Test drive: Suzuki Vitara 1.4 Hybrid AllGrip

Test drive: Suzuki Vitara 1.4 Hybrid AllGrip

Το εξηλεκτρισμένο Vitara με το σύστημα τετρακίνησης AllGrip αποτελεί τον ιδανικό σύντροφο για περιπετειώδεις αποδράσεις.

Το Suzuki Vitara είναι ένα μοντέλο με παράδοση στην ελληνική αγορά. Μπορεί στο πέρασμα του χρόνου να εξελίχθηκε από σκληροτράχηλο τζιπ σε SUV, όμως διατηρεί στοιχεία από τον χαρακτήρα των προγόνων του, ενώ παράλληλα έχει εναρμονιστεί με τις σύγχρονες απαιτήσεις του αγοραστικού κοινού. Η πιο πρόσφατη γενιά του έκανε πρεμιέρα το 2015, δέχθηκε μια ανανέωση το 2018 και από φέτος απέκτησε και ήπια υβριδική τεχνολογία.

Το Suzuki Vitara Hybrid διατίθεται αποκλειστικά με τον 4κύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα 1,4 λίτρων που αποδίδει 129 PS και 235 Nm (-11 PS και +15 Nm σε σύγκριση με πριν) και λειτουργεί σε συνεργασία με μια ηλεκτρογεννήτρια (14 PS και 53Nm) η οποία συνδέεται με το στροφαλοφόρο άξονα μέσω ιμάντα. Η ενέργεια που ανακτάται από το φρενάρισμα αποθηκεύεται σε μια 48βολτη μπαταρία ιόντων λιθίου χωρητικότητας 0,38 kWh, που βρίσκεται κάτω από τα εμπρός καθίσματα.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Suzuki Vitara 1.4 Hybrid 2WD

Η κίνηση μεταδίδεται στους εμπρός (2WD) ή και στους τέσσερις τροχούς (AllGrip) μέσω ενός χειροκίνητου κιβωτίου έξι σχέσεων με μακρύτερη κλιμάκωση. Στην έκδοση της δοκιμής μας, το σύστημα τετρακίνησης AllGrip της Suzuki διαθέτει λειτουργίες Auto, Sport, Snow και Lock. Αυτό το χαρακτηριστικό είναι που κάνει το Vitara να ξεχωρίζει από τις περισσότερες, αποκλειστικά προσθιοκίνητες προτάσεις της κατηγορίας. Η τετρακίνηση λειτουργεί υποδειγματικά, είτε μιλάμε για ενίσχυση της ασφάλειας και της σπορ οδηγικής συμπεριφοράς σε συνθήκες χαμηλής πρόσφυσης στην άσφαλτο είτε για κίνηση σε άμμο, λάσπη και χιόνι. Σε συνδυασμό με την απόσταση από το έδαφος που φτάνει τα 18,5 cm, το Vitara σε βγάζει ασπροπρόσωπο στις περισσότερες εκτός δρόμου διαδρομές, κάνοντας όλα αυτά που υπόσχεται ένα οικογενειακό SUV.

Suzuki Vitara Hybrid
Με το σύστημα τετρακίνησης AllGrip στη λειτουργία Sport, ο οδηγός νιώθει αμέσως πως κάτι έχει αλλάξει.

Στον δρόμο, το Vitara εμπνέει με το πολύ καλό του κράτημα, τη μικρή κλίση στις στροφές και τις εξαιρετικές επιδόσεις. Παράλληλα, είναι άνετο και ασφαλές στο ταξίδι –ιδιαίτερα με χρήση των στάνταρ συστημάτων Adaptive Cruise Control και Αποφυγής Αλλαγής Λωρίδας. Μοναδικά παράπονα είναι οι αεροδυναμικοί θόρυβοι σε υψηλές ταχύτητες και οι τριγμοί από το ταμπλό σε κακοτράχαλους χωματόδρομους.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Suzuki Vitara 1.4 Hybrid AllGrip: Από τη Μεσσηνία στη Μαγνησία

Η επέμβαση του ήπια υβριδικού συστήματος γίνεται αντιληπτή από τον οδηγό μόνο σε αστικό περιβάλλον, εκεί όπου το σύστημα stop/start λειτουργεί αστραπιαία απενεργοποιώντας αυτόματα τον κινητήρα σε κάθε σύντομη στάση. Η Suzuki αναφέρει πως ο εξηλεκτρισμός προσθέτει μόλις 15 kg στο συνολικό βάρος του αυτοκινήτου, και ότι μπορεί να μειώσει την κατανάλωση έως 15%. Στις δικές μας μετρήσεις, το ιαπωνικό SUV έγραψε 7,0 lt/100 km παρουσιάζοντας πράγματι αρκετή βελτίωση σε σύγκριση με την προηγούμενη, μη-υβριδική έκδοση.

Suzuki Vitara Hybrid
Τα στοιχεία που υποδηλώνουν τον εξηλεκτρισμό του Vitara είναι τα φώτα LED με μπλε λεπτομέρειες και η σήμανση «Hybrid» στην πίσω πόρτα.

Όσον αφορά την εξωτερική σχεδίαση, το Vitara Hybrid ξεχωρίζει από τους μη υβριδικούς προκατόχους του από τα νέα γραφικά LED στα φώτα με λεπτομέρειες σε μπλε απόχρωση και τη σήμανση «Hybrid» στην πίσω πόρτα. Γνώριμη είναι η εικόνα στο εσωτερικό, με τα μαλακά πλαστικά στο ταμπλό να αποτελούν προίκα από την προηγούμενη ανανέωση του 2018. Η μοναδική διαφορά εντοπίζεται στα γραφικά της έγχρωμης οθόνης 4,2” που βρίσκεται στο κέντρο του αναλογικού πίνακα οργάνων, τα οποία απεικονίζουν πλέον και τη λειτουργία του ήπια υβριδικού συστήματος (εκτός από στοιχεία του υπολογιστή ταξιδιού).

Η καμπίνα του Vitara μπορεί να φιλοξενήσει με άνεση τέσσερις ή με κάποιες παραχωρήσεις πέντε ενήλικοι, με την αίσθηση ευρυχωρίας και την ορατότητα να ενισχύονται από τα μεγάλα παράθυρα. Η χωρητικότητα 375 λίτρων του χώρου αποσκευών (έως 1.120 lt με την αναδίπλωση των καθισμάτων) δεν ξεχωρίζει έναντι του ανταγωνισμού. Όμως θεωρείται επαρκής για τις ανάγκες μιας οικογένειας, ειδικά σε συνδυασμό με το πρακτικό σχήμα και το διπλό πάτωμα.

Suzuki Vitara Hybrid
Η καμπίνα του Vitara Hybrid διακρίνεται για την ευρυχωρία της.

Η κεντρική οθόνη αφής 7” (στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις εκτός του βασικού προσθιοκίνητου GL) ενσωματώνει το εύχρηστο infotainment της Suzuki που υποστηρίζει συνδεσιμότητα Android Auto και Apple Carplay (μέσω USB). Στην πλούσια έκδοση GLX διαθέτει και σύστημα δορυφορικής πλοήγησης, αν και η απουσία του δεν αποτελεί πρόβλημα για όσους συνδέουν το smartphone τους με καλώδιο, ενσωματώνοντας ουσιαστικά στην οθόνη του αυτοκινήτου το πρόγραμμα Google Maps.

Ο πλούσιος εξοπλισμός της έκδοσης GL+ διαθέτει φώτα LED με αυτόματη λειτουργία, προβολείς ομίχλης, ζάντες αλουμινίου 17”, φιμέ τζάμια, αυτόματο κλιματισμό, θερμαινόμενα καθίσματα εμπρός, κάμερα οπισθοπορείας και πλήρες πακέτο συστημάτων υποβοήθησης. Αυτή είναι και η πιο συμφέρουσα έκδοση στην γκάμα του Vitara Hybrid, καθώς με τιμή €22.170 δεν έχει σημαντικές ελλείψεις έναντι της κορυφαίας GLX των €25.430 (ή €25.930 με πανοραμική ηλιοροφή).

Τι λέει το DRIVE
Με το σύστημα τετρακίνησης, το Vitara Hybrid ολοκληρώνεται, συνδυάζοντας ευρύχωρη καμπίνα, πλούσιο εξοπλισμό, δυνατότητες κίνησης εκτός ασφάλτου, κορυφαίες επιδόσεις και καλό κράτημα σε ένα ελκυστικό πακέτο που αποτελεί μια από τις κορυφαίες επιλογές στην κατηγορία.
Τιμή Από €22.170
Τεχνολογία MHEV, κινητήρας βενζίνης 1.373 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, ηλεκτρικό μοτέρ 14 PS, 53 Nm, μπαταρία 0,38 kWh, AWD, χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων
Απόδοση 129 PS/5.500 rpm, 235 Nm/2.000-3.000 rpm
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,2”
Τελική ταχύτητα 190 km/h
Μέση κατανάλωση 7,0 lt/100 km* 
Εκπομπές CO2 111 g/km (WLTP: 140 g/km)
Διαστάσεις 4.175 x 1.775 x 1.610 mm
Χώρος αποσκευών 375 lt
Βάρος 1.245 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή *Μέτρηση DRIVE
Φωτογραφίες: Θανάσης Κουτσογιάννης

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube