Με δεδομένο ότι το Audi RS e-tron GT είναι το πιο ισχυρό και σπορ ηλεκτρικό που έχουμε πάρει ποτέ για δοκιμή, θεωρήσαμε χρέος µας να αναδείξουμε το πόσο απολαυστικό μπορεί να είναι ένα τέτοιο αυτοκίνητο σε πραγματικές συνθήκες. Στον δρόμο, δηλαδή.
Και για να το κάνουμε αυτό, χρειαζόμασταν ένα μέτρο σύγκρισης αποδεκτό από όλους. Ένα βενζινοκίνητο απόλυτο σημείο αναφοράς που εάν οδηγήσεις μια φορά είναι βέβαιο πως θα θυμάσαι για πάντα. Όπως μια Porsche 911 Carrera 4S για παράδειγμα.
Όλα κανονίστηκαν µε συνοπτικές διαδικασίες οπότε χωρίς να το καταλάβω καλά καλά, έχω ήδη ροκανίσει την απόσταση μέχρι τη Χαλκίδα και φορτίζω το e-tron στον 22άρη φορτιστή γνωστής αλυσίδας σουπερμάρκετ προκειμένου να έχω το κεφάλι µου ήσυχο στον δρόμο για την πολύπαθη Β. Εύβοια.
Τώρα που το καλοσκέφτομαι, στην αρχή του 2022 αυτό το θέμα θα είχε απορριφθεί χωρίς πολλή σκέψη λόγω αξεπέραστων δυσκολιών στα logistics. Τώρα που οι φορτιστές είναι πολλαπλάσιοι από τότε όμως, είναι απλώς μια ευχάριστη πραγματικότητα…
Τα βλέμματα των περαστικών λένε πάντα την αλήθεια για το πόσο εντυπωσιακό είναι ένα αυτοκίνητο. Και για την περίπτωση του Audi e-tron GT δεν είναι δύσκολο να καταλάβεις πόσο σε ζηλεύουν όσοι σε βλέπουν. Αυτό το δυναμικό γλυπτό που πατά σε τεράστιους τροχούς έχει για λέξη κλειδί την αρμονία. Χαρακτηριστικό που αντανακλάται όχι µόνο στο µάτι αλλά και στη διαχείριση του αέρα.
Με Cd 0,24, το 5µετρο αµάξωµα που έχει σχεδόν 2 m πλάτος και ύψος που δεν υπερβαίνει τα 1,41 m, αφήνει πίσω του καρδιές που καίγονται και ένα τεράστιο ίχνος που ορίζεται από το µεταξόνιο των 2,9 m και τα µετατρόχια που εµπρός είναι 1,7 m και πίσω 1,66.
Το e-tron GT κόβει τον αέρα τελείως αθόρυβα σαν καλοακονισµένο µαχαίρι και τον διαχειρίζεται ανάλογα µε την περίπτωση. Οι ενεργές εµπρός γρίλιες άλλοτε είναι κλειστές και άλλοτε στέλνουν αέρα στα φρένα και στο ψυγείο.
Η αερανάρτηση που είναι στάνταρ στην κορυφαία εκτέλεση RS, µειώνει την απόσταση από το έδαφος κατά 10 mm στα 90 km/h και άλλα 12 mm στα 180 km/h. Παράλληλα η πίσω πτέρυγα αναπτύσσεται στη θέση Eco στα 90 km/h και στην Performance στα 170 km/h, για απόλυτη σταθερότητα. Η οποία εννοείται ότι επιτυγχάνεται.
Στην καµπίνα του e-tron GT αισθάνεσαι ότι είσαι σε µουσείο µοντέρνας τέχνης. Με διαφορετικά επίπεδα στο ταµπλό και όλες τις επιφάνειες ντυµένες µε ακριβά υλικά, ώστε οι έως και τρεις συνεπιβάτες σου να απολαµβάνουν πολυτέλεια και ποιότητα σε βάθος. Θα ευχαριστηθούν το ταξίδι όσο κι εκείνος που κρατάει το τιµόνι, ο οποίος είναι χωρίς τύψεις το τιµώµενο πρόσωπο.
Γι’ αυτό και κάθεται απροσδόκητα χαµηλά για τα δεδοµένα των ηλεκτρικών που έχουν την µπαταρία στο πάτωµα, ενώ ταυτόχρονα νιώθει το αυτοκίνητο σαν ασπίδα γύρω του. Δε χρειάζεται να σταθείς στο ότι µερικά χειριστήρια θυµίζουν τα συµβατικά µοντέλα της εταιρείας. Σηµασία έχει ότι λειτουργούν µε αυτό το συναρπαστικό «κλικ» των Audi και πως είναι τόσο απολαυστική η ησυχία στην καµπίνα που -αλήθεια- δεν άφησα να τη διαταράξει ούτε καν το Bang & Olufsen των 710 W που έχει 16 ηχεία εκ των οποίων τα δύο 3D.
Βέβαια το ίδιο ακριβώς έκανα και στην Porsche 911 Carrera 4S, µα για τελείως διαφορετικούς λόγους. Εδώ δεν θέλεις να χάσεις ούτε µια νότα από το µεταλλικό γρέζι του 3λιτρου flat-six που ανασαίνει στην πιο κλασική ουρά του αυτοκινητικού κόσµου και γεµίζει τους ακουστικούς νευρώνες µε ανεκτίµητη petrolhead µελωδία.
Υπάρχει κάτι το ανεξήγητο στη σχέση που αναπτύσσεις µε αυτό το αυτοκίνητο, που πηγάζει από το µοναδικό του ταλέντο να αποτυπώνει πλήρως την αναλογία 1:1. Τίποτα περισσότερο, τίποτα λιγότερο.
Στο διαχρονικό σύµβολο της Porsche υπάρχουν φίλτρα σοφά διαλεγµένα για να µπορείς να το απολαµβάνεις καθηµερινά χωρίς να κουράζεσαι αλλά και να µην αλλοιώνεται η επικοινωνία σας. Με το που γυρίζεις το κλειδί στο αριστερό άκρο του ταµπλό, ξεκινά ένα συναρπαστικό ταξίδι ερεθισµάτων που αποδεικνύει πως όλα γίνονται.
Η εξέλιξη της 911 είναι από µόνη της ένα θαυµαστό µονοπάτι: Κρατάει µόνο όσα χρειάζεται από το χθες, προσαρµόζει όσα πρέπει στο σήµερα και υιοθετεί τεχνολογία από το αύριο σε νευραλγικά σηµεία, έτσι ώστε να παραµένει µοναδικά υπέροχη.
Είτε αναλύσεις τον τρόπο που προσαρµόζονται οι κλασικές καµπύλες σε ένα αµάξωµα που µεγαλώνει συνεχώς… Είτε βγάλεις τα µάτια σου µελετώντας τα ευφυή µηχανολογικά άλµατα που έχουν κάνει τη σηµερινή γενιά ένα σπόρτσκαρ που σε κάνει να παραµιλάς… Απ’ όποια οπτική κι αν προσεγγίσεις την 911, δεν µπορείς παρά να υποκλιθείς σε ό,τι έχει καταφέρει µέσα σε αυτά τα σχεδόν 60 χρόνια.
Φροντίζοντας να µην καταναλώνω άσκοπα τις 84 ωφέλιµες κιλοβατώρες του RS e-tron GT αφήσαµε πίσω µας τα Ψαχνά. Σηµειώστε ότι το 800βολτο ηλεκτρικό σύστηµα του Audi δίνει φόρτιση ισχύος έως και 270 kW και πραγµατική αυτονοµία 400 km.
Μέχρι τώρα δεν έχω απαιτήσει παρά ελάχιστες από τις ικανότητες των δύο σύγχρονων κινητήρων µόνιµου µαγνήτη που σε κανονικές συνθήκες έχουν βαθµό απόδοσης πάνω από 90% -σύµφωνα µε την Audi. Κανονικός ρυθµός λοιπόν µέχρις εδώ, µε την κατανάλωση να φτάνει τις 24 kWh/100 km, τιµή κάθε άλλο παρά υπερβολική.
Κάθε κινητήρας βρίσκεται σε κοινή µονάδα µε τα ηλεκτρονικά ισχύος και τη µετάδοση, για τον περιορισµό του µεγέθους αλλά και τους βάρους. Ο εµπρός αποδίδει 238 PS και είναι οµοαξονικά τοποθετηµένος µε τους τροχούς. Ο πίσω των 456 PS είναι παράλληλα και διαθέτει κιβώτιο µε τρεις άξονες και δύο σχέσεις µετάδοσης: Μια κοντή για µέγιστη επιτάχυνση και µια µακριά για υψηλή αποδοτικότητα.
Πικάντικη λεπτοµέρεια; Υπάρχει και µια λειτουργία που ονοµάζεται Boost mode και ενεργοποιείται όταν πατάς τέρµα το γκάζι για 2,5”. Τότε, η συνολική ισχύς του συστήµατος ανεβαίνει από τους 598 PS στους 646 PS, µε τη ροπή να αγγίζει τα 830 Nm. Αν και είµαι σίγουρα από εκείνους που πιστεύουν ότι οι αριθµοί δύσκολα λένε ψέµατα, στην προκειµένη περίπτωση δεν µπορούν να µεταδώσουν επακριβώς αυτό που γίνεται όταν έχεις επιλέξει το προφίλ Dynamic και φυτέψεις το γκάζι στην παχιά µοκέτα.
Μόνο βιωµατικά µπορείς να αποκωδικοποιήσεις τι σηµαίνει 0-100 km/h σε 3,2” (µετρηµένο από εµάς), 0-200 km/h σε 11” και 110-140 km/h σε 1,8”. Η ηλεκτρική τετρακίνηση δεν αφήνει να πάει χαµένη ούτε σταλιά πρόσφυσης και ο καθένας µπορεί να κάνει πανεύκολα αυτούς τους χρόνους µε το e-tron.
Έχει όµως δύο υποχρεώσεις: Η πρώτη είναι να µη… λιποθυµήσει! Η δεύτερη να διατηρήσει την ψυχραιµία του και να καταλάβει πότε πρέπει να αφήσει το γκάζι διότι όλο αυτό δεν είναι καθόλου αστείο και θέλει «πηγµένο» µυαλό.
Εκτός από αστείρευτη δύναµη, το e-tron έχει κι ένα εντυπωσιακά προηγµένο σύστηµα ψύξης της µπαταρίας που του επιτρέπει να επιταχύνει διαδοχικά δέκα φορές µέχρι τα 250 km/h χωρίς να «ανάψει».
Απαντώντας στο ερώτημα του εκατομμυρίου χωρίς περιστροφές, το Audi RS e-tron GT μπορείς να το ευχαριστηθείς απροσδόκητα και όχι απλώς «πολύ».
Σκοπός για την µπαταρία είναι να διατηρείται µεταξύ των 30 και 35 βαθµών Κελσίου, κάτι που αναλαµβάνει ένα µίγµα γλυκόλης και νερού ως ψυκτικό µέσο. Υπάρχουν τέσσερα ξεχωριστά κυκλώµατα που ρυθµίζουν τη θερµοκρασία στα εξαρτήµατα υψηλής τάσης και την καµπίνα. Τα οποία ανάλογα µε τις ανάγκες µπορούν και να ενώσουν τις δυνάµεις τους.
Η ίδια η µπαταρία τώρα, είναι προσαρτηµένη στο πάτωµα µε 28 µπουλόνια και εισφέρει σηµαντικά στην ακαµψία του πατώµατος, καθώς και στο χαµηλό κέντρο βάρους και στην ιδανική κατανοµή της µάζας.
Εµπρός σε αυτό το πολύπλοκο εργοστάσιο, η Carrera 4S φαίνεται απλοϊκή αν και στην πραγµατικότητα κάθε άλλο παρά τέτοια είναι. Με ασύµµετρο VarioCam Plus, συµµετρικά τούρµπο, ηλεκτρικές βαλβίδες εκτόνωσης και την τοποθέτηση του κάθε εξαρτήµατος της εισαγωγής και της εξαγωγής στην ιδανική θέση, ο flat-six αποδίδει 450 PS στις 6.500 rpm και 530 Nm από τις 2.300 έως τις 5.000 rpm.
Είναι νούµερα που προφανώς δεν κλέβουν τις εντυπώσεις συγκριτικά µε εκείνα του RS e-tron. Ωστόσο τα όργανα µέτρησης αναδεικνύουν την C4S σε σκληρό µαχητή. Με το υγρόψυκτο πακέτο πολύδισκου συµπλέκτη-εµπρός διαφορικού και το 8άρι PDK να µη χαρίζει κάστανα, τα 0-100 km/h ολοκληρώνονται σε µόλις 3,5”, µε 0-200 km/h σε 12,1” και 110-140 km/h σε 2,1”. Οι διαφορές είναι πολύ πιο µικρές από όσο υπόσχεται η διαφορά των σχεδόν 200 PS µεταξύ των δύο µοντέλων, όµως η εξήγηση είναι πολύ απλή και ονοµάζεται «βάρος».
Μπορεί στα 1.582 kg η 911 να µην είναι αυτό που λέµε «πούπουλο», παρότι κατασκευασµένη από συνδυασµό χάλυβα, αλουµινίου και µαγνησίου. Όµως εύκολα τη χαρακτηρίζεις έτσι σε σύγκριση µε τα… 2.345 kg του e-tron, το οποίο είναι κατασκευασµένο κατά 60,5% από αλουµίνιο ενώ κάνει και χρήση χάλυβα διαµορφωµένου εν θερµώ. Κάπου εδώ είναι που οι περισσότεροι θα γυρίσουν σελίδα. Όµως πιστέψτε µε, τα πράγµατα δεν είναι όπως τα περιµέναµε -βάζω και τον εαυτό µου µέσα.
Για την Carrera 4S τα έχουµε πει και ξαναπεί, όµως µας κάνει πάντα την ίδια εντύπωση. Κινδυνεύουµε να γίνουµε γραφικοί όµως ο τρόπος που αυτό το αυτοκίνητο συνδυάζει την ευχρηστία στο κάθε µέρα µε τη σπορ ικανότητα είναι µοναδικός. Έχει την απόλυτη ισορροπία µεταξύ της αδρεναλίνης και του cool, µε την αναλογία τους να µεταβάλλεται ανάλογα µε το προφίλ οδήγησης.
Εάν του ζητήσεις να σε ταξιδέψει θα το κάνει µε άνεση και κύλιση που ικανοποιούν το δίχως άλλο εκείνον που ξέρει τι οδηγεί. Σκεφτείτε το ως εξής: Μπορείς να ξεκινήσεις από το σπίτι για ένα track day στην άλλη άκρη της Ευρώπης και να ευχαριστηθείς εξίσου τόσο το ταξίδι όσο και την πίστα. Μπορώ να σκεφτώ κάµποσα αυτοκίνητα ικανά να σου δώσουν κάτι ανάλογο, όµως όχι µε τόσο µεγάλη επιτυχία.
Εδώ και χρόνια, η Porsche 911 είναι ένα σπορ αυτοκίνητο χωρίς παραξενιές όμως αυτή τη φορά μιλάµε για υπέρβαση.
Με τις βασικές ρυθµίσεις, η 911 Carrera 4S σπαρταράει στα χέρια σου χωρίς να σε κουράζει, ο flat-six σου γεµίζει τα αυτιά χωρίς υπερβολές και η ανάρτηση είναι προφανώς σφιχτή αλλά στρογγυλεύει ό,τι χρειάζεται, όσο πρέπει.
