Test drive: Suzuki Swift Sport

Test drive: Suzuki Swift Sport

Το νέο Suzuki Swift Sport φαινομενικά σιδέρωσε και σουλούπωσε τα ρούχα του. Στην ουσία όμως, όπως θα δούμε παρακάτω, κάτι άλλαξε και στην περπατησιά του.

Σχεδιαστικά το Suzuki Swift Sport μας είναι οικείο. Aν και εντελώς νέο μοντέλο, διατηρεί το ίδιο βασικό περίγραμμα και πρέπει να είσαι τρομερά παρατηρητικός για να εντοπίσεις τις όποιες αλλαγές στις λεπτομέρειες. Οι όρθιες κολόνες της οροφής παραπέμπουν σε Mini.

Στο εσωτερικό, η εικόνα είναι τυπική της καταγωγής του. Οι Ιάπωνες έχουν σχεδιάσει τα πάντα ώστε να είναι χρηστικά, αφήνοντας την αισθητική στην… τύχη. Έτσι εξηγείται ότι ο πίνακας οργάνων τραβά ευχάριστα το μάτι, ειδικά το βράδυ με τα φώτα, αλλά η κεντρική κονσόλα μοιάζει με απομεινάρι της περασμένης δεκαετίας. Tα πλαστικά του Swift Sport είναι σκληρά, αλλά ποιοτικά. Το ίδιο ισχύει και για την συναρμογή, η οποία δείχνει προσεγμένη, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν υπάρχουν ατέλειες.

Ο εξοπλισμός περιλαμβάνει όλα τα απαραίτητα για την άνεση και την ασφάλεια των επιβατών, όπως αυτόματο κλιματισμό και ηλεκτρικές ρυθμίσεις για παράθυρα και καθρέφτες. Ωστόσο η Suzuki κάνει την υπέρβαση με τον έβδομο αερόσακο για τα γόνατα του οδηγού, το cruise control και τα αυτόματα φώτα.

Παλαιάς κοπής
Όσο οδηγείς το Swift Sport τόσο νοσταλγείς την «παλιά σχολή» και ταυτόχρονα αγχώνεσαι για το πώς θα δουλεύουν και πώς θα ακούγονται οι κινητήρες του αύριο. Ατμοσφαιρικός, πολύστροφος και φωνακλάς, ο γιαπωνέζικος 1600άρης, politically incorrect όσο δεν πάει, λόγω και του κυβισμού που πλέον φαντάζει υπερβολικός στην Ευρώπη του 2013 για το μέγεθος του αυτοκινήτου. Με μπλοκ από χυτοσίδηρο και αλουμινένια κεφαλή, στροφάρει με όρεξη ως τις 7.000 rpm χάρη στο μεταβλητό χρονισμό των βαλβίδων παρά την υποτετράγωνη αρχιτεκτονική -διάμετρος x διαδρομή: 78 x 83 mm. Και αποδίδει 136 PS στις 6.900 rpm, αλλά μόνο 16,3 kgm ροπή στις 4.400 rpm.

Παρόλα αυτά, χάρη στο σφιχτά κλιμακωμένο σασμάν κερδίζει στις ρεπρίζ, ακόμη και στις χαμηλομεσαίες. Ενδεικτικά, με 4η για τα 80-110 km/h θέλει 6,6” αντί 6,9” του Ford Fiesta 1.0 EcoBoost 125 PS – του πιο άμεσου ανταγωνιστή του- και η διαφορά παραμένει σταθερή στη σύγκριση με 3η, με 4,7” αντί 5”. Από στάση δεν χρειάζεται να περιμένεις το V-Box για να βγάλεις συμπέρασμα. Όταν φτάνεις στα πρώτα 100 km/h 1,3” νωρίτερα και στα 160 km/h η διαφορά έχει ανοίξει στα 2,2” υπέρ του Swift Sport, ο ρυθμός που εναλλάσσονται οι εικόνες από το περιβάλλον είναι έτσι κι αλλιώς αισθητός.

Του αγίου κιβωτίου
Οι κοντές σχέσεις του Swift Sport κρατούν τον κινητήρα μέσα ή πολύ κοντά στο ωφέλιμο φάσμα, έτσι ώστε η έλλειψη ροπής στις μεσαίες να μπορεί να περιγραφεί και ως «γραμμική απόδοση». Ο κινητήρας επηρεάζει σε μεγάλο βαθμό την οδική συμπεριφορά, κυρίως λόγω της αμεσότητας με την οποία αποκρίνεται στο γκάζι. Σε παρατεταμένες μέτριες και αργές στροφές μπορείς να επεμβαίνεις στο ζύγισμα με μικρά πάτα άσε.

Έχει αιχμηρό μπροστινό σύστημα και ουσιαστικό σε πληροφόρηση τιμόνι. Παίρνει μικρή κλίση και δείχνει αρκούντως ελαφρύ όταν του ζητάς να αλλάξει κατεύθυνση. Συνολικά μένεις με την εντύπωση ότι έχει υψηλό όριο, πάνω από αυτό όμως είναι μονοδιάστατο. Η ουρά δεν ανοίγει την τροχιά της όπως στο προηγούμενο μοντέλο. Ο αγχωμένος θα νιώσει καλύτερα με αυτό, ο έμπειρος θα ενοχληθεί από την αδυναμία τοποθέτησης στην είσοδο. Όταν πέσουν οι τόνοι, το Swift Sport θα αποδειχθεί μάλλον κουραστικό στην απλή μετακίνηση, με θορυβώδη κύλιση και ελαφρώς ξερές αντιδράσεις στις ανωμαλίες της ασφάλτου.

