Παρότι το SX4 S-Cross μετρά κάμποσα πλέον χρόνια στην αγορά, η Suzuki συνεχίζει να το εμπλουτίζει με νέες τεχνολογίες και συνδυάζοντάς τες, να δημιουργεί νέες εκδόσεις για το crossover της. Έτσι, ύστερα από την περυσινή υιοθέτηση της ήπιας υβριδικής τεχνολογίας 48V στον 1.400άρη κινητήρα BoosterJet, σειρά είχε εφέτος ο παραπάνω συνδυασμός να γίνει διαθέσιμος και με αυτόματο κιβώτιο.
Πρόκειται για το αυτόματο κιβώτιο με μετατροπέα ροπής που είχαμε γνωρίσει στο ιαπωνικό μοντέλο και πριν περάσει στην υβριδική εποχή του. Στον παρόντα συνδυασμό, αφήνει και πάλι μόνο θετικές εντυπώσεις. Είναι έξι σχέσεων και με κλιμάκωση που αναδεικνύει τις αρετές του λιγότερο ισχυρού αλλά με περισσότερη ροπή βενζινοκινητήρα. Υπενθυμίζουμε πως στην υβριδική εποχή του ο τούρμπο 1.4 BoosterJet, με τον άμεσο ψεκασμό και τον μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων, έχασε 11 PS πέφτοντας από τους 140 στους 129 PS. Από την άλλη, με την ηλεκτρογεννήτρια των 14 PS και 53 Nm του 48βολτου υβριδικού συστήματος αύξησε τη ροπή του από τα 220 στα 235 Nm. Βελτιώνοντας πέρα από την οικονομία και τη λειτουργία του στις χαμηλές και μεσαίες στροφές.
Το κιβώτιο διαθέτει και χειροκίνητη λειτουργία, με paddles μάλιστα πίσω από το τιμόνι. Οι αλλαγές είναι ομαλές και εκτελούνται σβέλτα, είτε ο έλεγχος βρίσκεται στο οδηγό είτε το κιβώτιο είναι στην πλήρως αυτόματη λειτουργία του. Στη δεύτερη περίπτωση, το κιβώτιο φροντίζει να διατηρεί τον κινητήρα στην ωφέλιμη περιοχή, με το λογισμικό να διαβάζει σωστά πότε ο οδηγός θέλει παραπάνω γκάζι, π.χ. σε μια προσπέραση, διατηρώντας την επιλεγμένη σχέση για αρκετές στροφές παραπάνω.
Πέρα από την ομαλή λειτουργία του, το μεγαλύτερο προσόν του κιβωτίου είναι ότι προσφέρει την άνεση και την πιο ξεκούραστη οδήγηση που περιμένεις από ένα αυτόματο, χωρίς να πνίγει τις επιδόσεις ή να επιβαρύνει σημαντικά την κατανάλωση. Του λόγου το ακριβές επιβεβαιώνει τόσο η μέση κατανάλωση των 7,4 lt/100 km που μετρήσαμε όσο καιρό το είχαμε στη διάθεσή μας όσο και τα 190 km/h τελικής ταχύτητας και τα 9,5” για το 0-100 km/h που ανακοινώνει η Suzuki. Τιμές αντίστοιχες με της χειροκίνητης έκδοσης του υβριδικού S-Cross.
Αυτό που δηλώνουν τα εργοστασιακά νούμερα το εισπράττει σε αίσθηση στον δρόμο και ο οδηγός. Το τράβηγμα είναι μεστό με πολύ καλή απόκριση στο γκάζι και, όπως αντίστοιχα συμβαίνει και στη χειροκίνητή έκδοση, το προσθιοκίνητο crossover εμφανίζει στον δρόμο ένα πρόσωπο πιο πρόθυμο απ’ όσο σε προδιαθέτουν αρχικά τα τεχνικά χαρακτηριστικά του.
Πέρα από τις καλές επιδόσεις, στον δρόμο το SX4 S-Cross σε κερδίσει με τον ευκολοδήγητο χαρακτήρα και τη φιλική οδική συμπεριφορά, ακόμα και όταν το πιέζεις σε μια σφιχτή διαδρομή. Το τιμόνι είναι όσο ελαφρύ πρέπει και παρέχει καλή αίσθηση, την ίδια στιγμή που το πλαίσιο και ανάρτηση του επιτρέπουν να κινηθεί σε αρκετά πιο σβέλτους ρυθμούς απ’ όσο η πλειονότητα των υποψήφιων ιδιοκτητών του θα του ζητούσαν. Η κλίση στις στροφές είναι σχετικά περιορισμένη όπως και η βύθιση στο έντονο φρενάρισμα, προσφέροντας παράλληλα και αρκετά καλή άνεση. Αυτό που θα θέλαμε στον τομέα της άνεσης στον δρόμο είναι λίγο καλύτερη ηχομόνωση για να περνά στην καμπίνα λιγότερο θόρυβος από την κύλιση και τη λειτουργία του κινητήρα.
Γεροδεμένο και ευρύχωρο
Περνώντας στο εσωτερικό είναι σαφές πως το S-Cross στέκεται περισσότερο στην ουσία και λιγότερο στον εντυπωσιασμό. Στην εποχή που κυριαρχούν οι μεγάλες ψηφιακές οθόνες, η αρχική εικόνα μπορεί να μη εντυπωσιάζει, αλλά σε δεύτερη ματιά ανακαλύπτεις πως οι νέες τεχνολογίες δεν λείπουν. Όπως επίσης ότι στην πλειονότητά τους, τα υλικά είναι καλής ποιότητας και με πολύ προσεγμένη συναρμογή, ενώ η πολύ καλή εργονομία κάνει την καθημερινή συμβίωση ευκολότερη.
Η σχετικά ψηλή θέση οδήγησης είναι άνετη και προσφέρει την περιφερειακή ορατότητα που επιζητάς από ένα crossover, ιδίως προς τα εμπρός και το πλάι. Δύο ποτηροθήκες, ένα ράφι χαμηλά στην κεντρική κονσόλα και το υποβραχιόνιο ανάμεσα στα εμπρός καθίσματα φροντίζουν για τη αποθήκευση των καθημερινών μικροαντικειμένων, χωρίς ωστόσο να εντυπωσιάζουν με το μέγεθός τους. Οι χώροι είναι αρκετά καλοί για τέσσερις ενηλίκους, με τον χώρο αποσκευών να κυμαίνεται ανάλογα με την κλίση της πλάτης του πίσω καθίσματος από τα 430 έως τα 440 lt και να κρίνεται ικανοποιητικός με την χωρητικότητά του.
Το δικίνητο SX4 S-Cross είναι διαθέσιμο με το αυτόματο 6άρι κιβώτιο σε μια και καλά εξοπλισμένη έκδοση, την GL+. Περιλαμβάνει όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες, ένα πλήρες πακέτο συστημάτων ασφάλειας, θερμαινόμενα καθίσματα και infotainment. Το τελευταίο μπορεί να μην εντυπωσιάζει με το μέγεθος της 7άρας οθόνης του, μα στην τελευταία εξέλιξή του έχει αποκτήσει καλύτερα γραφικά, λειτουργεί με εντολές αφής ή και φωνητικές, προσφέροντας παράλληλα πλήρη συνδεσιμότητα με το διαδίκτυο και το smartphone.
Η τιμή εκκίνησης των €22.410, σημαίνει πως η επιπλέον άνεση που προσφέρει το συγκεκριμένο SX4 S-Cross συγκριτικά με την αντίστοιχη χειροκίνητη έκδοση χρεώνεται €2.000. Είναι μια διαφορά που θα βάλει αρκετούς σε σκέψεις, καθώς με ελάχιστα χρήματα ακόμη (€22.800) μπορείς να αποκτήσεις τετρακίνητη έκδοση με εφάμιλλο εξοπλισμό.
Τι λέει το DRIVE
Η ήπια υβριδική τεχνολογία τονώνει τις επιδόσεις και την οικονομία του S-Cross, αλλά οι €2.000 που χρεώνεται ο συνδυασμός της με την άνεση του αυτόματου κιβωτίου είναι αρκετά. Πόσω μάλλον όταν μπορείς με τα ίδια χρήματα να αποκτήσεις τετρακίνηση.
Τιμή Από €22.410
Τεχνολογία MHEV, κινητήρας βενζίνης 1.373 cc, i4, 16v, άμεσος ψεκασμός, 129 PS/5.500 rpm, 235 Nm/2.000-3.000 rpm, ηλεκτρικό μοτέρ 14 PS, 53 Nm, μπαταρία 0,38 kWh, κίνηση εμπρός, αυτόματο κιβώτιο έξι σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 9,5”
Τελική ταχύτητα 190 km/h
Μέση κατανάλωση 7,4 lt/100 km*
Εκπομπές CO2 129-134 g/km (WLTP)
Διαστάσεις 4.300 x 1.785 x 1.580 mm
Χώρος αποσκευών 430-440 lt
Βάρος 1.225 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή. *Μέτρηση Drive.
Φωτογραφίες: Θανάσης Κουτσογιάννης