Το ρεύμα της εποχής επιτάσσει SUV και η Volvo το ακολουθεί πιστά, προσφέροντας µερικά από τα πιο αξιόλογα της αγοράς. Δεν ξεχνά όµως το παρελθόν και συγκεκριµένα τα στέισον, µε τα οποία έχει συνδέσει το όνοµά της εδώ και δεκαετίες. Και όπως είδαµε και στην πρώτη, επί ελληνικού εδάφους, γνωριµία µας µε το ολοκαίνουργιο V60, καλά κάνει.
Στη νέα γενιά του, το σουηδικό στέισον είναι καθολικά βελτιωµένο, µε ακόµα καλύτερους χώρους, περισσότερη πρακτικότητα και µπόλικη δόση πολυτέλειας. Στην τετρακίνητη και µόνη προς το παρόν, βενζινοκίνητη έκδοσή του, µας εντυπωσίασε παράλληλα και µε τις εξαιρετικές επιδόσεις του. Όµως η δίψα του Τ6 για βενζίνη µας οδήγησε στο συµπέρασµα ότι στην εποχή µας, δύσκολα θα επιλέξει κάποιος να συµβιώσει µαζί του καθηµερινά.
Χρυσή τοµή
Και κάπου εδώ µπαίνει στην εξίσωση η έκδοση D4 που δοκιµάζουµε και εκ πρώτης όψεως δείχνει να αποτελεί τη χρυσή τοµή όσον αφορά τις επιδόσεις και την κατανάλωση. Κάτω από το καπό βρίσκεται ο γνωστός δίλιτρος 4κύλινδρος τουρµποντίζελ της εταιρείας που σε συνεργασία µε το αυτόµατο 8άρι κιβώτιο της Volvo στέλνει τη ροπή στους εµπρός τροχούς.
Με τη βοήθεια δύο τούρµπο, ο κινητήρας αποδίδει 190 PS στις 4.000 rpm και 40,8 kgm ροπής από τις 1.750 έως τις 2.500 rpm. Κινεί αβίαστα το V60, παρά τα 1.690 kg, και η ισχύς επαρκεί για να κινηθείς σβέλτα, είτε στην πόλη είτε στον αυτοκινητόδροµο. Ακόµα και υπό πλήρες φορτίο σπάνια θα νιώσεις ότι σου λείπει η δύναµη. Όπως έδειξαν οι µετρήσεις, οι επιδόσεις είναι παραπάνω από ικανοποιητικές για ένα αυτοκίνητο που σχεδιάστηκε να µεταφέρει µε ασφάλεια και άνεση τα µέλη µιας οικογένειας.
Η διαδικασία του 0-100 km/h διαρκεί 8,0”, ενώ το πρώτο χιλιόµετρο από στάση καλύπτεται σε 28,9” µε τη βελόνα του ταχύµετρου να έχει ξεπεράσει ήδη τα 180 km/h. Το αυτόµατο κιβώτιο είναι σβέλτο και οµαλό στην λειτουργία. Έχει ρυθµιστεί όμως µε στόχο την οικονοµία και κάποιες φορές αργεί να κατεβάσει σχέση, ανεξάρτητα από το πόσο γρήγορα τερµατίζεις τη διαδροµή του γκαζιού. Ακόµα κι έτσι, οι ρεπρίζ είναι πολύ καλές και δίνουν στον οδηγό τη δυνατότητα να εκτίθεται για ελάχιστα δευτερόλεπτα στο αντίθετο ρεύµα όταν επιχειρεί, για παράδειγµα, µια προσπέραση. Με τη γλώσσα των αριθµών τα 60-160 km/h διαρκούν 16,5”, ενώ για τα 80-110 km/h και 110-140 km/h το συγκεκριµένο V60 χρειάζεται µόλις 3,9” και 5,5”, αντίστοιχα.
