής εταιρείας.
Σε κάθε περίπτωση, έχουμε να κάνουμε με δύο από τα πιο ξεχωριστά και αναγνωρίσιμα B-SUV, που δικαίως θεωρούνται από τα πλέον ενδιαφέροντα μοντέλα της κατηγορίας.
Για να γίνουμε πιο συγκεκριμένοι, το Renegade εμφανισιακά δεν έχει τίποτα κοινό με τα υπόλοιπα μοντέλα αυτής της κατηγορίας. Η τετραγωνισμένη αισθητική του είναι «μπρουτάλ» για τα δεδομένα της κατηγορίας, εκφράζοντας τελικά έναν σκληροτράχηλο -περισσότερο ίσως και από όσο χρειάζεται- χαρακτήρα.
Η επιβλητικότητά του στηρίζεται προφανώς σε ιδιαίτερα χαρακτηριστικά που αδιαφορούν για την αεροδυναμική (Cd 0,36) και τονίζουν τον όγκο του. Το Renegade δεν είναι από τα μεγαλύτερα μοντέλα της κατηγορίας όμως φαίνεται να είναι. Σε μήκος μάλιστα είναι μικρότερο κατά 6,4 cm από το 2008 των 4,3 m, όμως το πλάτος των 1,81 και το ύψος των 1,67 m είναι σαφώς μεγαλύτερα από του Peugeot.
Διαστάσεις | Jeep Renegade 1.5 GSE 130 PS DCT-7 e-Hybrid | Peugeot 2008 1.2 PureTech 130 PS EAT8 |
Μήκος | 4.236 mm | 4.300 mm |
Πλάτος | 1.805 mm | 1.770 mm |
Ύψος | 1.684 mm | 1.530 mm |
Μεταξόνιο | 2.570 mm | 2.605 mm |
Μετατρόχιο εμπρός/πίσω | 1.541/1.541mm | 1.540/1.540mm |
Χώρος αποσκευών | 351 lt | 434 lt |
Ρεζερβουάρ καυσίμου | 48 lt | 44 lt |
Κύκλος στροφής | 11,07 m | 10,4 m |
Στροφές τιμονιού | 2,3 | 2,7 |
Ζάντες | 7J x 17" | 6,5J x 17" |
Λάστιχα | 215/60 R17 | 215/60 R17 |
Γενικά, το Renegade εκφράζει την σκληροτράχηλη πλευρά των B-SUV καλύτερα από οποιοδήποτε άλλο αυτοκίνητο σε αυτή την κατηγορία, όταν το 2008 είναι ασύγκριτα πιο επιθετικό και δυναμικό. Ακολουθώντας αντισυμβατικά για την κατηγορία μονοπάτια, η Peugeot κατάφερε να διαφοροποιηθεί.
Οι αναλογίες του αμαξώματος είναι σημαντικά διαφορετικές, με έντονες ακμές να συνδυάζονται με καμπύλες, αλλά και μικρότερα πλαϊνά τζάμια. Συνολικά το 2008 δείχνει σαφώς πιο μοντέρνο από το Renegade, ενώ το Jeep στηρίζεται στο κλασικό για την ταυτότητά του.
Τα ίδια ισχύουν και για τη συνολική εικόνα του εσωτερικού των δύο μοντέλων. Το Renegade είναι και εδώ πιο ριζοσπαστικό σε σχέση με αυτό που περιμένει κάποιος από ένα μοντέλο της κατηγορίας, διατηρώντας το δικό του ασυμβίβαστο χαρακτήρα.
Το ογκώδες ταμπλό και οι μπόλικες ξεχωριστές λεπτομέρειες συμβαδίζουν με την ιδιαίτερη ταυτότητα, αν και επηρεάζουν την εργονομία με πολλά από τα χειριστήρια να βρίσκονται χαμηλά στην κεντρική κονσόλα και πάνω στο τιμόνι. Πιο ψηλά δεσπόζει η πλήρης εφαρμογών και δυνατοτήτων σύνδεσης κεντρική οθόνη αφής με διαγώνιο 8,4”, ενώ αριστερά της υπάρχει η 7άρα οθόνη του ψηφιακού πίνακα οργάνων και δεξιά της η ιδιαίτερη χειρολαβή της Jeep που δίνει την περιπετειώδη νότα.
Ποιοτικά δεν υπάρχει τίποτα μεμπτό, με αφρώδη υλικά στο ταμπλό και καλής ποιότητας επενδύσεις. Εκείνες των καθισμάτων προέρχονται από ανακυκλωμένα πλαστικά που συλλέγονται από τους ωκεανούς, ενώ το σύνολο προβάλλει επίπεδο απτής ποιότητας ανώτερο από το μέσο όρο της κατηγορίας.
Ωστόσο το επίπεδο ποιότητας στο εσωτερικό του Peugeot 2008 είναι αισθητά καλύτερο, με συγκριτικά καλύτερη συναρμογή και ελαφρώς πιο προσεγμένο φινίρισμα. Η εικόνα είναι και πάλι πιο σύγχρονη σχεδιαστικά και η πιο εντυπωσιακή από όλο τον ανταγωνισμό, ιδιαίτερα αν επιλεχθεί στην έκδοση Allure Plus με τον τρισδιάστατο πίνακα οργάνων του i-Cockpit.
O οδηγός κάθεται ψηλότερα, όχι όμως το ίδιο άνετα με το Renegade, με το Jeep να προσφέρει και καλύτερη ορατότητα μέσω των μεγαλύτερων -και πιο κατακόρυφων- γυάλινων επιφανειών του. Σίγουρα η εργονομία είναι καλύτερη στο 2008 περιλαμβάνοντας μέσα στο μενού της κεντρικής οθόνης αφής των 10” ό,τι χρειάζεται ο οδηγός.
Από κάτω υπάρχουν τα δύο πάνελ διακοπτών. Το ένα απαρτίζεται από εύχρηστους φυσικούς διακόπτες για βασικές λειτουργίες και το δεύτερο από λιγότερο πρακτικούς διακόπτες αφής για συντομεύσεις στα μενού. Επιπλέον το 2008 έχει περισσότερους αποθηκευτικούς χώρους, αν και με την ευρύτερη έννοια του όρου της πρακτικότητας κανένα από τα δύο δεν έχει κάτι ιδιαίτερο να επιδείξει.
Αντίθετα και τα δύο τα καταφέρνουν πολύ καλά στο πεδίο των χώρων, καλύπτοντας με άνεση τις ανάγκες της κατηγορίας. Συγκριτικά πάντως το Renegade προσφέρει μεγαλύτερο εσωτερικό πλάτος, όμως το 2008 υπερτερεί στο διαθέσιμο χώρο για το κεφάλι και τα πόδια. Μαζί βέβαια και με τον κατά 83 lt μεγαλύτερο χώρο για τις αποσκευές του (434 lt έναντι 351 lt του Renegade) που οφείλεται κυρίως στο μεγαλύτερο μήκος του.
Από μηχανικής σκοπιάς κοινός παρονομαστής των δύο αυτοκινήτων αποτελεί η ισχύς των 130 PS. Τιμή που το 2008 πετυχαίνει μέσω του τρικύλινδρου PureTech των 1.2 lt ενώ το Renegade μέσω του τετρακύλινδρου 1.5 lt μοτέρ που συνδυάζεται με ένα ιδιαίτερα αποδοτικό ήπια υβριδικό σύστημα 48V που έχει τον κινητήρα τοποθετημένο στο κιβώτιο και όχι ως μίζα-εναλλάκτη.
Το Renegade ξεκινά ηλεκτρικά εκμεταλλευόμενο την ενέργεια της μπαταρίας των 0,8 kWh, μετά από λίγο όμως ή όταν βυθιστεί λίγο παραπάνω το πόδι στο γκάζι, τη δουλειά την αναλαμβάνει ο θερμικός κινητήρας, που και πάλι απενεργοποιείται σε ταχύτητες αστικού περιβάλλοντος. Αυτό έχει ως συνέπεια χαμηλές τιμές κατανάλωσης που σε τέτοιες συνθήκες κυμαίνονται κοντά στα 5 lt/100 km. Οπότε η πραγματική μέση κατανάλωση ανήλθε στα 7,6 lt/100 km για όλη τη δοκιμή μας.
Αποδοτικότητα | Jeep Renegade 1.5 GSE 130 PS DCT-7 e-Hybrid | Peugeot 2008 1.2 PureTech 130 PS EAT8 |
Μέση κατανάλωση | 7,6 lt/100 km | 8,2 lt/100 km |
Ελάχιστη κατανάλωση | 5,2 lt/100 km | 5,7 lt/100 km |
Μέγιστη κατανάλωση | 11,3 lt/100 km | 11,8 lt/100 km |
Μέση αυτονομία | 631 km | 537 km |
Εκπομπές CO2 | 130 g/km | 133 g/km |
To 2008 από την άλλη δεν υποστηρίζει τον 1.2 lt κινητήρα του με κάποιου είδους υβριδική τεχνολογία, επί του παρόντος τουλάχιστον. Και έτσι όμως ικανοποιεί με τις επιδόσεις και την κατανάλωσή του. Συγκεκριμένα, το 2008 είναι πιο γρήγορο από το Renegade τόσο από στάση με 9,7” για το 0-100 km/h (11,1” το Renegade), όσο και στις ρεπρίζ.
Χαρακτηριστικά το 2008 χρειάζεται 8,1” για το 50-110 km/h και το Renegade 9,7”, ενώ και στις υπόλοιπες μετρήσεις η διαφορά υπέρ του Peugeot είναι σημαντική, κάτι φυσιολογικό αν σκεφτούμε πως ζυγίζει περί τα 200 kg λιγότερο έναντι του Renegade. Λογική είναι και η μέση κατανάλωσή του, αφού στη δοκιμή μας είδαμε 8,2 lt/100 km με ισορροπημένη χρήση.
Τεχνικά χαρακτηριστικά | Jeep Renegade 1.5 GSE 130 PS DCT-7 e-Hybrid | Peugeot 2008 1.2 PureTech 130 PS EAT8 |
Τεχνολογία | MHEV 48V, κινητήρας βενζίνης 1.469 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, ηλεκτρικό μοτέρ 20 PS, 55 Nm, μπαταρία 0,8 kWh, κίνηση εμπρός,αυτόματο κιβώτιο επτά σχέσεων διπλού συμπλέκτη | κινητήρας βενζίνης 1.199 cc, i3, 12v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, κίνηση εμπρός, αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων |
Απόδοση | 130 PS/5.500 rpm, 240 Nm/1.500 rpm | 130 PS/5.500 rpm, 230 Nm/1.750 rpm |
Ανάρτηση εμπρός | Γόνατα MacPherson, αντιστρεπτική ράβδος | Γόνατα MacPherson, αντιστρεπτική ράβδος |
Ανάρτηση πίσω | Γόνατα MacPherson, αντιστρεπτική ράβδος | Ημιάκαμπτος άξονας |
Φρένα εμπρός/πίσω | Αεριζόμενοι δίσκοι 281 mm / Δίσκοι 278 mm | Αεριζόμενοι δίσκοι 283 mm/ Δίσκοι 249 mm |
Βάρος εργοστασιακό/μετρημένο | 1.420/1.510 kg | 1.205/1.310 kg |
Επιδόσεις | Jeep Renegade 1.5 GSE 130 PS DCT-7 e-Hybrid | Peugeot 2008 1.2 PureTech 130 PS EAT8 |
0-100 km/h | 11,1" | 9,7" |
0-140 km/h | 24,6" | 23,4" |
0-400 m | 18,1" @ 126,1 km/h | 17,0" @ 133 km/h |
0-1.000 m | 33,0" @ 157,5 km/h | 31,4" @ 164,3 km/h |
50-110 km/h με αλλαγές | 9,7" | 8,1" |
50-80 km/h | 3,7" | 3,3" |
80-110 km/h | 5,7" | 4,8" |
110-140 km/h | 9,3" | 7,6" |
100-0 km/h | 36,2 m | 36,6 m |
Τελική ταχύτητα | 191 km/h | 196 km/h |
Μετρήσεις DRIVE |
Βασικό ρόλο στην εικόνα του κάθε αυτοκινήτου στην οδηγική εμπειρία που προσφέρει, παίζει το κιβώτιο που το εφοδιάζει. Εκείνο του Renegade είναι το επτατάχυτο διπλού συμπλέκτη DCT της Jeep, το οποίο εκτελεί ομαλές εναλλαγές σε νορμάλ συνθήκες οδήγησης, δηλαδή στην πλειονότητα της χρήσης του.
Όταν το πιέζεις πάντως «χαζεύει», αφού συχνά αντιλαμβάνεσαι πως δεν έχει το τέλειο καλιμπράρισμα με την ποσότητα του γκαζιού που θέλεις τη δεδομένη στιγμή, παρουσιάζοντας κάποια κενά.
Στον αντίποδα το 2008 χρησιμοποιεί οκτατάχυτο αυτόματο με μετατροπέα ροπής που κάνει εξαιρετική δουλειά σε όλα τα επίπεδα. Επιπλέον προσαρμόζεται ανάλογα με το επιλεγμένο προφίλ οδήγησης, ένα «εφόδιο» που δεν υπάρχει στο Renegade.
Στο δρόμο ο διαφορετικός προσανατολισμός των δύο μοντέλων γίνεται αισθητός από τα πρώτα κιόλας μέτρα που θα διανύσει κάποιος μαζί τους. Στο Renegade αυτό αντανακλάται από το αργό τιμόνι και τη μαλακή ρύθμιση της ανάρτησης. Οπότε είναι προφανές πως προτεραιότητα αποτελεί η άνεση, κάτι που καταφέρνει πραγματικά πολύ καλά. Το θετικό ωστόσο είναι πως ανταποκρίνεται καλά και στην πίεση, όπου παρά τις αυξημένες κλίσεις στις στροφές αποδεικνύεται αρκούντως αποτελεσματικό και σταθερό, με υψηλή πρόσφυση.
Το Peugeot 2008 με τη σειρά του προσφέρει καλύτερη οδηγική αίσθηση και ισορροπεί καλύτερα μεταξύ άνεσης και δυναμικής συμπεριφοράς μέσω της ρύθμισης της ανάρτησής του. Είναι αισθητά πιο σφιχτή από του Renegade, όμως προσφέρει καλή άνεση και μόνο σε διαδοχικές και έντονες ανωμαλίες με μεγάλη ταχύτητα δείχνει να μην προλαβαίνει να τις φιλτράρει απόλυτα. Τουλάχιστον όχι όσο αποτελεσματικά το κάνει το Renegade.
Από την άλλη το 2008 αποδεικνύεται πιο ευέλικτο σε αστικές συνθήκες αλλά και πιο ικανό σε εκτός πόλης διαδρομές. Ειδικά όταν το πιέζεις. Εκεί συμπεριφέρεται υποδειγματικά, προσφέροντας τόσο καλή αίσθηση και αμεσότητα στον οδηγό, που δικαίως χαρακτηρίζεται ένα από τα πιο ευχάριστα αυτοκίνητα της κατηγορίας.
Εκεί που το Renegade έχει σαφές πλεονέκτημα είναι όταν χρειαστεί να κινηθεί εκτός ασφάλτου. Παρά την πρακτικά ίδια απόσταση από το έδαφος των δύο αυτοκινήτων (17,1 cm το Jeep, 17 cm το Peugeot), το Renegade εξαργυρώνει με τον καλύτερο τρόπο τη μεγαλύτερη διαδρομή της ανάρτησης και την πιο μαλακή ρύθμιση σε τέτοιες συνθήκες. Ενώ παράλληλα δεν υστερεί στο φρενάρισμα, κάνοντας 100-0 km/h σε 36,3 m έναντι 36,6 m του 2008, με το Peugeot να υπερτερεί πάντως στην αίσθηση του πεντάλ.
Τελικά, η εικόνα αποτελεί το βασικότερο χαρακτηριστικό των δύο αυτοκινήτων και λέει πολλά για το συνολικό τους χαρακτήρα. Το Jeep Renegade στηρίζεται στη μοναδική εμφάνιση και παραμείνει μια ιδιαίτερη πρόταση με ειδικό χαρακτήρα, διανθίζοντάς τη με σύγχρονη τεχνολογία και trendy αισθητική, χωρίς παράλογη τιμή. Το πακέτο κοστολογείται στις €30.300 για την πλούσια έκδοση Limited της δοκιμής, νούμερο δικαιολογημένο μέχρι κεραίας με τα σημερινά δεδομένα.
Κόστος | Jeep Renegade 1.5 GSE 130 PS DCT-7 e-Hybrid | Peugeot 2008 1.2 PureTech 130 PS EAT8 |
Βασική τιμή | €28.300 (Longitude) | €26.400 (Active Plus) |
Έκδοση δοκιμής | €30.300 (Limited) | €33.800 (Allure Plus) |
Τέλη κυκλοφορίας | € 83 | € 85 |
Εγγύηση μηχανικών μερών | 4 έτη ή 160.000 km | Eως 5 έτη, έως 100.000 km |
Χρηματοδότηση | Προσφέρεται από τους dealers της εταιρείας | Προσφέρεται από τους dealers της εταιρείας |
Εξοπλισμός | Limited | Allure Plus |
Αερόσακοι | 6 | 6 |
Cruise control/ενεργό | S/S | S/S |
LDW/LKA* | S/S | S/S |
AEB/BSD* | S/E | S/- |
Ζάντες αλουμινίου | S (17") | S (17") |
Αισθητήρες φωτός/βροχής | S/S | S/S |
Προβολείς ομίχλης/LED | S/S | S/S |
Κλιματισμός αυτόματος/διζωνικός | S/S | S/E |
Ψηφιακός πίνακας/Οθόνη infotainment | S (7")/S (8,4") | S (10")/S (10") |
Σύστημα πλοήγησης | S | S |
Android Auto/Apple CarPlay | S (ασύρματο)/S (ενσύρματο) | S (ασύρματο)/S (ενσύρματο) |
Αισθητήρες πάρκινγκ εμπρός/πίσω | E/S | S/S |
Κάμερα οπισθοπορείας | S | S |
Ρεζέρβα | κιτ επισκευής | ανάγκης |
Μεταλλικό χρώμα | €500 (€1.000 διχρωμία με μαύρη οροφή) | €434-620 |
S=βασικός εξοπλισμός, Ε=έξτρα | ||
*LDW | Lane Departure Warning | |
*LKA | Lane Keeping Assist | |
*AEB | Auto Emergency Braking | |
*BSD | Blind Spot Detection |
Το 2008 από την άλλη μπορεί να μην έχει το ίδιο ειδικό βάρος με το Renegade σε κλασική εικόνα, είναι όμως πιο μοντέρνο, με πιο καθαρή premium αύρα και ακόμα πιο κοντά ουσιαστικά στον μέσο αγοραστή της κατηγορίας. Έστω κι εάν είναι ακριβότερο (ειδικά αν επιλέξεις τον πιο high-tech χαρακτήρα του επιπέδου εξοπλισμού Allure Plus στις €33.800), κάτι που όπως έχει φανεί δεν έχει επηρεάσει καθόλου την εμπορική πορεία του μοντέλου.
Όπως και να έχει πάντως, δεν υπάρχει καμία περίπτωση να μετανιώσεις για την επιλογή σου, όποια κι εάν τελικά είναι αυτή…