Στον τόπο του εγκλήματος
Δεν το είχαμε στο πρόγραμμα, γι’ αυτό και δεν είχαμε μαζί μας V-Box. Αλλά περνώντας από τα Μέγαρα, επιστρέφοντας από Ψάθα-Αλεποχώρι-Σχίνο-Πίσια, ένα από τα δημοφιλέστερα πεδία δοκιμών, μπήκαμε στον πειρασμό. Η Hellenic Trackdays κρατά το αυτοκινητοδρόμιο ζωντανό και κάποιες μέρες μεσοβδόμαδα, προσφέροντας κατόπιν συνεννόησης και εξοπλισμό χρονομέτρησης. Τα track days ταιριάζουν στα αυτοκίνητα του είδους, αλλά και στο προφίλ των πελατών της κατηγορίας, θέλουμε να πιστεύουμε. Η πίστα δεν άλλαξε την γενική εντύπωση μας για το Suzuki Swift Sport, ωστόσο τόνισε προτερήματα και ελαττώματα που στο δρόμο έμοιαζαν λιγότερο σημαντικά.

Για παράδειγμα τα φρένα του Swift Sport έχουν ξύλινη αίσθηση και το λάθος μπορεί να γίνει εύκολα, τουλάχιστον στην πίστα. Τα υλικά τριβής ωστόσο είναι ανθεκτικά και η πτώση στην απόδοση ελάχιστη ακόμη και ύστερα από αρκετούς γύρους.Η εντύπωση του υψηλότερου ορίου επιβεβαιώνεται, αλλά το ιαπωνικό πλαίσιο είναι απόλυτο και πιο νευρικό. Δεν αναφέρομαι μόνο στο πέρασμα από τα κερμπ. Η ταλάντωση που εμφανίζει η ανάρτηση, όταν το εμπρός δεξί McPherson συμπιέζεται έντονα στην είσοδο των δύο γρήγορων στροφών, δείχνει ότι η σχέση σκληρότητας ελατηρίων αμορτισέρ απέχει από το ιδανικό. Η ελκτική πρόσφυση στις εξόδους των αργών στροφών είναι έτσι κι αλλιώς καλύτερη. Αλλά η ακρίβεια στον έλεγχο της πεταλούδας του γκαζιού επιτρέπει λεπτομερείς ρυθμίσεις.

Το Swift Sport με κοντή κλιμάκωση, βολεύεται στη χάραξη των Μεγάρων. Η χρήση του κιβωτίου δεν είναι πρόβλημα, κάθε άλλο. Ο λεβιές είναι γρήγορος, ακριβής και δεν δυσανασχετεί στη βάναυση χρήση. Στο δρόμο είναι σκληρός και σκαλώνει, μάλλον επειδή έχει φτιαχτεί για καρφωτές. Κυνηγώντας το χρονόμετρο, εξαντλείς μέχρι τελευταίας ρανίδας την 2η μεταξύ Κ4-Κ5, γλιτώνεις την αλλαγή και στρίβεις στις «φυστικιές» με το στροφόμετρο να σημαδεύει την κορυφή του διαγράμματος ισχύος. Αφήνοντας την 3η να χτυπήσει στον κόφτη για μια στιγμή πριν τα φρένα της Κ8, γλιτώνεις άλλες δυο αλλαγές και κάπως έτσι κλείνεις το γύρο σε 1’ 17” 3, με το Swift να δείχνει ότι μπορεί να συνεχίσει να γυρίζει για ώρες σε αυτό το ρυθμό. Να θυμίσουμε πως οι αντίστοιχοι χρόνοι για το Ford Fiesta 1.0 EcoBoost Sport, αλλά και το Mini Cooper είναι 1’ 18” 5...

Ως έφηβος
Συμπερασματικά θα λέγαμε πως το Swift έχει ξεκάθαρα σπορ προσανατολισμό, καλές επιδόσεις, πλούσιο εξοπλισμό. Αλλά είναι μονοδιάστατο στο όριο και, από την άλλη, όταν απλώς μετακινείσαι, υπολείπεται σημαντικά σε άνεση.
Αν ήμουν έφηβος ωστόσο θα το επέλεγα, με το μυαλό στα track days. Δεν έχει να κάνει τόσο με την επίδοση όσο με την αντοχή (ή μήπως ανοχή;) στη σκληρή χρήση.

Τι λέει το DRIVE
Ένα μικρό σπορ αυτοκίνητο «παλιάς σχολής», που παρά τα κάποια ελαττώματά του, σε βάζει στο πνεύμα της πραγματικής οδήγησης
Τιμή από €15.090
Τεχνολογία 1.586 cc, i4, 16v με μεταβλητό χρονισμό, 2 ΕΕΚ, πολλαπλός ψεκασμός, 136 PS/6.900 rpm, 16,3 kgm/4.400 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 8,3”
0-400 m 16,1”
0-1.000 m 29,9”
30-50 km/h (3η) 3,3”
80-110 km/h (4η) 6,6”
110-140 km/h (5η) 11,6”
100-0 km/h 38,5 m
Τελική ταχύτητα 195 km/h
Κατανάλωση 7,8 lt/100 km
Εκπομπές CO2 147 gr/km
Διαστάσεις 3.890 x 1.695 x 1.510 mm
Βάρος 1.060 kg
Μετρήσεις DRIVE

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube