To Range Rover Evoque Cabrio είναι ένα αυτοκίνητο που αποκλείεται να περάσει απαρατήρητο και αποκλείεται να μη διχάσει.
Είναι περισσότερο μια απόδειξη αυτοπεποίθησης της Jaguar Land Rover, παρά ένα αυτοκίνητο που πραγματικά χρειαζόταν. Διότι κυρίως αποδεικνύει ότι αφενός μπορεί να σκεφτεί νέες κατηγορίες και κυρίως ότι δεν φοβάται την αποτυχία. Και συνήθως μόνο με αυτόν τον τρόπο τελικά επιτυγχάνεις. Προφανώς το Evoque Cabrio δεν είναι το πρώτο ανοιχτό τετρακίνητο. Ωστόσο είναι το πρώτο μεσαίο premium SUV που τολμά ένα τόσο ριψοκίνδυνο βήμα.
Φυσικά και το Evoque πόνταρε έντονα στην εμφάνιση και τη διαφοροποίηση σε σχέση με τα υπόλοιπα μεσαία SUV της premium κατηγορίας, αλλά δεν έπαυε να υπηρετεί τις βασικές αρχές της. Τις οποίες αρχές έρχεται τώρα το Evoque Cabrio να κάνει λάστιχο. Κάτι καθόλου απλό και από μηχανολογικής άποψης και σε σχέση με την τοποθέτηση του προϊόντος. Ίσως γι' αυτό το λόγο η Land Rover αποφάσισε να μην μπλέξει πολύ τις εκδόσεις και να κρατήσει την γκάμα σχετικά απλή: Το Evoque Cabrio θα βγαίνει μόνο σε δύο εκδόσεις, Dynamic SE και Dynamic HSE και με δύο μόνο δίλιτρους κινητήρες, έναν Ingenium ντίζελ με 180 PS ή ένα βενζινοκινητήρα με τούρμπο και 240 PS. Εμείς δοκιμάζουμε το ντίζελ που μάλλον θα είναι και η πιο δημοφιλές.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Επίσημο: Νέο Range Rover Velar [video]
Η εξωτερική εμφάνιση του Evoque Cabrio προκαλεί συζήτηση σε κλάσματα δευτερολέπτου. Πράγμα που σημαίνει ότι υπηρετεί τη βασική επιδίωξη των σχεδιαστών του: Δεν περνά απαρατήρητο σε καμία περίπτωση, αλλά είναι στο όριο του να το χαρακτηρίσεις εκκεντρικό. Ποζεράδικο πάντως μπορείς να το πεις άφοβα. Πρόκειται για ένα σχήμα με ιδιοτροπίες, το οποίο παραπέμπει στις βασικές γραμμές του Evoque και παραδόξως δείχνει πιο αρμονικό με τη χαμηλή και καλλίγραμη μαλακή οροφή της Webasto παρά όταν αυτή εξαφανιστεί κάτω από τη θήκη της. Ανοιχτό δείχνει υπερβολικά «παράξενο».
Πάντως η ψηλή «κουπαστή» είναι ευθεία και απλή και το βασικό σχήμα δεν ξεφεύγει από τη βασική σχεδιαστική φιλοσοφία του Evoque. Η λειτουργία της μαλακής οροφής είναι σε γενικές γραμμές ικανοποιητική. Τα 18 δευτερόλεπτα που χρειάζεται για να ανοίξει και τα 21 για να κλείσει είναι στο μέσο όρο, αλλά τουλάχιστον μπορεί να ανοιγοκλείσει και εν κινήσει μέχρι τα 48 km/h. Η οποία οροφή πρέπει να πούμε πως έχει εξαιρετικά ποιοτική επένδυση και ως εκ τούτου ο θόρυβος από τον αέρα είναι σε πολύ λογικό επίπεδο. Ο χώρος για τους πίσω επιβάτες σαφώς και δεν είναι το δυνατό σημείο του ανοιχτού Evoque. Υπάρχει μεν χώρος για δύο ενηλίκους, αλλά θα πρέπει να είναι μετρίου αναστήματος και πρόθυμοι να διπλωθούν προκειμένου να περάσουν πίσω.
Αφού μπουν θα διαπιστώσουν ότι τα πόδια τους βρίσκονται σε μια περίεργη γωνία εξαιτίας των πρόσθετων ενισχύσεων που περνούν κάτω από το πάτωμα και η πλάτη των καθισμάτων υπερβολικά κάθετη. Ο χώρος αποσκευών επίσης, προκειμένου να φιλοξενήσει την οροφή, έχει μειωθεί στο μισό με αποτέλεσμα πλέον να χωρά οριακά δύο βαλίτσες. Το πιο ενοχλητικό όμως είναι το σχεδόν κωμικό άνοιγμα που σε κάνει να σκύβεις για να τοποθετήσεις οτιδήποτε. Βέβαια κανένα κάμπριο αυτοκίνητο δεν φημίζεται για την πρακτικότητά του. Υπάρχουν ωστόσο κάποια που φημίζονται για την ακαμψία τους.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Δοκιμάζουμε το Range Rover Evoque TD4 MY 2016
Το Evoque Cabrio οριακά μπαίνει σε αυτήν την κατηγορία. Υπάρχει ένα σαφές τρέμουλο, ειδικά όταν συναντά εγκάρσιες ανωμαλίες, αλλά όχι τόσο σοβαρό όσο περιμέναμε ότι θα είναι. Δεν ακούγονται τριγμοί και δεν παρατηρήσαμε σοβαρές δομικές διαταραχές. Οι ρυθμίσεις της ανάρτησης έχουν επιλεγεί προκειμένου να μη στρεβλώνει υπερβολικά σε δρόμους με στροφές. Έχουν τοποθετηθεί πιο σκληρά ελατήρια και αμορτισέρ, παχύτερες αντιστρεπτικές και τροχοί 20 ιντσών. Ως εκ τούτου, η ανάρτηση είναι αρκετά σφιχτή, κάτι που ειδικά μέσα στην πόλη το αντιλαμβάνεσαι πιο συχνά απ’ ό,τι σε πιο μεγάλες ταχύτητες στον αυτοκινητόδρομο και το περιφερειακό δίκτυο. Η ποιότητα κύλισης πάντως παραμένει σχεδόν στο ίδιο υψηλό επίπεδο του κλειστού Evoque. Από το οποίο ωστόσο ενώ είναι μικρότερο σε διαστάσεις, είναι σημαντικά βαρύτερο, λόγω των αναπόφευκτων ενισχύσεων. Τα 2.020 kg που μετρήσαμε είναι ιδιαίτερα υψηλή τιμή.
Τα 43,8 kgm ροπής που παράγει ο δίλιτρος ντίζελ Ingenium είναι αρκετά ικανά να κινήσουν το Evoque Cabrio με σχετικά ικανοποιητικό τρόπο. Για το 0-100 km/h μετρήσαμε 10,4”, ενώ στα 400 μέτρα από στάση φτάνει σε 17,4” και στο χιλιόμετρο σε 32,2”. Το 9άρι αυτόματο κιβώτιο είναι εξαιρετικά ικανοποιητικό σε λειτουργία, ειδικά στο βελούδινο τρόπο με τον οποίο ανεβάζει σχέσεις. Διαχειρίζεται με σωστό τρόπο τη ροπή του κινητήρα και φροντίζει να μένει στο εύρος της διαθέσιμης ροπής. Παρόλα αυτά, το επιπλέον βάρος δεν μπορεί να κρυφτεί. Ούτε στα προσπεράσματα, όπου χρειάζεται σωστή διαχείριση, ειδικά αν το αυτοκίνητο είναι φορτωμένο, ούτε και στην κατανάλωση. Η μέση κατανάλωση της δοκιμής χρειάστηκε πολλή προσοχή για να μείνει στα 9,2 lt/100 km.
Στο δρόμο διαπιστώνεις ότι η ανάρτηση είναι -σε χαμηλή ταχύτητα- αρκετά σκληρή. Παρόλα αυτά η διαχείριση των κινήσεων του αμαξώματος δεν είναι αντίστοιχη των ρυθμίσεων. Νιώθεις το αμάξωμα να παίρνει αρκετά μεγάλη κλίση και να βουτάει επίσης αρκετά στο δυνατό φρενάρισμα. Σε δρόμο με στροφές, η μηχανική πρόσφυση της αυτόματης τετρακίνησης και η σφιχτή ανάρτηση κρατούν σε σχετικό έλεγχο το βαρύ αμάξωμα, αλλά και πάλι δεν έχει εκείνη την άμεση απόκριση της κλειστής έκδοσης. Όταν η οροφή πέσει, οι στροβιλισμοί είναι σχετικά περιορισμένοι μέχρι μια ορισμένη ταχύτητα, η οποία ούτως ή άλλως αρκεί για ανοιχτές βόλτες στην εξοχή.
Η πραγματικά διαφορετική εμπειρία βρίσκεται στην εκτός δρόμου διαδρομή με ανοιχτή την οροφή. Το Evoque Cabrio δεν έχει χάσει σχεδόν τίποτα από τις εκτός δρόμου δυνατότητες του αντίστοιχου SUV. Υπάρχει το Terrain Response με τέσσερα διαφορετικά οδηγικά προγράμματα, γενικής οδήγησης, γρασίδι/χώμα, χιόνι, λάσπη και ρίζες και τέλος για οδήγηση στην άμμο. Είναι λοιπόν αρκετά διασκεδαστικό να βρίσκεσαι εκτός δρόμου με ένα αυτοκίνητο που μπορεί να πάει πολύ μακριά σε πολύ διαφορετικές συνθήκες και ταυτόχρονα να απολαμβάνεις τη φύση. Πάντως αμφιβάλλω ότι θα υπάρξουν πολλοί ιδιοκτήτες του Evoque Cabrio που θα ζήσουν μια τέτοια εμπειρία.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Δοκιμάζουμε το νέο Land Rover Discovery
Διότι το συγκεκριμένο μοντέλο θα το αγοράσουν πελάτες με πολύ συγκεκριμένη προδιάθεση. Όσοι θέλουν να ξεχωρίζουν. Γι' αυτό και ελάχιστα θα τους απασχολήσει το γεγονός ότι το Evoque Cabrio είναι αντικειμενικά αποκομμένο από τις πραγματικές ανάγκες των ιδιοκτητών του ή στην καλύτερη περίπτωση τις υπηρετεί αποσπασματικά. Ενώ λοιπόν αν το δούμε ψυχρά επαγγελματικά είμαστε υποχρεωμένοι να πούμε πως το Evoque Cabrio είναι μια σχεδόν αχρείαστη εκκεντρικότητα. Δεν μπορούμε όμως να αγνοήσουμε την ανάγκη πολλών για ακριβώς τέτοιου είδους εκκεντρικότητες και την προθυμία τους να πληρώσουν αδρά για να τις αποκτήσουν. Και να ζήσουν με όλα τα μειονεκτήματα, προκειμένου να έχουν το εξής ένα πλεονέκτημα: να διαχωρίζουν τη θέση τους από την απρόσωπη πλειονότητα. Γι' αυτούς τους λόγους είμαι προς το παρόν απλώς περίεργος να δω πόση απήχηση θα έχει ένα τέτοιο προϊόν. Και δεν θα εκπλαγώ αν τελικά τα αποτελέσματα για την Jaguar Land Rover είναι ικανοποιητικά.
Είναι περισσότερο μια απόδειξη αυτοπεποίθησης της Jaguar Land Rover, παρά ένα αυτοκίνητο που πραγματικά χρειαζόταν. Διότι κυρίως αποδεικνύει ότι αφενός μπορεί να σκεφτεί νέες κατηγορίες και κυρίως ότι δεν φοβάται την αποτυχία. Και συνήθως μόνο με αυτόν τον τρόπο τελικά επιτυγχάνεις. Προφανώς το Evoque Cabrio δεν είναι το πρώτο ανοιχτό τετρακίνητο. Ωστόσο είναι το πρώτο μεσαίο premium SUV που τολμά ένα τόσο ριψοκίνδυνο βήμα.
Φυσικά και το Evoque πόνταρε έντονα στην εμφάνιση και τη διαφοροποίηση σε σχέση με τα υπόλοιπα μεσαία SUV της premium κατηγορίας, αλλά δεν έπαυε να υπηρετεί τις βασικές αρχές της. Τις οποίες αρχές έρχεται τώρα το Evoque Cabrio να κάνει λάστιχο. Κάτι καθόλου απλό και από μηχανολογικής άποψης και σε σχέση με την τοποθέτηση του προϊόντος. Ίσως γι' αυτό το λόγο η Land Rover αποφάσισε να μην μπλέξει πολύ τις εκδόσεις και να κρατήσει την γκάμα σχετικά απλή: Το Evoque Cabrio θα βγαίνει μόνο σε δύο εκδόσεις, Dynamic SE και Dynamic HSE και με δύο μόνο δίλιτρους κινητήρες, έναν Ingenium ντίζελ με 180 PS ή ένα βενζινοκινητήρα με τούρμπο και 240 PS. Εμείς δοκιμάζουμε το ντίζελ που μάλλον θα είναι και η πιο δημοφιλές.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Επίσημο: Νέο Range Rover Velar [video]
Η εξωτερική εμφάνιση του Evoque Cabrio προκαλεί συζήτηση σε κλάσματα δευτερολέπτου. Πράγμα που σημαίνει ότι υπηρετεί τη βασική επιδίωξη των σχεδιαστών του: Δεν περνά απαρατήρητο σε καμία περίπτωση, αλλά είναι στο όριο του να το χαρακτηρίσεις εκκεντρικό. Ποζεράδικο πάντως μπορείς να το πεις άφοβα. Πρόκειται για ένα σχήμα με ιδιοτροπίες, το οποίο παραπέμπει στις βασικές γραμμές του Evoque και παραδόξως δείχνει πιο αρμονικό με τη χαμηλή και καλλίγραμη μαλακή οροφή της Webasto παρά όταν αυτή εξαφανιστεί κάτω από τη θήκη της. Ανοιχτό δείχνει υπερβολικά «παράξενο».
Πάντως η ψηλή «κουπαστή» είναι ευθεία και απλή και το βασικό σχήμα δεν ξεφεύγει από τη βασική σχεδιαστική φιλοσοφία του Evoque. Η λειτουργία της μαλακής οροφής είναι σε γενικές γραμμές ικανοποιητική. Τα 18 δευτερόλεπτα που χρειάζεται για να ανοίξει και τα 21 για να κλείσει είναι στο μέσο όρο, αλλά τουλάχιστον μπορεί να ανοιγοκλείσει και εν κινήσει μέχρι τα 48 km/h. Η οποία οροφή πρέπει να πούμε πως έχει εξαιρετικά ποιοτική επένδυση και ως εκ τούτου ο θόρυβος από τον αέρα είναι σε πολύ λογικό επίπεδο. Ο χώρος για τους πίσω επιβάτες σαφώς και δεν είναι το δυνατό σημείο του ανοιχτού Evoque. Υπάρχει μεν χώρος για δύο ενηλίκους, αλλά θα πρέπει να είναι μετρίου αναστήματος και πρόθυμοι να διπλωθούν προκειμένου να περάσουν πίσω.