Κι όλα αυτά µε την κατανάλωση να παραµένει σε λογικό επίπεδο και σε κανονικές συνθήκες κίνησης να κυµαίνεται στα περίπου 8,5 lt/100 km. Τα φρένα µε τη σειρά τους είναι όσο δυνατά και ανθεκτικά περιµένεις στη σκληρή χρήση, µε το µεσαίο πεντάλ να έχει σωστή διαδροµή. Ακινητοποιούν το σουηδικό στέισον από τα 100 km/h σε µόλις 37,3 m.
Made in Sweden
Αφήνοντας στην άκρη το µοτέρ και τις επιδόσεις στο δρόµο, η έκδοση D4 διατηρεί στο ακέραιο τα στοιχεία που µας εντυπωσίασαν και στο ισχυρότερο V60. Πρώτα απ’ όλα είναι όµορφο. Ανεξάρτητα από τη γενικότερη γνώµη που έχει κάποιος για τα στέισον, αντικρίζοντας το νέο V60 δεν µπορείς παρά να βγάλεις το καπέλο στους σχεδιαστές της Volvo και να τους αποδώσεις τα εύσηµα. Η φαρδιά και µακριά σιλουέτα συνθέτει ένα αµάξωµα µε πολύ όµορφες αναλογίες που κάνει έντονα αισθητή την παρουσία του στο δρόµο. Σε κερδίζει από την πρώτη φορά που θα κοιτάξεις το εντυπωσιακό εµπρός µέρος, µε την επιβλητική µάσκα και τα µακρόστενα φανάρια. Τα τελευταία µε το «Τ» που σχηµατίζουν κάνουν µια αναφορά στην σκανδιναβική µυθολογία και το σφυρί του Θορ!
Η θετική εικόνα συνεχίζεται και στο εσωτερικό όπου κυριαρχεί η αισθητική σφραγίδα των Σουηδών: Μινιµαλίστικη σχεδίαση. Σε σύγκριση µε το παρελθόν του µοντέλου αλλά και τον ανταγωνισµό, η ποιότητα κατασκευής είναι υπεράνω κριτικής και αντάξια των χρηµάτων που καλείσαι να καταθέσεις για την αγορά του. Ανάλογου επιπέδου είναι και τα υλικά που καλύπτουν κάθε εκατοστό της καµπίνας. Όπως είθισται στα Volvo των τελευταίων χρόνων, τα πάντα στο εσωτερικό περιστρέφονται γύρω από την εντυπωσιακή κατακόρυφη 9ιντση οθόνη αφής του infotainment που δεσπόζει στο κέντρο του ταµπλό. Η εργονοµία είναι καλή, µε ελάχιστους διακόπτες και τις περισσότερες λειτουργίες να ρυθµίζονται από το µενού του infotainment. Σύστηµα ιδιαίτερα απλό στη χρήση που απαιτεί µικρή περίοδο προσαρµογής από την πλευρά ενός -εξοικειωµένου µε την τεχνολογία- οδηγού.
Βασισµένο στη νέα πλατφόρµα SPA και µε αισθητά µεγαλύτερες διαστάσεις από την προηγούµενη γενιά του (µακρύτερο κατά 13 πόντους σε συνολικό µήκος και δέκα σε µεταξόνιο που φθάνει πλέον τα 2,87 m) το νέο V60 είναι πλέον ένα συνολικά πιο ευρύχωρο οικογενειακό. Οδηγός και συνοδηγός έχουν περισσότερο πλάτος στη διάθεση τους. Στις πίσω θέσεις ακόµα και ψηλόσωµοι επιβάτες θα βολευτούν άνετα, έχοντας µπόλικο αέρα πάνω από το κεφάλι τους και µε τα γόνατα τους να απέχουν αρκετούς πόντους από την πλάτη των καθισµάτων. Ο χώρος αποσκευών µε τη σειρά του είναι επίσης µεγαλύτερος κατά σχεδόν 100 lt, µε χωρητικότητα που πλέον φτάνει τα 529 lt µε το στάνταρ κιτ επισκευής ελαστικού. Σε περίπτωση που ο πελάτης επιλέξει και την ασφάλεια της ρεζέρβας ανάγκης, τότε θα έχει στη διάθεσή του 482 lt, τιµή και πάλι ικανότατη. Με τις πλάτες του πίσω καθίσµατος ριγµένες, δηµιουργείται ένας επίπεδος χώρος φόρτωσης που χωράει 1.441 lt και είναι πολύ πρακτικός και εύχρηστος.
Άνεση και ασφάλεια
Πέρα από ότι σου δίνει τη δυνατότητα να µεταφέρεις το µισό… ΙΚΕΑ, το V60 D4 είναι ένα ευχάριστο αυτοκίνητο στο δρόµο. Αγχολυτικό και µε πληθώρα ηλεκτρονικών συστηµάτων ασφαλείας που µειώνουν την πιθανότητα ατυχήµατος. Όπως για παράδειγµα το City Safety που πέρα από αυτοκίνητα αναγνωρίζει στο δρόµο πεζούς, ποδηλάτες και µεγάλα ζώα, διαθέτει σύστηµα διατήρησης λωρίδας, αλλά και αυτόµατο φρενάρισµα σε περίπτωση αναπόφευκτης µετωπικής σύγκρουσης.
Η ανάρτηση διαχειρίζεται εξαιρετικά το βάρος και σου δίνει τη δυνατότητα να κινηθείς σβέλτα. Ακόµα και όταν το ζορίσεις, το V60 γέρνει ελάχιστα στις στροφές και υποστρέφει δύσκολα. Η πρόσφυση είναι καλή αλλά από το ελαφρύ τιµόνι, που δεν διακρίνεται για την πληροφορία που παρέχει, µέχρι την λειτουργία του κιβωτίου, όλα σου φανερώνουν ότι στόχος του V60 είναι να κάνεις τις µετακινήσεις σου πιο ξεκούραστες και χαλαρωτικές. Και το πετυχαίνει. Η άνεση και η ποιότητα κύλισης είναι εξαιρετικές σε κάθε είδους δρόµο. Η ηχοµόνωση κορυφαία και άµα πιάσεις τον αυτοκινητόδροµο, τα χιλιόµετρα φεύγουν δίχως να το καταλάβεις.
Όλα τα παραπάνω συνηγορούν ότι το V60 είναι ένα ικανό και ευχάριστο αυτοκίνητο που θα κεντρίσει το ενδιαφέρον σου ακόµα και αν δεν έχεις πολυµελή οικογένεια ή δεν χρειάζεσαι πλήρως τις µεγάλες µεταφορικές ικανότητές του. Είναι στιλάτο, µε πολύ καλές επιδόσεις, ευρύχωρο και µε άριστη ποιότητα κατασκευής. Επιπλέον, στα χρήµατα που σου ζητά να δαπανήσεις, προσφέρει την πολυτέλεια και τον εξοπλισµό που περιµένεις από τη βασική κιόλας έκδοσή του.
Τι λέει το DRIVE
To V60 θα σε κερδίσει με το στιλ, τους άνετους χώρους, την κορυφαία ποιότητα και το υψηλό επίπεδο ασφάλειας του. Στην έκδοση D4 προσφέρει ισορροπία ανάμεσα στις επιδόσεις και την κατανάλωση, αποτελώντας την χρυσή τομή στην γκάμα του.
Τιμή από €53.664 (από 51.324 το χειροκίνητο)
Τεχνολογία 1.969 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, common rail, δύο τούρμπο, 190 PS/4.250 rpm, 40,8 kgm/1.750-2.500 rpm, αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 8,0”
0-160 km/h 20,3”
0-400 m 15,9” @ 143,3 km/h
0-1.000 m 28,9” @ 182,8 km/h
60-160 (με αλλαγές) 16,5”
50-80 km/h 2,8”
80-110 km/h 3,9”
110-140 km/h 5,5”
Φρένα 100-0 km/h 37,3 m
Τελική ταχύτητα 220 km/h
Μέση κατανάλωση 8,5 lt/100 km
Εκπομπές CO2 119 g/km
Διαστάσεις 4.761 x 1.850 x 1.427 mm
Χώρος αποσκευών 529 lt
Βάρος 1.690 kg
Μετρήσεις Drive με το κιβώτιο στην αυτόματη λειτουργία