Και όσο ενεργοποιείς πιο σπορ προτεραιότητα στην ηλεκτρονική διαχείριση, τόσο πιο κοντά φτάνεις στο απόλυτο σπόρτσκαρ που σου δίνει φοβερές επιδόσεις από ένα συγκλονιστικό πακέτο µοτέρ-κιβωτίου. Στο οποίο θα εντοπίσεις lag µόνο σε αντιπαραβολή µε ηλεκτρικό κινητήρα. Σου δίνει επίσης πλαίσιο ανώτερο από ποτέ, το οποίο συνεργάζεται υπέροχα µε την ενεργή τετρακίνηση και το φαρδύ εµπρός µετατρόχιο.
Ακόµα κι αν υπερβάλλεις στην είσοδο, η C4S σου ζητάει µόνο να µείνεις στο γκάζι… να την περιµένεις µερικές στιγµές µέχρι η µουσούδα να πατήσει καλά… και ύστερα είναι δική σου υπόθεση εάν θα συνεχίσεις µε τους τροχούς θετικούς, ίσιους, µε ελαφρύ ανάποδο ή και µε περισσότερο εάν το λέει η καρδιά και τα χέρια σου.
Μπορείς να την τοποθετήσεις µε ακρίβεια χιλιοστού, να φρενάρεις στο τελευταίο µέτρο χάρη στην τέλεια αίσθηση του πεντάλ, να εκτοξευθείς σαν πύραυλος από την έξοδο της στροφής… Και να ξέρεις ότι µπορείς να το κάνεις για πάντα χωρίς να κάνει τσικ. Εδώ και χρόνια, η 911 είναι ένα σπορ αυτοκίνητο χωρίς παραξενιές όµως αυτή τη φορά µιλάµε για υπέρβαση. Έχουν γίνει δυνατά τα αδύνατα σε βαθµό που κανείς δεν θεωρούσε εφικτό για ένα µοντέλο µε τον κινητήρα στη «λάθος» θέση.
Όµως µη βιαστείτε να πείτε πως το RS e-tron GT είναι άχρωµο. Ο τρόπος που κινείται σε ανοιχτές στροφές είναι ένα ευχάριστο σοκ. Μόλις ο εγκέφαλος του οδηγού προσαρµοστεί στην απουσία φυσικού ήχου κινητήρα και πως όταν σηκώνεις το πόδι από το γκάζι η επιβράδυνση δεν είναι αυτή που έχεις συνηθίσει από άλλα ηλεκτρικά, είσαι έτοιµος.
Με απαλές κινήσεις στα χέρια η πρόσφυση είναι αστείρευτη και η απόκριση στο γκάζι έτσι κι αλλιώς «ηλεκτρική». Το εµπρός µέρος έχει την ακρίβεια που ψάχνεις για να διαγράφεις το τόξο ανοιχτών στροφών µε τα πλευρά να ζορίζονται αφόρητα στο κάθισµα µε την άψογη στήριξη.
Αυτό βέβαια το περιµένεις. Εκεί που το RS e-tron κάνει τελικά την έκπληξη είναι σε πιο σφιχτά κοµµάτια. Εκεί όπου περιµένεις το τεράστιο βάρος να χαλάει την νοστιµιά. Όµως η στενή συνεργασία των κινητήρων, της ενεργητικής αερανάρτησης, της µετάδοσης και των ηλεκτρονικών ισχύος δίνει θαυµαστό αποτέλεσµα.
Υπό κανονικές συνθήκες είναι ενεργοί και οι τρεις θάλαµοι σε κάθε αερόσουστα, ενώ όταν υπάρχουν µεγάλες δυναµικές απαιτήσεις λειτουργούν µόνο οι δύο για περιορισµό των κινήσεων του αµαξώµατος. Γι’ αυτό και τελικά η ευκολία στην οδήγηση του e-tron GT είναι ασύλληπτη, το ίδιο και η άνεση µε την ποιότητα κύλισης.
Από την άλλη, η κλίση στις στροφές είναι πάντα λογική αλλά υπαρκτή. Κάτι σαφώς θεµιτό, έτσι ώστε να µεταφέρει σωστά την αίσθηση της ταχύτητας. Ωστόσο το θηρίο δεν παραδίνεται εύκολα στο βάρος του, υποστρέφοντας από νωρίς. Παρότι τα λάστιχα υποφέρουν, βρίσκεις γρήγορα τη σιγουριά που θέλεις ακόµα και για παιχνίδια µε την ουρά.