Αφού μπουν θα διαπιστώσουν ότι τα πόδια τους βρίσκονται σε μια περίεργη γωνία εξαιτίας των πρόσθετων ενισχύσεων που περνούν κάτω από το πάτωμα και η πλάτη των καθισμάτων υπερβολικά κάθετη. Ο χώρος αποσκευών επίσης, προκειμένου να φιλοξενήσει την οροφή, έχει μειωθεί στο μισό με αποτέλεσμα πλέον να χωρά οριακά δύο βαλίτσες. Το πιο ενοχλητικό όμως είναι το σχεδόν κωμικό άνοιγμα που σε κάνει να σκύβεις για να τοποθετήσεις οτιδήποτε. Βέβαια κανένα κάμπριο αυτοκίνητο δεν φημίζεται για την πρακτικότητά του. Υπάρχουν ωστόσο κάποια που φημίζονται για την ακαμψία τους.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Δοκιμάζουμε το Range Rover Evoque TD4 MY 2016
Το Evoque Cabrio οριακά μπαίνει σε αυτήν την κατηγορία. Υπάρχει ένα σαφές τρέμουλο, ειδικά όταν συναντά εγκάρσιες ανωμαλίες, αλλά όχι τόσο σοβαρό όσο περιμέναμε ότι θα είναι. Δεν ακούγονται τριγμοί και δεν παρατηρήσαμε σοβαρές δομικές διαταραχές. Οι ρυθμίσεις της ανάρτησης έχουν επιλεγεί προκειμένου να μη στρεβλώνει υπερβολικά σε δρόμους με στροφές. Έχουν τοποθετηθεί πιο σκληρά ελατήρια και αμορτισέρ, παχύτερες αντιστρεπτικές και τροχοί 20 ιντσών. Ως εκ τούτου, η ανάρτηση είναι αρκετά σφιχτή, κάτι που ειδικά μέσα στην πόλη το αντιλαμβάνεσαι πιο συχνά απ’ ό,τι σε πιο μεγάλες ταχύτητες στον αυτοκινητόδρομο και το περιφερειακό δίκτυο. Η ποιότητα κύλισης πάντως παραμένει σχεδόν στο ίδιο υψηλό επίπεδο του κλειστού Evoque. Από το οποίο ωστόσο ενώ είναι μικρότερο σε διαστάσεις, είναι σημαντικά βαρύτερο, λόγω των αναπόφευκτων ενισχύσεων. Τα 2.020 kg που μετρήσαμε είναι ιδιαίτερα υψηλή τιμή.
Τα 43,8 kgm ροπής που παράγει ο δίλιτρος ντίζελ Ingenium είναι αρκετά ικανά να κινήσουν το Evoque Cabrio με σχετικά ικανοποιητικό τρόπο. Για το 0-100 km/h μετρήσαμε 10,4”, ενώ στα 400 μέτρα από στάση φτάνει σε 17,4” και στο χιλιόμετρο σε 32,2”. Το 9άρι αυτόματο κιβώτιο είναι εξαιρετικά ικανοποιητικό σε λειτουργία, ειδικά στο βελούδινο τρόπο με τον οποίο ανεβάζει σχέσεις. Διαχειρίζεται με σωστό τρόπο τη ροπή του κινητήρα και φροντίζει να μένει στο εύρος της διαθέσιμης ροπής. Παρόλα αυτά, το επιπλέον βάρος δεν μπορεί να κρυφτεί. Ούτε στα προσπεράσματα, όπου χρειάζεται σωστή διαχείριση, ειδικά αν το αυτοκίνητο είναι φορτωμένο, ούτε και στην κατανάλωση. Η μέση κατανάλωση της δοκιμής χρειάστηκε πολλή προσοχή για να μείνει στα 9,2 lt/100 km.
Στο δρόμο διαπιστώνεις ότι η ανάρτηση είναι -σε χαμηλή ταχύτητα- αρκετά σκληρή. Παρόλα αυτά η διαχείριση των κινήσεων του αμαξώματος δεν είναι αντίστοιχη των ρυθμίσεων. Νιώθεις το αμάξωμα να παίρνει αρκετά μεγάλη κλίση και να βουτάει επίσης αρκετά στο δυνατό φρενάρισμα. Σε δρόμο με στροφές, η μηχανική πρόσφυση της αυτόματης τετρακίνησης και η σφιχτή ανάρτηση κρατούν σε σχετικό έλεγχο το βαρύ αμάξωμα, αλλά και πάλι δεν έχει εκείνη την άμεση απόκριση της κλειστής έκδοσης. Όταν η οροφή πέσει, οι στροβιλισμοί είναι σχετικά περιορισμένοι μέχρι μια ορισμένη ταχύτητα, η οποία ούτως ή άλλως αρκεί για ανοιχτές βόλτες στην εξοχή.
Η πραγματικά διαφορετική εμπειρία βρίσκεται στην εκτός δρόμου διαδρομή με ανοιχτή την οροφή. Το Evoque Cabrio δεν έχει χάσει σχεδόν τίποτα από τις εκτός δρόμου δυνατότητες του αντίστοιχου SUV. Υπάρχει το Terrain Response με τέσσερα διαφορετικά οδηγικά προγράμματα, γενικής οδήγησης, γρασίδι/χώμα, χιόνι, λάσπη και ρίζες και τέλος για οδήγηση στην άμμο. Είναι λοιπόν αρκετά διασκεδαστικό να βρίσκεσαι εκτός δρόμου με ένα αυτοκίνητο που μπορεί να πάει πολύ μακριά σε πολύ διαφορετικές συνθήκες και ταυτόχρονα να απολαμβάνεις τη φύση. Πάντως αμφιβάλλω ότι θα υπάρξουν πολλοί ιδιοκτήτες του Evoque Cabrio που θα ζήσουν μια τέτοια εμπειρία.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Δοκιμάζουμε το νέο Land Rover Discovery
Διότι το συγκεκριμένο μοντέλο θα το αγοράσουν πελάτες με πολύ συγκεκριμένη προδιάθεση. Όσοι θέλουν να ξεχωρίζουν. Γι' αυτό και ελάχιστα θα τους απασχολήσει το γεγονός ότι το Evoque Cabrio είναι αντικειμενικά αποκομμένο από τις πραγματικές ανάγκες των ιδιοκτητών του ή στην καλύτερη περίπτωση τις υπηρετεί αποσπασματικά. Ενώ λοιπόν αν το δούμε ψυχρά επαγγελματικά είμαστε υποχρεωμένοι να πούμε πως το Evoque Cabrio είναι μια σχεδόν αχρείαστη εκκεντρικότητα. Δεν μπορούμε όμως να αγνοήσουμε την ανάγκη πολλών για ακριβώς τέτοιου είδους εκκεντρικότητες και την προθυμία τους να πληρώσουν αδρά για να τις αποκτήσουν. Και να ζήσουν με όλα τα μειονεκτήματα, προκειμένου να έχουν το εξής ένα πλεονέκτημα: να διαχωρίζουν τη θέση τους από την απρόσωπη πλειονότητα. Γι' αυτούς τους λόγους είμαι προς το παρόν απλώς περίεργος να δω πόση απήχηση θα έχει ένα τέτοιο προϊόν. Και δεν θα εκπλαγώ αν τελικά τα αποτελέσματα για την Jaguar Land Rover είναι ικανοποιητικά.
Τι λέει το DRIVE
To Evoque Cabrio είναι ένα αυτοκίνητο με πολύ ειδική στόχευση. Υπό αυτή την έννοια όσοι το διαλέξουν λίγο θα ενοχληθούν από κάποια μειονεκτήματα. Σε αυτή την περίπτωση η εμφάνιση θα μετρήσει πολύ περισσότερο
Τιμή Από € 69.900
Τεχνολογία 1.999 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, ψεκασμός καυσίμου, common rail, τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας, μεταβαλλόμενος χρονισμός στις βαλβίδες εξαγωγής, 180 PS/4.000 rpm, 43,8 kgm/1.750 rpm, αυτόματο κιβώτιο εννέα σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ*
0-100 km/h 10,4”
0-160 km/h 31,7”
0-400 m 17,4” @ 128,1 km/h
0-1.000 m 32,2” @ 160,8 km/h
50-110 km/h (με αλλαγές) 9,4”
50-80 km/h 3,8”
80-110 km/h 5,8”
110-140 km/h 8,9”
Φρένα 100-0 km/h 38,6 m
Τελική ταχύτητα 195 km/h
Μέση κατανάλωση 9,2 lt/100 km
Εκπομπές CO2 149 g/km
Διαστάσεις 4.370 x 1.900 x 1.609 mm
Χώρος αποσκευών 251 lt
Βάρος 2.020 kg
Μετρήσεις DRIVE *Οι μετρήσεις έγιναν με το κιβώτιο στην αυτόματη λειτουργία