Αυτή είναι αναμφίβολα η έκδοση του Rapid η πιο ταιριαστή με το χαρακτήρα του μοντέλου και η πιο ενδιαφέρουσα από αγοραστική άποψη.
Η Skoda είναι η βασίλισσα του value for money, και ειδικά το Rapid έχει σχεδιαστεί με βάση τη φιλοσοφία της υψηλής σχέσης τιμής/αξίας. Συνεπώς, η πιο ενδιαφέρουσα έκδοσή του είναι η βασική βενζινοκίνητη, που είναι και η φθηνότερη. Και όταν λέμε η φθηνότερη, εννοούμε πως με το «πριμ απόσυρσης» της αντιπροσωπείας δεν ξεπερνά τα 11.990 ευρώ. Ενδιαφέρουσα περίπτωση, αν αναλογιστούμε ότι πρόκειται για ένα εντελώς καινούργιο μοντέλο με σύγχρονη τεχνολογία.
Ζωηρό και οικονομικό
Ο κινητήρας εδώ είναι ο γνωστός 1.2 TSI (8βάλβιδος, τούρμπο, άμεσου ψεκασμού) του Group VW, στην έκδοση με τους 86 ίππους. Η διαφορά όμως με το Rapid 1.2 TSI 105 PS δεν είναι μόνο τα 19 άλογα, αλλά και μία σχέση λιγότερη στο κιβώτιο ταχυτήτων. Εδώ έχουμε πεντάρι κιβώτιο, ενώ η πιο δυνατή έκδοση έχει εξάρι.
Οι δύο παραπάνω διαφορές έχουν αναμενόμενα επίπτωση στις επιδόσεις. Το 86άρι Rapid κάνει το 0-100 km/h σε 11,7” (το 105PS σε 10,1”), το χιλιόμετρο από στάση σε 33,4” (31,6”), το εικονικό προσπέρασμα των 80-110 km/h με 3η σε 6,3” (5,2”) και τη δοκιμή ελαστικότητας των 50-80 km/h με 4η σε 7,8” (6,1”). Οι διαφορές είναι οπωσδήποτε σημαντικές, όμως με απόλυτα κριτήρια το Rapid 86 PS είναι αρκετά γρήγορο – ασύγκριτα ταχύτερο από τον άμεσο ανταγωνισμό του, τα Peugeot 301 1.2 VTi και Citroen C-Elysee 1.2 VTi, αλλά σαφώς ταχύτερο και από το επίσης ανταγωνιστικό του Chevrolet Aveo 1.4 4door.
Στην καθημερινή οδήγηση το Rapid είναι ζωηρό κι ελαστικό, καθώς ο κινητήρας «τουρμπίζει» από χαμηλά και δίνει σημαντική ροπή στις μεσαίες στροφές χωρίς η απόδοσή του να πέφτει κάθετα στις ψηλές. Η απόκριση στο γκάζι δεν είναι πολύ άμεση, αλλά μόνο με 4η ή 5η και χαμηλές στροφές θα νιώσεις να σου λείπει δύναμη. Οι αποστάσεις ανάμεσα στις τρεις τελευταίες σχέσεις είναι αρκετά μεγάλες (εδώ πλεονεκτεί το 6άρι κιβώτιο), αλλά γενικά δεν δυσκολεύεσαι να κρατάς τον κινητήρα στην ωφέλιμη περιοχή στροφών του, καθώς σε βοηθά κι ο ακριβής και γρήγορος μοχλός ταχυτήτων.
Το σημαντικό όμως είναι ότι το Rapid 86 PS, πέρα από ζωηρό, είναι και οικονομικό αν οδηγείς με μια στοιχειώδη αυτοσυγκράτηση. Η μέση κατανάλωση για ολόκληρη τη δοκιμή μας ήταν μόνο 6,9 lt/100 km.
«Πολύ» αυτοκίνητο για τα λεφτά του
Κατά τα άλλα, το Rapid είναι όπως το ξέρουμε: Ιδιαίτερα ευρύχωρο για τέσσερα άτομα, με πρακτικό εσωτερικό και πολύ μεγάλο πορτμπαγκάζ. Είναι εύκολο στην οδήγηση, ασφαλές στο δρόμο και με δυνατά φρένα. Η ανάρτησή του είναι σφιχτή, πράγμα που επηρεάζει την άνεση ειδικά στις χαμηλές ταχύτητες, αλλά το επίπεδο θορύβου είναι σχετικά χαμηλό και το αμάξωμα δείχνει πολύ συμπαγές και γεροδεμένο. Καλά φτιαγμένο είναι και το εσωτερικό, αν και τα υλικά είναι σαφώς οικονομικής επιλογής.
Όμως αυτή είναι, όπως είπαμε, η φιλοσοφία του αυτοκινήτου. Για τα λεφτά του, το Rapid 1.2 TSI 86 PS είναι «πολύ» –και καλό– αυτοκίνητο. Τώρα, αν θα δίναμε τα επιπλέον 1.260 ευρώ (1.400 αν λάβουμε υπόψη την προσφορά) για την έκδοση των 105 PS, ναι, χωρίς συζήτηση. Όμως κάποιος που δεν τα έχει δεν θα βγει αναγκαστικά χαμένος.
Τι λέει το DRIVE
Ακόμα και στη βασική έκδοσή του, το Rapid διατηρεί όλα τα πλεονεκτήματά του σε χώρους, πρακτικότητα και ασφάλεια, παραμένοντας παραπάνω από ανταγωνιστικό στη σχέση επιδόσεων/οικονομίας. Εξαιρετικά συμφέρον ως πρόταση αγοράς.
Τιμή από €13.490 (€11.990 με την προσφορά)
Τεχνολογία 1.198 cc, i4, 8v, 1 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός & τούρμπο, 86 PS/4.800 rpm, 16,3 kgm/1.500-3.500 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 11,7”
0-400 m 18,0”
0-1.000 m 33,4”
30-50 km/h (3η) 3,9”
80-110 km/h (4η) 9,0”
110-140 km/h (5η) 17,3”
100-0 km/h 38,2 m
Τελική ταχύτητα 183 km/h
Κατανάλωση 6,9 lt/100 km
Εκπομπές CO2 119 gr/km
Διαστάσεις 4.483 x 1.706 x 1.461 mm
Βάρος 1.160 kg
Μετρήσεις DRIVE