Θέλει χώρο µα, µόλις το «µυαλό» του αυτοκινήτου καταλάβει ότι ξέρεις τι κάνεις και του ζητάς να γυρίσει, θα το κάνει πιο έντονα και γλυκά από όσο περιµένεις. Τα αλουµινένια διπλά ψαλίδια εµπρός και οι πολλαπλοί σύνδεσµοι πίσω δεν δείχνουν σε καµία περίπτωση να ζορίζονται από τα φορτία που καλούνται να διαχειριστούν.
Και ο τρόπος που το ηλεκτρικό quattro συνεργάζεται µε το ελεγχόµενο πίσω διαφορικό που κλειδώνει έως και στο 100%, είναι πανέξυπνος και αποτελεσµατικός. Όσον αφορά τα φρένα, µε τους εµπρός δίσκους στα 410 mm και τις 6πίστονες δαγκάνες, η δύναµη δεν πρόκειται να λείψει ποτέ και η κούραση αργεί πολύ να έρθει.
Αυτό που εκπλήσσει ευχάριστα όµως είναι η αίσθηση στο πεντάλ. Μαζί µε την Porsche Taycan -το alter ego του e-tron GT- είναι η καλύτερη που υπάρχει σε ηλεκτρικό µοντέλο σήµερα. Με τόση διαφορά που συγχωρείς ακόµα και την απουσία της επιλογής one pedal λογικής.
Επιστρέφοντας εκεί απ’ όπου ξεκινήσαµε, ο σκοπός της συγκεκριµένης παράλληλης διαδροµής σαφώς και δεν ήταν η ευθεία σύγκριση δύο µοντέλων. Άλλωστε το RS e-tron GT και η 911 Carrera 4S, εξ ορισµού απέχουν έτη φωτός σε φιλοσοφία.
Απαντώντας λοιπόν στο ερώτηµα του εκατοµµυρίου χωρίς περιστροφές, το Audi RS e-tron GT µπορείς να το ευχαριστηθείς απροσδόκητα και όχι απλώς «πολύ». Κάνοντας χρήση κορυφαίας τεχνολογίας θα σε εκπλήξει όχι µόνο µε τις απίστευτες επιδόσεις και τον τρόπο που καλύπτει τις αποστάσεις, όπως περίµενες.
Θα το κάνει επίσης µε τον τρόπο που στέκεται όταν του ζητάς το κάτι παραπάνω σε συνθήκες που περίµενες ότι θα το κάνουν να αισθανθεί άβολα και να αποκαλύψει τις αδυναµίες της ηλεκτρικής φύσης του. Αν θα το ήθελα διακαώς στο dream garage µου; Είναι από τις ελάχιστες φορές που απαντάω θετικά για ένα ηλεκτρικό µοντέλο και η πρώτη για ένα µε σπορ χαρακτήρα...
Θα µεγάλωνε η µύτη µου όµως εάν υποστήριζα πως το προτιµώ από την 911 Carrera 4S και το ταλέντο της να φιλτράρει τα ερεθίσµατα άλλοτε λιγότερο και άλλοτε περισσότερο. Σαν να µε ήξερε από πάντα από την καλή και από την ανάποδη. Ένα τόσο ταλαντούχο σπορ αυτοκίνητο είναι αδύνατο να µη σου αφήσει το στίγµα του για πάντα. Να σε κάνει να περιµένεις την επόµενη φορά που οι δρόµοι σας θα διασταυρωθούν.
Οπότε; Ευτυχώς, το dream garage έχει µπόλικες θέσεις οπότε θα γυρίσω πλευρό ήρεµος...
Audi RS e-tron GT | Porsche 911 Carrera 4S | |
Τιμή | από €155.000 | από €193.500 |
Τεχνικά χαρακτηριστικά | ||
Τεχνολογία | BEV, σύγχρονοι ηλεκτρικοί κινητήρες μόνιμου μαγνήτη, εμπρός 238 PS, πίσω 456 PS, μπαταρία ιόντων λιθίου 83,7 kWh (ωφέλιμες), ηλεκτρική τετρακίνηση, εμπρός αυτόματο κιβώτιο σταθερής σχέσης, πίσω αυτόματο κιβώτιο 2 σχέσεων | κινητήρας βενζίνης 2.981 cc, f6, 24v, 2x2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, VarioCam Plus, δύο τούρμπο, κίνηση στους τέσσερις τροχούς, αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων διπλού συμπλέκτη |
Συνδυαστική απόδοση | 646 PS, 830 Nm | 450 PS/6.500 rpm, 530 Nm/2.300-5.000 rpm |
Ανάρτηση εμπρός | Διπλά ψαλίδια, αερανάρτηση, ηλ. ελεγχόμενα αμορτισέρ, αντιστρεπτική | Γόνατα MacPherson, PASM, αντιστρεπτική |
Ανάρτηση πίσω | Πολλαπλών συνδέσμων, αερανάρτηση, ηλ. ελεγχόμενα αμορτισέρ, αντιστρεπτική | Πέντε συνδέσμων, PASM, αντιστρεπτική |
Φρένα εμπρός/πίσω | Αεριζ. δίσκοι 410 mm, 6πίστονες δαγκάνες/ Αερ. δίσκοι 4πίστονες δαγκάνες | Αερ. δίσκοι 350 mm, 6πίστονες δαγκάνες/ Αερ. δίσκοι 350 mm, 4πίστονες δαγκάνες |
Βαρος | 2.345 kg | 1.582 kg |
Φόρτιση | ||
Συνεχές ρεύμα (DC), 0-80% | Έως 270 kW, από 22,5' | - |
Εναλλασσόμενο ρεύμα (AC), 0-100% | Έως 22 kW, από 5,5 ώρες | - |
Επιδόσεις | Audi RS e-tron GT | Porsche 911 Carrera 4S |
0-100 km/h | 3,2" | 3,5" |
0-160 km/h | 7,1" | 7,8" |
0-400 m | 11,2" @ 201,9 km/h | 11,5" @ 195,5 km/h |
60-160 km/h | 5,4" | 6,1" |
50-80 km/h | 1,0" | 1,1" |
80-110 km/h | 1,4" | 1,5" |
110-140 km/h | 1,8" | 2,1" |
100-0 km/h | 35 m | 34,5 m |
Τελική ταχύτητα | 250 km/h (ηλ. περιορισμένη) | 306 km/h |
Μετρήσεις DRIVE | ||
Αποδοτικότητα | ||
Μέση κατανάλωση | 24,5 kWh/100 km | 11,9 lt/100 km |
Ελάχιστη κατανάλωση | 12,5 kWh/100 km | 8,1 lt/100 km |
Μέγιστη κατανάλωση | 40,6 kWh/100 km | 27 lt/100 km |
Μέση αυτονομία | 400 km | 563 km |
Εκπομπές CO2 | 0 g/km | 239 g/km |
Διαστάσεις | Audi RS e-tron GT | Porsche 911 Carrera 4S |
Μήκος | 4.989 mm | 4.530 mm |
Πλάτος | 1.964 mm | 1.852 mm |
Ύψος | 1.414 mm | 1.300 mm |
Μεταξόνιο | 2.900 mm | 2.450 mm |
Μετατρόχιο εμπρός/πίσω | 1.702/1.667 mm | 1.589/1.557 mm |
Χώρος αποσκευών | 350+81 lt | 132 lt |
Ρεζερβουάρ καυσίμου | - | 67 lt |
Κύκλος στροφής | 11,6 m | 11,2 m |
Στροφές τιμονιού | 2,5 | 2,3 |
Ζάντες | 9,5J x 21" (ε)- 11,5J x 21" | 8,5J x 20" (ε)- 11,5J x 21" |
Λάστιχα | 265/35 R21 (ε)- 305/35 R21 (π) | 245/35 R20 (ε)- 305/30 R21 (π) |
Φωτογραφίες Θανάσης Κουτσογιάννης