Test drive: Skoda Citigo 1.0 60 PS

Test drive: Skoda Citigo 1.0 60 PS

Η κάθοδος της Skoda στη μικρή κατηγορία έγινε σε στενή συνεργασία με τη μητρική VW και τη στιγμή που η ζήτηση για μικρά οικονομικά αυτοκίνητα αυξάνεται πανευρωπαϊκά.

Το Citigo βασίζεται στο ίδιο πάτωμα με το VW up! και κάτω από το καπό φιλοξενείται ένας 3κύλινδρος 1.000άρης κινητήρα που στην πιο προσιτή εκδοχή του, αυτή που δοκιμάζουμε, αποδίδει 60 PS. Το μοτέρ δεν εντυπωσιάζει με την ισχύ, αλλά με τη ραφιναρισμένη λειτουργία του. Η απουσία ενοχλητικών κραδασμών δε θυμίζει σε τίποτα 3κύλινδρο μοτέρ και σε συνδυασμό μάλιστα με την πολύ καλή ηχομόνωση, βάζει τα γυαλιά σε αρκετά 4κύλινδρα της κατηγορίας, όσον αφορά το θόρυβο που περνά στην καμπίνα.

Σε απόλυτες επιδόσεις, προφανώς το 60άρι Skoda Citigo χωλαίνει, με την επιτάχυνση 0-100 να σταματά το χρονόμετρο στα 15,1”. Αλλά σε ένα τέτοιο αυτοκίνητο το ζητούμενο δεν είναι αυτό. Ζητούμενο όμως είναι το ελαστικό μοτέρ στις χαμηλομεσαίες στροφές και η σωστή, αστική θα λέγαμε, κλιμάκωση του σασμάν. Και εκεί το Citigo τα πηγαίνει περίφημα: 50-80 km/h με 3η σε 7,6 sec και 80-110 με 4η 12,0 sec.

Σαν μεγάλο
Αφήνοντας στην άκρη τις επιδόσεις, το μικρό Skoda ικανοποιεί και με το παραπάνω, όσον αφορά τον τρόπο που στέκεται στο δρόμο. Επιπλέον το Citigo ξεχωρίζει και για τον τρόπο που αποσβένει τις κακοτεχνίες των ελληνικών δρόμων. Η ανάρτησή του είναι μεν σφιχτή, όχι όμως και ξερή όταν έρχεται αντιμέτωπη με λακκούβες. Οι μεγάλοι τροχοί δίνουν μεγάλο περιθώριο πρόσφυσης και το Citigo παραμένει σταθερό κι ευθύβολo ακόμα και όταν βγει στον ανοιχτό δρόμο και κινηθεί με ταχύτητα κοντά στην τελική του. Ισχυρά αποδεικνύονται και τα φρένα με απόσταση ακινητοποίησης τα 37,4 m από τα 100 km/h και πολύ καλή αντοχή ακόμα κι όταν υπερθερμανθούν.

Κατά κύρη
Το εσωτερικό του Citigo παίζει με διχρωμίες έχει σκληρό πλαστικό σε όλα τα μέρη του ταμπλό, με τη συναρμογή και το φινίρισμα να ακολουθούν το υψηλό πρότυπο που μας έχει συνηθίσει η Skoda σε όλα τα μοντέλα της. Το κεντρικό στοιχείο στην καμπίνα του Citigo είναι η οθόνη του συστήματος πολυμέσων της Navigon που βλέπετε στις φωτογραφίες, η οποία όμως δεν αποτελεί στοιχείο του βασικού εξοπλισμού, αλλά είναι διαθέσιμη από το δεύτερο επίπεδο εξοπλισμού που δοκιμάζουμε.

Όπως έχουμε αναφέρει πολλές φορές, πρόκειται για ένα από τα καλύτερα και πιο εύχρηστα συστήματα του είδους, με τις λειτουργίες του να περιλαμβάνουν πλήρη υπολογιστή ταξιδιού, πλοήγηση και σύνδεση με κινητό ή εξωτερικές πηγές ήχου για αναπαραγωγή μουσικής, καθώς και ένδειξη για αλλαγή ταχύτητας. Το μόνο εργονομικό «ατόπημα» που έχουμε να παρατηρήσουμε στην καμπίνα είναι ότι ο οδηγός δεν έχει στην πλευρά του διακόπτες για το άνοιγμα και των δύο ηλεκτρικών παραθύρων.

Όσον αφορά τους χώρους, το Citigo αποτελεί ευχάριστη έκπληξη. Παρόλο τις μαζεμένες διαστάσεις, η εκμετάλλευση του διαθέσιμου μήκους είναι υποδειγματική και οι χώροι εντυπωσιακοί. Τέσσερις ενήλικοι θα χωρέσουν χωρίς παράπονο, καθώς ακόμα και στο πίσω κάθισμα υπάρχει αρκετός χώρος για τα πόδια και το κεφάλι. Η μεγάλη καμπίνα δεν έχει επιτευχθεί σε βάρος του πορτμπαγκάζ, που με 251 λίτρα είναι το μεγαλύτερο της κατηγορίας.

Value for money
Το Citigo στη μεσαία έκδοση Urban που κοστίζει 9.890 ευρώ (8.990 η βασική Easy), διαθέτει πλούσιο εξοπλισμό ασφαλείας που περιλαμβάνει στάνταρ ESP και προαιρετικά μπορεί να εξοπλιστεί και με το σύστημα City Emergency Brake που το φρενάρει αυτόματα σε ταχύτητες έως 30 km/h για αποφυγή συγκρούσεων.

Ένα ακόμη μεγαλύτερο πλεονέκτημα του Citigo, είναι η 4ετής εγγύηση των μηχανικών μερών, έναντι του ευτελούς ποσού των €60 και πως με 400 ευρώ επιπλέον κάθε έκδοσή του μπορεί να εφοδιαστεί με το πακέτο Green Tec: Περιλαμβάνει σύστημα stop/start, λάστιχα μειωμένης αντίστασης κύλισης και χαμηλωμένο αμάξωμα για καλύτερη αεροδυναμική, το οποίο ρίχνει τις εκπομπές CO2 κάτω από τα 100 gr/km, με αποτέλεσμα ο ιδιοκτήτης να μην επιβαρύνεται με τα ετήσια τέλη κυκλοφορίας. Χωρίς αυτό και με 105 gr CO2/km το ετήσιο κόστος ανέρχεται στα 94,5 ευρώ.

Τι λέει το DRIVE
Οι επιδόσεις δεν είναι το δυνατό χαρτί του, αλλά ο συνδυασμός χαμηλής κατανάλωσης και εξαιρετικών χώρων, το κάνουν το πιο ενδιαφέρον μοντέλο στην κατηγορία.
Τιμή από 8.990
Τεχνολογία 993 cc, i3, ψεκασμός, 60 PS/5.2000 rpm, 9,7 kgm/3.000-4.300 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 15,1”
0-400 m 19,7”
0-1.000 m 36,4”
30-50 km/h (3η) 5,1”
50-80 km/h (4η) 12,3”
80-110 km/h (5η) 19,1”
110-140 km/h (5η) 31,3”
100-0 km/h 37,4 m
Τελική ταχύτητα 160 km/h
Κατανάλωση 6,5 lt/100 km
Εκπομπές CO2 105 gr/km
Διαστάσεις 3.540 x 1.640 x 1.490 mm
Βάρος 910 kg
Μετρήσεις Drive

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube